Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 71 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak jsem dneska několikrát využil zastávku Bieblova a ta rekonstrukce se fakt povedla. Přechod jednak s tím pitomým páskem světel a jednak ty signální čáry pro označení přechodu jsou fakt blbě, jednak končí moc pozdě u kolejí a jednak jsou tak zasypané pískem, že se trochu ztrácí při pohmatu holí/pošlapu botou. Celkově je všude prach a písek. Ani z druhé strany (směr do města) ten přechod není moc k nahmatání.
Bohužel se to stává na řadě míst, že ve snaze vytvořit rovný povrch dojde k tomu, že jsou pro nevidomého neznatelné hrany mezi přechodem a chodníkem, mimochodem na hlavním nádraží tahle "hladkost" přetrvává už léta, ale před předlážděním bylo aspoň rozhraní asfalt, kostičky signálního pásu k přechodu a drobná vlna dolů, že začínají panely, respektive končí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To je jen dobře, protože vodicí dlažba je od slova vodit, ne od slova zavádět kamsi. :mrgreen: Je víc takových pásů, varovný, ten se dává asi metr od hrany vodorovně s ní, signální, ten se dává třeba napříč nástupištěm u sloupku, signalizuje první dveře vozidla a pak právě ve volném prostoru, kde se nedá jít podle přirozených věcí jako tráva, obrubníky etc. se dá využít vodicích čar za účelem zjednodušení trasy člověka, který jde bez psa jen s orientační holí. Šířky z hlavy nevím, ale řeší je ta vyhláška o přístupnosti staveb plus příslušné ČSN.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
četl jsem, že na hlavním nádraží to chtějí předláždit a vodicí dlažba povede středem nástupiště, mezi lavičkami a hranou.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Máme jako nevidomí/slabozrací konzultanta v Tyflocentru na Bubeníčkové, pak vozíčkáři mají taky své konzultanty a co se nějaké menší konzultace týká, já s tím nemám problém, kdyby mi to někdo nabídl. Zajímavé je, že třeba při spouštění vlakové zastávky Brno-Lesná se taková konzultace dělala a v menší skupině jsme tam procházeli, jestli jsou varovné žlábky na krajích nástupiště dostatečně hmatná s bílou holí, jestli se tam dá bezpečně pohybovat...
Teď jsem zvědav, jak dají dohromady ty bariéry na hlavním nádraží, tam totiž vedou vodicí dlažby do koše/lavičky a do sloupu, což je totálně blbě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Postižení mají svoje zájmové organizace, takové věci by se s nimi jako s připomínkovým místem automaticky měly konzultovat. U přechodů na Bieblově a Lesnické se mohla doplnit i zvuková signalizace (a upravit světelná)


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zn. ideál by byla, kdyby s investorem nějaký člověk se zrakovým postižením/nevidomý spolupracoval ohledně praktičnosti jednotlivých prvků. Předpisy jsou jedna věc, praktické užití druhá. Myslím, že by to byla win-win situace, pokud by takový člověk spolupracoval, a to se bavíme třeba o malé DPP konzultanta.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
K Ondra: tak to je pak větší problém, než chybějící pruhy, jak mám vědět, jestli je signalizace na červenou, když ji nemám jak zaznamenat? Já nevidím skoro nic, zbytkaři jsou na tom líp a pes to logicky nepozná. Tohle je fakt na facku, nejen zbytečnost na přehledným přechodu, ale ještě k tomu taková drobná pastička. Stejný problém jsou třeba přechody na křižovatce Kotlářská x Kounicova, kde tři ze čtyř jsou ozvučené a ten čtvrtý není, i když tady si nejsem jistý, jestli jsou namalované všechny čtyři včetně obou přes Kotlářskou, nechci kecat, ale je to asi nejbližší místo, k jakému bych takovouhle past mohl přirovnat.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Signalizace je pouze světelná bez ozvučení. Pro zájemce nabízím video signalizace ve dne a v noci.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6161
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Cracatit píše:
K Ondra, Manil a spol: docela mě zaráží tyhle chyby s vodicíma čarama, když lidi z dopravního podniku vědí o existenci něčeho jako konzultanti odstraňování bariér, že by někdo podcenil projekt? Každopádně přecházení na Bieblové komplikovaly jiné věci, než vodicí čáry, třeba moc šikovně umístěný sloup označníku směr město, kde musí člověk kličkovat mezi sloupem a stěnou boudy, umím si představit řešení, kdy by ty řády a označník visely na stěně boudy a sloup šel úplně pryč... v úterý tudy půjdu, tak vyzkouším, jak se tam přechází s tou signalizací, jestli je ozvučená a případně znovu poreferuju, případně napíšu na příslušná místa vč. podniku.
P.s. Díky za článek na Káčku, moc pěkně napsaný.

Těžko říct, kde je objektivní příčina. Můj subjektivní názor je ten, že vinu nese v prvé řadě investor, který by měl při přebírání díla vědět jestli je stavba v souladu s platnými předpisy, či ne, a případně stavbu, která je v rozporu s předpisy, nepřevzít.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pokud by se to projevilo v jízdní době, byl by to krok dobrým směrem. Bohužel je MHD v Brně obecně pomalá (jasně, není to tragédie, ale mohlo by to jezdit rychleji).


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Třeba se tam časem objeví sedmdesátka pro 13T a Anitry, jako je to na trati do Modřic.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
K Ondra, Manil a spol: docela mě zaráží tyhle chyby s vodicíma čarama, když lidi z dopravního podniku vědí o existenci něčeho jako konzultanti odstraňování bariér, že by někdo podcenil projekt? Každopádně přecházení na Bieblové komplikovaly jiné věci, než vodicí čáry, třeba moc šikovně umístěný sloup označníku směr město, kde musí člověk kličkovat mezi sloupem a stěnou boudy, umím si představit řešení, kdy by ty řády a označník visely na stěně boudy a sloup šel úplně pryč... v úterý tudy půjdu, tak vyzkouším, jak se tam přechází s tou signalizací, jestli je ozvučená a případně znovu poreferuju, případně napíšu na příslušná místa vč. podniku.
P.s. Díky za článek na Káčku, moc pěkně napsaný.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
manil píše:
To zvyšování rychlosti musí být od prvopočátku nějaký informační šum.

Bylo to uvedeno v tiskové zprávě DP.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
k.vojta píše:
Možná je to pro účely homologace ze strany DÚ nebo kvůli zvýšení traťové rychlosti, jiné důvody mě nenapadají. Každopádně na Lesnické to instalováno není.

To zvyšování rychlosti musí být od prvopočátku nějaký informační šum. Zvýšení traťové rychlosti není reálné, už před reko bylo v úseku Lesnická - oblouk před Halasovým nám. obousměrně 60 km/h.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
k.vojta píše:
Na K-report jsem napsal menší shrnutí rekonstrukce třídy Gen. Píky včetně fotek, kdyby se někdo chtěl podívat kdo tam pravidelně nechodí. :-)

Super profi příspěvek s vysokou informační hodnotou. Díky. :-)


Offline
2811
01 úno 2006 10:39
Pomalu se blížíme době, kdy bude člověk jako bytost absolutně nesamostatná a všechny lišty, linky, zvuky, světýlka a podobné kravinky už nebudou stačit a u každého přechodu bude muset být zaškolený zřízenec s certifikátem ISO s majákem, praporkem a megafónem, který bezpečně každého převede na druhou stranu silnice, protože to už bude tak složitý manévr, který jednoduše člověk sám rozhodně nedá. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Pokud je šířka nástupiště větší než 2400mm, musí být signální pás (kolmý na TT) oddělen od varovného pásu (rovnoběžný s TT).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Špatná šířka a ukončení signálních a varovných pásů a na přechodu přes trať chybí jejich odsazení (jako místo pro přecházení bez přednosti chodce).


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
K.Vojta: V čem je problém se zastávkami stran vyhlášky o bezbariérovosti na TGP? Díky za popis.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Už to tu několikrát padlo, škodá té nekonečné šedi. Zvlášť ve srovnání s tímto vypadá osázení 6 sloupů EV (nebo kolika) popínavým břečťanem jako vpravdě kocourkovské řešení.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Na K-report jsem napsal menší shrnutí rekonstrukce třídy Gen. Píky včetně fotek, kdyby se někdo chtěl podívat kdo tam pravidelně nechodí. :-)


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Fajn, ale v takovém případě by teda měli něco dělat se signalizací u křižovatky Lesnická - Provazníkova, jak už jsem tu naznačil minule, tam je taky úrovňový přechod přes koleje, směrem do centra prakticky neregulované přecházení na rozdíl od směru z centra, kde je klasický křižovatkový semafor se signálem pro chodce a pro auta.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ta nová norma platí i pro rekonstrukce, kde se upravuje geometrie silnice.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nové přechody, jenže tady nejde o zřízení nového přechodu, ten přechod je tam už minimálně deset let, dřív bylo buď pololegální přecházení kolejí u konce středového zábradlí, nebo podchod, který je tam dodnes (hlavně kvůli přecházení TGP samotné směr arboretum). Takže pořád trochu vedle.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Cracatit píše:
Může mi někdo vysvětlit, proč na přehledný přechod na Bieblové dávají světla?...

Podle dnešních norem se musí být všechny nové přechody pro chodce osvětlené.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3095 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: chat-maniac a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 dub 2024 13:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]