Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 31    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Eda píše:
Když si člověk zajede do Německa, tam to dost často třeba mají udělané tak, že uvnitř smyčky tramvají je smyčka autobusů (nebo naopak). Což pak umožňuje udělat přestup z tramvaje na autobus "hrana-hrana" nebo tak, že přímo naproti 5 metrů vedle šaliny zastavuje autobus (dveřmi k vám, když vystupujete z tramvaje).


Když se chce, tak to jde i u nás. Viz Ostrava - Hranečník.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tohle mi už přijde spíš jako příspěvek do tématu Urbanismus a architektura ... Myslím si, že třeba nově řešená zoo není úplně marný pokus, přestože se tam musí trolejbusem kus zajíždět a ještě jen v jednom směru. Zajímalo by mě, jak byste chtěli do jedné úrovně nebo blízko k sobě překopat třeba Osovou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Eda: navážu na přestupní uzly, někdo kompetentní snad přesune jako celek:
Mluvíš mi z duše. Třeba královopolské nádraží by mohlo mít šalinu přivedenu přímo před nádražní budovu (jako to je v Olmiku), autobusům a t-30 by stačily dvě zastávky (nebo jedna delší) - ve chvíli, kdy vůz zastaví, vyhodí/nabere pasažéry a pokračuje dále (odstavit se, nebo na lince).
Ale to by u nás musel být na úřadech někdo schopný. :-(


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Já si myslím, že je hlavně dost škoda, že se neplánuje propojování infrastruktury MHD s novými P+R poněkud pečlivěji a ambicióznějí. Například konečná tramvaje přímo v přízemí parkovacího domu nebo bezprostředně vedle něj. Obecně i naše přestupní uzly mají velké rezervy v tom, kolik metrů musí člověk při přestupech urazit.

Když si člověk zajede do Německa, tam to dost často třeba mají udělané tak, že uvnitř smyčky tramvají je smyčka autobusů (nebo naopak). Což pak umožňuje udělat přestup z tramvaje na autobus "hrana-hrana" nebo tak, že přímo naproti 5 metrů vedle šaliny zastavuje autobus (dveřmi k vám, když vystupujete z tramvaje).

Ale to už se trochu odchylujeme od tématu NP tramvaje... :-)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pokud vím, tak na téhle straně města se plánuje jako P+R Jemelkova nad smyčkou šalin, kde dřív byl nějaký obchod (naposled pamatuju koberce Breno) a pak prý část parkingu u špitálu, takže kampus parking určitě ne, celkově se na to nehodí, pochybuju, že na něm někdy dojde k přestavbě na parkovací dům, ačkoli by se to hodilo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kdyby zůstala plánovaná tramvaj i v oblasti campu pod zemí, mohla by být třeba vedena do oblasti parkoviště mezi Campus square a výpadovkou z Pisárek. Které by poté mohlo sloužit jako P+R, ideálně vícepodlažní.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
A je taky třeba připomenout, že zdaleka ne všichni bydlí na kolejích. Nevím co konkrétně kampus, ale celá MU má nějakých 36 tisíc studentů (plus vyučující a další personál) a asi 4 tisíce lůžek na kolejích. Jinak řečeno, většina studentů bydlí různě mimo koleje. Jistě, koleje jsou poměrně zkoncentrovaný bod, ale pro většinu jezdící odjinud je třeba hledat dobré spojnice na uzly a Hlavní nádraží je pro mnohé jistě atraktivním uzlem - zejména pro ty, kteří bydlí na východě a na jihu Brna.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ony tam poměrně kapacitní koleje jsou — bohužel jsou tak drahý, že je nikdo nechce a bydlí v nich bohatější děcka ze všech různých fakult... a taky slouží spíš jako univerzitní hotel pro hostující učitele...


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
No hlavně si myslím, že se místo (plánovaného) stadionu měly u kampusu postavit pořádné koleje, aby studenti z kampusu každý den nepřejížděli trolejbusem na Vinařky,...


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Spíš si myslím, že pokud bude tramvaj atraktivnější v tom spojení do centra — taky nejezdíš jen postel-robota :) oni když skončí na fakultě, taky pojedou jinam... a cestu do nemocnice a do nákupáku to taky zlepší. O nevyužitost bych se nebál, přeplněné trajfy by taky mohly částečně zmizet...


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Já jsem psal, že nemám představu, odkud se většina sjíždí. Ale dle toho, co uvádíš, když jim jezdí trajf "pod okny", pochybuji, že začnou jezdit d-8. Jediná smysluplnost zavedení d-8 ke špitálu jsou tedy pacienti, takže se odlehčí a-60/61, ale to stále nebude řešit přeplněné trajfy.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Nezapomeň na nemocnici, která taky generuje poptávku ve směru k hlavnímu nádraží.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
To si pleteš koleje — v Krpoli (na 12) jsou převážně koleje VUT, v Černých polích zase Univerzity obrany a Mendlovky. Na Kounicově žijí spíš studenti FF, PřF, FI (ti to mají tam poblíž), v Medlánkách jsou koleje jen za trest... Většina lidí si postupem času najde lepší, dostupnější kolej. Trolejbusy jsou narvané, protože jsou obecně rychlejší než 8 + přestup na Osové (kde na sebe nic pořádně nenavazuje), a taky proto, že trolejbus jede kolem jiných kolejí — Úvoz (koleje Klácelova, Tvrdého, nám. Míru), Lipová (koleje Vinařská). Co tak vím, většina studentů z kampusu, pokud bydlí na kolejích, tak jsou to právě tyhle. A potom ještě komplex tří kolejí v Komárově (ale ti jezdí 50).


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Ještě bych se vrátil k d-8 do Kampusu. To že je současná podoba dopravy nedostatečná je jasné. Přiznávám, nečetl jsem žádné studie, ale dívám se na to nyní jako laik. Bude mít protažení d-8 ke Kampusu opravdu takový efekt, jak se od toho očekává? Kdyby ano, proč už dnes nevyužívají študáci d-8, ale jezdí trolejbusy? Z které oblasti Brna sem směřuje většina? Studentské koleje, jestli se nemýlím jsou v oblasti Černých polí, Kounicova, Medlánky. Za současné situace je trolejbus a přestup z d-12 na něj asi nejrychlejší možnost, jak se dostat ke Kampusu. Bude-li tam zajíždět d-8, myslíte si, že študáci z těchto končin budou ochotni zajíždět na přestup na hlavák, kde už tak je to kapacitně nedostačující?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pokud pominu výjimky 1620+1589 a 1628+1629, tak další VP na progressech s původní skříní jsou tak daleko, že se jich T3P už snad nedožijí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
MKzB píše:
Zase budu plevelit diskusi možnými návrhy rekonstrukcí/blbostí.
1. T3R zeuropulsnit a udělat z nich motorové vleky za VarioLF/LF2. (To by byla zajímavá souprava.)
2. Do nových/rekonstruovaných VariíLF1 nacpat TV8 a provozovat s T3R. (asi utopie)
3. Do nových/rekonstruovaných VariíLF1 nacpat Progress vytěžený z T3P/K2P a provozovat s Varkami.
Otázkou je, jestli a jak se liší kontejnery do skříně T3 z ČKD od kontejnerů do VarCB3 a od kontejnerů to Wany.

Když už jsem plevelil diskusi, napadla mě ještě další možnost:
Europulsní Varky (T3R.EV) rekonstruovat na Varia. (Když už Praha zvažuje reko progresových varek na wany). Zbylé Warkové skříně by se mohly použít při VP/GO velmi shnilých T3 s Progressem.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Je pravda že jezdí méně lidí než jezdilo před pár lety když jsem jezdil do školy, nyní asi jezdí stejně jako já autem, to bude asi ono. A tady se zase vracíme k jádru problému, v šalině jsou jen dva na noze druhého, jen 3/4 vozu stojí = je to ok šalina to pobírá. No dle mě to neni ok, toto není směr, ketý by nalákal cestující do MHD, kapacitnější a prázdnější vůz = pohodlnější, ten naláká cestující, ale toto opravdu ne, neni třeba jezdit pořád na doraz či téměř na doraz kapacity s tím že se to ještě pobírá a nějaká rezerva tam ještě je ( 6 lidí si může stoupnout na nohu někoho jiného, nebo se mouhou více zmáčknout ) Dle mě je toto špatně, proto tolik vítězí auta. MHD má být rychlá a pohodlná, ani jedno není. Bohužel.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Fafner: A když je to směr sídliště ráno a směr ze sídliště odpoledne prázdnější, tak proč se přidává linka 10 až na Švermovu jako posílení pro Spielberk Office? ;-) Navíc si pro opačný směr přidej daleko větší poptávku z Nového Lískovce, Ti už na nádraží asi nebudou extra cestovat přes Mendlák. Zvlášť když budou moci nasednout do prázdné šaliny na konečné. A totéž platí pro cestující z linek 405/406. Navíc jsem zvědavý, jestli dojde k přesměrování linek 69, 401 a 402 na kampus, protože moc nepředpokládám, že mimo špičku bude přímé spojení Dunajská - Hlavní nádraží, což by měl být primární směr.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Nemyslím si, že linka 8 ma problémy v dobách, kdy bude generovat poptávku kampus. Spíš naopak, směr sídliště ráno a směr ze sídliště odpoledne je aktuálně ten prázdnější...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Ondra K. : takže tím pádem tu nemůže nikdy nic delšího a kapacitnějšího jezdit. Protože vždy by nastal ten samý problém. Zkrátit intervaly tak už moc nejde, takže do budoucna moc dobré vyhlídky MHD v Brně nemá.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
LF2+LF2 se do všech potřebných zastávek vešly, problém byl v tom, ze se už nevešlo nic za ně a musely stanicovat samostatně, což hlavně na hlavasu dost zdržovalo provoz. Zdržování provozu na místech se sníženou rychlostí není problém preference, ale prostě delší vzdáleností, kterou musí delší vozidlo jet sníženou rychlostí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
peno: Až bude trať ke Kampusu, tak snad i budeme mít vysokokapacitní obousměrné šaliny. A novou vozovnu. A vesmírný dok nad Brnem. :D Teď vážně: kapacitně to tam bude nedostačovat, to je fakt, nicméně, nějak mi přijde, že linka 8 kapacitně nedostačuje už teď. Stejně jako 12, 1… :-)
M: Hádám, že dvojice LF2 měly zásadní problém v tom, že bys potřeboval vždy nějakých 60 LF2 provozních, abys pokryl linku 1. Další problém pak taky byl v tom, že to bylo konečně něco kapacitně vhodné na tu linku, a to přece nejde. Musíme se alespoň trochu mačkat. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Peno divil by ses,ale v původení podobě zastávek směr Líšeň se na všechny vešly v pohodě dvě KT8, někde i 3. Krom Mifkove, Životského, Masné a Vlhké by se dvě KT8 měly vejít všude.
A u těch LF2+LF2 byl největší problém s čím? Krom toho že se nevešly do všch zastávek? A třeba měly problém na některých křižovatkách - ale to je zas problém nefunkčnosti preference, kdyby preference fungovala, nemusela by souprava vadit nikde na křižovatce.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Naxashi píše:
Chcete šotofantazii? Spojte KT8 s jednou T6. :D (Ne, tohle doopravdy nemyslím vážně.)

Mám lepší. Co takhle spojit dvě Kačeny k sobě? Po přetrasování d-8 ke Kampusu se na ní jistě budou dát očekávat kapacitní problémy a tímto by se velmi elegantně vyřešily. Akorát by se tedy museli upravit prakticky všechny zastávky v Brně, protože s takovým druhem šílenství při jejich projektování nemohl nikdo počítat biggrin

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Vidiš, to jsem ani já nevěděl, tak to moc komatibilní není. Když člověk vidí třeba Basilej, kde je kompatibilní vše se vším a je uplně jedno jak co pospojují a tolik variant co je tam nejezdí nikde na světě, tak to u nás je opravdu velká bída.

Ta nekompatibilita je prostě vývoj. V době prvního nákupu LF nejspíš nikdo netušil, že se budou pořizovat LF2, které budou mít systém nadřazeného řízení a s tím související odlišně řešenou komunikaci mezi vozy. V počátcích provozu LF2 nejspíš nikdo nepočítal s potřebou spojitelnosti LF2 s LF (až ostrý provoz LF2+LF2 ukázal zápory podobného řešení a nutnost hledat lépe vyhovující kompromis) a v době uprav LF2 a LF pro vzájemnou spojitelnost asi nikoho nenapadlo, že VV60LF dojezdí tak brzy.

Nedělal bych z toho kovbojku. 2 soupravy T3R.EV jsou v tom množství vysokopodlažních tramvají naprosto zanedbatelné.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 773 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 20:22
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]