Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 00:59 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6492
Od: 26 říj 2005 00:04
Bydliště: Brno-Královo Pole
Nj, vysokorychlostní výhybky se pohybují v řádu desetimilionů korun. Chápu, že se do toho nikomu za takovou cenu nechce. Ale bylo by to pěkné.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 lis 2016 14:24 

Příspěvky: 1334
Od: 04 bře 2012 23:26
goldfinger: Především, nauč se psát. Například, věděl jsi, že jedna městská část se jmenuje Řečkovice? Ne ta prasárna, co píšeš? Vlastně…zajímalo by mě, co máš za problém. Proč píšeš jako prase. Odpověď do SZ prosím. Ptám se čistě ze zvědavosti.
Názorově jsme ale za jedno. Pamatuji své dny na SL. Výhybky na Švermové byly bolestivě pomalé. Sjezdová možná ani ne, ale ta rozjezdová jo. Občas jsem stál řidiči za kabinou a sledoval, jak rychle jedeme. Jak jsme projížděli tu výhybku, tak rychlost šla dolů někam mezi 10 – 13. Víc ne. A to zpomalování, spolu s tím, že jsme jeli podél asfaltového nástupiště, prostě působila jako „Jop, tohle je zastávka“.
Pak u tunelu na Krematoriu to bylo to samé, v obou směrech. Čekal jsem, že se to tam někdy vymění, ale za ty 3 roky nic. Tak…nevím. Teď se mě to už přímo netýká, ale i tak mi to vadí. Jsem pro nasazení nějakých pořádných vyhýbek, které se hned nerozsypou a zvládnou projíždění ve vyšší rychlosti. Ne všude, pro začátek by bylo fajn to dát na ty místa, kde jsou vyhýbky v tom dezolátním stavu.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 lis 2016 12:09 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1540
Od: 07 dub 2006 09:03
Po delší době jsem jel ze SL do centra a fakt nechápu, že na DP nikdo neřeší tristní stav absence vysokorychlostních vexlí. Zejména u krematoria to je těžkej vopruz. Cajzli už to na jednom místě vychytali, takových míst je v síti víc (smyčka Komín, jundrovský triangl, rozbočení na Stránskou skálu). Každé brždění a rozjíždění přece stojí nemalý peníz, lepší wexl by se musel časem sám zaplatit.


Naposledy upravil Fafner dne 14 lis 2016 13:45, celkově upraveno 1
odpraseno


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 lis 2016 10:29 

Příspěvky: 124
Od: 18 čer 2015 20:20
Ondra K. píše:
Zjednodušeně řečeno, protihrot je lidový označení pro dnes už zrušené pravidlo kdy tramvaj jedoucí na výhybce do odbočky musela dávat přednost tramvaji, která jela proti ní ze směru kam tramvaj dávající přednost odbočovala. Například tramvaj odbočující z Veveří do Nerudovy musela dát přednost tramvaji, která jela proti ní z Nerudovy do Veveří.

Velice zjednodušeně řečeno ](*,) . Pravidlo asi zrušené není, jen už není aktuální z důvodu nepoužívání solenoidového přestavování výhybek dálkově ovládaných z vozu (u tohoto typu přestavování nebyl zámek uzavírací výhybku v přehozené poloze, jen tření drželo jazyky v dané poloze). Při používání solenoidového přestavování byl zákaz míjení tramvaje jedoucí po výhybce proti hrotu, kdy při neúplném přestavění hrozilo samovolné přestavění výhybky a tím vybočení této tramvaje do profilu protijedoucí tramvaje. Pravidlo se mělo dodržovat i u zaklínovaných ručně stavěných výhybek s přestavováním starého typu (s kulisou), kde z důvodu nepoužívání se mohlo stát, že se kulisa úplně nepřestavila a nebyla-li výhybka po manipulačním odbočení znovu zaklínovaná, došlo pak k několika vážným kolizím, kdy následně probíhala debata o spoluvině protijedoucího řidiče. Zákaz míjení u zaklínovaných výhybek v předpisech nebyl, jen řidiči na školení bývali poučeni o možné eventualitě nehody a možném postihu po nehodě.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 lis 2016 22:19 

Příspěvky: 176
Od: 01 lis 2010 18:43
Bydliště: Brno-Líšeň
Ale tohle mě připadalo, že se dělo na d-8 na Geislerce. Vždycky tam míjející tramvaj čekala až projede na vyhýbce z druhého směru.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 lis 2016 21:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 190
Od: 31 led 2010 23:09
ahááá ... díky :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 lis 2016 21:32 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5562
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Zjednodušeně řečeno, protihrot je lidový označení pro dnes už zrušené pravidlo kdy tramvaj jedoucí na výhybce do odbočky musela dávat přednost tramvaji, která jela proti ní ze směru kam tramvaj dávající přednost odbočovala. Například tramvaj odbočující z Veveří do Nerudovy musela dát přednost tramvaji, která jela proti ní z Nerudovy do Veveří.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 lis 2016 21:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 190
Od: 31 led 2010 23:09
Co je ten protihrot? Sem už asi pátej kdo se ptá, ale ještě nikdo srozumitelně neodpověděl biggrin . Vim co je protihrot na háčku, ale u šaliny fakt nevim biggrin


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 dub 2015 09:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2962
Od: 16 črc 2006 13:52
Bydliště: Na trase linky 201.
mh píše:
... V případě potřeby se tlačítko použije na něco jiného, takže není ani důvod jej rušit, je to vlastně rezerva..

U vozů, kde bylo zapínání zářivek "zahrabaný" na zadním panelu, se přesouvalo právě na místo bývalého tlačítka výhybky. Namátkou varia, T6A5, T3EV...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 20:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Od: 13 lis 2004 11:58
Tak nějak, každopádně na některých vozech už pozice výhybky našla jiné uplatnění..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 20:24 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5562
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Řekl bych, že se neruší ani ty popisky. Nebo když, tak nějak nahodile. Rozhodně jsou vozy nedávno po dílnách, které je stále mají.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 19:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Minimálně při VP je to tlačítko ale rušeno, ne? (Tedy alespoň jeho popisek :D )


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 15:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Od: 13 lis 2004 11:58
Jsou připojeny na stykač výhybky, který se nerušil při demontáži brnkátek. Odpojený jsou pouze od RISu. V případě potřeby se tlačítko použije na něco jiného, takže není ani důvod jej rušit, je to vlastně rezerva..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 12:25 

Příspěvky: 3332
Od: 21 led 2011 14:19
Ona je hlavně otázka, k čemu by měly být připojeny - nepletu-li se, byly připojeny k brnkátkům, která už na těch vozech, pokud vím (minimálně ve většině případů, ne-li už ve všech) nejsou vůbec :)

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 12:21 

Příspěvky: 2314
Od: 19 dub 2009 12:06
manil píše:
U většiny vozů už ani není
Právě, že je. A bude ještě trvat, než se všude zruší. :)


Možná to bylo myšleni tak, že jsou odpojeny. Zda-li to tak je netuším.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 11:47 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5562
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Zatím jsem si nevšiml, že by se ty tlačítka nějak hromadně rušily. :-)

ReZ píše:
Takže, jestli to dobře chápu, když s takovým "beztlačítkovým" vozejkem potřebuješ jet jinam než Ti hodí vexl, tak se bez tanečku s baldou neobejdeš.


Jak už tu bylo řečeno, i když tlačítko výhybka je, tak není funkční, a "manuální" stavění vexlí se děje přes palubák. Pokud jedeš vozem bez plaubáku, což je typicky většina béček, pak na vexli jedině s baldou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 11:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11595
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
mceza píše:
U většiny vozů už ani není.

Právě, že je. A bude ještě trvat, než se všude zruší. :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 dub 2015 11:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2965
Od: 04 pro 2008 10:07
Bydliště: tam, kde mám postýlku...
mceza píše:
U většiny vozů už ani není.

Takže, jestli to dobře chápu, když s takovým "beztlačítkovým" vozejkem potřebuješ jet jinam než Ti hodí vexl, tak se bez tanečku s baldou neobejdeš.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 23:09 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1774
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Aha, no to jsem dost pozadu.
IvanM: Přesně!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 21:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
xxx píše:
Takže tlačítko VÝHYBKA je teď v těch šalinách zbytečně?


U většiny vozů už ani není.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 21:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1404
Od: 02 črc 2011 14:08
To ten čas letí! Jak řidiči před každou výhybkou mačkali tlačítko, to mám ještě v živé paměti. Jako kdyby to bylo týden zpět. Ani jsem si nevšiml, že už nic mačkat nemusí...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 21:16 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5562
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Automatické stavění výhybek bylo spuštěno 22. 9. 2010.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 21:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Od: 13 lis 2004 11:58
Neboj, ono se vždy nějaký využití najde..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 21:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1774
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Takže tlačítko VÝHYBKA je teď v těch šalinách zbytečně?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 21:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2763
Od: 29 srp 2009 19:30
Ne, to už několik let funguje v celé brněnské síti. RIS staví výhybky od vymizení brnkátek, přesný rok se nevzpomenu.
Pokud není v palubáku zadána služba (typicky SJ) nebo jede vůz odklonem, pak se staví výhybky ručně pomocí tlačítek (šipek), jak poznamenal Ondra K. Taky je tu pořád varianta s baldou...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 lis 2019 09:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]