Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 166 z 722    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 722  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
T2 krásně finišuje:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... mvaje-dpmb

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
OK, to mě překvapilo :) Ale otázka je - kdy by v téhle oblasti bylo normální výběrko podle plánu?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
439
16 led 2015 11:18
prototyp401 píše:
U jednodenní stávky si moc nedovedu představit systém vyplácení kompenzací pro cestující - aby náklady na takové akce nebyly vyšší než samotné kompenzace.
Chápu, že to Kordis chce po dopravcích, protože třeba namísto některých spojů byly vypraveny mimořádně vlaky a také jezdili jiní dopravdi na některých linkách (jako třeba DPMB a další) - a to něco stojí. Kordis ty peníze tedy nechce pro sebe, ani pro cestující, ale proto, aby nebyl tratný na tom, co musel zařídit a zaplatit navíc způsobené stávkou řidičů.

Cestující, co měli na ten den předplatní jízdenku, by mohli dostat jednodenní jízdenku zadara. Je to nakonec kus papíru, peníze pak tím pádem klidně může dát dopravcům, co jeli něco navíc. To je asi tak jediné, co jde udělat, ty, co chtěli jet jednorázově, lze těžko odškodnit, protože to by každý tvrdil, že chtěl zrovna jet.

prototyp401 píše:
Pokud stát schválil navýšení mezd řidičům (což podle mě byla chyba - to je nesystémové řešení a schválené centrálně z Prahy bez ohledu na důsledky zainteresovaných subjektů), tak pokud na to dopravci nemají, aby to svým řidičům zaplatili, tak by měli vypověděd smlouvy a měly by být nové VŘ.

Richie píše:
I kdyby ty smlouvy někdo vypověděl, tak minimálně rok by trvalo než by se mohlo začít jezdit podle novýho výběrka, ale tipl bych že ještě dýl. Navíc by ti dopravci riskovali, že znovu nevyhrajou, například Adosa má vozovej park v katastrofálním stavu a určitě nejen ona. Museli by narychlo nakoupit další busy a to stojí zase prachy...

Vydos do toho šel. 30 měsíců výpovědní lhůta, pak uvidíme.


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Na dispečink volal trojnásobek cestujících, nadávali méně než jindy


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Šalinění po desáté: závodníci vystartují z utajeného místa

Vybrali dobrou ilustrační fotku.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
I kdyby ty smlouvy někdo vypověděl, tak minimálně rok by trvalo než by se mohlo začít jezdit podle novýho výběrka, ale tipl bych že ještě dýl. Navíc by ti dopravci riskovali, že znovu nevyhrajou, například Adosa má vozovej park v katastrofálním stavu a určitě nejen ona. Museli by narychlo nakoupit další busy a to stojí zase prachy...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
U jednodenní stávky si moc nedovedu představit systém vyplácení kompenzací pro cestující - aby náklady na takové akce nebyly vyšší než samotné kompenzace.
Chápu, že to Kordis chce po dopravcích, protože třeba namísto některých spojů byly vypraveny mimořádně vlaky a také jezdili jiní dopravdi na některých linkách (jako třeba DPMB a další) - a to něco stojí. Kordis ty peníze tedy nechce pro sebe, ani pro cestující, ale proto, aby nebyl tratný na tom, co musel zařídit a zaplatit navíc způsobené stávkou řidičů. A jelikož Kordis nemá smlouvu s řidiči, ale s dopravci, tak to řeší s dopravcem. Řidiči stávkovali legálně, takže dopravce to po řidičích chtít nemůže, takže to zůstává na dopravcích, aby se s tím vypořádali - stávka nestávka - oni neplní smlouvu - i když je stávka legální, neplnění smlouvy je porušení smlouvy.

Pokud stát schválil navýšení mezd řidičům (což podle mě byla chyba - to je nesystémové řešení a schválené centrálně z Prahy bez ohledu na důsledky zainteresovaných subjektů), tak pokud na to dopravci nemají, aby to svým řidičům zaplatili, tak by měli vypověděd smlouvy a měly by být nové VŘ.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Takže kraj chce na dopravce uplatnit smluvní pokuty, ale cestujícím žádné kompenzace dle stránek IDS nedá s odvoláním na vyšší moc. Jestli je to tak, že ve vztahu cestující - Kordis jde o vyšší moc, pak by mělo jít o vyšší moc i ve vztahu Kordis - dopravce. Pokud je stávka legální, tak dopravce nic udělat nemůže = vyšší moc. Takže to nemůže projít a jestli jo, tak by měl Kordis ty prachy vyplatit cestujícím na kompenzacích.


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
ONLINE: Kraj chce vymáhat miliony po dopravcích. Šéf odborů se toho nebojí


Offline
439
16 led 2015 11:18
Hodnocení pouze podle ceny není problém, pokud jsou ovšem striktně a dobře formulovány požadavky na kvalitu a servis.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
prototyp401 píše:
...Hodnocení pouze podle ceny nabídky...

Někdo se prostě nikdy nepoučí... :roll:

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Vozový park retro tramvají v Brně se rozrůstá. Přibude vlečný vůz i „té dvojka“
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/4/5/vozov-park-retrovoz-v-brn-se-rozrst-pibude-vlen-vz-i-t-dvojka


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Článek na brněnské drbně mi nejde načíst, ale vybral jsem, co mě osobně zaujalo v zadávací dokumentaci (pro ty, kterým se to nebude chtít číst):

Předpokládaný termín plnění:
3 ks do 7 měsíců od podpisu kupní smlouvy
7 ks do 31. 8. 2018

Pro splnění technické kvalifikace zadavatel požaduje, aby ze seznamu vyplývalo, že za poslední 3
roky před zahájením zadávacího řízení dodavatel realizoval minimálně dodávku
3 ks nových nízkopodlažních trolejbusů shodného nebo obdobného charakteru jako je trolejbus
specifikovaný v čl. 2.1 této zadávací dokumentace. Trolejbusem obdobného charakteru se rozumí trolejbus s nezávislým bateriovým pohonem.

Otevírání nabídek proběhne dne 18. 05. 2017 od 10:00 hod.

Hodnocení pouze podle ceny nabídky.

Dveře budou výlučně dvoukřídlé, otvíratelné dovnitř. Nejméně troje dveře musí mít světlou průchozí šířku min. 1 200 mm a světlou výšku
min. 1 900 mm.
Jsou požadována celoplastová sedadla, jen s částí potahové látky nepřesahující okraj sedáku.

DPMB požaduje vybavit prostor pro cestující účinnou celovozovou klimatizací o chladícím výkonu min 24 kW,
která zabezpečí ochlazení prostoru pro cestující minimálně o 8°C proti venkovní teplotě s možností nastavení teploty v salonu.

Minimální požadovaný dojezd na baterie je 10 km ve standardním provozním režimu s cestujícími na lince MHD
v Brně. Baterie musí mít takovou kapacitu, aby i při snížení kapacity na 80% vlivem délky používání byl zajištěn
dojezd vozidla minimálně 10 km. Následné dobití pro další jízdu na baterie v délce 10 km musí proběhnout za dobu
maximálně 30 min v režimu dobíjení z troleje (za jízdy nebo stání).


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Dopravní podnik koupí deset trolejbusů s alternativním pohonem na baterie
http://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/doprava/7519-dopravni-podnik-koupi-deset-trolejbusu-s-alternativnim-pohonem-na-baterie.html


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Jak se dostat do práce během stávky? Firma zajistí zaměstnancům náhradní dopravu


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Jedna díra vedle druhé. Na tramvajovém nástupišti zůstaly po starých lavičkách


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
Čtyřnohý cestovatel se svezl tramvají, jejímž výběrem zaujal

Obdivuhodnou intuici prokázal středně velký pes, který ve čtvrtek večer absolvoval krátký výlet tramvají. Cestujícím linky číslo čtyři směřující do Maloměřic totiž nemohlo uniknout, že psík nastoupil do vozu v zastávce Obilní trh bez svého pána. Hned od dveří si to pak namířil k sedadlu, pod kterým se uvelebil. Jeho jízdu ale už v přestupním uzlu na České ukončili přivolaní pracovníci odchytové služby městské policie, kteří se zároveň ujistili, že pes v tramvaji nikomu neublížil a zvíře vyvedli ven. Kuriózní přitom bylo, že nakonec nešlo o jediného psa, který byl v danou chvíli na místě k vidění. Zvířecí cestovatel totiž ke své přepravě využil zelenožlutou tramvaj s polepem brněnské filharmonie, jejímž maskotem je shodou okolností právě pes. Vzápětí se podařilo zjistit, že majitelem zvířete je třiatřicetiletý muž, kterému strážníci psa předali a jeho přestupek pro tentokrát vyřešili domluvou.


Offline
2715
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Doplnění předchozích řádků: Představoval bych si tu etapu asi tak, že by začínala novou křižovatkou tam, kde je teď takováta šikana v Bystrci, kterou se najíždí od zoo směr Veselka, dál čtyřpruh až na Veselku s koncem na tom kopečku těsně před kruháčem s II/602, zrušil bych tu jednu silnici, co jde od Žebětína směrem k Veselce do té křižovatky tvaru y, stejně už teď jde o kolizní místo. Jednak by to pomohlo povrchu, protože ten čtyřpruh od Kohoutovické dál do Bystrce je v tomhle směru fakt v katastrofálním stavu (hodně hrbatý, sem tam díra, auto/bus se při devadesátce třese) a urychlilo by to dopravu ven z města, ze sídlišť kolem přehrady směrem k dálnici a při Velké ceně by přibyla další pevná plocha pro parkování, které tam bývá už teď.
Navíc by ubyly tři kolizní body, nepředpokládám, že by někdo byl tak velmi odvážný a současně průrazný, že by prosadil celý jižní úsek až za Ostopovice někam k Vídeňské, což by pomohlo ještě víc.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2715
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, takže na pakárnu se Starou dálnicí konečně dojde? Četl jsem o tom na Tramvajklubu už v době, kdy se stavěly další světla u Anthroposu. Podle mě je tažení silového kabelu totální ptákovina, když existuje něco jako solární panely, které už dovedou nakrmit i větší zařízení. Kruhák mě taky napadl, ale MUK by byla úplně nejlepší, když všude okolo je Vmax 90 km/hod. Mohlo by to být něco jako nultá etapa D-43 (blbounům z Bystrce najust!) Pak by se asi začalo bouřit pár lidí, co bydlí nahoře v Kohoutkách, že jde hluk až tam, smolaři.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Pozor, na odbočení z Dornychu do Úzké není preference, ale indukční smyčka. Ta je ovšem velká, takže bere pouze autobus, který musí stát čelem na čáře. Pokud někdo najede s autobusem až do kolejí (a zablokuje tím pádem šalinu, mimochodem) a jsou za ním dvě osobní auta, neprojedou už ani ty auta (teda většinou projedou, ale na červenou).

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Na druhou stranu, on tam je skoro pořád nějaký autobus na Úzkou a kdyby tam byla permanentně šipka, tak úspěšně zablokuješ nejenom provoz rovně od Tesca dál na Dornych, ale i tramvaje. Každá mince má dvě strany, bohužel a ani preference se nedá dělat slepě. Ale je fakt, že toto by asi pomohlo, když tam na odbočení čeká před autobusem DPMB i nějaké vozidlo bez preference, ať už osobák nebo regionální autobus (který předpokládám preferenci mít nebude, i když je to škoda, zejména u Borsu na a-48).

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
miropiro píše:
Mohl bys místo teoretizování uvést konkrétní příklad, kde v Brně by teoreticky měla fungovat preference a přesto nefunguje? Třeba Halasovo náměstí pro tramvaje funguje dobře, tak bych rád znal místo v Brně, kde se preference vymyslela, ale přesto zvorala při uvedení do praxe.

Jsou křižovatky, teď nevím které, kde na to hardware je, jenom není vůle z nějakého důvodu preferenci zapnout, nebo lépe nastavit, protože by to rozhodilo dvacet křižovatek v půlce Brna a tím pádem by zkolabovala doprava v celém Brně... Takhle asi stručně, co jsem vyčetl za roky zápisů řidičů na náš závadovník a odpovědí na ně z Bkomu.
Vzpomněl jsem si teď na jednu. Jedu ze Zvonařky jako 47 a odbočuji na Úzkou. Musím stát na čáře, jinak se zelená šipka naproti nerozsvítí, ale je nějaké časové pásmo kolem jedné druhé odpoledne, kdy to prostě nefunguje. Busy tam stojí jak vázy až k Vlněně a čekají. Tam by ta šipka měla svítit pokaždé, když se přes RIS přihlásí a stojí třeba až jako třetí za osobákama.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
40
02 čer 2012 19:24
goldfinger píše:
Nejlepším řešením by samozřejmě bylo udělat ze staré dálnice novou a postavit tam regulérní mimoúrovňovou křižovatku.


Plně souhlasím. Ale dokud se neprosadí R43 (D43) přes Bystrc - a že tam je silný odpor - tak nic takového nevznikne. Otázkou spíše je, zda je nutné utratit 30 mil. Kč za výstavbu semaforů, přivedení elektřiny atd. Podle mě by bohatě stačilo tam udělat kruhovou křižovatku. Místa je tam dost, stálo by to pár betonových svodidel a účel by to splnilo stejně, ne-li lépe. Znám to tam dost dobře, podle mě by byla průjezdnost vyšší než u semaforů. Nebo je účelem tam dát ty kamery a pak vybírat pokuty? :-k


Offline
Uživatelský avatar

2570
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
goldfinger píše:
Nejlepším řešením by samozřejmě bylo udělat ze staré dálnice novou a postavit tam regulérní mimoúrovňovou křižovatku.

Jenže taková stavba by spolkla mnohem více peněz a taky by pravděpodobně znamenala více omezení. Stačí si vzpomenout na předělávání křižovatky Hradecká x Žabovřeská x Dobrovského.
chat-maniac píše:
Tak trochu lež, aby se to zase blyštilo více jak zlato. Preferenci to sice možná bude umožňovat, ale zase bude jako vždy záležet na pár inkoustech u komplu, zda a jak ji vůbec zapnou, a vůbec jim bude jedno, jestli se podnik bude stavět na hlavu nebo ne. Preference mhd v praxi.

Mohl bys místo teoretizování uvést konkrétní příklad, kde v Brně by teoreticky měla fungovat preference a přesto nefunguje? Třeba Halasovo náměstí pro tramvaje funguje dobře, tak bych rád znal místo v Brně, kde se preference vymyslela, ale přesto zvorala při uvedení do praxe.
renek píše:
Zastávek na znamení je v Brně o padesát víc. Starším lidem to vadí
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70331.html

Už je asi okurková sezóna.
Brněnský deník píše:
Nadšení ze změny nejsou ani lidé v Bystrci. „Reakcí od obyvatel máme do deseti a jsou negativní. Občas se stane, že jim autobus ujede, protože v zastávce nezastaví, a tak jej nestihnou doběhnout,“ řekl tamní referent dopravy Jaroslav Mráz.

Jo tak deset lidí je fakt velká skupina stěžujících...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Stávka bude masivní. Na jižní Moravě se zapojí osmdesát procent řidičů autobusů


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18044 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 722  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 čer 2024 18:43
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]