Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 7    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
Offline
122
23 čer 2014 12:31
Ondra K. píše:
Jo, stejné nesmysly mlela Quittová minulý týden v debatě kandidátů na primátora Brna v ČT.

Ale! Koukám, že ta černovická špína už zase změnila stranu? Ta už byla skoro všude, takže teď u Starostů. Rychlost převlékání "politického kabátu" je u ní vskutku závratná.
Ale že ji budou stavět jako kandidáta na primátora, to je opravdu ostuda strany jako takové. To nepochopím. Měl jsem o tomto uskupení lepší mínění, ale vypadá to, že seskupuje "experty" napříč všemi MČ.
Quittová je podepsána pod spoustou "černot", jedná se o absolutně bezpáteřního člověka. Ne náhodou se stala i hvězdou někdejšího pořadu TV Nova - Na vlastní oči.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Osobně si něco takového dovedu představit, pokud by se to povedlo udělat jako konkurenci IAD v nějaké úplně expresní formě podobné rozjezdům s méně zastávkami, nebo ještě lépe v podobě nějaké expresní železnice. Realisticky mě ale nenapadá moc variant, ve kterých by to v Brně stálo za to (=bylo dostatečně rychlejší, než šalina) a zároveň nebylo kapacitně naprosto mimo realitu (Bystrc, Líšeň). A i kdyby se všechno toto vyřešilo, je na to úplně špatná doba, tohle je něco, co by se mělo zavádět v době krize, ne v době boomu. Nejsou lidi.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
miropiro píše:
Dneska se mi dostal do rukou leták Starostů a nezávislých pro Brno. Návrh ČSSD na zlevnění šalinkarty je sice populismus, ale ani tahle banda, kde je Maleček, nezaostává ...

Chtějí zavést autobusovou dopravu, která by rychle a přímou trasou spojila jednotlivé městské části s centrem Brna bez zbytečných přestupů a dlouhého čekání na přípoje. Spoje by měly jezdit častěji, vlastními pruhy nebo po tramvajových kolejích, aby se vyhnuly dopravním zácpám a zbytečnému zpoždění. Cílem je zvýšení celkové kvality a služeb městské hromadné dopravy ...

Výborně, takže ze Soběšic lidé nemají přímé spojení (pokud možno s Babišovou slevou), tak protáhneme a-43 do centra. A jako kudy? Po trase tramvají? Vždyť to bude souběh :D

A do toho chtějí MHD v centru zdarma...

Jo, stejné nesmysly mlela Quittová minulý týden v debatě kandidátů na primátora Brna v ČT.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Já bych přímé linky z míst, odkud nejede vlak, uměl představit, ovšem ne za stávající infrastruktury. Takový autobus z Kamech se zastávkami na Ečerce a u Zoo a dále jedoucí po Kníničské a Žabovřeské na Mendlák, popř. z Jíiovcovy přes Kameňák a Čtvrtě tunelem na Mendlák, či z Jírovy přes Novolíšeňskou, Pálavák, Starou osadu a Jugoslávskou na Čáru si představit umím, ale za dnešní situace v dopravě by to k ničemu nebylo.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
miropiro píše:
A do toho chtějí MHD v centru zdarma...

Mají to detailněji rozvedené? Nebo je to jen populistické plácnutí do vody?


Offline
114
27 čer 2017 19:11
Bílovice
Jim asi nedochází že by to byl krok 20 let zpět (a kolik by to stálo peněz).


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Dneska se mi dostal do rukou leták Starostů a nezávislých pro Brno. Návrh ČSSD na zlevnění šalinkarty je sice populismus, ale ani tahle banda, kde je Maleček, nezaostává ...

Chtějí zavést autobusovou dopravu, která by rychle a přímou trasou spojila jednotlivé městské části s centrem Brna bez zbytečných přestupů a dlouhého čekání na přípoje. Spoje by měly jezdit častěji, vlastními pruhy nebo po tramvajových kolejích, aby se vyhnuly dopravním zácpám a zbytečnému zpoždění. Cílem je zvýšení celkové kvality a služeb městské hromadné dopravy ...

Výborně, takže ze Soběšic lidé nemají přímé spojení (pokud možno s Babišovou slevou), tak protáhneme a-43 do centra. A jako kudy? Po trase tramvají? Vždyť to bude souběh :D

A do toho chtějí MHD v centru zdarma...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Předmět: Zajímavé postřehy odjinud

miropiro píše:
Praha výrazně zlevní MHD pro studenty. Posílí také víkendové metro
Pražský magistrát od září zlevní jízdné pro studenty z 1200 korun za pět měsíců na 365 korun ročně. Zároveň zkrátí víkendové intervaly na linkách metra B a C a z Ládví do a Letňan na trase C pak nově pojedou od 9 do 19 hodin všechny soupravy. Novinářům to dnes řekli náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a zástupce ředitele organizace Ropid Martin Šubrt.
Fafner píše:
Bych se tak moc neradoval, furt se blížej volby... :D Aby to v prosinci zase nestopli.

Přesouvám kontext, ať neporušuju pravidla.

On to je spíš docela pěkný kostlivec nastražený na další vedení města. Jelikož moc nečekám, že by se tam Dolínek s ČSSD nějak normálně udržel a jelikož bude pro město docela drahý zařizovat přepravní kapacitu větší, než přepravní poptávku, dá se celkem čekat, že tohohle kostlivce bude muset někdo nechat vypadnout dost brzo (a umazat si na tom ruce).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
ds: Přečti si, co jsem tam dodal za slovem "edit", ve chvíli, kdy mi to došlo.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
mouka: reaguješ na skoro 2 roky starý příspěvek

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
IvanM píše:
(Praha má noční tram st/čt, pá/so a so/ne po 20 minutách a zbývající dny po 30).


Ze středy na čtvrtek? Mohu poprosit o zdroj této informace?

Edit: Ono to v roce 2016 tak skutečně bylo?


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Vzhledem k tomu, že Babišova vláda dělá všechno pro to, aby škodila občanům, tak se obávám, že odsun nádraží schválí. Je to takřka jisté.


Naposledy upravil Fafner dne 01 čer 2018 14:12, celkově upraveno 1
Přesunuto z Nové nádraží - Dopravní problematika. Politické hejty prosím jeďte tady.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
IvanM píše:
Tenkrát ale taky byla jedna blbost, a sice dvojnásobný interval celá nedělní dopoledne (jakoby poptávka byla diametrálně odlišná od dopoledne sobotního ](*,) ).

Souhlas. Toto dodnes přetrvalo na lince 33.

Diametrálně odlišná poptávka asi nebude, nicméně kdyby byl v neděli dopoledne interval stejný jako pozdě večer, tak by se asi nic nestalo.

Na druhou stranu sjednocení sobotního a nedělního jízdího řádu přináší výhody jak tvůrcům jízdních řádů a oběhů, tak cestujícím.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
nějaký menší rozdíl tam asi je, ale rozhodně ne dvojnásobný. Tenkrát byl ten interval postavený na hlavu. To jim ale naštěstí zanedlouho došlo. :-)
Někteří ano. A nemusíme dlouze hledat. Některým leží v žaludku všechno, co je provozováno v PD 19-6 a o víkendu celodenně. Naštěstí je takových ale výrazná menšina a nikdo je nebere vážně. Jejich fantasmagorie nikdo nikdy neuskutečnil a ani nikdy neuskuteční. Velké plus pro naše město. :-)

Pod to, co píšeš, bych se možná i podepsal.
Rozjezdy před SN rozhodně po půl hodině (Praha má noční tram st/čt, pá/so a so/ne po 20 minutách a zbývající dny po 30). Kdo tvrdí, že byly nevyužívané, ten nemá pravdu.
Kdysi ve svých pubertálních letech jsem měl přítelkyni v Bystrci (zast. Ondrouškova) a za tu dobu jsem projezdil hodněkrát snad všechny rozjezdy včetně těch ve 2:30 a 3:30, které normálně využívané byly. Vždy hodně záleželo na dalších věcech. Když byl teplý příjemný den, plné byly všechny rozjezdy skrz celou noc, a to i ty později zrušené (pro nezájem cestujících haha). Jakmile bylo deštivo, chladno, nevlídně.., tak byly poloprázdné úplně všechny včetně těch ve 2:00, 0:30, 23:30 apod. Stejný vliv mělo období roku. V akademickém roce byly obecně plnější než třeba o letních prázdninách, logicky.
Zlomový moment nastal až úplně jindy a jinde. Ve chvíli, kdy ty půlené rozjezdy zku***** tak, že každá druhá linka byla ukončena v nesmyslném místě už někdy po 10 minutách jízdy, tak tím nikdo nechtěl jezdit a využívali radši rozjezdy v celou, kde byla jistota, že se dostanou domů. Ty poté byly neúměrně přetěžovány, což pravděpodobně trvá dodnes. A jsme u jádra problému. :-)

K rozjezdu v 0:30 se nemůžu objektivně vyjádřit, ale minimálně ze středy na čtvrtek by na škodu nebyl, můj odhad dle pozorování.

Mimochodem, včera byl zátah revizorů. Chvála bohu, po asi půl roce! (loni byl první o 31 dní dřív). Co jsem tak koukal, tak trochu změnili taktiku. K “lepšímu“ samozřejmě. Min. první 2 spojení vyřešili tak, že revizorský bus poslali ne od nádraží, ale až od první zastávky za nádražím. To pro jistotu, aby se spolehlivě obloukem vyhnuli lidem se žrádlem. No a půlnoc vyřešili tak, že SORku 1/95 nechali stát před nádražní budovou a na její místo ke zdi postavili Solaris 74/300. S tím byli nenápadní jak eskymák na poušti. :D
Jestli rozdávali prezervativy, amnestie nebo něco jiného, to nevím. Kontrolován jsem nebyl. :-)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Odhaduju, že rozdíl v poptávce mezi (časným) sobotním a nedělním ránem je a že v so opravdu jezdí víc lidí. Flamendry z páteční noci počínaje přes houbaře, zahrádkáře, pak nakupující v centru i mimo ně, další výletníci, skauti apod.

Vím, že tady někteří těžko rozdýchávají noční rozjezdy, ale přesto si troufám obhajovat návrh, aby v noci před nepracovním dnem jezdily rozjezdy celou noc co půl hodiny, tedy i zrušené spoje ve 2.30 a 3.30, případně jen 3.30 a aby se snad s výjimkou neděle, možná i pondělí a úterý (ale aby to nebylo na úkor přehlednosti zavedly rozjezdy v 0.30 po celý týden.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
I takhle jednoduše šla ta denní oba vypsat, díky, b1.
Pro představu si všichni můžete stáhnout volně dostupné archivní JŘ pro cestující na idsjmk.cz. Na nich je přesně tento rozdíl v intervalech vidět.
Tenkrát ale taky byla jedna blbost, a sice dvojnásobný interval celá nedělní dopoledne (jakoby poptávka byla diametrálně odlišná od dopoledne sobotního ](*,) ).

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Jakub S. píše:
Nechci to tu nijak rozdmýchávat, nicméně mohl bys specifikovat, v jakých částech dne (případně oblastech) ještě stále platí omezení z roku 2009? Protože z mého pohledu došlo zejména v posledním roce k poměrně významným změnám, kdy byla v mnohých oblastech zlepšena dopravní obslužnost nad úroveň před rokem 2009.

Víkend 5:00-6:00 a 8:00-20:00 a denně 21:30-23:00.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Jakube, ano, opravdu došlo k docela zásadnímu zkvalitnění dopravní obslužnosti koncem roku 2015. To mě těší a je to znak toho, že jsem měl pravdu, když jsem tvrdil, že šetřící opatření v roce 2013 nikam nepovedou. Naštěstí je vidět, že to pochopili i představitelé zúčastněných stran, takže se vší úctou k nim. Ovšem doufám, že se podaří tento trend udržovat i v budoucnu. Osobně jsem zvědav na stav po prosinci 2016.

Pořád ale není vše ideální a pořád podle mě ještě v mnohém nejsme v situaci v roce 2009, takže jsme se ani nestihli vrátit do normálu, natož posunout dál. Chtěl jsi konkrétní část dne, tak např. doba těsně po odpolední špičce je stále docela tragická, ukončování linek na nesmyslných místech zejména v sedle PD a v noci, prázdninový nesmysl 12/24 minut (ten ovšem existoval i v tom roce 09), a další věci jsou podle mě stále to, co atraktivitu snižuje neúměrně úspoře. O tragickém jízdním řádu do Útěchova ani nemluvím...

Druhá možnost by pak bylo zachování současného stavu, ale důsledná garance návazností v přestupních uzlech, což je podle mě prakticky nereálné vzhledem k časovým odchylkám, které často z různých příčin vznikají.
Vím, že někteří “teoreticky inteligentní“ zapáleně tvrdí, jak osekáním linek, prodloužením intervalů dosáhneme zatraktivnění MHD, ale to můžu s jistotou vyloučit. Na toto téma jsem zde uvádět už desítky poznatků. :-)

Se zlevňováním bych byl hodně opatrný. Mnohem radši bych se soustředil na soustavné a pravidelné zvyšování kvality. Když bude MHD extrémně levná a necháme někoho stát 2x půl hodiny na zastávce, aby se dostal domů, tak by jel radši autem, i kdyby byla zadarmo. :-)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Královopolské tunely bez dodělané Žabovřeské nemají šanci Úvozu odlehčit. Úvoz je zkrátka moc důležitou vnitroměstskou komunikací. Dokonce tak důležitou, že by stálo za to prokopat pod ním tunel. Ten je skutečně zanesen v ÚP jako záměr. Jeden portál na Mendláku, jeden vjezd a výjezd na Tivoli a druhý portál poblíž Augecu.


Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Například nesmyslné zkrácení linky 3 na Rakoveckou... Spousta lidí odtud z Bystrce musí při cestě na Českou po 4 minutách jízdy jedničkou přestupovat.


Online
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
IvanM píše:
...viděl navyšování výkonů až zhruba do ideálního stavu v roce 2009...

Nechci to tu nijak rozdmýchávat, nicméně mohl bys specifikovat, v jakých částech dne (případně oblastech) ještě stále platí omezení z roku 2009? Protože z mého pohledu došlo zejména v posledním roce k poměrně významným změnám, kdy byla v mnohých oblastech zlepšena dopravní obslužnost nad úroveň před rokem 2009.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Tak si ráno (a klidně i odpoledne) stoupni na Čtvrtě a těch nerozumných tam uvidíš prakticky nepřetržitý proud - především kupodivu od Kampusu, kde by do tunelu neměl být problém zamířit. Asi bych tu Rybnickou viděl klidně na značku zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu a MHD.
Nezpochybňuji samozřejmě nutnost stavby VMO - Žabovřeská, Tomkáč, nicméně ten problém kolon na různých místech a jejich negativní vliv na pravidelnost MHD (zejména páteřních linek - 25, 26, 44, 84) by stálo za to začít řešit hned. Taky tady někteří slibovali zklidnění Úvozu po otevření tunelů Dobrovského, nějak to není vidět. Je tedy otázka, zda další stavby pro IAD nepřinesou její další indukci. Ono stačí příklad té Veslařské. Na výjedu do Pisárek byly kolony aut, pak se zřídila světelná signalizace, kolony zmizely a dnes jsou tam opět. Pravda, hýbou se trochu rychleji, ale za cenu zadrbání provozu z ostatních směrů.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
S omezením tranzitu IAD po Rybnické bych problém neměl, ostatně nikdo rozumný tudy nepojede už dnes, má-li rychlejší alternativu tunelem. Ale netuším, jak by se to mělo zařídit. Značkou průjezd zakázán? Jak by se její dodržování kontrolovalo, sekčními kamerami? Problém Veslařské zmizí po dostavbě Žabovřeské a odstranění úzkého hrdla u vodárny. Tam omezení tranzitu vidím jako nemožné. Veslařská je jednou ze dvou přístupových komunikací do Jobska. A navíc problém je skutečně "jen" dočasný.

Regulace může nastoupit teprve po dostavbě VMO, která vyřeší většinu současných problémů (zejména Tomkáč a Šimice, v delším horizontu Opuštěnou, pustí-li se ŘSD do tunelu pod kolejemi mezi Komárovem a Heršpickou).


Offline
790
25 led 2006 09:46
Taky bych radši počkal na výsledek - třeba na to, zda a o kolik se zvýší prodej ročníkm jízdenek. Pokud jsem to dobře pochopil, tak to "zlevnění" (nebo spíš dotace) nebude z rozpočtu DPMB, ale města. Jistě, šlo by navýšit prostředky na provoz MHD. Jenže za poslední dny a týdny mám stále větší dojem, že hlavním problémem nekvalty MHD je enormní nárůst IAD. Třeba to, co se děje v třeba jen v Pisárkách v okolí vodárny začíná být neúnosné. A hodně k tomu přispěla i světelná křižovatka s Veslařskou. Takže pokud budu chtít dostat alespoň část lidí z aut do MHD, zdražování jízdného k tomu moc nepřispěje, zlevnění z části snad. Že samozřejmě zároveň musím udržet, případně zvýšit komfort MHD je jasné. A osobně bych se začal zabývat i nějakou formou regulace IAD ve vybraných oblastech města. Třeba ve výše uvedeném příkladu omezení průjezdu tranzitu IAD po Rybnické, či Veslařské. Pro ni tam je Pisárecký tunel a VMO - a ža na Žabovřeské jsou kolony - sorry, tak jeďte MHD.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A nebude lepší toho medvěda porcovat, až ho chytíme?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 152 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 00:10
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]