Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 47 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Někde nádraží zanikají, jinde vznikají. Novou železniční zastávku staví ve Šlapanicích

Netušíte, kde byla zrušená zastávka v Mutěnicích? Já si myslím, že v souvislosti se zrušením trati Mutěnice - Kyjov se to tam dostalo omylem. V Mutěnicích stále slouží nádraží i zastávka, silně pochybuju, že tam byla ještě další.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ohledně té rychlosti bez propadů se dá obecně souhlasit. Jenže Omická přeložka nevyšla ekonomicky (její přínos nevyvážil náklady) a druhá přeložka u Ostopovic by vyžadovala posunout trať zhruba o 150 m dovnitř oblouku směrem k obci (a zásah do soukromých pozemků - jsou tam nějaké rodinné domy a přilehlé zahrady) a sama o sobě by umožnila rychlost 120 jen na 7 kilometrech - úspora cca 20s oproti stávajícímu (navrženému) stavu. U této přeložky bych však očekával silný odpor místních, právě kvůli nutnosti citelného zásahu do obce.
Voda z Tetčic: Přijde mi to, že stát není schopen připravit projekty tak, aby byly bez chyb a pak se najde nějaký blbec, co se po tom vozí. Ale může si za to stát sám, kdyby ten projekt byl od začátku v pořádku, tak si tyhle "spolky" neškrtnou.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
michalk píše:
Jak píše bugear, ECTS se stejně řešit (možná) bude. Navíc podle nějakého posledního nařízení EU, nově nejsou poskytovány dotace na projekty na výstavbu národního zabezpečovače (tedy to kódování). Takže buď do 100 km/h, nebo ETCS. Bohužel se však domnívám podle zkušeností z ostatních v současné době realizovaných projektů na železnici, že to zůstane nějakou dočasnou dobu (1 furt) bez ETCS a tedy s vmax 100...
Proti vyšší rychlosti než 120 je hlavně fakt, že směrové vedení trati umožňuje i tu stodvacítku jen na 3 úsecích o délkách zhruba 3+3+5 km, mezi kterými je vždy propad minimálně na 100 km/h. Pokud by měla být využita rychlost vyšší, vedlo by to na množství přeložek. Vzhledem k tomu, že finančně nevyšla ani ta u Omic (která by tvořila souvislý úsek právě té 120 v délce asi 12 km), nedělám si iluze, že jiné další na vyšší rychlosti by vyšly.


Jenže přeložka u Omic vyžaduje tunel. Všechny ostatní by byly výrazně levnější. Nemá cenu se ptát "proč jen 120", ale proč ne alespoň "v celé délce těch 120". V dlouhodobém horizontu by zde v dálkové dopravě měly jezdit jen regionální spěšné vlaky. Rychlíky do Budějic a na Plzeň by do Jihlavy měli jezdit po VRT. Ale zpět do reality, kde vládne teror Tetčické vody a stát se tomu nedokáže dlouhodobě bránit...


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Jak píše bugear, ECTS se stejně řešit (možná) bude. Navíc podle nějakého posledního nařízení EU, nově nejsou poskytovány dotace na projekty na výstavbu národního zabezpečovače (tedy to kódování). Takže buď do 100 km/h, nebo ETCS. Bohužel se však domnívám podle zkušeností z ostatních v současné době realizovaných projektů na železnici, že to zůstane nějakou dočasnou dobu (1 furt) bez ETCS a tedy s vmax 100...
Proti vyšší rychlosti než 120 je hlavně fakt, že směrové vedení trati umožňuje i tu stodvacítku jen na 3 úsecích o délkách zhruba 3+3+5 km, mezi kterými je vždy propad minimálně na 100 km/h. Pokud by měla být využita rychlost vyšší, vedlo by to na množství přeložek. Vzhledem k tomu, že finančně nevyšla ani ta u Omic (která by tvořila souvislý úsek právě té 120 v délce asi 12 km), nedělám si iluze, že jiné další na vyšší rychlosti by vyšly.


Offline
118
29 črc 2014 19:57
h8crew píše:
3) netřeba řešit ETCS

To by musela být na 100 km/h. A jelikož ETCS do uzlu v historicky krátké době dorazí (alespoň z pohledu této stavby), nemá asi moc smysl se jím omezovat. Smysl by to dávalo, kdyby se to začalo připravovat s AHr s PN a doplňkovým kódováním, což by ale bylo u zadrátované dvoukolejky dost divné.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Vlak by uhnul, tvrdila opilá žena policistům, kteří ji strhli z kolejí


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
A co rychlíky do Jihlavy?


Offline
358
20 čer 2008 14:08
xxx píše:
Proč jenom 120?
Těch důvodů bude víc. Hlavní si dovolím odhadnout:
1) orografie - údolí Bobravy - ve stávající (resp. mírně modifikované) stopě víc prostě nelze dosáhnout, u zast. Omice už tak zůstane rychlostní propad
2) budou převažovat regionální vlaky a vzhledem k frekvenci zastávek je vyšší Vmax naprosto zbytečná
3) netřeba řešit ETCS


Offline
1589
18 led 2009 10:06
To máš jedno, stejně to nikdy nebude, každej rok se to odkládá z toho či onoho důvodu. A samozřejmě i kdyby se někdy začlo, tak to určitě nestihnout za dva roky :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Proč jenom 120?


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Rychle vlakem do Zastávky? Příprava má zase zelenou, stavba začne za dva roky


Offline
487
07 úno 2006 10:26
goldfinger píše:
No takový malý rozdíl vidím v tom, ze streka nach Lösch je rekonstrukci, která se dala očekávat, zatímco boskovická spojka je novostavba.
A ni relevance argumentů neni stejná.Na jedné straně pohledy dělníků, na druhé straně možnost zhoršení protipovdňove ochrany.


Asi tak. Možná by bylo dobré pro potěchu stěžujícího si občanstva obnovit Líšeňku opravdu do původního stavu - s parním provozem. :-)


Offline
114
27 čer 2017 19:11
Bílovice
Nemovitost klesne na ceně? Ten se ale vyzná :D Naopak nabude na ceně, když bude mít výborné spojení do centra města šalinou. A že mu vadí, že se na něj lidi koukají - to je fakt jak malé dítě...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
sarcastic sarcastic sarcastic To jsou argumenty jak od pětiletých dětí. To ani nemůžou myslet vážně sarcastic

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
No takový malý rozdíl vidím v tom, ze streka nach Lösch je rekonstrukci, která se dala očekávat, zatímco boskovická spojka je novostavba.
A ni relevance argumentů neni stejná.Na jedné straně pohledy dělníků, na druhé straně možnost zhoršení protipovdňove ochrany.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Vario1523 píše:
Dost mi to přípomíná "argumety" toho debilního spolku Líšeň-Holzova nebo jak si ta parta říká.


Příloha:
Lisen_NIMBY2.PNG


:mrgreen:



michalk píše:
Nepatří to úplně do IDS, ale taková Pravobřežka nebo trať Praha-Beroun je takové degenerace a čekání na Godota zářným případem.

A do IDS v podobném stylu patří třeba Přerovka.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Díky za info. Tak to se opravdu moc nepovedlo. To mi neříkejte, že to nešlo vyřešit lépe.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Vadím jim, že tam bude cca 6metrový násep (aby pod ním mohl být podjezd).


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
A není to spíš mnoho povyku pro nic? O kolik metrů se Rapotině přiblíží trať? Nyní už je to 300 metrů, nově to může být tak 250 m a jen pro severní část obce. Otočka přes Skalici je sice možná, ale není to zbytečné? Minuty navíc, bude to asi dražší...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Po přečtení stanoviska mám pochyby o smysluplnosti boskovické spojky. Nestačilo by upgradovat včetně elektrifikace stávající štreku ze Skalice s tím, že tam budou jezdit pantery, kterým úvrať až tak nevadí?


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Závazné stanovisko Ministerstva životního prostředí k záměru "Boskovická spojka" s komentářem starosty Lhoty Rapotiny


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Větší pohodlí. Dolní nádraží nabídne při výluce cestujícím čekárny i toalety


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Na Hodonínsku jely proti sobě dva rychlíky. Zastavily 60 metrů od sebe


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Já nejsem názoru, že by se měla elektromechanika ještě dalších 10 let nechat sloužit. Jsem názoru, že se měla vyměnit už dávno a nemělo se furt čekat na nové nádraží.

michalk: Aha, tak "jenom" necelých 60 let. Tato technologie je však mnohem starší.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
No, já to vím taky jen z doslechu, ale nějaké obrázky a povídání je tady:
https://brno.rozhlas.cz/tento-stroj-hli ... et-6463503
Ono to nádraží bude (minimálně) ještě 10 let sloužit a byl by docela problém, kdyby se to rozsypalo.
Osobně jsem na takové věty docela háklivý, protože to v reálu potom dopadá tak, že infrastruktura postupně degeneruje (přesně podle hesla: Na co to už opravovat, vždyť za chvíli proběhne modernizace, za tu dobu se to nějak vyjezdí), což vede v lepším případě k prodlužování jízdních dob, v horším případě ke snížení kapacity a v extrémním případě až k zastavení provozu. Nepatří to úplně do IDS, ale taková Pravobřežka nebo trať Praha-Beroun je takové degenerace a čekání na Godota zářným případem. Takže já jsem rád, že jsme se v Brně něčemu takovému vyhli.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:46
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]