Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 5    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nj, vysokorychlostní výhybky se pohybují v řádu desetimilionů korun. Chápu, že se do toho nikomu za takovou cenu nechce. Ale bylo by to pěkné.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
goldfinger: Především, nauč se psát. Například, věděl jsi, že jedna městská část se jmenuje Řečkovice? Ne ta prasárna, co píšeš? Vlastně…zajímalo by mě, co máš za problém. Proč píšeš jako prase. Odpověď do SZ prosím. Ptám se čistě ze zvědavosti.
Názorově jsme ale za jedno. Pamatuji své dny na SL. Výhybky na Švermové byly bolestivě pomalé. Sjezdová možná ani ne, ale ta rozjezdová jo. Občas jsem stál řidiči za kabinou a sledoval, jak rychle jedeme. Jak jsme projížděli tu výhybku, tak rychlost šla dolů někam mezi 10 – 13. Víc ne. A to zpomalování, spolu s tím, že jsme jeli podél asfaltového nástupiště, prostě působila jako „Jop, tohle je zastávka“.
Pak u tunelu na Krematoriu to bylo to samé, v obou směrech. Čekal jsem, že se to tam někdy vymění, ale za ty 3 roky nic. Tak…nevím. Teď se mě to už přímo netýká, ale i tak mi to vadí. Jsem pro nasazení nějakých pořádných vyhýbek, které se hned nerozsypou a zvládnou projíždění ve vyšší rychlosti. Ne všude, pro začátek by bylo fajn to dát na ty místa, kde jsou vyhýbky v tom dezolátním stavu.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Po delší době jsem jel ze SL do centra a fakt nechápu, že na DP nikdo neřeší tristní stav absence vysokorychlostních vexlí. Zejména u krematoria to je těžkej vopruz. Cajzli už to na jednom místě vychytali, takových míst je v síti víc (smyčka Komín, jundrovský triangl, rozbočení na Stránskou skálu). Každé brždění a rozjíždění přece stojí nemalý peníz, lepší wexl by se musel časem sám zaplatit.


Naposledy upravil Fafner dne 14 lis 2016 13:45, celkově upraveno 1
odpraseno


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Ondra K. píše:
Zjednodušeně řečeno, protihrot je lidový označení pro dnes už zrušené pravidlo kdy tramvaj jedoucí na výhybce do odbočky musela dávat přednost tramvaji, která jela proti ní ze směru kam tramvaj dávající přednost odbočovala. Například tramvaj odbočující z Veveří do Nerudovy musela dát přednost tramvaji, která jela proti ní z Nerudovy do Veveří.

Velice zjednodušeně řečeno ](*,) . Pravidlo asi zrušené není, jen už není aktuální z důvodu nepoužívání solenoidového přestavování výhybek dálkově ovládaných z vozu (u tohoto typu přestavování nebyl zámek uzavírací výhybku v přehozené poloze, jen tření drželo jazyky v dané poloze). Při používání solenoidového přestavování byl zákaz míjení tramvaje jedoucí po výhybce proti hrotu, kdy při neúplném přestavění hrozilo samovolné přestavění výhybky a tím vybočení této tramvaje do profilu protijedoucí tramvaje. Pravidlo se mělo dodržovat i u zaklínovaných ručně stavěných výhybek s přestavováním starého typu (s kulisou), kde z důvodu nepoužívání se mohlo stát, že se kulisa úplně nepřestavila a nebyla-li výhybka po manipulačním odbočení znovu zaklínovaná, došlo pak k několika vážným kolizím, kdy následně probíhala debata o spoluvině protijedoucího řidiče. Zákaz míjení u zaklínovaných výhybek v předpisech nebyl, jen řidiči na školení bývali poučeni o možné eventualitě nehody a možném postihu po nehodě.


Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Ale tohle mě připadalo, že se dělo na d-8 na Geislerce. Vždycky tam míjející tramvaj čekala až projede na vyhýbce z druhého směru.


Offline
Uživatelský avatar

270
31 led 2010 23:09
ahááá ... díky :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zjednodušeně řečeno, protihrot je lidový označení pro dnes už zrušené pravidlo kdy tramvaj jedoucí na výhybce do odbočky musela dávat přednost tramvaji, která jela proti ní ze směru kam tramvaj dávající přednost odbočovala. Například tramvaj odbočující z Veveří do Nerudovy musela dát přednost tramvaji, která jela proti ní z Nerudovy do Veveří.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

270
31 led 2010 23:09
Co je ten protihrot? Sem už asi pátej kdo se ptá, ale ještě nikdo srozumitelně neodpověděl biggrin . Vim co je protihrot na háčku, ale u šaliny fakt nevim biggrin


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
mh píše:
... V případě potřeby se tlačítko použije na něco jiného, takže není ani důvod jej rušit, je to vlastně rezerva..

U vozů, kde bylo zapínání zářivek "zahrabaný" na zadním panelu, se přesouvalo právě na místo bývalého tlačítka výhybky. Namátkou varia, T6A5, T3EV...


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Tak nějak, každopádně na některých vozech už pozice výhybky našla jiné uplatnění..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Řekl bych, že se neruší ani ty popisky. Nebo když, tak nějak nahodile. Rozhodně jsou vozy nedávno po dílnách, které je stále mají.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Minimálně při VP je to tlačítko ale rušeno, ne? (Tedy alespoň jeho popisek :D )


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Jsou připojeny na stykač výhybky, který se nerušil při demontáži brnkátek. Odpojený jsou pouze od RISu. V případě potřeby se tlačítko použije na něco jiného, takže není ani důvod jej rušit, je to vlastně rezerva..


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ona je hlavně otázka, k čemu by měly být připojeny - nepletu-li se, byly připojeny k brnkátkům, která už na těch vozech, pokud vím (minimálně ve většině případů, ne-li už ve všech) nejsou vůbec :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
manil píše:
U většiny vozů už ani není
Právě, že je. A bude ještě trvat, než se všude zruší. :)


Možná to bylo myšleni tak, že jsou odpojeny. Zda-li to tak je netuším.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zatím jsem si nevšiml, že by se ty tlačítka nějak hromadně rušily. :-)

ReZ píše:
Takže, jestli to dobře chápu, když s takovým "beztlačítkovým" vozejkem potřebuješ jet jinam než Ti hodí vexl, tak se bez tanečku s baldou neobejdeš.


Jak už tu bylo řečeno, i když tlačítko výhybka je, tak není funkční, a "manuální" stavění vexlí se děje přes palubák. Pokud jedeš vozem bez plaubáku, což je typicky většina béček, pak na vexli jedině s baldou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
mceza píše:
U většiny vozů už ani není.

Právě, že je. A bude ještě trvat, než se všude zruší. :)


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
mceza píše:
U většiny vozů už ani není.

Takže, jestli to dobře chápu, když s takovým "beztlačítkovým" vozejkem potřebuješ jet jinam než Ti hodí vexl, tak se bez tanečku s baldou neobejdeš.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Aha, no to jsem dost pozadu.
IvanM: Přesně!


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
xxx píše:
Takže tlačítko VÝHYBKA je teď v těch šalinách zbytečně?


U většiny vozů už ani není.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
To ten čas letí! Jak řidiči před každou výhybkou mačkali tlačítko, to mám ještě v živé paměti. Jako kdyby to bylo týden zpět. Ani jsem si nevšiml, že už nic mačkat nemusí...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Automatické stavění výhybek bylo spuštěno 22. 9. 2010.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Neboj, ono se vždy nějaký využití najde..


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Takže tlačítko VÝHYBKA je teď v těch šalinách zbytečně?


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Ne, to už několik let funguje v celé brněnské síti. RIS staví výhybky od vymizení brnkátek, přesný rok se nevzpomenu.
Pokud není v palubáku zadána služba (typicky SJ) nebo jede vůz odklonem, pak se staví výhybky ručně pomocí tlačítek (šipek), jak poznamenal Ondra K. Taky je tu pořád varianta s baldou...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 29 bře 2024 01:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]