Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2594 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 104  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 14:34 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
peno: "Naopak, vidím jako velmi žádoucí takový uzel odsunout mimo vnitřní centrum."
S tím by se dalo souhlasit za předpokladu, že to bude pravda. Jenže znovu opakuji, u Řeky nemá šanci vzniknout plnohodnotný uzel! Navíc pokud bude snaha měnit navrhnuté linkové vedení, obávám se, že spíše centru ještě přitíží.

K ND: Za současného stavu lze v bezvýlukovém stavu protáhnout po všech dvoukolejných navazujících tratích k uzlu Brno ve špičkové čtvrthodině 1 rychlík, 1 nákladní vlak a 1 osobák, jak dokládá pohled do GVD, kde to tak je praktikováno, tedy 4 trasy pro ND ve špičkové hodině. Po výstavbě var. Řeka umožňují průjezd nádražím pouze 2 trasy ve špičkové hodině, tedy polovinu dnešního stavu! Alternativní trasa Břeclav - Přerov - Č. Třebová je delší a sklonově náročnější (údolí Svitavy má max. sklon 8 promile, údolí Mor. Sázavy 12 promile) a tedy nákladnější, to jistě nákladní doprava ocení...

Klidně si myslete, že chci zakonzervovat Brno, ale z hlediska dopravy je Řeka tak, jak je navržená a schválená, megaprůšvih.


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 14:27 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1354
Od: 07 dub 2006 09:03
Odsun uzlu MHD mimo centrum? To by nevymyslel ani Hollan. Tak ještě kde ho udělat. No jiné místo, než Mendlák mne nenapadá. A na kraj centra odtamtud budou putovat pendlující kachny.

Zvonařka měla u cestujících takový úspěch, že nejdříff Tourbus a pak i jeho nástupci až po žlutého a zeleného začali jezdit od grandu a drží se ho jako něco košile. Proč asi?!

Parkoviště do centra fakt patří - stačí se podívat třeba do Vídně, která byla v posledních letech vůči autům hodně nepřátelská, ale od Opery přes Museumquartier je podzemních stání hafo. U nás se naštěstí postavila Panenská (docela povedená), Janáček (taky), rozestavěné je JKC a snad se bude pokračovat ještě aspoň dvěma lokalitami (CD palác, na druhé straně JD).

MHD ffšechny neuveze a navíc zejména v létě komfortem výrazně zaostává. Klimatizovaných máme momentálně celých 6 tolrejbusů (parciály plus acumario?) a kloubové plyňáky, šalinu ani jednu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 14:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1107
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Co je žádoucího na tom, aby byl v centru města, znovu opakuji pro méně chápavé, v centru města, které je už dnes dopravně přetížené, uzel MHD, regionálních a dálkových autobusů a parkoviště? Já toto vidím naopak jako velmi, velmi, velmi nežádoucí. Naopak, vidím jako velmi žádoucí takový uzel odsunout mimo vnitřní centrum. Což je mimochodem přesně to, o co se město v minulých 40 letech snažilo, třeba výstavbou Zvonařky nebo odsunem autobusového uzlu MHD na Úzkou. Že nic z toho nebylo zcela ideální uznávám, ale stále je to lepší, než mít toto všechno v centru. Bohužel varianta Petrov by vrátila Brno právě o oněch 40 let zpět, což mě opravdu velmi děsí. Klidně mě za to nenáviďte, ale můj názor je, že do vnitřního centra patří jen ta opravdu nejnutnější doprava, bez které to nejde. Ne dálkové a regionální autobusy, ne uzel autobusů MHD, ne parkoviště.
Linkové vedení určitě není konečné a jistě budou i požadavky na to, aby se měnilo tak, aby se ulevilo centru, o tom nemám pochyb. To by ve variantě Petrov prostě nešlo, právě naopak.

A ještě k té nákladní dopravě. Ono je sice hezké, že nákladní dopravci bojují za propustnost brněnského uzlu, jenže k čemu, když tratě 250, 260, 010 a 011 jsou už dnes přetíženě? Navíc, pro vlaky z Rakouska a Slovenska existuje už dnes alternativní trasa mimo Brno, jen ji začít využívat. Já samozřejmě nákladní dopravce chápu, ale jsou tu mnohem důležitější problémy, které by měli řešit, než ŽUB.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 12:54 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
peno: Jenže to by ten nově vzniknuvší uzel musel být plnohodnotný a to u Řeky nebude ani z daleka. Pro nádraží je jednoznačně nejlepší pozice u uzlu, odkud se dostanu všude. To Řeka nesplňuje a vzhledem ke své poloze ani splňovat nemůže. Naprostá většina MHD od Řeky povede do prostoru současného uzlu u hlaváku, ačkoli by se některé linky mu mohly vyhnout (nejkřiklavější případy nově navržená trasa d-12 a d-8 směr Lískovec). Naprostá většina lidí přes současnou Nádražní budou muset, takže nějaká chiméra v podobě odlehčení tohoto uzlu se rozhodně nebude konat (spíš naopak, jak poznamenal goldfinger), jen se všem zbytečně prodlouží cesta. Aby na jednom místě byl uzel MHD, regiobusů, železnice a parkoviště IAD je velice žádoucí a lze toho dosáhnout jen pod Petrovem, Řeka nemá vyřešenou obsluhu MHD a z principu ji ani mít kvalitně vyřešenou nemůže, což se (nejen) tady neustále opakovalo a nakonec i potvrdilo.

Mouka: Není náhodou zrušení vlečky na BVV nezávislé na poloze nádraží? Díval jsem se do plánků a se zapojením nepočítá ani jedna varianta...


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 12:49 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1354
Od: 07 dub 2006 09:03
Uzel u Řeky snad ani nejde nazvat uzlem. Dvě tratě a obě jedou přes už dnes kritická místa - Nové sady nebo k viaduktu. Ty šaliny navíc, co by musely jezdit k řece, se už na síť nevejdou a nevytrhne to ani další trať přes Uhelnou a Masnou.

Zrušení vlečky na BVV už je jen taková shnilá třešeň na odsunovém dortu. Mouka dobrý postřeh.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 11:57 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5890
Od: 21 pro 2005 17:01
M píše:
S odsunutým nádražím se taky bohužel zruší vlečka k BVV s čím taky BVV nersouhlasí, proč exponáty vozit po železnici, když to mohou odtahat náklaďáci že. Složitěji a dráž.


Ovšem tohle zastupitelstvo neřešilo, zapomněli snad, že to je městská akciovka?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 11:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1107
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Michalk: „nechtějí tam primárně proto, že tam je centrum, ale že je tam přestupní uzel, odkud se dá dostat po celém Brně“
No a to je právě ono. Pokud ten uzel rozmělníme a uděláme další uzly mimo centrum, pak alespoň část lidí nebude mít důvod do centra nebo přes centrum jezdit. Což u varianty Petrov půjde mnohem hůř (ať už s SJKD nebo bez), protože tam nejen že se toho uzlu v centru nikdy nezbavíme, ale ještě vytvoříme další nový uzel v centru mezi Novými sady a Uhelnou, který tam přitáhne i to, co tam dnes není (regionální autobusy, autobusy z Úzké, mnohem více individuální dopravy…). A to rozhodně není a nesmí být žádoucí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 11:37 

Příspěvky: 1927
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
S odsunutým nádražím se taky bohužel zruší vlečka k BVV s čím taky BVV nersouhlasí, proč exponáty vozit po železnici, když to mohou odtahat náklaďáci že. Složitěji a dráž.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 11:20 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Ona varianta Petrov znemožňuje vybudování SJKD? Takže je lepší do doby než Brno na SJKD našetří - což nebude nikdy, protože stát to odmítá zacálovat - se na nádraží u Řeky pořádně nedostat? Ta argumentace o přeplnění centra je úsměvná. Lidi tam chtějí (a aby nedošlo k nedorozumnění, nechtějí tam primárně proto, že tam je centrum, ale že je tam přestupní uzel, odkud se dá dostat po celém Brně), a proto je dovezem k Řece, odkud je nebudeme umět uspokojivě odvézt ani na ten přestupní uzel u současného nádraží, který se k Řece rozhodně nepřesune. Řeka je průšvih, který se začíná projevovat v plné nahotě a konečně to došlo i alespoň některým místním politikům. Škoda, že asi pozdě.
Varianta Řeka bez SJKD je totiž to samé, co dnes Zvonařka. Líbí se?

Mmch, co nákladní doprava? Už je ve var. Řeka vyřešená?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 10:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1107
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenže tady je alespoň možnost, že to v budoucnu bude lepší, díky alespoň přípravě na SJKD. Jak by to dopadlo u varianty Petrov? Přetížením Nových sadů a žádnou vyhlídkou na byť i jen budoucí úlevu pro Nádražní. Byť varianta bez SJKD není ideál a oceňuji, že brněnští politici za něj bojují, stále je to lepší výhled do budoucna, než Petrov, který by koncentroval veškerou dopravu (železniční, příměstskou autobusovou, městskou i individuální) do užšího centra za „hradby“ nebo těsně před ně.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 10:29 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1354
Od: 07 dub 2006 09:03
O BDSM muzikologovi a jeho schopnostech řídit dopravu si myslím svoje, ale v případě nádraží ta vyjádření očividně nemá ze sebe, ale od lidí kolem něho. A názory korespondují například s Lukášem Tittlem, kterého považuji za odborníka na tuto problematiku. Prostě město a stát se rozjely proti zdi a navzdory varovným hlasům ještě zvyšují rychlost.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 07:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5890
Od: 21 pro 2005 17:01
Každý to vidí podle toho, jestli s jeho názorem souhlasí (odsun / neodsun). To se pak těžko objektivně posuzuje.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 črc 2018 14:25 

Příspěvky: 3277
Od: 21 led 2011 14:19
Zopakuji svou předchozí prosbu:
Fafner píše:
Technická: Nic tu mazat neplánuju, ale omezte prosím vyjádření o tom, koho byste volili a nevolili, to by byl zbytečný spouštěč debaty úplně mimo téma a pokud byste tu politiku řešit just chtěli, přesuňte se s ní do Politické debaty.

Děkuji za pochopení :)

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 črc 2018 14:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 496
Od: 15 dub 2013 15:57
Naopak. Je ještě blbější, než si většina vůbec dovede představit...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 črc 2018 13:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1455
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Ten Hollan není tak blbej, jak jsem si vždycky myslel...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 črc 2018 12:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5890
Od: 21 pro 2005 17:01
Když bude nové nádraží (ať už kdekoliv) do 30 let, tak to bude zázrak.


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 10 črc 2018 10:32 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1354
Od: 07 dub 2006 09:03
Za dva járy nebude ani územko, bo se v nejlepším případě bude řešit kasační stížnost sarcastic


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 črc 2018 06:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5890
Od: 21 pro 2005 17:01
Hollan: Odsun brněnského nádraží bez podzemní dráhy nemá smysl. Rada by o tom měla přesvědčit vládu

Vláda teď řeší jiné problém. Navíc nevím, jestli zrovna vláda bez důvěry by měla řešit takto důležitý krok.

Citace:
Přestavba železničního uzlu ve vybrané variantě u řeky by měla stát 43 miliard korun a začít by se s ní mohlo za dva roky.


Tak to asi těžko.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018 19:52 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5316
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Tak snad to babišova vláda brzy odklepne. Při takové široké shodě všech potřebných orgánů by byla pitomost do toho hodit vidle.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018 11:21 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1427
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Hlavní vlakové nádraží? U řeky, rozhodlo ministerstvo. Chybí jen souhlas vlády

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018 09:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1427
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Přesun brněnského nádraží podpořila také komise ministerstva dopravy

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2018 08:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2194
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Další problém s brněnským nádražím. Studie neřešila nákladní dopravu

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2018 06:21 

Příspěvky: 3277
Od: 21 led 2011 14:19
Dvě nádraží jsou prostě blbost. Způsobují stejné problémy, jako současná nulová varianta, a k tomu jsou ještě nesmírně drahá.

Když už by něco takového bylo naprosto nutné, tak aspoň něco jako https://www.gatwickairport.com/at-the-a ... terminals/

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2018 11:41 

Příspěvky: 946
Od: 09 lis 2006 18:16
MartinV píše:
Peno: jaká dvě hlavní nádraží? Nové hlavní by bylo odsunuté a stávající by mohlo být zachováno v podobě zastávky pro regionální dopravu, což by myslím dvě koleje (po vzoru Lesné) zvládly. Zkrátka by to umožnilo větší využití vlakové dopravy po městě.
Samozřejmě v případě, pokud bude SJKD, nepotřebujeme současné nádraží zachovat.

No ale jak to udělat rozumně, to jsem se stále nedozvěděl. Buď vlaky od severu prvně zastaví na odsunutém a pak pojedou 2,5 km na současné. Přičemž to MHD může vyjít časově podobně. Nebo prvně vlaky zastaví na hlavním a pak pojedou 2,5 km na odsunuté, což některým udělá radost, ale dalším moc ne. A to nemluvě o špuntu, který by to kolejiště vytvořilo a nemluvě o dalších nákladech, protože teď taková spojka neexistuje. A po dostavění SJKD to budeme moci zbourat, protože to nebude mít smysl. Stále mi dává větší smysl postavit tramvajovou trať Židenice - současné po nynějších vlakových kolejích.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2018 10:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6011
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Mnadenicek: samospásný samosebou není. Nicméně pokud by se postavil, předpokládám, že to výrazně zrychlí přepravu Tišnov-Brno-jih, což pomůže dopravě v kraji a předpokládám, že by na základě toho i někteří přestoupili z IAD na vlak.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2594 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 104  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 zář 2018 21:07
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]