Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 53 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Doporučoval bych si přečíst dokument MD: https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokum ... 1.pdf.aspx
Zde jsou popsány i fuknce jednotlivých linek, konkrétně u linky Ex2 (expresy Praha - Olomouc - Valašsko, ale přeneseně to platí i pro Ex1 do Ostravy):
... Linka zajišťuje rovněž páteřní spojení v ose Praha – Pardubice. ...
A u Ex3 (expresy Praha - Brno - Slovensko/Rakousko):
... zajistit spojení mezi krajskými městy Prahou, Pardubicemi a Brnem a jejich metropolitními oblastmi ...
Naopak u R19 (rychlíky Brno - Pardubice - Praha):
... Hlavním účelem linky je zajistit spojení mezi regionálními a mikroregionálními středisky a jejich spojení s krajskými městy Praha, Pardubice, Brno ...
Z tohoto je myslím jasné, která linka má sloužit k čemu. V tom dokumentu je i popsané, proč se zastavuje v "dírách" typu Třebová a Kolín. Klíčové slovo jsou přípoje.
A ještě pár poznámek:
- Do ušetřeného času vstupuje i interval mezi jednotlivými spoji, takže s údajnými ušetřenými 9 minutami nemohu souhlasit, protože to klidně může být i půl hodiny.
- Pokud by měl být zaveden vlak (výhradně) pro lidi cestující celý den z Maďarska, bude jezdit jednou denně a ne po dvou hodinách. Pokud má jezdit častěji, musí tyto echt dálkové cestující doplnit i jiní - a to právě ti mezi největšími městy po cestě.
- U relace EC Brno - Břeclav platí, že ta má kapacity nadbytek (vlak je dimenzován na Praha - Brno, můžeme se bavit tak maximálně o týdenních špičkách, kdy je to ovšem stejně natřískané i v regionálce), tak proč ji nenabídnout i regionální frekvenci?


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Co se týče mého názoru na povinnou mistenkovost, nechtěl bych ji za každou cenu všude, ale často to může pomoci dopravci adekvátně určitý vlak posílit. Praha-Pardubice jsou narvaný permanentně a jestli tvrdíš, že ne, tak buď nemluvíš pravdu a nebo jezdíš prvním ranním vlakem v neděli. A dál vlaky vzduch rozhodně nevozí. Vždy, kdyz jedu, a opet podotykam, ze je to dle potreby v nahodne dny a hodiny, jsou velice slusne naplnen,. Prostě není jediný důvod integrovat rychle dálkové vlaky do pomalé blízké dopravy. Příplatky by v určitých případech za symbolickou cenu udělaly dobrou práci, ale je třeba promyslet všechny klady a pozitiva. A zastavovani v dirach typu Kolín nebo Třebová bych pro všechny expresní vlaky zrušil, přesně proto jsou rychlíky. Je to i logický-kdo by jel z Prahy do Brna pres 3 hodiny, kdyz muze jet expresem 2 h 29? Ale z Třebové do Brna to takovej rozdíl není a přesně pro takový typy je to určeny. Tahle celá debata mi připadá celá tak absurdní, jako když seděl Jiří Grygar v rádiu a vyvracel domněnku svého oponenta, že Země je placatá. Myslím, že by těchhle antisystem blbostí mohlo stačit. Mimochodem, kdyz jsi tak chytrý, díval ses vůbec, kolik by ta tvoje super integrace ušetřila minut cesty? Celých 9! A jen za cenu extrémního omezení komfortu pro normální cestující, kteří si vybrali správně vlak podle druhu své cesty a na které se bude lepit milion stojících cestujících a znemoznovat jim "dychat". Vlaky nejsou konzervy na sardinky, chápeš? Minimálně ne pro lidi, co cestují celý den odněkud z Maďarska a rádi by měli alespoň minimální osobní prostor.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2553
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
xxx píše:
EC v IDS? Ty jsi vtipný. Nevím, proč ČD jsou tak neochotné je začlenit. Třeba obyvatelům Břeclavi by to výrazně zrychlilo cestování do Brna. Ty vlaky tam stejně zastavujou, tak nevím, proč těch pár lidí nemůžou vzít.

Budu se opakovat, ale můj názor se nemění ...

V momentě, kdy je interval integrovaných vlaků mezi Brnem a Břeclaví takový, že by rychlé EC mohlo lákat lidi s IDSkou na rychlou jízdu, s tímto krokem nesouhlasím. Ano, jsem pro, ale až v momentě, kdy toho bude jezdit více mezi Brnem a Břeclaví a pak už bude takové EC jen doplňkem navíc.

Takto je to například v okolí Berlína a jejich IDS.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Já hlavně nevím, co tím furt všichni chcete říct, že furt mluvíte o přetíženém úseku Praha - Pardubice. Jak to chcete řešit? Chcete vyhnat lidi z expresů a přesunout je do čeho?


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
To teda vůbec není pravda, že úsek Praha - Pardubice je narvaný a zbytek své trasy vlaky vozí vzduch. A tvůj návrh na příplatky a zastavování jenom pro výstup raději ani nekomentuju.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
V zásadě souhlasím s Karosou, až na tu povinnou místenkovost, to je mi naopak srsti a jeden z důvodů, proč nejezdím soukromníky. Raději bych znovu viděl příplatky, případně třeba zastavování v Pardubicích, ale i Kolíně nebo Třebové (i když v té bych vlaky těchto kategorií raději nezastavoval vůbec), směrem do Prahy jen pro výstup a z Prahy jen pro nástup. Současná realita je ale taková, že kvůli úseku Praha – Pardubice buď musíte ve vlacích vozit vozy, které jsou dál zbytečné, nebo je nevozíte a pak to dopadá, jak zmiňuje Karosa. A nejde zdaleka jenom o Praha – Pardubice, ale třeba i o Praha – Ústí nad Labem, nebo Ostrava – Olomouc, i když v posledním případě člověk ani nemá na výběr, protože tam už nic jiného nejezdí, což je poněkud smutné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Protože vlaky nižších kategorií jsou určeny pro cesty na krátké až střední vzdálenosti. Vyšších kategorií na dlouhé vzdálenosti. Často se mi stává, že ulička je už nyní tak plná, že se skoro nedá prodrat k toaletě. Navíc regionální vlaky lze lépe sledovat a regulovat jejich poptávku. Když se vlak přeplní mezi Brnem a Břeclaví, že se do něj nebude dát nastoupit a dal pojede poloprázdný, co s tím budeš dělat? To se to pak s dvěma kuframa v takovým vlaku hezky nastupuje a pohybuje. Prostě vlaky vyšších kategorií jsou vyšších kategorií proto, aby se v nich člověk taky trochu cítil jinak, než v těch ostatních. Je to, jako srovnávat regionální a dálkové autobusy. Z Brna do Pozořic ještě postát zvládneš, ale do Prahy těžko.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Karosa B732 píše:
Tím chci říct to, že popírám tvoje tvrzení o neexistující narvanosti. A co se týče příplatků-nechápu, proč se řeší nějaké příplatky. Faktem je ovšem to, že vlaky vyšších kategorií jsou dálkové vlaky. A do dálkových vlaků prostě příměstská doprava nepatří. Zaplatil jsem si za cestu někam daleko a odmítám, aby v už tak přeplněném vlaku neustále někdo nastupoval a vystupoval a zdržoval. Když pojedou vlaky vyšší kvality, tak s těma příměstskýma uděláš Co? Budou jezdit prázdný a já se budu mačkat s někým, kdo jede kousek? To pak trochu ztrácí smysl vyšší kvality, Ne? Já tyhle úvahy fakt nechápu. Nehledě na to, že podle mě by měly být všechny vlaky vyšší kvality dávno povinně místenkové. Takové stání pár hodin do Bratislavy nebo tak narvaná chodba, že se ani neprodereš k záchodu, o plným jídeláku lidí, co pijou jeden čaj z Budapešti až do Prahy ani nemluvě. Tohle jsou prostě dálkové vlaky. Nepatří tam příměstská doprava. A kdo tvrdí, že jo, tak těma vlakama asi moc nejezdí. Stejně jako referendum - obojí čistý populismus a nesmysl.

Vlaky nižších kategorií jsou určeny lidem z obcí, které nejsou obslouženy vlaky vyšších kategorií. Proč bych s nima měl něco dělat? Jestliže třeba v takové Břeclavi to EC stejně zastavuje, tak nevidím důvod, proč by ho nemohli využít i lidi jedoucí jenom v úseku Břeclav - Brno. Ty tu mluvíš o nějakém přeplňování, ale proč vlaky nižších kategorií přeplňovány být můžou a vlaky vyšších kategorií ne?

Co se týče linky Ex3, tak s ní jezdím jednou týdně tam a zpátky v úseku Brno - Pardubice a vlak je vždy poloprázdný.


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Expresní vlaky mezi Břeclaví a Brnem jsou trochu něco jiného, než Pardubice - Praha. Ačkoliv byly počátečním bodem diskuse, momentálně se diskutovalo o těch druhých. Tam tím směrem nejezdím tak často, takže to nemohu moc objektivně posoudit. Moje frekvence tím směrem je přibližně 1x za měsíc. Ale pokud bych měl čerpat z obsazenosti vlaku, který od tamtud dojede nebo tam naopak jede na nádraží v Brně, rozhodně by to nebyly poloprázné vlaky.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
7107
27 úno 2010 07:40
Kdyz vidim expresni vlaky mezi BV a BM, tak jsou obvykle ani ne poloprazdne.


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Tím chci říct to, že popírám tvoje tvrzení o neexistující narvanosti. A co se týče příplatků-nechápu, proč se řeší nějaké příplatky. Faktem je ovšem to, že vlaky vyšších kategorií jsou dálkové vlaky. A do dálkových vlaků prostě příměstská doprava nepatří. Zaplatil jsem si za cestu někam daleko a odmítám, aby v už tak přeplněném vlaku neustále někdo nastupoval a vystupoval a zdržoval. Když pojedou vlaky vyšší kvality, tak s těma příměstskýma uděláš Co? Budou jezdit prázdný a já se budu mačkat s někým, kdo jede kousek? To pak trochu ztrácí smysl vyšší kvality, Ne? Já tyhle úvahy fakt nechápu. Nehledě na to, že podle mě by měly být všechny vlaky vyšší kvality dávno povinně místenkové. Takové stání pár hodin do Bratislavy nebo tak narvaná chodba, že se ani neprodereš k záchodu, o plným jídeláku lidí, co pijou jeden čaj z Budapešti až do Prahy ani nemluvě. Tohle jsou prostě dálkové vlaky. Nepatří tam příměstská doprava. A kdo tvrdí, že jo, tak těma vlakama asi moc nejezdí. Stejně jako referendum - obojí čistý populismus a nesmysl.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
No a i kdyby to tak bylo, tak co tím chceš říct? Že se mají obnovit příplatky, aby lidi zase začali jezdit autama?


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
A můžu se tě zeptat, kolikrát týdně tam jezdíš, že to tak víš? Já jezdím do Prahy asi 2x týdně v náhodné dny a 2. třída je vždycky narvaná k prasknutí.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
peno píše:
A to já jsem naopak zásadně proti integraci dálkových vlaků kategorie Ex a vyšší do jakéhokoliv IDS, nejen toho jihomoravského. Toto jsou vlaky pro dálkovou dopravu a cpát do nich příměstskou a regionální frekvenci je nerozum, byť se to bohužel v některých úsecích děje, díky neexistenci extra tarifu, resp. příplatku. Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou, kde před zrušením příplatků nikoho nenapadlo jezdit EC či IC, a teď tam naopak nikoho nenapadne jezdit rychlíkem a narvanost vlaků vyšších kategorie podle toho vypadá.

Takže radši budeme cestující cpát do pomalých vlaků? Úplně zbytečně? A co je na tom, že lidé mezi Prahou a Pardubicemi jezdí expresy? Víš, kolik lidí díky zrušení příplatků začalo v tomto úseku jezdit? A že jsou narvané? Jak jsi na to přišel? Vzhledem k tomu, že to tam jezdí jedno za druhým, tak se o narvanosti vůbec nedá mluvit.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Richie píše:
Tak když na rychlících je koženka... Kdo kromě vlakofilů by tím dobrovolně jel, dkyž může jet normálním moderním pohodlným vlakem?

Pokud se bavíme o relaci Pardubice - Praha, tak tam by se koženka (pokud jsou tím myšlena béčka a ne 1. tř. railjetu, příp. vozy Regiojetu ;-) ) papírově neměla vyskytovat už nikde, ani na rychlících.
Ano, vím, že v IDS JMK to tak úplně neplatí, i když na jediné použitelné expresní relaci Břeclav - Brno (až na jeden pár rychlíků) ano.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
> Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou
Tam ale není IDS.

Navíc je to přes 100km, to mi nepřijde jako regionální spojení.
Kdybys napsal Kolín, tak se s tím dá relativně souhlasit.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Tak když na rychlících je koženka... Kdo kromě vlakofilů by tím dobrovolně jel, dkyž může jet normálním moderním pohodlným vlakem?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A to já jsem naopak zásadně proti integraci dálkových vlaků kategorie Ex a vyšší do jakéhokoliv IDS, nejen toho jihomoravského. Toto jsou vlaky pro dálkovou dopravu a cpát do nich příměstskou a regionální frekvenci je nerozum, byť se to bohužel v některých úsecích děje, díky neexistenci extra tarifu, resp. příplatku. Typicky třeba mezi Pardubicemi a Prahou, kde před zrušením příplatků nikoho nenapadlo jezdit EC či IC, a teď tam naopak nikoho nenapadne jezdit rychlíkem a narvanost vlaků vyšších kategorie podle toho vypadá.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
O tom railjetu jsem věděl, o zbylých ne. Tak či tak by těch integrovaných expresů (EC, IC, SC, rj a já nevím co všechno, jsou vlastně podkategorie expresu) mohlo být rozhodně víc (ideálně všechny, co mají v daném IDS více než jednu zastávku).


Offline
Uživatelský avatar

218
11 srp 2012 21:46
xxx: Vlak na úrovni kategorie EC v IDS JMK máme, konkrétně je to vlak 573 "Metropolitan", který je sice veden v kategorii InterCity, protože nevyjíždí mimo území ČR, ale splňuje všechny podmínky pro vlaky kategorie EuroCity, dokonce lehký nadstandard. Taky bys neměl opomenout, že máme v IDS JMK dokonce zaintegrovány i dva railjety - konkrétně railjet 372 "W. A. Mozart", který jede až z Grazu, a railjet 574 "Brněnský drak", začínající v Brně. Railjet je sice samostatná kategorie, protože má oproti kategorii EC některé odlišnosti, ale je to taktéž dálkový vlak s podobným komfortem jako ve vlacích EC.
jzb: Samozřejmě, že pokud zůstanou mezikrajské osobní vlaky, což je dost pravděpodobné, je nutné zachovat i mezikrajský tarif. Tímto nechci říct, že to bude tarif ČD, protože není zatím zcela jisté, že toto VŘ vyhrají, i když je to dost pravděpodobné a osobně ČD to vítězství přeji. Jako příklad uvedu společnost GW Train Regio, ve které by, kdyby ve VŘ uspěla, určitě neplatil tarif ČD. V rámci JMK se dnes můžeš setkat mj. s linkou 261 - Boskovice -> Protivanov, na které část spojů vyjíždí do Olomouckého kraje, a při mezikrajské cestě (např. Boskovice -> Plumlov) platí tarif vyhlášený dopravcem, tedy v tomto případě například dopravcem ARRIVA Morava.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
EC v IDS? Ty jsi vtipný. Nevím, proč ČD jsou tak neochotné je začlenit. Třeba obyvatelům Břeclavi by to výrazně zrychlilo cestování do Brna. Ty vlaky tam stejně zastavujou, tak nevím, proč těch pár lidí nemůžou vzít.


Offline
520
03 dub 2006 14:42
V případě, že by hypoteticky zůstaly i nějaké tzv. mezikrajské spoje, budu muset v půlce cesty shánět jízdenku Ids? Nebo mi rovnou prodají nějaký lomený bilet třeba v Jihlavě, Prostějově? A co rychlíky, EC? Co když pojedu z Ids ven? Díky


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Tak u nás to samozřejmě bude fungovat daleko líp, o tom žádná :) Jenom, jsem chtěl ilustrovat ten trend... Jenom se to asi bude týkat jenom linek řady S, co? :(

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2553
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Richie píše:
Stejně jako v MHD... v Praze to tak už nějakou dobu funguje (nevím, jestli na všech vlakových linkách, ale na jedné jsem se s tím tak před 11 lety setkal) a o Vídni ani nemluvím...

No tak v Praze jsem zrovna dnes byl a snad nebudu tady teď psát něco, co už se dávno ví. Byl jsem se projet městskou linkou S41 kvůli žabám. Na zastávce Praha - Sedlec jsou označovače jízdenek, ale to je tak vše. Nikde poblíž automat na jízdenky, samozřejmě ve vlacích PID nejsou SMS jízdenky použitelné, takže bez jízdenky obstarané někde jinde trochu problém.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dlužno ale říct, že většina motoráků v kraji (a potažmo snad v celém Česku) je už dnes na provoz bez průvodčích připravena, takže i v případě výhry ČD a pokračování provozu současných motoráků (byť třeba jen na nějakou přechodnou dobu), by problém s provozem motoráků bez průvodčích být neměl. A na provoz bez průvodčích jsou připraveni i panteři, Regio- i Inter-, ačkoliv u Interpanterů asi k provozu bez průvodčích nikdy nedojde. Jednak provoz jejich linek platí Ministerstvo dopravy a ne kraj a jednak na rychlíkové linky jsou kladeny přece jenom trochu jiné požadavky.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 20 dub 2024 05:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]