Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 54    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Další
Autor Zpráva
Online
7090
27 úno 2010 07:40
Pavle, díky.
Hlavně vidím rozdíl mezi řízením čehokoliv a chůzí po chodníku, kde můžu maximálně svou tupostí překážet jiným chodcům, avšak s minimálními dopady na ně i na mě.
Proč na moped, který jede maximálně čtyřicítkou, potřebuju papíry, a na kolo jezdící často mnohem rychleji, už ne? Proč moped musí mít pojistku, která pokryje v případě zaviněné nehody škody na majetku nevinného, zatímco srážka s cyklistou obvykle znamená, že si opravu zaplatím ze svého? Proč moped musí mít světla, špígl, jeho řidič přilbu, a kolo, resp. cyklista nic?


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Řekl bych, že Robert narážel spíš na to, že k řízení kola není třeba prokazovat znalosti pravidel silničního provozu. Je to pár dnů, co jsem takhle stál jak debil v Kobylnicích na křižovatce a čekal, až cyklistka přijíždějící zprava šlápne do pedálu a pohne zadkem. No nestalo se tak, kdybych trval na dání přednosti, stáli bychom tam ještě dnes...


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: tak kolo není motorové vozidlo. Zrovna ty bys mohl vědět, že je zde nepatrný rozdíl mezi řizením osobního vozidla a větší dodávky, i když pochopitelně menší oproti autobusu či většího nákladního vozidla.

Vladimír Š: dobře, pár jich najdeme. Ale pořád je to marginální počet. Oproti jiným druhům úmrtí, nejen těch silničních.


Offline
89
06 led 2015 17:23
Někdy kolem roku 1988 zabil cyklista ve věku 60 let chodce u Muzejky v Brně.


Online
7090
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Možná je problém (nejen ČR), že na Transit a podobné vozy stačí klasické Béčko.


Možná je taky problém v tom, že na kolo stačí akorát udržet rovnováhu.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mouka: to mi uniklo. Nic příjemného.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
cyklista myslím ještě nikdy nikoho nezabil


Opilý cyklista srazil chodce a ujel. Senior svým zraněním podlehl

Opilý cyklista v Ostravě zabil psa, kterého měla dívka na vodítku


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je to oboustranné, cyklisti by zase měli dodržovat předpisy.
Na druhou stranu - cyklista myslím ještě nikdy nikoho nezabil, zatímco není nouze o tragédie na silnicích, kdy někdo udělá botu a zemřou nevinní, často posádka druhého vozu. To mi přijde daleko horší, než nějaký cyklista-blbec. Na druhou stranu, oproti jiným typům úmrtí jsou silnice poměrně bezpečné, i když tyto situace samozřejmě nechci bagatelizovat.
Možná je problém (nejen ČR), že na Transit a podobné vozy stačí klasické Béčko.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Tohle jsem viděl v metru v Praze. Je smutné, že i zde se jistě najdou tací, kteří s tím budou souhlasit. Podle mého názoru lidé s tímto smýšlením jsou zakomplexovaní idioti, kteří by na kole neujeli ani kilometr. Prohlašovat tyto věci na základě několik negativní zkušeností svědčí o vlastní malosti. Řidiči aut taky mnohdy bývají naprostý paka, kterých bych do ruky nedal ani občanku, natožpak řidičák, ale nelze takto generalizovat.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Online
7090
27 úno 2010 07:40
Spojka "a" znamená, že musí být splněny obě podmínky, tedy že auto bliká a odbočuje. V tebou zmíněném druhém případě jsi sám uvedl, že ještě neodbočuje, tudíž obě podmínky splněny nejsou.


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
M píše:
dnes na seznamu: https://www.novinky.cz/domaci/410708-na ... emaji.html a výživná diskuze pod tím.

V článku se stále omílá, že cyklista na přejezdu nemá přednost, což je sice pořád pravda, ale zrovna od února tohoto roku se pravidla na přejezdech trochu změnila, a jsou podobnější přechodům pro chodce. Cyklista nesmí řidiče při vjíždění na přejezd ohrozit (resp. donutit k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy - dříve v zákoně bylo, že je nesmí donutit ke změně směru nebo rychlosti, což de facto znamenalo absolutní přednost aut, nyní může cyklista na přejezd vjet, když je auto daleko nebo jede pomalu a řidič pak musí zpomalit nebo zastavit) a zároveň přibyl odstavec o tom, že řidiči nesmí ohrozit cyklisty na přejezdu.

Když jsme u těch přejezdů, včera jsem se byl podívat na Minské a překvapilo mě, kolik je tam přejezdů pro cyklisty. Až asi když jsem minul třetí v řadě, mi došlo, že to nejsou přejezdy pro cyklisty, ale místa pro přecházení. Nevím, mohli naši zákonodárci vymyslet to značení trochu jinak, zvlášť z dálky není vůbec poznat rozdíl (místo pro přecházení má užší čáry. Nebo možná stejně široké ale delší, sám nevím).

A mimochodem jsem až teď zjistil, že ještě přibyla věta v odstavci o podjíždění pomalu jedoucí nebo stojící kolony zprava. "To neplatí [možnost objíždění zprava], odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy." Může mi někdo s právnickým vzděláním vysvětlit, co přesně znamená v tomto případě spojka "a"? Znamená to, že cyklista nesmí podjíždět auta, která už jsou u hrany křižovatky a zahajují odbočovací manévr (přičemž použijí blinkr) nebo že nesmí ani objet auto stojící např. čtvrté v řadě na červenou, které bliká doprava (ale logicky ještě neodbočuje, protože stojí a čeká)? V prvním případě je to logické a každý rozumný cyklista se tak dosud choval, v druhém případě už by to bylo trochu nešťastné.

Situace je ovšem zase jiná, pokud je tam namalovaný vyhrazený pruh pro cyklisty, tam zase přibylo ustanovení, že řidič odbočující vpravo dává přednost cyklistům (i když tady je to možná o slovíčkaření, protože předtím to platilo obecně pro vyhrazené pruhy, teď je tam explicitně zmíněn i pruh pro cyklisty)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

532
28 črc 2013 14:13
Spokojenost cyklistů v Brně? Převažují minusy. Kvůli bezpečnosti a stavu silnic


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
dnes na seznamu: https://www.novinky.cz/domaci/410708-na ... emaji.html a výživná diskuze pod tím.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Je celkem jedno, zda to cislo odpovida, zda jezdi prilis nebo zda to proste jinak nejde. Jde o to, ze kdyby podobnou vec tenkrat pred volbami vyhrabali na Onderku, tak to na Zit Brno omylaji nekolik mesicu, Onderkovi nadavaji a utahuji si z nej...


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Číslo je obrovské, i když těmi auty cestují i jiní. No autor opět potřeboval nějakou senzaci. Nechci je obhajovat, ale na kole do Prahy je to fakt nadlouho. I když Ander by měl jezdit vlakem, je to ekologičtější.


Offline
Uživatelský avatar

34
10 pro 2014 10:22
Brno
Hollan a Ander jako ti, co chtějí všude cyklostezky a cyklopruhy a jak si vesele jezdí autem...http://www.brno-autem.cz/hollan-a-ander/.

_________________________________
Moje mapa do OMSI 2: https://www.facebook.com/Eso205-fanpage ... 442261396/


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
I ve Vídni se asi občas snaží nacpat cyklostezku tam, kam se nevejde, když se k tomu dá blbej nápad jako jízda do protisměru, neukáznění chodci a řidiči aut tak vznikne toto:
https://www.youtube.com/watch?v=nCv6gOCX4jk#t=182.381 sarcastic


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Spíš je otázka, do jaké míry jsou to jejich cesty a do jaké míry jsou to cesty dalších lidí z odboru, tj. zda je to férová statistika.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
O tom, že jsou všechny jejich cesty naprosto nezbytné, bych silně pochyboval.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Ten clanek je psan s velkou zaujatosti. Spravne by se meli ptat ne kolik ujeli autem, ale kolik ujeli na kole. Pokud nic, muzou se do nich takhle oprit, ale pokud aspon do prace a z prace jezdi na tom kole, tak je to v poradku, nehlede na to, ze v ramci prace treba jeden najel 58 000 km za rok. Nikdo ze zelenych snad neceka, ze by jizda autem mela byt uplne vymycena, ale ze by mela byt omezena tam, kde je to mozne, coz neni pripad takovych sluzebnich cest (jsou-li nezbytne), protoze 58 000 km za rok na kole nenajede snad nikdo, dela to nejakych 159 km denne vcetne vikendu a svatku. Spis me prekvapuje to mnozstvi najetych kilometru, evidentne polovinu pracovni doby stravil cestovanim.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
...no a naši vnucovači kol jezdí autama:
http://www.autorevue.cz/brnensti-vnucov ... -internetu
taky proč by ne, je to rychlejší, pohodlnější, s klimou příjemnější a hlavně, oni mají vyhrazená místa k parkovaní, takže žádný problém najít místo, běžným občanům místa k parkování zrušíme ale my si je vyhradíme sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
No tak to vidis jak sis to sam pekne oduvodnil. Takze bila cara je tam, kde se nema predjizdet. A chodnik je tam, kde se nema jezdit (proto chodnik jako chodit).


Offline
439
16 led 2015 11:18
Plná čára se přece maluje tam, kde není dostatečný výhled dopředu pro bezpečné předjetí. Tam, kde je vidět dostatečně daleko a nic dalšího předjetí nebrání, by měla být přerušovaná, a když nic nejede, tak můžeš bez problému předjíždět. Čili ty v místech s plnou čarou nemůžeš vědět, že nic nejede. Ale pokud bys měl dejme tomu přítele nahoře v helikoptéře, který vidí celou silnici, tak pokud ti dá vědět, že nikdo široko daleko nejede, tak si klidně předjížděj i přes plnou. Jedinej, komu by to v této situaci mohlo vadit, je ten, koho předjíždíš, protože ten je v tom zúčastněnej. Ostatním, nezúčastněným, je to šumák, žes porušil předpis, protože je to nijak neovlivňuje. O čem nikdo neví a co nikoho neovlivní, to nikoho netrápí.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ne, jedná se prostě o porušení pravidel silničního provozu. Jízda po chodníku není zákonem umožněna a proto by se neměla tolerovat.

Nebo v autě můžu předjíždět na plné čáře, když v protisměru nic nejede a ten predemnou by se mohl věnovat mobilu nebo partnerce a tudíž se chovat nepředvídatelne a proto je lepší ho předjet?


Offline
439
16 led 2015 11:18
Pokud na chodniku nejsou lidi, nevidim problem s tim, ze po nem jede. Taky se tam primo nepise, ze po tom chodniku i jede. Muze to byt mysleno tak, ze napriklad pri odbocovani doleva radsi vjede na chodnik, zastavi a pocka, az bude mit volno na bezpecne prejeti silnice. V opacnem pripade (kdyby musel zastavit, aby nechal projet protijedouci vozidla) by se musel spolehat, ze ridic auta za nim se venuje rizeni, a ne mobilu nebo partnerce. Pripadny stret by mohl mit dalekosahle nasledky.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 16:47
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]