Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 355 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 351, 352, 353, 354, 355
Autor Zpráva
zahradnik píše:
Na stránkách Pavla Haluzy je nachystáno 5 kloubových B961, zřejmě už jsou tady nebo jejich příjezd do Brna je velmi blízko. Budou to klasické B961 jaké již tady jsou nebo ty trochu lepší? Nedávno jsem byl v Ostravě a tam jezdí B961E (klimatizace kabiny řidiče, kouřová lepená skla...)


Už by měly být v Brně, a příští týden dalších pět. Jestli mají lepená okna ale netuším, klimatizaci mají i ty "starý").


Offline
38
22 čer 2004 08:50
a co je na B951 tak hroznýho? Je na ní něco horšího než na B941E? Na stránkách Pavla Haluzy je nachystáno 5 kloubových B961, zřejmě už jsou tady nebo jejich příjezd do Brna je velmi blízko. Budou to klasické B961 jaké již tady jsou nebo ty trochu lepší? Nedávno jsem byl v Ostravě a tam jezdí B961E (klimatizace kabiny řidiče, kouřová lepená skla...)
A musím přiznat, že Solaris je dost dobrý vozidlo, schválně jsem si na něj počkal abych se s ním mohl svézt. Hezký interiér, spousta místa...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
ds píše:
No, myslím že kratší autobusy by se hodily spíš mimo špičku a o víkendech - třeba na linky 46, 54, 61, 64, 66, 69... Jenže ve špičkách se dají uplatnit maximálně tak na linky 62 a 68. Takže dost pochybuji o tom, že by jejich nákup byl účelný.


Ona je otazka, co by se nasazenim kratsich autobusu usetrilo.

Cena busu - ?
Udrzba - NE
Provozni naklady - trochu ano (ale o kolik), slo by ale o NOVY autobus a ten tak jako tak ma nizsi provozni naklady nez nejaka vyhrkana troska.

Jinak by se nasly linky, kde by uplatneni mel.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
No, myslím že kratší autobusy by se hodily spíš mimo špičku a o víkendech - třeba na linky 46, 54, 61, 64, 66, 69... Jenže ve špičkách se dají uplatnit maximálně tak na linky 62 a 68. Takže dost pochybuji o tom, že by jejich nákup byl účelný.


Jo, a ten SOR v Tišnově je nízkopodlažní nebo "normální"?


Nojo, ale s Citybusem by přišly i B951, což považuju v současné době za nejhorší městský autobus. Taky ten požadavek, že vysoko- a nízkopodlažní musí být od jedné firmy, je v tomhle případě trochu mimo. Nějaká shodnost dílů na tyhle dva busy je asi minimální. To už je na tom líp SOR a případný vysokopodlažní B12 mě přijde lepší než B951.
Ale asi se shodneme, že Solaris by byl nejlepší... Taková ta jakoby nevraživost vůči Ostravě má nějaký reálný základ (napadá mě možná nepovedený projekt na opravy a výrobu tramvají z první poloviny 90. let, ale to už je dávno), nebo je to jen obyčejná rivalita?

Námět do diskuze: myslíte si, že by se v Brně uplatnily kratší autobusy? Ať už SOR B9,5 nebo Solaris Urbino 10. Na linku x13 by byly asi ideální, ale co třeba jinde?


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
No, ten počet to přesáhlo jen díky tomu, že počítají zvlášť B732 a B731, které se liší jen převodovkou. Jinak bych neřekl, že nevýhodou CityBusu je jen zadek - celkově se mi nelíbí řešením interiéru - úzký sedadla, blbě se na ně leze... To ještě ani nezmiňuju jeho hmotnost - o tunu víc než karosy s vysokou podlahou :(

Solaris má podle mě výhodu v patnáctimetrové verzi SU15 - vhodné třeba na linky 50 nebo 67. Ale je-li výběrové řízení omezeno na české výrobce, pak má smůlu, neboť je, pokud se nemýlím, vyráběn v Polsku.


Já teda fakt nevim,co se vám na SOR-u BN12 nelíbí - tak se jenom trochu odlišili od standartního řešení,no a co? Reakce na první Solaris v ČR taky nebyly zrovna moc dobrý,a jak je teďka úspěšnej. Ale nebudu vám bránit,někomu se líbí to a někomu zas to,ne? Jo a jen tak mimochodem,IDS dopravce ČSAD Tišnov zakoupil nově podobnej SOR v linkové upravě s lepším řešením interiéru. A na CityBusu je taky špatná jenom ta pr...,teda zadek :-),kvůli tomu přece nemusí bejt tak špatnej. Zajímalo by mě,co byste říkali v Praze,kde jich maj kolem 270 a jejich počet tam přesáhl i stálice českých měst Karosy B732 - to už byste se asi totálně zcvokli :-). Čus 8-)


Mein got! Tu SoRáckou příšeru do Brna fakt nechci,to už rači CityHnus.Proč si odpovědní v Brně neuvědomí,že by se pro Brno hodil nejlíp Soláris.


Jak má být vysoká standardní podlaha asi bude specifikované v zadávcí dokumentaci. Jedna z podmínek soutěže je taky omezení jen na tuzemské uchazeče, ale netuším, jestli se tím vyřadí Mercedes, když v Holýšově se pro ně něco vyrábí (ale asi ne pro městské busy).
Nejdůležitější kritérium je cena za m2, takže to má asi v kapse SOR... Kdyby se ještě podařilo upravit interiér tak, aby bylo pár sedadel přístupných bez schodů, tak by to nemusel být špatný bus (z pohledu cestujících).
Ale když by se v Citybusu vyhodila ta jedna dvojsedačka, tak už to taky bude docela dobrý bus. Možná by ta poslední dvojsedačka nemusela být sklápěcí, ale normální se šikmým opěradlem. Když tam není místo pro kočárek, tak je sklápěcí na nic, to si každý stejně radši sedne, než aby tam stál...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Ve vyberovem rizeni neni napsano, co je to "autobus se standartni vyskou podlahy". (to v zasade muze byt i nizkopodlazka) Problem je, ze v pripade nabidky nizkopodlaznich busu misto jako "normalnich" stoupne cena zakazky. :-?

A mozna lepsi Citybus, nez SOR BN12 ...
Pokud si ho objednaji bez zadniho ctyrsedadla tak, jak to maji posledni prazske citybusy, tak je to usporadani mnohem lesi. Ze ctyrky je zachovana pouze ta cast proti smeru jizdy a misto posledniho dvousedadla jsou ty sklapeci (pocet sedadel je mensi o 2). Tim vznika misto k stani a na natazene nohy.


Tak to vypadá na klasický B 9xx a bohužel opět CityHnusy! Snad jedině že by 12m nízkopodlažmí byly Mercedesy Citára a 12m standart byly M Connecta,ale to asi bude jen zbožnej sen. Nechápu proč se v Brně nemůžou oprostit od tradičních výrobců(Škoda,Karosa).Kdyby nezkrachovalo Čkd tak ještě dnes kupujem modifikovaný T6 a KT8D5N.Chápu,že nový kvalitní tram sou drahý,ale když sou tu Solárisy proč se vůbec trápit s CityBusy a 24/25Tr.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Vyberove rizeni je na nizkopodlazni 12m busy a standartni 12m busy. Podminkou zadani je, ze standartni i nizkopodlazni busy musi byt od jednoho vyrobce :-x


[quote="Hal"] Tak to je dobře. Budou tu i předváděcí jízdy,aby se na základě úspěchu ty autobusy mohly koupit? teda pokud si firma Irisbus nezaplatila výhru výběrového řízení,aby vyhrál CityBus. Já bych navrhoval 3 CityBusy,1 SOR BN12 a 1 Mercedes Citaro,aby se to tu trochu oživilo. Nemohly by se objednat nejaky nizkopodlazni kloubaky???


Offline
487
13 čer 2004 23:04
No vsak jo tenhle rok bude 10 961 a 5 NP solo busu zatim se nevi jakych, pac jete nebyl vyhlasen vysledek souteze.


Naposledy upravil Hal dne 22 čer 2004 17:01, celkově upraveno 1

Tak si tak říkám,je sice dobrý že se nakupujou nový tramvaje,ale neměly by se nakupovat i nový autobusy? Vždyť už rok a půl (viz CityBus 7615 a B961 2369) nebyl dodán žádný nový bus. Myslim si,že by DPMB mohl místo několika rekonstrukcí B732 mohl nakoupit nějaký nový busy- je jedno jaký. :a-:


Všeobecná autobusová diskuze...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8867 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 351, 352, 353, 354, 355

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 17:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]