Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
487
07 úno 2006 10:26
Fantomas píše:
No minimálně na tramvajový diametr jsem jako dítě kdysi viděl nějakou studii/dokumentaci (nevím co to přesně bylo, ale byly tam i příčné průřezy tunelů, podélné profily...), nevím zda něco podobného existuje i ke kolejovému. Každopádně ano, je to samozřejmě návrat na začátek v rámci teoretických úvah. sarcastic


Já pamatuji mnohé, proto se domnívám, že se oba návrhy do budoucna nevylučují... Tramvajový diametr (návrhů bylo taky více vč. tunelu pod Špilberkem atd.) byl dlouho diskutován v trase jedničky, která se měla (doufám stále, že se tento návrh jednou realizuje!) v stávající ose na ulicích Lidická a Štefánikova zahloubit. Zdůrazňuji zahloubit, protože ražený a hloubený tunel jsou s hlediska výstavby a nákladů řádově úplně někde jinde... Na stropní desce měl být zelený pás s cyklostezkou uprostřed mírně rozšířené komunikace. Tramvaje by potom "podjížděly" křižovatky a navíc by díky vlastnímu oddělenému tělesu mohly jezdit více jak 50. Na západě nic neobvyklého. Podle mne je budoucnost MHD v Brně právě v "polo metru" v podobě zahloubených tramvají v centru.

Severojižní diametr je ovšem úplně jiný dopravní systém. Přinejmenším celokrajský, spíše nadregionální (stávající umělé hranice krajů nechci komentovat). Na druhou stranu je ve světě jasný trend lehkých příměstských (železničních) jednotek. Naopak tramvaje se zvětšují ... Prostě tyto dva systémy jsou si čím dál více podobné a "vlakotramvaje" jezdí v mnoha západních městech (a jejich okolí) už přes dvacet let. Sice by se brněnský severojižní diametr nemusel projektovat pro příležitostné odklánění nákladní dopravy, ale přesto profily tunelů, směrové i výškové vedení, únosnost... by měla odpovídat železnici. Nebude to levné, proto by se to mělo stavět pro delší budoucnost.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Voda z Tetčic se už pečlivě připravuje.


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Stejně než se vůbec kopne, tak to jistě mezitím několik spolků napadne...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, hlavně, vzhledem k tomu, že pochází od Zelených, tak to snad znamená, že i Zelení se konečně smířili s odsunem a místo jeho blokování budou předkládat alespoň trochu racionální návrhy s odsunem spojené. Můžeme se samozřejmě hádat o tom, jak moc racionální návrh je podzemní tramvaj místo SJKD, ale rozhodně tu vidím posun správným směrem v myšlení Zelených, tedy směrem k akceptaci odsunu a ne jeho dalšího zdržování, jako to dělali dosud.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
No minimálně na tramvajový diametr jsem jako dítě kdysi viděl nějakou studii/dokumentaci (nevím co to přesně bylo, ale byly tam i příčné průřezy tunelů, podélné profily...), nevím zda něco podobného existuje i ke kolejovému. Každopádně ano, je to samozřejmě návrat na začátek v rámci teoretických úvah. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
A ono v případě diametru jsme někde dál, než jsou čáry v mapě? (Neřeším teď, jestli tramvaj je dobrý, nebo špatný nápad...)


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
Další nápad? Spíš návrat úplně na začátek, ne?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Pod Brnem nemusí jezdit vlak, ale tramvaj, zní další nápad k nádraží (od zelených)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Už jsem to psal několikrát. Město nemá na rozšíření, resp. zachování noční dopravy v původním půlhodinovém taktu, proto jsou vynechány rozjezdy ve 2:30 a 3:30), ale tváří se, jako by nebyl problém pořídit x vozidel, y řidičů a z vozoven plus zalepit ročně 150 mega za provoz navíc. Nová rola ještě nemá územko a kdoví, kdy a zda ho vůbec dostane, ale nové vozovny (třeba ta v Bosonohách) ještě neexistují ani ve fázi územního řízení. Nebo zřídíme polní depa a koupíme šaliny s autonomním řízením?
Jako jediné rozumné řešení pro obě strany bez ztráty ksichtu mi připadá postavit SJKD v rozumném uspořádání (trasování), který uvolní část kapacity na povrchu.


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Nemluvilo se náhodou tehdy, že Brno má nevhodné podloží pro podzemní dráhu? Aspoň tehdy, kdy se zase psalo o metru.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Primátor Brna chce k nádraží i podzemní dráhu. Bude jednat s ministrem

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
101
13 zář 2007 19:58
1) z ÚP žádná ulice nevypadla, ani nemohla, Ander za celou dobu své funkce nebyl schopný prosadit jedinou změnu ÚP. Ale v případě NMT o tom nikdo ani neuvažuje, KAM jen dostal za úkol prověřit alternativy. A stále dokola - neexistence NMT je průšvih absolutně nezávisle na poloze nádraží, protože se těch 40 000 lidí bude muset v jakékoli variantě procpat současnou infrastrukturou. Pokud nedopadne SJKD, bude město prostě muset NMT v nějaké podobě postavit (minimáně po Cejl se postaví téměř určitě).
2) proud Hybešova - Mendlák je jediná vyjímka a představuje v nejširší části 3500 lidí (vs proudy zahrnující v součtu asi 55 000 lidí, o kterých píšu). To nevypadá na pro křižovatku problematický interval. Hlavní proudy na západ vedou jinudy.
3) myšleno lakonicky - 70% lidí, kteří od nádraží pokračují MHD.
4) do budoucna bude pochopitelně ideální převést hlavní proudy na tramvaje. Už jsem to tu taky psal - např. po dostavbě VMO trať Opuštěná, Poříčí s napojením na Renneskou. Btw. tlak na dostavbu jižní části VMO se jistě znateně zvýší.
5) navýšení vozidel a vozoven už se tu taky probíralo 100x. Nutnost bez ohledu na polohu nádraží. Toto řešení obsluhy nádraží navíc uvolní kapacitu tramvají.
6) trasování podle mě ještě čeká poměrně velký třesk


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Z hlediska směru k/od Řeky je výlet přes Nádražní zbytečný, ale jak budou zajištěny přestupy východ-západ pro vnitroměstské cestující, např. v relaci Černovice (d-8) - Husova (d-12) nebo Moravák (d-1) - Rondo (d-8)? Nebavím se samozřejmě o těch cestujících, kteří jsou schopni Nádražní objet, např. přes Českou. Navíc jestli jsem dobře pochopil plán, ve směru od Bulváru nemá zastávka Nové Sady vzniknout.
A s těmi autobusy jsem zvědav, jak bude řešeno (kromě toho, co psal TMB), aby netvrdnuly v zácpách, které na Opuštěné a okolí jsou na denním pořádku už dnes.


Offline
790
25 led 2006 09:46
A kudy se tam ty trolejbusy dostanou? Po té navržené ulici, která vypadla z územního plánu? A přes okolní křižovatky nepojedou - třeba v navrženém směru směr Hybešova - Mendlovo nám?
70% kapacity jako ve vozokm nebo místokm? Odvézt 70% přepravních výkonů vozidly o třetinové kapacitě proti tramvajím považuji - i s ohledem na propustnost křižovatek - za dost debilní nápad. A určitě nebude potřeba navýšení vozového parku trolejbusů, které samozřejmě musím dát do nějaké vozovny.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Tak já se osobně domnívám, že reálná přepravní poptávka je to podstatné a jí je potřeba přizpůsobit linkové vedení, ne naopak. Výlety šalin po Nádražní jsou zbytečné, přestoupit je možné na NS. O té nekonzistenci jsem tu už psal. Ono je z těch obrázků zejména patrné, a to vypichoval na přednáškách i KAM, že nějakých 70% výkonů ve var. A obstarají autobusy a trolejbusy (které pochopitelně na zmiňované křižovatky ani nepáchnou.)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Jenže je potřeba se podívat na navrhovné intervaly spojů jednotlivých linek, které přes tyto místa jedou, samotné dopravní vytížení cestujících je pro propustnost křižovatek nepoužitelné. A tam už rozdíly jsou poměrně výrazné, a v neprospěch Řeky.
Navíc linkové vedení vede od Řeky všechny linky přes současné hlavní nádraží, takže např. dvanáctka na Husovu pojede hezky zajížďkou Řeka - Plotní - Nádražní - Husova, což taky křižovatkám nepřidá.
Přide mi, že v SP je jistá nekonzistence, protože tramvajové linky jsou vedeny od Řeky přes Nádražní, ale proudy cestujících v obrázcích od abcde tomu neodpovídají, ty jsou vedeny přímo. Při takto navrženém linkovém vedení pochybuji, že přes Nové Sady by byl proud pouze necelé 3 ticíce cestujících.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Moc hezky napsáno. Jen byl doplnil, že Brno neustále roste a pokud si myslíte, že když zakonzervujeme stav, že všechno zvládne jet přes současné nádraží, tak se Vám ten sen jednoho dne zbortí. Na současném uzlu u nádraží se nedá rozumně přestoupit (ostrůvky jsou narvané už teď) a vše je na hraně kapacity a to tam chcete přivést další lidi ve VRT a autobusech. A přisunutá varianta má i další mouchy (např. nemá rozumně vedené VRT) a trochu pochybuji, že do budoucna budou stačit dvě koleje Brno, hlavní - Židenice. Takže se přestaňte stále tvářit, že tu máme dokonalé nádraží v centru a největší katastrofu v podobě odsunu. Protože to není pravda. Každá varianta má své pro a proti.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Co se týče nákladu, sám žesnad přišel s úpravou varianty A, která dle jejich vlastních slov "umožní pro nákladní dopravce komfortní řešení pro nákladní dopravu". Takže řešitelná ta situaci evidentně je. SŽDC jejich návrhy prověřuje v rámci TES.

A co se týče MHD, to už se tady snad xkrát probíralo. Všechny varianty potřebují novou severojižní přepravní trasu. Nová městská třída měla ve variantě bez projektu pojmut za den 34 tis. cestujících, ve variantě A 44 tis. a ve var. B 40 tis. Čili pokud se ji alespoň z části nepodaří relalizovat, je potřeba hledat jiná řešení. Případná nedostatečná podpora SJKD tedy ani zdaleka není problém jedné varianty.

Dál pokud se člověk podívá na rozpad přepravních proudů, je evidentní, že představa toho, že všichni pojedou přes současný uzel, je (alespoň dle dopr. modelů) zcela lichá. Varianta A využívá radiálních tras a v otázce "klíčových křižovatek" se má věc následovně: TT po Dornychu bude oproti var. bez projektu va var. A i B využívána méně, ve var. A pojme zhruba jen o 1500 lidí denně více oproti var. B. Černovice ve var. A generují pro křižovatku s Dornychem 5000 nových cest. denně, ovšem vzhledem k celkovému zatížení Křenové (cca 60 000 ve všech variantách) nejde o významné číslo. Ve var. A bude pochopitelně nádraží generovat nový proud (zhruba 11 000 denně) po Bulváru, který se na Úzké rozdělí - 3500 Hybešova, 7500 Husova, Nádražní. Na samotné Husově bude ve var. A oproti var. B ovšem nádraží generovat zhruba o polovinu lidí méně (-5000) a na Hybešově dokonce 5x míň (-15 000). Zrovna tak zatížení Nových Sadů lidmi z nádraží je ve var. A nulové a oproti var. B představuje úlevu cca 20 000 lidí denně, pro samotnou předmětnou křižovatku 7000. Celkově by tak současná křižovatka na NS měla být ve variantě A oproti var. B ušetřena víc jak 20 000 lidí denně. Ona je to prostě celkově dost složitá problematika a zkratkovité výkřiky ji nemůžou obsáhnout.

Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Pánové michalk a xxx, zeptejte se mne prosím za půl roku.
Jsem opravdu zvědav, jestli uživatel goldfinger vydrží alespoň toho půl roku psát normálně.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Mě taky.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
A když se na to samé zeptám já? Mě by to totiž taky zajímalo (společně ještě s řešením nákladní dopravy).


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
goldfinger píše:
Tak mi prozrad, kolik linek, jejich špičkový interval, vazbu na propustnost obou klíčových křižovatek a ma azujicich trati.Poslouchám


Až budeš psát bez zkomolenin, úmyslně dávat do příspěvku sprostá slova a případně tvoje slavné dvě f, tak se s tebou na toto téma rád pobavím. Do té doby pro mě nejsi rovnocenný diskutující. Zkus to za půl roku.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Tak mi prozrad, kolik linek, jejich špičkový interval, vazbu na propustnost obou klíčových křižovatek a ma azujicich trati.Poslouchám


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
goldfinger píše:
No prave s dikenzovsnim a ´MHD jsou u řeky neřešitelné problémy.

Právě, že řešitelné jsou. Ale to fanatickému zastánci jedné varianty nelze vymluvit. [-X

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
No prave s dikenzovsnim a ´MHD jsou u řeky neřešitelné problémy.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:14
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]