Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 75    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 75  Další
Autor Zpráva
Offline
2688
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ehm, nahoře v Crossu jsem už taky párkrát seděl, dokonce už i v těch zadnějších řadách od dveří a neměl jsem problém, umím si představit mírně širší prostor sedaček, ale s výškou nemám problém. A nemyslím si, že třeba taková slečna 170 - 175 cm vysoká má s policema nějaký zásadnější problém, to spíš možná s kolenama u některých sedadel na konkrétních pozicích. Tyče tam být musí, i kdyby neměl bus police, kvůli držení se lidí při stání v uličce, nevím, jestli dokonce nejsou předepsané nějakou technickou normou.
Jinak držení se lidí v uličce si umím představit i jinak, třeba díky těm uším, co má pár plynosorek z ČSAD Tišnov na těch pevných vysokých seslích, jak jsem se tu kdysi ptal na tu kostru neintegrovanou do sedačky, co jezdí na 303, 312 nebo 153.
Pravidelně jeden z nich potkávám na 153 dopoledne v 10:00 z Říčan směr Ivančice.
Městský Cross mi třeba na noční 93 připadá ideální a když jdu občas z kina nebo nějakého srazu, tak se s ním směrem na Lesnou svezu mnohem raději, než s devítikilem, jednak i v noci se hodí nízkopodlažka a jednak se dá krásně stát a třeba i s vodicím psem vystupovat prvníma dveřma, jednak jsou široké a jednak i mezi předníma kolama je dost místa ke stání, když je jinde v busu dav lidí a při tour de panel (jak jezdívají právě často nočky) tolik nedrncá a i při brždění má člověk pocit plynulé jízdy, na rozdíl od klasického devítikila nebo velkého kloubáku.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Právě kvůli KPN. Tam vždycky půlka autobusu vystoupí a půlka nastoupí. A solidní výměna občas umí být i v Pisárkách a na zastávce Tylova. Nemyslím si, že je to linka pro dvoudveřák. Ale třídveřový Cross tam být může, proč ne.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7146
27 úno 2010 07:40
Když ho nese nízko, u kolen, tak nikoho nepraští, nezachytí se popruhem apod. Málokdo jde s báglem rovně, obvykle se obtáčí kolem sedaček a batoh mlátí lidi po hlavě.

Proč ne E56, která má minimální výměnu cestujících, možná s výjimkou KPN?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Cracatit: Problém linkových Crosswayů LE je hlavně v horní části, kde je to prakticky totéž, jako jsem popsal u městských Crossů, navíc ještě okořeněné policemi na zavazadla, o které je skoro nemožné se nepraštit. Pravda, SORy zase mají problémy s topením (a to nejen ve spodní části, ale částečně i v horní části) a některé (zejména CNG) i s rozvodem vzduch z klimatizace, který je značně nerovnoměrný. Holt ideální LE linkový autobus v našich zeměpisných končinách prostě neexistuje.

Robert: Pokud mluvíme čistě o linkových autobusech a průchodu uličkou (nikoliv stání v ní), pak z mé osobní zkušenosti je lepší, když je bágl na zádech, než v ruce, protože když ho má člověk v ruce vedle sebe, ohrožuje ostatní víc, než když ho má na zádech :wink:

Mnadenicek: No, kdyby se pořídily dvoudveřové Crossy LE a nasazovaly se výhradně na regionálky, především pak 302 a 303, případně 51 (ale tam se do budoucna počítá s minibusy, takže to asi ne), nebo vybrané expresní linky, jako je třeba E75 a E76 (ale ne E50 a E56), tak proč ne. Ale bohužel tu mluvíme o DPMB, který je schopný dodržovat určené konkrétní typy vozů na linky snad jenom v tendenci kloubový/sólo/minibus a ani to ne vždy. Rozlišování Cross/Citelis je bohužel nad rozlišovací schopnost většiny výpravčích DPMB, takže mám obavy, že toto je v Brně hodně velká utopie, bohužel.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
436
24 lis 2017 11:40
Já si dokážu představit Crosse spíš na expreskách (s polepem) a okrajových linkách, kde se cestující moc často nemění, jedou delší dobu a je potřeba výkon. Klidně bych byl pro další nákup i ve větším množství. Na 67 apod. jsou trochu nevhodné.


Offline
7146
27 úno 2010 07:40
A není náhodou chůze s báglem na zádech zakázána? :roll:


Offline
1589
18 led 2009 10:06
No, jako projít s krosnou je problém jak v Crossu, tak v SORce, nevidím rozdíl v šířce uličky teda... Vždycky se seknu a musím se "odrážet" o lidi a sedadla :-D

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2688
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zajímalo by mě, co se na Crossu jako linkovém busu nepovedlo, za mě je naprosto v pohodě a nemám mu skoro co vytknout, pokud pominu detaily jako umístění sklopných madel na sedačkách a u E6 verze chybějící svislé tyče u dveří, protože jim nějaký chytrolín ve vývoji/výrobě nechal jen spodní půlku s pantem, takže se jí už při vystupování nedá držet. V porovnání se Sorkou CN12 je to úplně něco jiného, člověk nesedí utopený někde pod oknem, nehledá madla, nemá to úzkou uličku, že člověk neprojde ani s báglem na zádech, natož s kabelkou, necítí zimu na nohy u některých hodně starých Sorek, kde je topení za předním kolem až bůhvíkde (někde v ##MLUVÍM SPROSTĚ##), neřve tomu převodovka jak nějaké Vejtřasce, když jede devadesát po přivaděči...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
"větší obsaditelnost ve srovnání s cite a při stejné obsazenosti lepší prostupnost busem."
:lol: Tak takhle jsem se už hodně dlouho nezasmál. Je-li to ale míněno vážně, pak je to smutné. Pravda je totiž přesně opačná. V horní části se stát nedá, pokud nechcete přijít k úrazu hlavy. Už jen to snižuje reálnou kapacitu prakticky na polovic. Tomu nahrává i fakt, že zadní dveře jsou jen poloviční (což je mimochodem u Crossů to nejhorší), což ve výsledku snižuje na polovic i propustnost. V dolní části bych souhlasil, pokud bychom mluvili o verzi, jakou má Bors, s jednou řadou sedaček na pravé straně. U verze DPMB mi ale přijde, že je to srovnatelné s Citelisy. A totéž platí i pro ty kočárky a vozíky. K sezení jsem se vyjádřil už ve svém předchozím příspěvku a na svém si stále trvám. Neznám v Crossu sedačku, na které by se sedělo dobře. Prostě neznám. Tak nevím, mám pocit jako bychom každý psali o jiném autobusu. Jak píšu, je to prostě linkový autobus (a i jako linkový ne příliš povedený), ze kterého někdo uměle udělal autobus městský a ono to v reálu prostě nefunguje. Tak to je a je potřeba si to přiznat, ne tuto nepovedenou parodii na městský autobus ještě obhajovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
147
06 pro 2009 11:01
peno píše:
001MRY: Pohled řidiče neposoudím, ale pohled cestujícího jsem už nabídl. Tak mi řekněte co se vám na tom proboha tak líbí? Za mě je to naopak to druhé nejhorší, co DPMB má (po kloubových Citelisech, které jsou za mě tedy ještě horší). Nejlepší (pokud počítám čistě autobusy, jinak u mě vedou 21Tr a 22Tr) jsou samozřejmě Urbina.


Tkž z pohledu cestujícího : větší obsaditelnost ve srovnání s cite a při stejné obsazenosti lepší prostupnost busem. Pohodlnější sezeni a jízdní komfort. Vice mista pro kocarky/voziky. Jediné s čím můžu souhlasit je, že solaris je další typ vozu, za ktery jsem rád


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Odd: Malé rozestupy mezi sedačkami (menší, než v ciťácích, což už je co říct), málo místa na nohy u prvních sedaček v horní části a tamtéž nad koly má člověk nepřirozeně a nepohodlně zkroucené nohy a kolena pomalu u brady. Jediným pozitivem je typ sedaček, na tom jediném se asi shodneme. Ani ty ale nezachrání celkově špatnou koncepci. Toto je prostě linkový autobus (a ani jako linkový se moc nepovedl), ze kterého se někdo uměle a násilně snažil udělat autobus městský a ono to prostě nefunguje. Toť můj názor.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2553
13 črc 2009 13:42
Taky nechápu, proč kupují další crosswaye, když už teď jezdí na linkách, kde nemají co dělat. Mnohem lépe by udělali, kdyby raději nakoupili autobusy na linky, kde není potřeba velký 12metrový autobus a zároveň by na nich stratos nestačil. Čili třeba SOR BN 9,5 nebo, pro jistotu, něco o trochu delšího (a celonízkopodlažního), jako je například Solaris Urbino 10 nebo Iveco Urbanway 10,5. Když nakupovat crosswaye, tak zásadně v dvoudveřové variantě a nasazovat je výhradně na příměstské linky. Myslím si ale, že jich v současné době máme spíš přebytek.


Naposledy upravil xxx dne 14 čer 2018 15:57, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

376
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Až na ten nízký strop u posledních dveří mně naprosto vyhovují. Člověk si sedne, je tam plno místa, ti co nemůžou lézt po schodech si sednou dolů. Velké plus jsou i pohodlné sedačky, lepší, než klasický (cite, karosy). Taky nepociťuju žádný rozdíl v kapacitě, ať už jede citelis nebo cross, je to přibližně stejně narvaný. Určitě je fajn i velký výkon, nenabírá se zpoždění jako když se táhne ciťák do kopce (sice nijak zásadní, ale je tam). No a jako další výhoda je, že tam nic nevrzá. To u většiny busů neplatí.

Celkem nechápu "...sedět se v tom pořádně nedá..." - sedačky nejsou nijak výjimečné a schody si ten, kdo není nad 60, v pohodě vyleze.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
001MRY: Pohled řidiče neposoudím, ale pohled cestujícího jsem už nabídl. Tak mi řekněte co se vám na tom proboha tak líbí? Za mě je to naopak to druhé nejhorší, co DPMB má (po kloubových Citelisech, které jsou za mě tedy ještě horší). Nejlepší (pokud počítám čistě autobusy, jinak u mě vedou 21Tr a 22Tr) jsou samozřejmě Urbina.

2389: Až na to, že DPMB žádné midibusy nemá. To co má jsou minibusy, i když i to je pro ty přerostlé dodávky ještě honosný název :lol:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
147
06 pro 2009 11:01
peno píše:
Ach jo, oni si s těmi Crossy nedají pokoj. To jim 27, no dobře 24, odpočítám zájezdové a autoškolu, těch krámů nestačí? Stát se v tom pořádně nedá, sedět se v tom pořádně nedá, nasazuje se to na linky, kde to nemá co dělat (hlavně 70, 52 a 54) protože do toho stejně nejsou pokladny, aby mohly výhradně na meziměstské linky… tak na co proboha dalších pět těch krámů, k tomu ještě dvoudveřových (jestli má Odd pravdu), když ani pro ty současné třídveřové nemáme to správné využití? Kdyby místo toho dali ty peníze do nějakých midibusů, typu třeba SOR BN 9,5, byly by to rozhodně účelněji vynaložené peníze, než na tyto krámy.


Tak za mě jsou crossy momentálně nejlepší vozy co dpmb má. A to jak z pohledu cestujícího(pokud s ním zrovna cestuji) a samozřejmě i pohledu řidiče, který je řídí.


Offline
173
21 kvě 2017 18:40
Konečně do midibusů, které nejsou potupné což ta zmenšená Sorka splňuje. biggrin
Protože ty ksindly, kterým se u nás říká midibusy, to je ostuda. S tím bych nejel ani kdyby někdo na kolenou prosil. Na to by měli vypisovat inzeráty „hledáme řidiče krabic na malých kolech“ a ne že si někdo udělá D na autobus a pak dostane tenhle zgarb sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ach jo, oni si s těmi Crossy nedají pokoj. To jim 27, no dobře 24, odpočítám zájezdové a autoškolu, těch krámů nestačí? Stát se v tom pořádně nedá, sedět se v tom pořádně nedá, nasazuje se to na linky, kde to nemá co dělat (hlavně 70, 52 a 54) protože do toho stejně nejsou pokladny, aby mohly výhradně na meziměstské linky… tak na co proboha dalších pět těch krámů, k tomu ještě dvoudveřových (jestli má Odd pravdu), když ani pro ty současné třídveřové nemáme to správné využití? Kdyby místo toho dali ty peníze do nějakých midibusů, typu třeba SOR BN 9,5, byly by to rozhodně účelněji vynaložené peníze, než na tyto krámy.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

376
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Crosswaye měly mít dvoje dveře, co se tady psalo. A doufám, že to bude řešení bez zadního okna, schodiště vzadu je fakt nanic.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

388
05 lis 2007 18:35
Bystrc
001MRY: OK, díky.

Tomáš N.: To je fakt, ale zase mají celkem slušný interiér a normální počet dveří.


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Škoda, že vyhrály Urbany. Už se těším, jak bude každý dekl plný vycpávek. sarcastic


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Tak mám to z dosti důvěryhodného zdroje, prý už to je oficiální. Bližší info o typu motoru, počtu dveří atd.. jsem nezjistoval.


Offline
Uživatelský avatar

388
05 lis 2007 18:35
Bystrc
001MRY píše:
Tak si odpovím sám. Vyhrálo to Iveco(15xUrban a 5xcross)

Díky za informaci! Jen mě zajímá, odkud pochází - ve věstníku to ještě ukončeno není.

Jsem zvědavý, jestli budou Urbanwaye s motorem Cursor 9 (s "komínem" vzadu jako mají CNG), nebo bude motor Tector 7 (se zadním sklem). A Crosswaye budou mít dvoje nebo troje dveře?


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Tak si odpovím sám. Vyhrálo to Iveco(15xUrban a 5xcross)


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Tak termín byl cca o mesic prodloužen(což znamená konec května) , nicméně zkusím se zeptat znovu, zda-li někdo nemá nějaké nové info, jak to s výběrkem v tuto chvíli vypadá?


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Vzhledem k tomu, že termín pro otevírání obálek, ohledně nových diselovych 12metru, měl být 19.4.,tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo ze zdejších, nemá treba nějaké info jak to dopadlo, či alespoň kdo se o tu zakázku uchází?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1874 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 75  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 09 kvě 2024 22:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]