Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 28 črc 2018 17:21 

Příspěvky: 6
Od: 28 črc 2018 16:41
říká se u sedmiček, že každý stý vůz je dobrý a každý 1000 vůz je podařený po všech stránkách...
dovolím si říct, že mám ten 1000 kus. vyrobyl se v roce 1982 a byl uložen k ledu, v roce 1994 ho vojáci vytáhli (první registrace) a jezdili s ním 5 let. pak udělali generálku a uložili ho k ledu. v roce 2008 vyměnili motor a nápravy. a do roku 2016 byl zase u ledu. já ho koupil a jezdím s ním sporadicky. po stání si vůz bral 35l na 100km.
po roce ježdění (najeto cca 3000 km) a vůbec jsem ho nešetřil, aby se projevili závady po stání si vůz dnes bere 21l na 100km.
jediné co se projevilo, že ruply gumové spojky na trubkách od vody a brzdové obložení s bubnem bylo šišaté... takže mohu říci že mám dobrý kus...
ale to je jen štěstí na dobrý kousek....


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 zář 2015 10:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3446
Od: 28 úno 2006 19:00
Viz T3 1528 v lesích u Brna... :-(


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 20:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Od: 06 zář 2015 17:07
Díky za názor, taky jsem slyšel, že tahle "plocha" v podobě Karosy odstavené někde venku je magnet pro sprejery a jinou lůzu. Na druhou stranu vyjednat v místě bydliště vyjímku pro parkování takového skvostu je nemožné. Kolega automechanik z Lancaru kdysi říkal: Hlavně Tě budou mít sousedi rádi, víš co to je za mrak, když to studený nastartuješ? :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 19:41 

Příspěvky: 834
Od: 28 čer 2014 21:40
Dovolím si odpovědět na dva body.

Za prvé, projetí auta jednou za víkend bohatě stačí. je to skoro až zbytečně moc. Podle mě stačí jezdit s takovým autem, které má člověk hlavně pro radost, třeba jednou do měsíce. Stačí tak, aby se to ohřálo, projelo, protočilo, atd. Ale určitě ne nijak zásadně míň. Vozidla zpraviodla přežijou zimu, ale na jeře, hned jak to jde, okamžitě projet. Vyplatí se to, i když se najde zase pár jantarů, kteří budou tvrdit že jim vydrželo auto ve stodole 13 let a jede. V TMB máme například Ikarus 415 z DP Karlovy vary, naposledy jel někdy loni, a už je to na něm vidět. Například nejde pořádně dočerpat, protože zůstal viset jakejsi čtyřcesťák. Nebo jednou za rok protočíme Karosu B831, ale jelikož nemá papíry, nemůže ven z areálu a už se jí to vymstilo, kromě toho že je věčně bez baterek, tak chčije vodní pumpa, půlka věcí nefunguje protože zareznou, zoxidujou atd.

Ad dva, podle mě, nechci od ničeho odrazovat, ale rozhodně autobus a tím spíš že to bude "jenom" sedmikilo, bych vůbec napořizoval, pokud nebude mít kde stát pod dohledem. Bohužel, žijeme ve státě plným lidí co si ničeho neváží, a pravděpdoobnost, že ten autobus někdo počmáře nebo se na něho aspoň vychčije, je téměř stoprocentní. Kdyby to byl od pohledu veterán, tak nad k němu bude existovat nějaká posvátá úcta, ale sedmikilo bude úplně magnet.

_________________________________
20 LET úspěšného provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 18:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Od: 06 zář 2015 17:07
Ahoj, není to úplně můj obor, tak se chci zeptat zkušenějších... Chtěl bych si pořídit starou C 734ku jako bojový stroj, do kterého by se dalo stále investovat 8-) záměrně nepoužívám výraz veterán, protože to by mohlo místní znalce popudit :lol: . Měl bych BUS jako hobby, možná na srazy a na krátké toulky.

Chtěl bych se zeptat na triviální věci:

1) Jak moc často musí být bus využívaný, aby byl provozuschopný a v kondici? Je víkendové ježdění málo?
2) Poohlížet se spíš po DP, nebo zkusit nákup od soukromníků, nebo státních orgánů (vězeňská sl., armáda) ? Autoškoly vynechávám úplně
3) Pokud bych parkoval ve větším městě pouze na záchytném parkovišti, je vysoká šance posprejování, vloupání atd. Vyplatí se pojištění proti těmto škodám?
4) Co u nákupu této techniky sledovat a na čem případně uhádat slevu? Mimo běžných věcí jako koroze, zamlžený okna, nefungující drobnosti?
5) Jak často je nutné dělat provozní servis, jaké jsou náklady, pokud se bus nevyužívá denně jako zdroj příjmů
6) Vyplatí se poohlížet spíš po C 7xx, nebo C 9xx? Jsou nějaké zásadní rozdíly, proč se rozhodnout pro konkrétní model?
7) ... už mě nenapadá, ale rád si přečtu případné další tipy.

Děkuji!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 zář 2019 06:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]