Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 50    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 50  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
K2 maji na středním podvozku kotoučovku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Co vím, tak prototyp vleku B4 měl původně bržděné taky jenom 2 nápravy ze čtyř a po zkušebním provozu se doplnily brzdy i na zbylé 2 nápravy. Předpokládám, že měly stejnou čelisťovou brzdu, jako na prostředním podvozku K2.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: myslím, že to Pupa myslel jako uchování statického exempláře. Jiná varianta, a říkám bohužel, není rozumná a reálná.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Když už se tu bavíte o brzdách, nevíte někdo, jak byly řešeny brzdy vlečňáků z Tatry Smíchov, co dělali pro NDR? Možná to sem úplně tak nepatří (kdyžtak admin, ať to přesune), ale vlečňák jako vlečňák.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Samozřejmě to myslím vážně. Nepovedená slepá větev vývoje, i kdyby jeden z nich někdy šel do muzea, tak prakticky bez perspektivy na cokoliv jiného než stacionární exemplář...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
OndraK : samo sebou, že ve stavu po druhé GO tak jak dojezdila. Tenkrát jsem to bral tak, že původní provedení po dodání by byl kus, co je v depozitu v Líšni. O retro vozech tenkrát nebylo vidu ani slechu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Pupa: přesně tak aby to nedopadlo jak se sešrotováním 1470 a následně odkupováním vraku z Ostravy a podobně.

V tomto případě by dost záleželo v jaké podobě by měla historická T2 být. 1470 by byla sama o sobě využitelná asi jen ve stavu po 2. GO. Pokud bychom chtěli historicky v rámci možností věrný vůz ve stavu po vyrobení, případně po 1. GO (což je současný záměr) tak by stejně byl potřeba další zdroj náhradních dílů. Ono se to možná nezdá, ale nebožka 1470, případně 4121 toho má s původní T2 společnýho vcelku málo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

270
31 led 2010 23:09
Fafner píše:
Maulincio: U brzd byly dva zásadní problémy: a) hydraulika - časté problémy např. s únikem oleje, když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh, b) fakt že bylo nutné brzdit vždy pomocí čelisťové brzdy způsoboval nadměrné opotřebení brzdového obložení - srovnej s motorovými vozy, kde značnou část brždění obstará brždění elektrodynamickou brzdou (=elektromotorem) a čelisťová brzda zabírá až při nižších rychlostech, kdy je EDB již neúčinná.

Pořizovací cena sice pravděpodobně je nižší než u motorového vozu, ale provozní náklady byly, nepletu-li se, právě kvůli oněm brzdám o dost vyšší, než u motorového vozu - když započítáš cenu materiálu, lidské síly a faktu, že daný vůz nemůže jezdit (=podnik zaplatil za vůz, aby stál), tohle rozpočítáš do ceny za kilometr provozu, vyjde ti pravděpodobně více, než za provoz relativně bezproblémového motoráku.


Díky...


Offline
273
04 bře 2013 22:47
Fafner : Ničím vzácný? To nemyslíš vážně, že? A co třeba jediný novodobý vlečný vůz a málo vyrobených kusů?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Pupa píše:
Znovu připomínám, měli bychom VV60LF, ale i RT6 uchovat pro příští generace.
A já znovu připomínám, že u VV60LF je to blbost, neboť nejsou ničím vzácné (a jejich zachování jako "sklad na kolejích" je až příliš dobré). Srovnávat zrychlovač s elektronickou výzbrojí je taky blbost...

Maulincio: U brzd byly dva zásadní problémy: a) hydraulika - časté problémy např. s únikem oleje, když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh, b) fakt že bylo nutné brzdit vždy pomocí čelisťové brzdy způsoboval nadměrné opotřebení brzdového obložení - srovnej s motorovými vozy, kde značnou část brždění obstará brždění elektrodynamickou brzdou (=elektromotorem) a čelisťová brzda zabírá až při nižších rychlostech, kdy je EDB již neúčinná.

Pořizovací cena sice pravděpodobně je nižší než u motorového vozu, ale provozní náklady byly, nepletu-li se, právě kvůli oněm brzdám o dost vyšší, než u motorového vozu - když započítáš cenu materiálu, lidské síly a faktu, že daný vůz nemůže jezdit (=podnik zaplatil za vůz, aby stál), tohle rozpočítáš do ceny za kilometr provozu, vyjde ti pravděpodobně více, než za provoz relativně bezproblémového motoráku.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
273
04 bře 2013 22:47
M : A RT6? 1801- 1804 se sešrotují nebo prodají do Polska a za pár let přivezeme z hor zrezivělou libereckou 85.


Offline
273
04 bře 2013 22:47
M : Je to tak a přesně stejný případ mě napadá. 1470 mohla roky jezdit a třeba i ve stavu před vyřazením. A jak jsem psal, bylo by lepší opravit 1473 a do Líšně převézt 4121, kterou upravit jen zběžně. Nabarvit červeně, původní ev.č, dosadit prostřední dveře.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Pupa: přesně tak aby to nedopadlo jak se sešrotováním 1470 a následně odkupováním vraku z Ostravy a podobně.


Offline
273
04 bře 2013 22:47
Znovu připomínám, měli bychom VV60LF, ale i RT6 uchovat pro příští generace.


Offline
Uživatelský avatar

270
31 led 2010 23:09
Mohl by mě někdo prosím vysvětlit co bylo s Volfama špatně? Vez sem se s níma jen párkrát a nikdy sem se o ně ňák nezajímal a jen sem zvědavej kde přesně je "zakopanej pes" biggrin . Myslel sem že na nich jenom ve velkým odcházely brzdy, ale kdo by co čekal - takový pidi kolečka a ještě to všechno ubrzdit... Ale zas brzdy nemůžou stát tolik, aby se vyplatilo vysílat do provozu béčkový vozy, u kterých ten servis musí být podstatně dražší ne? Tak jak to s nima je?


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
A to co zbylo se hodí stejně jen na ND..


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Krást z nich by se nedalo nic, protože v nich už nic není.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Tak přemýšlím, když už jsou ty vleky odstaveny, co všechno by se z nich dalo kanibalizovat?
Buse, sedadla, možná dveře a pohony. Další třeba doplní.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
prototyp401 píše:
Aha, jo tak. Dobře, tomu aspoň trochu rozumím.
A v Medlánkách mají taky něco takového? Nějakou šalinu pro mechaniky a posun?

V Medlánkách to není potřeba, protože vedle příjezdového (4.) kanálu je dvoupatrová bouda, kde spodní část slouží jako "útulna" a vrchní jako sklad + přístup na střechu tramvaje.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Aha, jo tak. Dobře, tomu aspoň trochu rozumím.
A v Medlánkách mají taky něco takového? Nějakou šalinu pro mechaniky a posun?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
prototyp401 píše:
Počkat a to jako podnik nemá na nějaké slušné zázemí pro zaměstnance? Jakože někde uvnitř budovy?
Chápu asi pro ten posun - těm se můžeš hodit něco takového venku, ale pro mechaniky... a jako sklad. To mě teda mate...

10. kanál je příjezdový kanál, kde musí být po celou dobu večera přítomen celej posun a minimálně část mechaniků (kontrola spodků a vršků tramvaje). I přes otevírací vrata je v hale zima, proto je potřeba se mezi příjezdy někam schovat, na což je nějaká služební tramvaj ideální.

Skladů je ve vozovnách povícero, toto je ovšem sklad objemnějšího operativního haraburdí, které náleží turnusovým mechanikům zejména pro dobu, kdy jsou zásobovačské sklady uzavřeny (odpoledne, v noci..)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Počkat a to jako podnik nemá na nějaké slušné zázemí pro zaměstnance? Jakože někde uvnitř budovy?
Chápu asi pro ten posun - těm se můžeš hodit něco takového venku, ale pro mechaniky... a jako sklad. To mě teda mate...


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Díky moc za info ;-).


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
mili.hami píše:
Aha a doteď sloužilo jako sklad co? :D

Právě "Té-dvojka". Byla krásně rozdělená na část pro posun a mechaniky se sedadly a stolečky a na volný prostor v zadní části vozu.
Nyní by měl jeden vlek sloužit jako útulna, druhý jako sklad bordelu.

http://foto.bmhd.cz/foto.php?13575


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Jedna z těch kůlniček je ale ještě ,,provozní" [-X


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1236 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 50  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 28 bře 2024 19:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]