Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 208    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 208  Další
Autor Zpráva
Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Obávám se, že to muzeum nedopadne, spíš bych hádal, že i zbylé tři skončí v Poznani. Sice jsou hodně odlišné, ale nešlo by je po elektrické stránce sjednotit s kloubáky Vario? Stálo by to víc, než půlku novostavby? Jenom úvaha, já na to vliv nemám, jenom mě to zajímá.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Další rekonstrukce to nevyřeší.
Uvědomme si, že RT6 jsou už jenom tři atypické kusy. Jiná byla situace před 10 lety, kdy jsme měli jen pár NP tramvají a každý další kus se hodil. Dnes, kdy máme 50 Poršat, Varií po 30 kusech každé verze, tak je situace jiná. Ano, budou se zprovozňovat K3, ale to byly celkem bezproblémové vozy až na tu mechaniku v kloubech. Takže v dnešní době už ty 3 RT6 nic nevytrhnou. Nicméně by bylo vhodné umístit aspoň jednu do muzea, když to byla první NP tramvaj v ČR.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
... To už tady bylo a jal to dopadlo, víme.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
478
14 úno 2014 15:19
Brno
A co třeba modernizace v Šumperku?


Offline
173
23 led 2011 03:17
http://dpmb.cz/cs/firma-verejne-nabidky/all
Nábídka k odprodeji vozů.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Šidítko v podobě T2, Ikarusu 280 nebo 9Tr na mne stačí i v malejch dávkách.
Však jsem psal zpočátku, že by se jednalo o nové vozy :) To překopání nynější trojice by byla řekněme "ověřovací" serie.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Já se minulou sobotu vozil celej den žehličkou, ale takovýhle nápady mě prostě na mysl nepřišly.
On už to jednou někdo zkoušel a nedopadlo to úplně dle představ, byť to nebylo zas tak úplně daleko od úspěchu, ale dneska už je něco takovýho fakt utopie. Novej vůz v podobný dýlce by vyšel na velmi podobný prachy a to by byl se zárukou a klidně ve větší sérii, pravda bez puncu ČKD...


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Jsem se dnes vezl po depu T2. To je silná dávka šotodrog démone. Ale když se nad tím člověk zamyslí, není to zas taková utopie. Jsou ve světě provozy, kde generálkují staré vozy, překopou je, dosadí NP článek a hurá do provozu. Jistě tu jsou světem zběhlejší šotouši takže je napadne víc příkladů, než moje Polsko kde překopávaj Duewagy nebo co to je zač, tuším že v tom má taky prsty modertrans.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
sarcastic Teda pánové, v čem to jedete ?


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
No moje myšlenka je ta, nezatratit design a koncept vozů RT6 a zachránit jej nahrazením problémových komponentů něčím novým a neproblémovým jinak řečno Poznan po Česku. Bohužel je to jen fantazie.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ondra K:
Přesně tak. DP může být klidně i autorem, ale výrobu skříní a podvozků bych zadal externí firmě.

Jinak si myslím, že problémem RT6 je, že se v podstatě furt jen flikovaly. Kdyby se udělala pořádná reko zgruntu, podobně jako Polsku, tak na tom budeme o poznání lépe.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ať se RT6 zrekonstruují jakkoliv, pořád to budou 3 atypický vozy, což je z hlediska ekonomiky a provozu nesmysl.

Výroba tramvají by byla reálná nejspíš pouze v podobné formě jako u Varii, nebo Maria. Tzn. DP koupí skříň a všechny komponenty a provede pouze montáž.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
DP jednu dobu uvažoval o stavbě vlastních vozů. Tak proč se nedomluvit s nějakým výrobcem výzbroje, pohonů, brzd, aby toto dodal, s nějakou zárukou a servisem. DP by vzal RT6 kastli očesal, případně časově zmodernizoval (lepená okna, ledkové osvětlení....) narvala by se tam ta výzbroj a spol. která by již neměla dělat neplechu no a kdyby se to osvědčilo, DP by si mohl zkusit licenčně vyrábět modernizované RT6ky sám, protože v rámci rozvržení interieru je tahle mašina nejlepší.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

94
08 črc 2015 19:33
Olšany
Ondra K. píše:
Ono nejde ani tak o nadměrný opotřebení, jako spíš o nevhodný způsob namáhání celé jedné části kloubového spojení. Kdysi po netu kolovala veřejně přístupná prezentace, která problém popisovala.
Aktuální stav jednotlivých vozů je celkem nepodstatný, protože pro nějaký, alespoň trochu rozumný provoz, by musely projít rekonstrukcí všechny vozy. Z toho co o strojařině vím, vyvstává otázka jestli takový zásah je ještě vůbec v možnostech DP, a nebo už by vyžadoval specializovanou firmu a její zázemí.

Pokud vím co se tu psalo (konkrétně to psal myslím Eda) tak klouby u 1752 a 1754 byly těsně před odstavením v pořádku. Bylo tu psáno, že prošly defektoskopií a vozy by měly mít na půl roku klid od zásahů do kloubového spojení, ovšem týden na to byly odstaveny obě. Takže pokud by se na to nedívalo z hlediska dlouhodobého provozu typu 10 let atd , tak nějakou chvíli (2-3 roky, pominu-li SP) by měly bez větších zásahů a bez větších problémů jezdit, když s aktuálním řešením kloubových spojení jezdily pár let, rovněž bez větších problémů. Ovšem co s tím plánuje DP do budoucna to nevíme pořádně nikdo :D


Offline
Uživatelský avatar

2769
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Hoši nešlo by tu diskuzu o K3 přesunout správně ;)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ono nejde ani tak o nadměrný opotřebení, jako spíš o nevhodný způsob namáhání celé jedné části kloubového spojení. Kdysi po netu kolovala veřejně přístupná prezentace, která problém popisovala.
Aktuální stav jednotlivých vozů je celkem nepodstatný, protože pro nějaký, alespoň trochu rozumný provoz, by musely projít rekonstrukcí všechny vozy. Z toho co o strojařině vím, vyvstává otázka jestli takový zásah je ještě vůbec v možnostech DP, a nebo už by vyžadoval specializovanou firmu a její zázemí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
U K3R je problém s nadměrným opotřebením čepů v kloubech, na které se přišlo při rozpojení 1751, když dojela km do SP či VP. Pak se to nějak začalo řešit.
Napadá mě, zda by nebylo jednodušší ty čepy v rámci každé VP či SP prostě vyměnit, přestože se jedná o hrubou zámečnickou práci.


Offline
Uživatelský avatar

94
08 črc 2015 19:33
Olšany
A to se uvažuje jako o zprovoznění všech čtyř? Pokud vím tak 1752,54 žádné zásadní poruchy neměly (alespoň mi to tak bylo řečeno) jen na ně nebyl čas, aby se opravily ty menší poruchy, takže tam spolupráce s výrobcem při zprovozňování nutná není nebo snad ano?.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
colt274 píše:
Chápu, že jsou K3 atypické jako celek, ale co tam je tak atypického (kromě kloubových spojení) oproti zbytku kloubáků, že by jejich provoz byl takový strašný a zásadní problém?

atypičnost a s tím spojené náhradní díly, které se objednávají na zakázku kusově, jsou drahé a špatně dostupné. Ona se může zdát K3 stejná jak každej jinej kotas, ale ona není :D a v případě K3 hrají roli i nějaké konstrukční záležitosti. V úvahu připadá spolupráce s "výrobcem" při případném opětovném zprovoznění.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Chápu, že jsou K3 atypické jako celek, ale co tam je tak atypického (kromě kloubových spojení) oproti zbytku kloubáků, že by jejich provoz byl takový strašný a zásadní problém?

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Aneb protoze je to drahe, tak do toho narveme jeste dalsi prachy...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Souhlas.

Náš názor ale nic nemění na tom, že se to zvažuje.

Zase do toho totiž vstupuje zůstatková hodnota. A to bohužel celou logiku rozhodování posunuje zase o trochu jinam.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zprovozňovat K3 je nesmysl, který zákonitě dopadne stejně jako zprovoznění RT6 v roce 2007. I kdyby se je povedlo zprovoznit, tak stejně na svoji atypičnost do pár let dojezdí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
U RT6 to nehrozí.

U K3 se zprovoznění zvažuje.


Offline
Uživatelský avatar

2769
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Podle včerejších neověřených informací se uvažuje o obnovení provozu K3 a RT6 ....

Nemám jak ověřit takže berte s rezervou.

Ale víme jak to je " na každém šprochu pravdy trochu "


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5198 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 208  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 23:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]