Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Co jsem slysel, tak Jancurovi utikaji stewardi. Takze marketingove to zvlada pekne - zavede novou "tridu" bez stewardu, da tomu na prvnich par dni lakavou cenu a jeste to podlozi udajnymi stiznostmi cestujicich, ze je nabidka jidel a sluzeb behem jizdy obtezuje :D


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
miropiro píše:

Babišův plátek ještě upřesňuje a přináší jeden detail navíc:

Další cenová válka. RegioJet zavádí vozy bez obsluhy za 99 korun
Už se začínáme dostávat na těch šest tříd. Aktuálně:
1. Business
2. Relax
3. Standard
4. Astra (sedačky sice asi fajn, ale bez kompletní obsluhy, rádoby klidová zóna)
5. Low cost
6. Vůz na stojáka

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Žluté vlaky budou jezdit levněji. Z Brna do Prahy i za 140 korun

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Brusel ohlásil tvrdší boj s ‚predátory‘ na kolejích. Jako příklad vybral ČD


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Ministerstvo dopravy obvinilo RegioJet z blokovania železničnej trasy

Boj o kľúčovú trasu pokračuje. RegioJet neuvoľní trať pre štátne vlaky


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Tak jasně, že to není nic světobornýho, ale spíše taková blbost pro odreagování a pobavení.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
tl;dr: "Totální zesměšnění" znamená, že o něm postli o něm jednu pseudovtipnou větu na fejsbůk.

Aby na tom nikdo nestrávil zbytečných pět minut života. Tyhle clickbait nadpisy sem snad ani není nutné dávat...

_________________________________
Definitivně možná.


Online
7090
27 úno 2010 07:40
Vskutku inteligentni a prinosny clanek...


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
RegioJet totálne zosmiešnil Andreja Danka: Teraz sa z neho smeje celé Slovensko!


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Policie dopadla muže, který měl hrozit bombou RegioJetu a vydírat Jančuru. Našla ho až v Hondurasu


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Tak selhat komunikace mezi dispečery bohužel může. To se asi občas stane, všichni jsou jen lidi. Někteří to zvládají líp, jiní hůř.

Ono je to těžký. Pokud máš rozumného šéfa a pracuješ v relativně malé firmě, tak se řídit svým nejlepším svědomím v práci můžeš a zpravidla to bývá i vyžadováno. Jenže (a zvlášť ve větších firmách) pokud uděláš něco, co nemusíš, a nedejbože se tím zvýší náklady (byť i třeba nepatrně), tak se vždy najde nějaký aktivní blbec, co se v tom začne rejpat, a dostaneš minimálně tytyty od nadřízeného.

Po bezďákovi zasmrádne celý vůz, i když už tam není. :sad:

prototyp401: Richie a zaujatý? Není možná sarcastic


Offline
1589
18 led 2009 10:06
No, S4 jezdím tak jednou až 2x týdně a S3 tak jednou-dvakrát měsíčně a většinou koženkou. Taky většinou v relaci Hlavní nádraží Kr.pole nádraží, ale čistě kvůli rychlosti, i přes svůj odpor k vlakům dávám vždycky přednost nejrychlejšímu spojení.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Richie píše:
No, koženka, to je ultra smrádek....

Hele, a ty kdy a jak často jezdíš vlakem?
Já totiž jezdím každý den z KrPole (kde to mám asi stejně daleko na d-1 jako na vlak) na Hlavní (a zpět) a cca polovinu případů jezdím S3, kde jezdí víceméně jen Bdmtee. A jezdím moc rád - je to o něco rychlejší, mám tam víc soukromí - protože někdy i ve "čtverce" mohu sedět sám, hlavně - je to čistější než vozy DPMB (je tam ta zašlá špína, ale neviděl jsem flekatou nebo jinak viditelně špinavou koženku) a v zimě je to vždy vytopené (to se týká zase plasťáků u DPMB) a smrad tam teda nebývá.
Přijdeš mi trochu zaujatý vůči ČD, ačkoliv se ČD během poslední 10 letech celkově hodně posunuli. A v neposlední řadě - IDS JMK, to není mantra. Asi tě to překvapí, ale i vlaky jezdí lidé, které nějaké IDS vůbec nezajímá a nemá důvod je zajímat...
Já jsem rád, že jsou ČD zapojeni, ale je třeba si uvědomit, že prostě ČD nejsou regionální dopravce.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
No, koženka, to je ultra smrádek.... #-o A k bezďákům si nesedám blízko a nemám problém :)

Já žil vždycky v představě, že by člověk měl dělat svou prácu co nejlíp a to ne podle toho co mu říka nějakej šéf nebo tak někdo, ale podle vlastního svědomí... Mně to připadá normální, ale vím, že většině lidí ne no...

Ano, Martan to řekl přesněji - to co popisuju je podobnej případ byla tuším zdechlá S41 která zpozdila S4 do Zastávky...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
michalk píše:
Btw., zajímalo by mě, jak probíhá zamlčování zpoždění, když veškerá zpoždění vlaků si může zjistit online i běžný cestující.
A tak bych mohl pokračovat. Ale už jsme zase krapet uhli od tématu.

Neměl jsem na mysli zpoždění (to prakticky ani nejde, stará se o to technika), ale chvílemi horší komunikaci při vzniku mimořádné události typu střet na přejezdu nebo střet s osobou, kdy je potřeba zařídit nějaká opatření (vypravení NAD, zdržení přípojů nad rámec čekacích dob apod.). Před několika lety došlo tuším k vykolejení vlaku v Brně a ČD tuto informaci nebyly schopny předat tuto informaci na CED. Nakonec se zjistilo že MÚ neví ani regionální dispečink ČD a začal pátrat teprve až na dotaz z CED :-)
Na druhou stranu asi před měsícem opět v Brně tentokrát stržené TV někdy kolem 20. hod. - všechno fungovalo jak mělo, záložní vozy IDS jezdily až asi do 1/2 2. ráno. To vše ale jen proto, že jak na CED tak RD ČD byla silná "posádka".

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ach jo, to je zas něco... Mi povídej o nějakém smardu ve vlaku [-X . Za mě zlaté staré prosezené koženkové béčko, které bývá zpravidla relativně čisté (a to považuju na železnici jako etalon diskomfortu), než vymrzlé vario s plasťákama a smradem z bezďáka, což je bohužel docela pravidlo.
A že někdo odmítá dělat cokoliv nad rámec smluv, se ani nedivím. Není smlouva, není platba a dotyčný není charita.
Btw., zajímalo by mě, jak probíhá zamlčování zpoždění, když veškerá zpoždění vlaků si může zjistit online i běžný cestující.
A tak bych mohl pokračovat. Ale už jsme zase krapet uhli od tématu.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Martan píše:
Rychlíky objednává MD, nikoliv JMK. JMK má ohledně rychlíků smlouvu pouze s MD o uznávání tarifu.
A jsme zase u těch smluv a toho, že odmítají dělat cokoli nad rámce smluvních povinností... Prostě klasickej českej přístup k práci. Kdyby se při zakládání IDS JMK sešla taková parta lidí jak působí (zdůrazňuju to slovo většina a působí) ta většina u ČD/SŽDC, a ne taková, která se skutečně sešla, tak bysme tady měli možná tak nějaký IREDO :D
Martan píše:
Předpokládám, že se jedná o případ, který se stával v době, kdy se vlaky z S2 "převlékaly" na S3 v době letní výluky.
Nejen to, konkrétně (a hlavně) třeba na S4 je to stále běžná praxe, jak na transparentech, tak na papírových cedulích (tam už ne tolik jako dřív). A nebo pro jsitotu nejde ani hlášení zastávek ani transparent (pokud si dobře vzpomínám, podle TPS IDS JMK by toto měli hlásit Kordisu, ale dělají to? Nemám o tomhle vůbec žádný iluze... )
No a často i zamlčujou Kordisu zpoždění, takže to že má vlaková linka zpoždění se dispečer kolikrát doví až od cestujícího řešícího jestli navazující bus bude čekat nebo ne. (osobní zkušenost).
Martan píše:
Na některých zastávkách autobusových linek jsou také vyvěšeny JŘ linek IDS JMK a jsou v nich obsaženy spoje, které v dané zastávce nezastavují. Toto by se ale muselo řešit případ od případu (stanice od stanice) podle požadavků ČD a IDS JMK s ohledem na to, jak náročné na počet A4 jsou některé JŘ (velká trojka S2, S3, S6) a i tak mnohdy nečitelné.

Jasně, ale u autobusových linek to až tak nevadí, ale jak říkáš, vem si naše (IDS JMK) JŘ vlakových linek, kde nemáš vlaky nezařazený v IDS JMK a už tak nejsou úplně přehledný (ale pořád oproti těm SŽDC stylu se všemi vlaky a bez grafiky oddělených řádků šedá/bílá jsou super...)
Martan píše:
Tradiční mantra odpůrců cestování vlakem. Co se týká čistoty, tak jsou mnohdy vlaky na lepší úrovni než mnohá vozidla DPMB.
Dobře, v té čistotě máš pravdu, ale to platí i o regionálních autobusech, nejspíš proto, že tam není tak velká výměna lidi jako u vozidel MHD. Ale pro mě je lepší jet špinavý novým vozidlem DPMB (teďka v zimě je to hodně vidět, vozidla MHD jsou v podstatě durch prosolena :D) než čistým starým (i třeba zrekonstruovaným) vlakem co smrdí a piští že si při každým zastavení musíš ucpávat uši. (žlutočevené vraky na S4)
Martan píše:
Toto je jako vždy o lidech a bohužel o lidech, s kterými se cestující setká v první řadě. Navíc zaměstnanci ČD nejsou školeni zaměstnanci Kordis jako řidiči regionálních dopravců (zde je to u některých dopravců stejně k ničemu).
Nj, zase chyba (možná ve smlouvách zase?). Jasně, ale autobusových dopravců je víc, jsou ti lepší (BDS např.) a ti horší (Adosa, že :-D). A i u takových jako je Adosa lze pozorovat při patřičné snaze o změnu určitá zlepšení, ne? :) Ale ČD jsou jenom jedny a tak veliký, že se změna těžko projevuje... :(

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Richie píše:
než si Ministerstvo vymyslelo čísla rychlíkových linek pro celou ČR (a tím že se tomu Kordis nepostavil, tak nám úplně zničili logiku číslování rychlíkových linek v rámci IDS JMK), tak zásadně odmítali značit rychlíkový linky čísly linek IDS JMK, dávali na ně jenom ty svoje ČD označení R902 apod.

Rychlíky objednává MD, nikoliv JMK. JMK má ohledně rychlíků smlouvu pouze s MD o uznávání tarifu. Sdělit cestujícímu číslo vlaku je podle mě dobře, protože si cestující může vyhledat spojení i jinde než jen v datech IDS JMK a ty zobrazují čísla vlaků dle SŽDC. Uživatelé IDOSu, kteří používají i jiné datové soubory než IDS JMK např. už celkem dlouho (tak 2 roky) vědí o tom, že IDOS umí hledat spojení i zpožděnými spoji - cca týden je tato možnost i v datech IDS JMK.
Citace:
stále často kašlou i na to mít vlaky linek řady S správně označeny číslem linky a pokud je na to člověk upozorní, aplikují přístup popsaný v posledním odstavci
Předpokládám, že se jedná o případ, který se stával v době, kdy se vlaky z S2 "převlékaly" na S3 v době letní výluky.
Citace:
dodnes odmítají mít vylepené JŘ vlakových linek ve fromátu IDS JMK v zastávkách a stanicích, tam najdete (až na jednotlivý výjimky jako Hlavní nádraží)) jenom ty nepřehledný traťový, kde jsou i vlaky který v té dané zastávce/stanici nezastavují, víkendy a PD smíchaný dohromady, chybí přípojové řádky navazujících spojů atd., atd. Prostě prasárna ve stylu JŘ ČSAD

Na některých zastávkách autobusových linek jsou také vyvěšeny JŘ linek IDS JMK a jsou v nich obsaženy spoje, které v dané zastávce nezastavují. Toto by se ale muselo řešit případ od případu (stanice od stanice) podle požadavků ČD a IDS JMK s ohledem na to, jak náročné na počet A4 jsou některé JŘ (velká trojka S2, S3, S6) a i tak mnohdy nečitelné.
Citace:
o stavu jejich vlaků (stáří, špína, smrad, hlučnost...) samozřejmě ani nemluvím, ale to je zase věc zatím chybějících VŘ na vlakové linky IDS JMK

Tradiční mantra odpůrců cestování vlakem. Co se týká čistoty, tak jsou mnohdy vlaky na lepší úrovni než mnohá vozidla DPMB.
-
Citace:
přístup mnohých zaměstnanců nejen ČD ale i SŽDC k IDS JMK je styl "my jsme ČD/SŽDC, my jsme nejvíc, nějaký IDS a nějaký čísla linek nás vůbec nezajímají a k ničemu nejsou, Kordis nic neznamená, my jsme víc" - prostě odmítají si připustit že jsou Kordisu podřízení, což je podle mě důvod toho, proč věci týkající se IDS sabotujou (v případě zájmu k tomuhle můžeš doplnit řadu historek)

Toto je jako vždy o lidech a bohužel o lidech, s kterými se cestující setká v první řadě. Navíc zaměstnanci ČD nejsou školeni zaměstnanci Kordis jako řidiči regionálních dopravců (zde je to u některých dopravců stejně k ničemu).

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Funkční wi-fi i „otravní“ stevardi, hodnotí žluté vlaky cestující


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Řeknu to jednoduše takto: Tarif a garanci služeb by měl stanovit a vymáhat objednatel dopravy, nikoli libovolný dopravce (ten by to měl jen realizovat). Pokud něco z toho nefunguje, je správné se nejprve ptát objednavatele, ten by pak měl za případné chyby řádně "ocenit" dopravce. Pokud na to objednatel kašle nebo se vymlouvá na špatnou smlouvu, je to chyba jen a jen jeho. A i ČD se umí snažit, když musí. Jen je k tomu někdo musí donutit a k tomu není politická vůle.

Pokud se jedná o komerční dopravu, tak tam jakýkoliv zásah zvenčí je nežádoucí - vždy musí dojít k dohodě všech stran. Pokud je pro jednu stranu smlouva nevýhodná, nikdo soudný ji za tu stranu nepodepíše. (Pominu-li to, že v ČR provozovaná komerční doprava je paskvil a stát byl tak hloupý, že se kvůli ní vzdal kontroly nad linkou Praha-Ostrava a tím i jakékoli možnosti regulace - třeba právě toho uznávání jízdenek.)


Online
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Těžko chtít, aby byl velký národní podnik podřízen všem koordinátorům oblastních IDS. To je hloupost. Jeden koordinátor chce to, druhý ono, dohromady slátanina. A dokud se budou povyšovat jeden nad druhého, těžko se něco změní. Jediný správný poměr je partnerský dialog a vzájemné uznání ;-).
Možná by tomu pomohla shoda na úrovni koordinátorů (+ ČD) a jednotný postup, aby bylo označování jednotné.

U většiny bodů vnímám víc chybu jiných subjektů (objednatel potažmo koordinátor) než ČD. To, že byla uzavřena špatně nastavená smlouva je vždy chybou objednatele, nikoliv dopravce. Že nemá objednatel možnost vymáhat smluvní podmínky? Chyba objednatele.
Z tohoto pohledu jsou ČD doopravdy "v suchu." I když by samozřejmě mohli být vstřícnější.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Většina autobusových dopravců zcela nebo skoro úplně pochopili, že Kordis je pán a oni jsou jenom jedním z dopravců - ČD to odmítají pochopit a dál si kopou na svým písečku...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Richie píše:
To se ptáš vážně? Nevidíš co dělají Kordisu? Taky kašlou na všechno co jde...

To vím, že Kordis je na ČD malej pán. Ale není to jejich majitel. Tam se dá nějaká neposlušnost pochopit, tam prostě každej jde za svými zájmy...


Offline
1589
18 led 2009 10:06
miropiro píše:
Bylo by možné uvést konkrétní příklad, jak je ten náš národní dopravce zlobivý dopravce v Jihomoravském kraji?

Jejda, těch bude :-). Řada z nich je způsobená špatně nastavenými smlouvami - Kordis na ně v podstatě nemá páky. Takže například:
- než si Ministerstvo vymyslelo čísla rychlíkových linek pro celou ČR (a tím že se tomu Kordis nepostavil, tak nám úplně zničili logiku číslování rychlíkových linek v rámci IDS JMK), tak zásadně odmítali značit rychlíkový linky čísly linek IDS JMK, dávali na ně jenom ty svoje ČD označení R902 apod. (špatné smlouvy)
- stále často kašlou i na to mít vlaky linek řady S správně označeny číslem linky a pokud je na to člověk upozorní, aplikují přístup popsaný v posledním odstavci (špatné smlouvy)
- ve vlacích si prodávají pořád jenom svoje předražené na nic jízdenky (=> jízdenky jenom na linky ČD) a odmítají prodávat ve vlaku jízdenky IDS JMK (špatné smlouvy)
- dodnes odmítají mít vylepené JŘ vlakových linek ve fromátu IDS JMK v zastávkách a stanicích, tam najdete (až na jednotlivý výjimky jako Hlavní nádraží)) jenom ty nepřehledný traťový, kde jsou i vlaky který v té dané zastávce/stanici nezastavují, víkendy a PD smíchaný dohromady, chybí přípojové řádky navazujících spojů atd., atd. Prostě prasárna ve stylu JŘ ČSAD
- o stavu jejich vlaků (stáří, špína, smrad, hlučnost...) samozřejmě ani nemluvím, ale to je zase věc zatím chybějících VŘ na vlakové linky IDS JMK
- přístup mnohých zaměstnanců nejen ČD ale i SŽDC k IDS JMK je styl "my jsme ČD/SŽDC, my jsme nejvíc, nějaký IDS a nějaký čísla linek nás vůbec nezajímají a k ničemu nejsou, Kordis nic neznamená, my jsme víc" - prostě odmítají si připustit že jsou Kordisu podřízení, což je podle mě důvod toho, proč věci týkající se IDS sabotujou (v případě zájmu k tomuhle můžeš doplnit řadu historek)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
michalk píše:
A jak si to uznávání jízdenek představujete? Chci se dostat z A do B, jezdí tam dopravce X a Y. Dopravce X za to chce 20 Kč, dopravce Y 30 Kč.
Jednoduše: Jednotný tarif, uzákoněný a zastřešený společným regulátorem jako "výchozí" možnost nákupu jízdenky. Pokud nějaký dopravce chce mít na tyto trasy slevu, ať cestující požádá výslovně o jízdenky se slevou daného dopravce (klidně např. ve formě místenky) nebo ať je o tom alespoň informován prodejcem - prodej jízdenek by tedy měl být zaštiťován jinou organizací, než dopravcem.

Ohledně toho, kdo má z jízdenky dostat kolik - je to rovnou aplikovatelné u elektronických jízdenek a není problém to zavést i na další, všechny jízdenky by měly mít unikátní opticky čitelný kód a měly by být v daném spoji na základě onoho kódu zvalidovány (offline validace s online odesíláním) a tím přiřazeny k onomu konkrétnímu dopravci.

Nebo jakkoliv jinak. To je jedno. Systémů je po světě dost a fungují, není důvod prohlásit, že u nás by to nefungovalo.

Zrovna v pátek jsem zahlédl, jak to funguje. Do vlaku z Mostu do Chomutova (a dále do Plzně) nastoupila paní, která si koupila lístek u ČD, kteří udělali naschvál a nezmínili se, že jí ten lístek platit nebude. Prasárna největší, to musí přestat.

_________________________________
Definitivně možná.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 11:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]