Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 75    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 75  Další
Autor Zpráva
Offline
147
06 pro 2009 11:01
Tak mám to z dosti důvěryhodného zdroje, prý už to je oficiální. Bližší info o typu motoru, počtu dveří atd.. jsem nezjistoval.


Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
001MRY píše:
Tak si odpovím sám. Vyhrálo to Iveco(15xUrban a 5xcross)

Díky za informaci! Jen mě zajímá, odkud pochází - ve věstníku to ještě ukončeno není.

Jsem zvědavý, jestli budou Urbanwaye s motorem Cursor 9 (s "komínem" vzadu jako mají CNG), nebo bude motor Tector 7 (se zadním sklem). A Crosswaye budou mít dvoje nebo troje dveře?


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Tak si odpovím sám. Vyhrálo to Iveco(15xUrban a 5xcross)


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Tak termín byl cca o mesic prodloužen(což znamená konec května) , nicméně zkusím se zeptat znovu, zda-li někdo nemá nějaké nové info, jak to s výběrkem v tuto chvíli vypadá?


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Vzhledem k tomu, že termín pro otevírání obálek, ohledně nových diselovych 12metru, měl být 19.4.,tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo ze zdejších, nemá treba nějaké info jak to dopadlo, či alespoň kdo se o tu zakázku uchází?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Mě pánové prostě nepřesvědčíte, že cesta pípání je ta správná. Své výhrady jsem už napsal a stále si na nich trvám. Pípání při každém přestupu (byť jen jednou, při nástupu do dalšího vozu), je naprosto zbytečný úkon navíc, který jen zatíží terminály a zdrží nástup a zatíží terminály. A o problémech s pípáním v regionálkách jsem už také psal. Jistě není žádoucí aby, například, výstup z a-109 v Kloboukách trval dvakrát tak dlouho kvůli končícím pípačům.

Systém, který by se líbil mě, je jakási kombinace toho plzeňského s tím ostravským. Tedy systém, kdy si cestující zvolí na začátku své cesty jízdenku, kterou potřebuje (případně si ji koupí už před cestou v eshopu), ta se mu nahraje na kartu a pak už pípá při přestupu jenom v regionálkách (kde jiná možnost kontroly platnosti jízdenky není), v Brněnské MHD a ani při výstupu už nepípá. Samozřejmě, nesmí to být, jako v té Plzni, jediný terminál na celou tramvaj (který navíc, jak praví mé osobní zkušenosti z Plzně, často naprosto zbytečně obsadí cestující s Plzeňskou kartou), ale ideálně u každých dveří jeden terminál. To si myslím, že je ideální systém pro IDS JMK.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
... zhruba od února už více jízdenek kupovat lze i v Ostravě

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Last píše:
V Ostravě systém funguje naprosto bez problémů. Odpípnout se stačí až při ukončení jízdy, při přestupu se toto tedy řešit nemusí. Byl bych opravdu nerad, aby si cestující musel vybírat jízdenku a terminál mu vyjel klasickou paírovou jízdenku (Plzeň) - toto opravdu zdržuje a navíc takový terminál mají ve voze jen jeden. V ostavě byly myslím alespoň dva (na 3 dveřový vůz).
Pokud vím, tak nevýhoda ostravského systému je ta, že na jednu platební kartu nekoupíš víc jízdenek.

V Plzni je aktuálně jeden terminál vždy u druhých dveří, krom kačen, ve kterých je u druhých a čtvrtých. U ostatních dveří jsou původní terminály pouze na Plzeňskou kartu.

A k původní myšlence pípání nástupů a výstupů: S tím bych rozhodně nesouhlasil. DP nepotřebuje mít data o nástupech a výstupeech propojená s mojí osobou, na o jsou dnes už mnohem lepší systémy na počítání cestujících ve vozech.

Toto měl (nevím, jestli ještě má) zajímavě řešené Most, nástup a výstup "s pípnutím" počítal nějaké body na kartu a za ty bylo možné získat nějaké drobné odměny, ale člověk si mohl vybrat, jestli pípá, nebo nepípá :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Obavy jsou zbytečné, jak píše Last: stejný systém co bude v Brně je v Ostravě (i v Londýně) a v obou městech funguje naprosto bez problémů. Krom toho, cestujících s šalinkartou (předplatní jízdenkou) se "pípací" povinnost týkat nebude. Pokud se to podaří rozjet v celém kraji, tak to bude úplně perfektní.


Offline
111
26 čer 2014 22:31
V Ostravě systém funguje naprosto bez problémů. Odpípnout se stačí až při ukončení jízdy, při přestupu se toto tedy řešit nemusí. Byl bych opravdu nerad, aby si cestující musel vybírat jízdenku a terminál mu vyjel klasickou paírovou jízdenku (Plzeň) - toto opravdu zdržuje a navíc takový terminál mají ve voze jen jeden. V ostavě byly myslím alespoň dva (na 3 dveřový vůz).
Pokud chce Brno zavést opravdu moderní a efektivní systém, myslím si, že jít cestou Ostravy je správné řešení (alespoň pro cestování po Brně). Pro IDS JMK by byla asi vhodná drobná modfikace, ale pípání při nástupu je minimálně stejně rychlé, jako označení klasické papírové jízdenky. V regionálkách to odbavení při nástupu opravdu nezdrží :)
A ono odpípnout se jde už při zastavování vozu v zastávce ;) Revizor při kontrole kontroluje hlavně to, že terminál na kartě provedl blokaci tzn. že karta byla při nástupu přiložena k terminálu.


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
A není lepší mít prostě šalinkarty tak, jak jsou a ve voze by byla možnost si na kartu koupit (jako v Bratislavě) klasickou jízdenku (15/30/60/90 minut nebo 24 hodin)?


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Jo, jenomže tam těch terminálů funguje polovina a ty, co fungujou, tak tu kartu načítají půl hodiny. Pardubice mají jednu z nejhorších MHD na světě, a to po všech stránkách. A ještě tam člověk musí mít takovou jejich stupidní kartičku za 130 korun, na kterou se čeká týden, a musí si na ni dobíjet peníze jak někdy v 90. letech. Bankovní kartou si zde jízdenky v žádném případě nekoupí.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Pokud chcete zažít, jak to v prostoru dveří vypadá při pípání při nástupu i výstupu, jeďte se podívat do Pardubic. Je to úplně super.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Pokud to ma samo vyhodnocovat nejvhodnejsi jizdenku, tak k cemu by to bylo?


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Snad by neměl být problém aby při pípnutí vznikla přestupní jízdenka na 60 minut, jejíž platnost by se upravovala případným pípáním..? Označovače mají displej, tak by mohl být výběr základních jízdenek alespoň po Brně, aby cestující mohl rovnou pípnout třeba celodenní, to by snad nemusel být problém, ne?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
To ale urychleni odbaveni pri nastupu na exponovane zastavce v nemene exponovanem case moc nepomuze. i kdyz co sleduju, tech lidi, co se pri revizi jizdenek prokazuji jednorazovkou, je naproste minimum. A pipnuti pri nastupu urcite nebude casove narocnejsi jak soucasne oznaceni. Jen se tam holt objevi i ti, co prestupuji, ale tp by podle me melo vyresit pipnuti jen pri prvnim nastupu a poslednim vystupu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Systém check in - check out může fungovat i tak, že se cestující zaregistruje při nástupu a při výstupu ho systém zaregistruje automaticky.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ano, v brněnské MHD je většina cestujících s předplatní jízdenkou a ten zbytek často s přestupní jízdenkou, kterou označí jen jednou a pak už ne. Tím pádem u označovačů nevznikají fronty. Ale ve chvíli, kdy všichni tito cestující, plus cestující s krátkodobými předplatnými jízdenkami (jedno- a vícedenními), budou muset „cvakat“ při každém nástupu a možná i výstupu (ale i kdyby to bylo jen při každém druhém čí třetím výstupu, příliš mnoho se tím nemění), tak ten problém u terminálů prostě vznikne. A ještě horší situace může být u regionálních autobusů, kde jsou často pro výstup jen jedny dveře. Pokud si na zastávce, kde vystupuje hodně lidí, byť jen polovina vystupujících bude muset pípnout, tak to výstup prostě prodlouží. A to jistě není žádoucí.
Pokud jde o to, že jeden magor zablokuje terminál na několik zastávek, tak ano, nastat to může. Ale předpokládám, že ve vozech nebude jen jeden terminál a v regionálkách, kde je nástup předními dveřmi, si to snad řidiči ohlídají. Navíc, pokud přijde revizor, tak je takový cestující prostě cestujícím bez jízdenky a basta [-X
Já prostě v systému check-in, check out stále vidím jen hromadu nevýhod a nevidím nějakou podstatnou výhodu, která by ty nevýhody kompenzovala.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
61
13 zář 2016 09:04
peno: já mám obavu, že pokud chceme jít cestou nákupu jízdenky ve voze (čímže by se dala zredukovat síť automatů), tak jiná možnost není. Pípnutí trvá chvilku, takže by to nástup mělo zdržovat minimálně. Naopak, pokud by termínál obsadil "váhavý střelec", co 5minut listuje nabídkou, než si vybere ten svůj lístek, tak by to byl průšvih (nehledě na komplikace u přepravní kontroly "já si lístek chtěl koupit ale nemohl" atp.) A v Brně (kde by byl tento problém největší) tvoří lidé s jízdenkama minoritu, většina má šalinartu.

A podle mě by se nemuselo pípat u každého výstupu, ale jen u toho posledního - jedu např. jedničkou z Řečkovic a u Semilassa přestoupím na trol. 30 a jedu k Zoo - pípnu si v Řečkovicích u nástupu, u výstupu z jedničky si nepípnu, ale pípnu u nástupu do 30ky - systém tedy pozná, že jsem nejel jedničkou až na konečnou, ale přesedl jsem na 30ku. A pak si pípnu až u výstupu u Zoo a systé má zmapovanou celou cestu. Pokud zapomenu, tak to bude jako bych jel na Černého.

A jasně, uznávám, že pro celé IDS to bude podstatně složitější, než jen pro Brno, ale ne nerealizovatelné.

A co se zvyku týče, tak to je jen dočasné - prostě se na to člověk musí naučit myslet, stejně jak dneska taky musí myslet na to, že při prvním nástupu má označit jízdenku (třeba pro člověka co měl šalinkartu je i tohle náročné). A na oplátku nebude muset řešit, jakou jízdenku koupit, řešit zpoždění spojů atp.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Johny Fontane: To jako systém check-in, check-out? No tak to doufám ne! Za prvé to bude znamenat nutnost vytahovat kartu na každé jedné zastávce, kde člověk přestupuje. A opravdu budete chtít vytahovat kartu třeba u Husovické vozovny při přestupu z trolejbusu na tramvaj? Nebo třeba na Cejlu? Za druhé, návaly u terminálu, kde se budou navzájem srážet nastupující i vystupující a bude akorát docházet k hádkám. Za třetí, běda jak zapomenete. Když zapomenete při výstupu, tak ještě OK, zaplatíte sice cenu až na konečnou daného spoje, ale furt je to více-méně pakatel. Ale co ve chvíli, kdy zapomenete při nástupu? To u revizora neokecáte, že na to prostě nejste zvyklí pokaždé někde přikládat kartu. A za čtvrté, ten strop. V Ostravě je to jednoduché protože tam to (zatím) platí jen po Ostravě, takže strop je daný cenou jednodenní jízdenky pro Ostravu. Ale co v IDS JMK, kde těch stropů může být víc? To bude muset být hodně komplikovaný a složitý systém, aby vychytal třeba i takové případy, jako je někdo, kdo jezdí celý den jen po Brně s jedním jediným výletem mimo Brno, kdy by nejvýhodnější byla jednodenní pro Brno plus dvě doplatkové. Ale opravdu takový cestující v tomto systému zaplatil jen toto nebo zaplatí všechny své cesty v ten den a nebo dokonce jednodenní všezónovou? Opravu si nemyslím, že toto je ideální systém pro IDS JMK. Tady je rozhodně lepší systém, že cestující si při prvním nástupu zvolí jízdenku podle své potřeby a dál už nic neřeší, případně řeší až ve chvíli, kdy se dostane nad rámec platnosti své jízdenky (časové či zónové). Navíc se v takovém systému nabízí i možnost nechat si nahrát jedno- a vícedenní jízdenky na kartu přímo v eshopu. A je to mnohem jednodušší (a tedy i rychlejší a levnější) na implementaci.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Chtělo by to cestující donutit - jízdenky u řidiče s příplatkem a na venkově řešit ve spolupráci s radnicema a Obecníma úřadama distribuci karet i k cestujícím typu "babička, co už 30 let jezdí jenom do vedlejší vesnice".

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
peno: pokud se nepletu, tak ten systém by měl fungovat tak, že na kartě provede jen blokaci a následně vyúčtuje podle toho, jak člověk v ten který den jezdil. tj. nakombinuje jízdné tak, aby zvolil to nejvhodnější => pokud vyjde nejvýhodněji 24hodinová na všechny zóny, tak na konci dne strhne částku v ceně této jízdenky.

takže na terminálu by cestující neměl nic řešit.

ale samozřejmě, vždy zde bude nezanedbatelná část cestujících, co bude cestovat "po staru" a toto používat nebude.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Asi úplně nechápu, v čem by RIS II měl být řešením místo pokladen. V těch terminálech na placení kartou? Tak za prvé, vždy budou lidé, kteří nebudou schopni nebo ochotni platit v autobuse kartou. A za druhé, bude tam kompletní sortiment jízdenek IDS? Bude možné si tam koupit třeba 24h jízdenku na všechny zóny mimo Brno a tuto pak využít i na regionálních autobusech jiných dopravců a ve vlacích? Ostatně, tato jízdenka, spolu s jejím všezónovým ekvivalentem, dodnes není ani v těch nových automatech s dotykovým displejem, tak jak můžu od DPMB čekat, že je zařadí do těchto terminálů?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
410
29 lis 2014 18:06
peno píše:
Cože? To DPMB opravdu nemá dostatek pokladen ani na obsazení všech příměstských linek? Jako chápu, že ve chvíli, kdy se mluví o tom, že současné pokladny půjdou do šrotu, se za ně nechce utrácet. Ale proč jich DP nekoupil dostatek už v minulosti? A není nakonec stejným vyhazováním peněz i ten stojan na současné pokladny, když je možné, že u nových pokladen se nevyužije a může jim být dokonce i na překážku?

řešení místo pokladen je RIS II.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Cože? To DPMB opravdu nemá dostatek pokladen ani na obsazení všech příměstských linek? Jako chápu, že ve chvíli, kdy se mluví o tom, že současné pokladny půjdou do šrotu, se za ně nechce utrácet. Ale proč jich DP nekoupil dostatek už v minulosti? A není nakonec stejným vyhazováním peněz i ten stojan na současné pokladny, když je možné, že u nových pokladen se nevyužije a může jim být dokonce i na překážku?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1854 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 75  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 29 bře 2024 12:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]