Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 12 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Potřebuješ centrum před nádražím, Hradec ani Pce neznám. Ale nádraží v Olmiku mi přijde dobře vymyšlené. Přímo před nádražím zastávka tramvaje, kousek na autobusový nádraží s když mě někdo vyzvedává autem, taky není problém.
A především se tam ocitám na velkém prostranství bez zábradlí.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
V Olmiku,v Hradci ani v Pardubicích před nádražím žádné centrum nevzniklo, proč by tomu v Brne mělo byt jinak?


Offline
Uživatelský avatar

270
31 led 2010 23:09
Jak je to s tím návrhem jak bude nádraží vypadat? Před pár rokama to vyhrál tento návrh, ale od jisté doby se zveřejňuje jen jakási základní verze bez hl. budovy... jak to tedy je? Nebo se bude vypisovat nová arch. soutěž? ](*,)
Příloha:
NNBrno-013.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1
07 úno 2018 17:55
Tak jsem se po nějaké době sledování místního panoptika taky rozhoupal k okomentování "městské" části argumentů pro/proti přesunu nádraží, a to na jistých žlutých stránkách. S dovolením vkopíruji ještě sem do této užší diskuze.

Obávám se, že diskuze o poloze brněnského nádraží se už dávno vymkla kontrole a bohužel obě strany používají zaváděcí, podpásové a jiné argumenty oblíbeného typu "přání otcem myšlenky". Vzhledem k tématu vlákna nemá smysl řešit železniční část problematiky, ale pojďme se na to podívat z "městského" hlediska.

Ad nové městské centrum: To prostě nevznikne vystavěním baráků na zelené louce. Centrum města se související obchodní a občanskou vybaveností se vytváří skutečně v dlouhodobém horizontu a těžko se dá říct, že plocha celoměstského významu vznikne prostě zastavěním zelené louky vedle nádraží v území nikoho. Opravdu fungující centrum nemá bloky bytů a bloky kanceláří, nýbrž od všeho něco, kvalitní veřejné prostory a žádné monofunkční struktury (to najdeme v každé učebnici urbanismu). Toto se vytváří po staletí a je iluzorní si myslet, že pouhým přesunem nádraží se logické centrum města někam přesune. Stejně tak je nesmyslem dvojice paralelních center v tak malé vzdálenosti od sebe, to prostě nefunguje a vždy bude mít nové centrum handicap oproti původnímu. Navíc i v případě jeho teoretické funkčnosti bude vyvolána potřeba mezi dvěma centry přejíždět - a máme zde klasickou ukázku naprosto zbytečně vyvolané cesty ve srovnání s dnešním stavem. Základní poučka - nejlepší cesta je žádná cesta - je zcela proti odsunu.

Celá obsluha MHD je dle mého názoru klíčová věc pro hodnocení obou variant, jelikož tady se láme chleba. Je úplně jedno, jestli v rámci 50 GKč něco stojí o 10 % víc nebo míň. Jednorázové náklady nejsou u stavby, kterou stavím na desítky let, rozhodujícím faktorem. Pokud mi odsunutá varianta bez jediného rozumného přínosu (z hlediska nového vedení linek MHD) vyvolá jen svou polohou výrazný nárůst vozokm všech trakcí, fragmentaci linek a odpovídajících přepravních proudů (oproti současnému efektivnímu sdružení) a zároveň výrazně zvýší úsekovou využívanost spojů MHD příměstskými cestujícími (na které bude město další desetiletí zbytečně vyhazovat peníze navíc), je to úplně špatně. V podstatě nejvýznamnější složkou všech dopravních modelů je vnímaná cestovní doba. I kdyby se mělo jednat o 5 min, kolik je to za rok, desetiletí? Další penalizací do vnímané cestovní doby příměstských cestujících je zmíněná nutnost dojetí MHD, tedy vždy a pro všechny přestup navíc (lze taky "ocenit" časem navíc).
V extrémním případě se dá říct, že obyvatelům Brna může být poloha nádraží úplně lhostejná, ale všem dojíždějícím se odsunutá varianta těžce nevyplatí. Vzhledem k dominantnímu postavení Brna v regionu je v případě časových ztrát ve "člověkominutách" s každým dalším rokem provozu odsunutá varianta horší a horší.

Oblíbeným argumentem je možnost dříve začít stavět u varianty A. Přístup "hlavně ať už se něco staví, je nám jedno, jestli je to dobré" je u stavby za 50 GKč naprosto neuvěřitelný. Tady člověk pořád čte, jak se mrhá s veřejnými prostředky a "vykazuje činnost" - ale co jiného je tlak na urychlenou výstavbu něčeho jenom proto, aby už to bylo, přestože nevíme, jestli je to správně? A tlačit variantu A jenom proto, že by u Petrova byly delší výluky - taky si postavíte místo rodinného domu unimobuňku, abyste se mohli hned nastěhovat, když v ní strávíte další desetiletí? Když se staví, tak výluky prostě jsou. Zapomíná se, že v případě realizace odsunu se musí postavit spousta nových TRAM a TBUS tratí - tyto fatální zábory významných komunikací nevadí?

Odsunuté nádraží, resp. jeho poloha navíc dopravně nefunguje bez celé řady dalších podpůrných staveb (SJKD, TRAM, TBUS tratě), jejichž realizace do celkových nákladů není uspokojivě zahrnuta. Zatímco u Petrova jde o v SP zcela invariantní podzemní zapojení VRT, u Řeky SJKD není vůbec jako nutná podmínka pro realizaci uvažován. Při nedostavění všech plánovaných TRAM a TBUS tratí je odsunutá poloha nádraží jasným důkazem nepoužitelnosti pro vylepšení MHD.

Ad současné nádraží: Argumentovat stavem současné stanice, příšerností celé nádražní oblasti a místními individui pro odsun je klasická argumentace kruhem. Proč prostor vypadá, jak vypadá? Protože se do něj dlouhou dobu vůbec neinvestuje. Ukrajinský stav přednádraží nikoho netrápí, jelikož definitivní řešení je přece na dohled, tak se nebudeme snažit. Pokud neumím udržovat nádraží v normálním stavu, nevím, kde všichni berou jistotu, že na dolním bude něco jinak. Stávající (špatný) stav všech staničních prostor NENÍ fyzikální vlastností způsobenou umístěním stanice v centru. Řešení odpudivého vzhledu nádraží fakt v přesunu problému (nádraží) jinam nespočívá.

tl;dr: nepřesouvat, nádraží je pro přespolní, nelze ospravedlnit nárůst výkonů MHD při zhoršení časové dostupnosti, divné hodnocení, množství "povinných" staveb, aby to dávalo smysl => Petrov jde i bez nich

_________________________________
Te audire non possum, mussa sapientum fixa est in aure.
Je monte, je valide!


Offline
Uživatelský avatar

1631
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Chceme nádraží u Svratky, schválili brněnští zastupitelé. Konečné slovo bude mít vláda
http://zdopravy.cz/chceme-nadrazi-u-svratky-schvalili-brnensti-zastupitele-konecne-slovo-bude-mit-vlada-8405/


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Už se nějak vyjasnil osud autobusového nádraží Zvonařka, které by kvůli stavbě nádraží ve variantě "řeka" přišlo o nájezdovou rampu na střešní odstavnou plochu?


Offline
118
29 črc 2014 19:57
Pavel píše:
4) ani slovo o VRT přitom každé zdržení ve VRT může mít dopad v tom, že nebudeme mít VRT napojení na okolní státy. Rakušákům je jedno jestli budou mít VRT napojení na Polsko přes Slovensko nebo nás.

Rakušákům je hlavně nějaká VRT na sever u zadní části těla, neřeší žádný jejich problém. Ostatně za 20 let nedokázali zvednout rychlost na jejich části KFNB aspoň na 160 km/h, a to je trať skoro přímka. Tomu, že by si Slováci postavili paralelní VRT ke 120, jejíž koridorizace jim trvala 20 let (a to na železnici nestavěli téměř nic jiného), se můžu jenom smát.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Mnoho povyku pro nic. Město i kraj mají jen poradní hlas, který nic moc neznamená. A kvůli tomu ještě hrozit rozpadem koalice? Že by se někteří chovali brečící malé děti mně nepřijde. Každý má právo se vyjádřit (byť se tím nic nevyřeší). Mezi náma, pokud někdy nějaký nový nádraží u řeky bude, tak se toho řada z nách stejně nejspíš nedožije. Osobně nevěřím tomu, že by se nádraží u řeky otevřelo dříve než za 30 let. Taky si uvědommne, že někdy před 100 lety, kdy se o přesunu začalo hovořit, Brno vypadalo a fungovalo úplně jinak.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
Tak hlavně, že máš pravdu.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nevím, co je na tom poučného. Vlastně ano, ono je docela poučné sledovat ty trapné pokusy Zelených a Zabít Brno… pardon, Žít Brno, jak zvrátit nevyhnutelné a zabít jakýkoliv další rozvoj nejen Brna, ale i Jihomoravského kraje a okolních krajů, kvůli tomu, že si prostě postavili hlavu a jedou svou linii buď Petrov nebo nic. A tím se zpětně vracím k tomu, co jsem o psal pár příspěvků dříve, o tom dítěti, které řve a kope když není po jeho. A proto to teď napíšu natvrdo, pokud kvůli správnému rozhodnutí, tedy konečnému rozhodnutí o poloze nádraží, padne koalice kvůli těmto tvrdohlavým populistům, pak to bude přijatelná oběť. Navíc tím tito populisté konečně ukáží svou pravou tvář, tvář malého dítěte, které se vzteká, když není po jeho. Což jim v příštích volbách určitě velmi pomůže sarcastic

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
72
17 lis 2012 23:31
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... e-poruseni
3 měsíce staré, o to poučnější


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Snaží se být objektivní, ale je stále vidět, že má k Petrovu růžové brýle a k řece je zase má naopak s černými skly.
1) problém návazných staveb u řeky. Pokud se u řeky zdrží návazné stavby, tak lze prostě samotné přepojení na nové nádraží pozdržet. Naopak pokud se něco sekne v průběhu stavby Petrova, tak to bude mít daleko větší dopad.
2) Představa, že současný uzel Hlavní nádraží je dokonalý a že do budoucna nebude mít kapacitní problémy.
3) Tvrzení, že řeka vyvolává nutnost dalších investic do nových tratí. A kolik kilometrů tratí je navíc v případě řeky oproti Petrovu? Prakticky jsou na tom stejně. Tady mám pocit, že prostě počítá s tím, že v případě Petrova se vykašle na celou další infrastrukturu. To stejné platí o současném uzlu hlavní nádraží. Přidáme VRT, přidáme autobusák, žádný problém. Hlavně že nás to nebude nic stát a je jedno, že se lidi budou mačkat.
4) ani slovo o VRT přitom každé zdržení ve VRT může mít dopad v tom, že nebudeme mít VRT napojení na okolní státy. Rakušákům je jedno jestli budou mít VRT napojení na Polsko přes Slovensko nebo nás.
5) Reálně hrozí, že varianta Petrov dojde ke zdržení na hodně hodně let. Ať nám povykládá, jak město zvládá nový územní plán, protože brzy ten starý přestane platit.
6) Hrozba propadu v případě SJKD vlastně kvůli odsunu. Ani slovo o VRT tunelech.
7) Říká, že ve studii jasně vyhrál Petrov. Já myslím, kdo to četl, tak to v životě takto nebude interpretovat. V něčem vyhrál Petrov v něčem řeka. Každý v trochu jiných aspektech.
8) A třeba jedna z věcí, co jsem si nedávno uvědomil. Jak to vůbec bude v případě Petrova s pozemky. Pokud vím, tak jsou sice drážní, ale pronajaté na 50 let firmě sídlící někde na Kypru nebo kde a s neprůstřelnou smlouvou.

Zní to sice hezky, ale když si to člověk vezme do detailu, tak mi to zas tak objektivní nepřijde.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
S tou objektivitu bych to nepřeháněl. Opírat se o výsledek výzkumu ani ne tisícovky Brňáků. Pak si stěžuje, že neproběhla informační kampaň o jednotlivých variantách. On, náměstek pro dopravu. Tak proč ji nezorganizoval?


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Naprosto souhlasím. Přestože toho člověka nesnáším. Velice inteligentní rozhovor.


Offline
79
13 úno 2012 18:04
Myslete si o Hollanovi co chcete, ale tohle je naprosto precizní, objektivní a hysterie prosté zhodnocení situace:
http://www.info.cz/cesko/brno-rozhoduje ... 24716.html


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zlatoprst: kde bude VRT není tak důležité pro Brno, jako SJKD. Myslím v tom smyslu, že SJKD bude mít spoustu zastávek, lidé ji budou využívat jako MHD, podzemní železnice bude rychlou alternativou k IAD.
Zatímco tunel pro VRT nám žádný užitek nepřinese. Protože další zastávka bude Jihlava nebo Pha.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Osobně taky podporuju Petrov - dle mého názoru je chyba posouvat nádraží více na jih a naopak se mi zdá, že Petrov není zpracován optimálně - že z dané polohy by se dalo vytáhnout více a eliminovat některé mínusy.
Nejsem ale fanaticky priznivce - dovedu si predstavit podporu reky, ale nechapu, ze pokud by se stavelo nadrazi "na zelene louce", ze neni dokonale. Narazim tim predevsim na nedostatecnou kapacitu nakladni dopravy, velkou nachylnost na nepravidelnosti v doprave, uvrat ve smeru Praha-Břeclav a "skvěle" dořešenou obsluhu veřejnou dopravou a další. Nevadila by mi ta vzdálenost, ale pokud podle mě stavět nové nádraží někde jinde, tak by mělo být téměř perfektní.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Moc se mi líbí jak goldfinger když s něčím nesouhlasí dává do textu víc dvojitých f.
To ovšem nic nemění na tom, že i po odprasení textu se nedozvíme nic nového.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Peno, nejmenuješ se náhodou Kotzian? Ten taky Zelené vidí všude. Schéma Zelení škodiči = Petrov a progresivisté vizionáři = odsun už je dost obehrané. Je dost zajímavé, že i skálopevně přesvědčení odsunovači opatrně připustili, že bez SJKD to asi nepůjde. Na jedné straně tedy strhali tunely pro VRT, na druhou stranu přiznávají, že by bylo dobré postavit tunel jiný. Tím se ale odsun dostává do úplně jiných finančních dimenzí.

Jestli odsunovači tvrdí, že budou víc využívány nácestné zastávky, tak totéž by je možné i u druhého řešení. Akorát že u odsunu by se více zatížila MHD, zatímco je žádoucí, aby část práce na území města převzala právě železnice, zejména 250 s diametrem.

Argument o rozkopání centra na 10 let je dost chatrný - nikdo nebyl schopen říct, kde by se kopalo - pokud by se VRT napojily podle varianty E, tak určitě ne na Nových sadech.

Dostupnost Dolního všemi druhy dopravy včetně říční je taky dost iluzorní - šalina musí buď přes Nové sady, nebo kolem viaduktu, oboje už dnes maso. A individuálka se tam neprokouše jinak, než přes Dornych (Plotní už bude jen pro šalinu), nebo přes Dokooupilovo bulvár (a máme tady opět Nové sady). Jako bonus další zahuštění stávajících tratí.

Odhaduju, že celý projekt skončí buď na neschopnosti MD, SŽDC a města, nebo na penězích, případně na kombinaci obojího.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vlakofil: sdružená investice SJKD jen podpoří dopravu ve městě a jeho budoucí rozvoj. Jasně, bude to pár let trvat. Ale není to argument, který by podpořil Petrov tím, že SJKD opět odložíme k ledu.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Platí stále ta rovnice: Ťok lže a zkresluje informace = hňup
Takže vlakofil také lže a zkresluje informace = také hňup :mrgreen:
Pokud ano, jsem rád že i "propetrovští" mají svého hňupa =;

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
A ještě k tomu, že pan Sedláček lže. Ať se Vám to líbí nebo ne, tak Petrov nemá zhodnocenou jinou variantu VRT než tunelem za 30 mld. Tedy je prostě dražší. A tuto variantu si nevymyslel žádný příznivec odsunu, aby ji zesměšnil. To si udělali sami. Prostě všechny výpočty pro VRT počítají s podzemními nástupišti, jestli jsem to z daných dokumentů pochopil správně. Akorát je nezahrnují do fáze 1 výstavby samotného nádraží. Tedy není jasné, jak by VRT ovlivnila provoz bez stavby tohoto tunelu. Nebo jste to někdo pochopil jinak?


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
michalk píše:
Pánové odsunáři, už jste si ujasnili, co uděláte s tím přetíženým přednádražím? A proč p. Sedláček ve svých prezentacích účelově lže (že Petrov je výrazně dražší, než řeka, přitom je to sovnatelné)? Mimochodem, nejlevnější varianta je Bf, takže tolik k těm nejdražším variantám...

Jedině odsunuté nádraží nabízí možnost rozložit proudy cestujících přes další uzel. Raději řekněte, co bude s Petrovem, až tam bude jezdit VRT a bude tam hlavní autobusové nádraží? Tedy desítky tisíc cestujících navíc. Už teď se lidi nevlezou na ostrůvky, jak to uděláte pak?
Odsunuté nádraží nabízí přímé napojení na ostatní uzly s míjením nynějšího hlavního nádraží. Tedy napojení na Mendlovo náměstí, Starou osadu, bohunickou nemocnici, samozřejmě přesunutou Úzkou a zároveň nabízí i možnost přímého spojení na sever Brna (pokud se nevyplatí využít jiných nádraží) - tedy přímé spojení s Veveří a Lidickou. Což se automaticky rovná daleko nižší počet cestujících přes současné hlavní nádraží (a nižší počet přestupujících) a tedy možnost zredukovat určitá spojení přes tento uzel. Nižší počet lidí využívající tento uzel se také rovná daleko vyšší rychlost průjezdu tímto uzlem. A v momentě, kdy nastanou problémy, lze to řešit (například minutí linky 12 současnou zastávku Hlavní nádraží) případně vybudování spojnice - Životského - nové nádraží - Vojtova. Také je nezanedbatelné, že řeka nabízí lepší napojení na IAD. Možná se to někomu nelíbí, ale i IAD sem prostě patří. V případě Petrova jsme ale prakticky bez šance. Respektive, ten uzel už je teď strašný a prakticky neřešitelný. Je mi jasné, že zpočátku to nebude dobré, protože většina lidí bude mít naučenou cestu přes současné nádraží a i MHD si bude hodně dlouho sedat. Ale jak jsem psal, dlouhodobý výhled je pro mě daleko lepší u řeky.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
vlakofil píše:
...Konečně i městský architekt Sedláček svými postoji pořádně podrazil Zelené, kteří mu vytvořili tu funkci. Ze všeho čiší obrovská neprofesionalita, unáhlenost, zmatky, tahání za nitky a možná někteří už taky neví, jestli ještě tahají nebo jsou taháni...

Njn, Zelení si mysleli, že vytvoří funkci, dosadí si do ní člověka a on jim půjde na ruku. Dobře jim tak. Z té Sedláčkovy neloajálnosti mám škodolibou radost. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tak ještě jinak, pánové anti-odsunovači. V tuto chvíli už se konečně, po skoro sto letech, blížíme definitivnímu rozhodnutí a napadat ho a dále zdržovat jenom proto, že to není rozhodnutí, které se zrovna líbí mě, mi připomíná malé dítě, které sebou v obchodě hodí o zem a začne řvát a kopat kolem sebe, jen proto, že mu máma nechce koupit čokoládu. A to je přesně ta pozice, do které se teď Zelení a Žít Brno snaží magistrát vmanipulovat. A já si opravdu nemyslím, že by brněnský magistrát měl být tím spratkem, který kope kolem sebe, když není po jeho. A proto jsem jedině rád, ač jinak ANO a Vokřála také nějak extra nemusím, že Vokřál má ještě dostatek zdravého rozumu, aby se do takovéhoto politického harakiri, které chtějí na Brnu spáchat Zelení a Žít Brno, nenechal vmanipulovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 15:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]