Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 5    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Mě by zajímalo, jak bude vypadat ta renovace 3501. Je tím myšlena "demodernizace" do původního stavu 15Tr? :shock:


Offline
1317
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Eda...takže teoreticky může třeba vyjet 2315 na 78? Nebo 3501 na 36, či 1525 na 5? Uvádím jen příklady, ale chápu-li to tak správně?

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
A ještě by mě někdo znalý v oboru tramvají mohl poučit, jakým způsobem se vybírají čísla pro nová Varia. Je to náhodně nebo to má vyloženě nějaké hlubší vysvětlení? Proč zrovna 1131 a ne 1110, nebo např. 1126? Nemám s tím sebemenší problém, jen se ptám :-)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
U té 7273 se to stejně nestane. Vždyť máme všechny slatinské sólo kurzy garant. Na kloub linku to nepošlou, na noční už vůbec ne. To je celkově utopie. A jestli ne, tak je v DPMB možný už úplně všechno... :D

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
To už je ale trochu prasárna, ne?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Vybavena budou tak, aby mohla vyjet kamkoliv.


Offline
1317
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
V článku je tato věta: V roce 2016 proběhne rovněž renovace B732 7273 a 15Tr 3501. Po dokončení renovací budou všechna vozidla vybavena tak, aby v případě potřeby mohla být nasazena do pravidelného provozu s cestujícími.
Tím se myslí vypravování na pravidelné muzejní linky (A,H4...) nebo nějaké vypravení do prav.provozu v případě nouze nedostatku vozidel? Pro nás je zřejmé to první, ale normální čtenář si může myslet, že ty vozidla vyjedou zpět do provozu nebo mi něco uniklo? :wink:

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tradiční rekapitulační aktualita změn ve vozovém parku za uplynulý rok je venku:
http://www.bmhd.cz/aktuality/aktualita.php?1300


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Třeba proto, že těch pár kousků by bylo akorát na škodu..


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Proč by to dělali?


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
xxx: Nejen tam. A neměla tento systém náhodou jedna série brněnských citybusů/citelisů po dodání, než to bylo deaktivováno?


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
miropiro píše:
Pražané se těší na klimatizované tramvaje. Ostravané mají smůlu
„Klimatizace je užitečná jen několik dní v roce, jinak představuje neužitečnou zátěž. Při zvýšené hmotnosti vozu roste spotřeba elektrické energie nebo nafty, a tím i zatížení emisemi CO2. Samotná klimatizace potřebuje velké množství energie. Zvlášť v městském provozu, kde jsou krátké vzdálenosti mezi zastávkami a otevřenými dveřmi se dovnitř dostává vyhřátý vzduch, který je nutné vychladit,“ zmínil některé z argumentů Albrecht.

A co takhle, kdyby ty dveře měly čidlo, které by detekovalo, že když nikdo do vozu nevstupuje, tak se ty dveře zavřou? Vždyť tohle by koneckonců bylo užitečné i v případě těch našich plyňáků bez klimy...

V Rakousku a Německu standard.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
miropiro píše:
A co takhle, kdyby ty dveře měly čidlo, které by detekovalo, že když nikdo do vozu nevstupuje, tak se ty dveře zavřou? Vždyť tohle by koneckonců bylo užitečné i v případě těch našich plyňáků bez klimy...


A co takhle, kdyby Ostravané vynalezli poptávkové otvírání dveří. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Pražané se těší na klimatizované tramvaje. Ostravané mají smůlu
„Klimatizace je užitečná jen několik dní v roce, jinak představuje neužitečnou zátěž. Při zvýšené hmotnosti vozu roste spotřeba elektrické energie nebo nafty, a tím i zatížení emisemi CO2. Samotná klimatizace potřebuje velké množství energie. Zvlášť v městském provozu, kde jsou krátké vzdálenosti mezi zastávkami a otevřenými dveřmi se dovnitř dostává vyhřátý vzduch, který je nutné vychladit,“ zmínil některé z argumentů Albrecht.

A co takhle, kdyby ty dveře měly čidlo, které by detekovalo, že když nikdo do vozu nevstupuje, tak se ty dveře zavřou? Vždyť tohle by koneckonců bylo užitečné i v případě těch našich plyňáků bez klimy...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
prototyp401 píše:
jurak:
Větší spotřeba nafty je jedna věc - ale třeba u tramvají by ta spotřeba byla zanedbatelná.


U tramvají zase bude vyšší pořizovací cena, zcela jistě v řádu statisíců...


Offline
80
05 dub 2015 09:45
já bych zrušil všechny tyhlety vymoženosti a ať každý šlape po svých a platí daň za použití chodníku/cesty. Rozežranci co si to dovolují chtít klimu, topení a ještě aby to jezdilo


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Co se zisku týče, to je spíš účetní věc. Ty peníze se objevují v položce "fondy ze zisku", což je pasivní fond - jde o zdroje, ze kterých se nakupují aktiva (třeba autobusy). V posledních letech podniku podle účetnictví docela rostlo množství peněz co má uloženo v bance (což jsou aktiva) - očekávám, že šlo o peníze uspořené díky prakticky nulovým nákupům nových strojů v posledních letech. A zároveň očekávám, že značná část padla na tu loňskou a letošní obnovu, jenže to bude vidět až bude za rok zveřejněno letošní účetnictví :)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ondra K: Srovnání tramvaje s místností není korektní, ve všem vypsaném máš v podstatě pravdu. Proto jsem ty ceny v mém odhadu dost nadsadil. Opravdu bude rozdíl v nákladech na provoz takový, že to udělá čtyř až sedminásobek ceny oproti místnosti? A i kdyby to bylo desetkrát, volné zdroje třeba právě na financování provozu klimy opravdu jsou. DPMB je dle výroční zprávy v čistém zisku 200 mega, to je 13krát více, než jsou moje odhadnuté náklady na roční provoz.

JJA: To nejsou moje informace, to jsem nalezl ve výroční zprávě na webu. Co se děje s těmi 200 mega by mě taky docela zajímalo. Jen doufám, že ty peníze nemizí někde v krabicích od vína...

jurak: Větší spotřeba pohonných hmot se dá zaplatit, kde se na to dá vzít, jsem napsal minule. Když bude klimatizace, nebude jediný důvod mít okna otvíratelná. Pak si taky kdokoli rozmyslí "šetřit" na nezaputí klimy, jinak by cestující kolabovali, a to si snad nikdo nelajzne. Huntování motoru nerozumím, ale podle stejné logiky tedy nebudeme v zimě topit a v noci svítit?

Opravdu nikdo nechce, aby se honem motovala klima do rozpadlejch K2 a podobnejch příšer, ale že se nepořizuje do nových vozů, to už mi hlava nebere.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ondra K. v tématu DPMB v TV, tisku... píše:
Už jsem to tu jednou psal. Nákup klimatizovaných busů a šráků za peníze z EU by byl sice hezký, ale pokud nemám adekvátní finanční prostředky na provoz a údržbu, tak je kravina to kupovat.


Problém je, že tento argument jde použít na všechno v jakékoliv situaci, protože zajištěné prostředky na dalších 10 let dopředu (=životnost autobusu) nejsou prakticky nikdy.
Podnik postavil desítky displejů ukazujících odjezdy. Měl zajištěné financování náhradních dílů a servisu?
Podnik kdysi postavil infrastrukturu kolem RISu. Měl zajištěné financování servisu, budoucího rozšiřování na nové vozy a všeho okolo?
Podnik postavil novou plničku na plyn. Má zajištěné financování servisu?

Jakkoliv nevidím dovnitř, jsem přesvědčen, že stejně jako u jakékoliv další podobné investice je odpověď ne.
Navíc je evidentní, že by nešlo o hromadný nákup klimatizací na všechno co má kola (ostatně všude dát ani nejde), takže jak jako tak půjde o postupný, relativně lineární náběh nákladů na opravy.


Offline
100
08 říj 2013 23:05
BOužel info že otevírání oken a dveří je mimo . Klima má výparníky které zamrzají při otevřených dveří dýl než 2 minuty to stejné okna . A klima na tramvaji neplítvá naftu ale elektriku pokud vím . a ta něco stojí


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
jurak:
Tak argumenty typu nemožnost otevírání oken + dveří jsou uplně mimo. Stačí použít pouze vhodný typ klimatizace a ta klima to v pohodě (tzn. žádný max výkon), vychladí.
Dále by bylo vhodné, aby se klima při určité teplotě spínala sama (opět v jiných městech běžné). Větší spotřeba nafty je jedna věc - ale třeba u tramvají by ta spotřeba byla zanedbatelná.

Mám pocit, že každý argument proti klimě se dá použít i proti topení...
Nerozumím tomu, jak někdo může být proti zpříjemnění veřejné dopravy. Vím, že tady se nic nezmění, ale bylo by hezké, kdyby tu klimu víc a víc lidí chtělo a mluvilo se o tom (veřejně)... Prostě to, co jinde funguje a bylo dokázáno, že většina argumentů proti jsou nepravdivé, tak v Brně stále existuje docela dost lidí, kteří ne a ne uvěřit.

Já chápu, že tady není klima na současných vozech, jde spíš o to, že se koupí nové vozy zase bez klimy, které budou v provozu i za 10 let třeba - a v té době se může stát, že ve všech ostatních městech bude klima běžná a bude se řešit, proč Brno zaspalo...


Offline
100
08 říj 2013 23:05
Tak už čtu téma klima v MHD delší dobu a už musím reagovat .
Klima ve vozech MHD je hloupost . Z těchto důvodů :
Větší spotřeba pohoných hmot .
Nemožnosti otevírání oken
Huntování motoru
časté otevírání dveří .

Co by na klimu bylo třeba :
Větší možnost spotřeby nafty né škrtit motory .
Vozy bez oken . jak otevřete okno klima je neůčiná a k tomu zamrzají výparníky z klimy .
A jako u oken je to u dveří stejný důvod .

Na klimu se nedoporučuje časté otevírání dveří a oken . Proto klima v brně kde vůz stojí na co cca 150 metrech je hloupost . Stejně by nefungovalaV době kdy DpmB šetří kde se dá tak se namontují klimy ale stejně je nikdo kvůli spotřebě nepustí . Boužel


Offline
439
16 led 2015 11:18
michalk píše:
A pokud by se chtělo, dalo by se to zvládnout i bez tohoto navýšení a ukrojit tyto náklady z čistého zisku - ten byl v r. 2014 něco přes 200 mil...


Divim se, ze ma DPMB takovej zisk, kdyz je vlastne dotovan mestem. Podle tvych informaci petina z trzeb a to neni malo. To mesto dotuje jeho zisk, kterej se mu nasledne jako jedinemu akcionari vrati, jestli to dobre chapu? biggrin


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podle mého názoru to srovnání není korektní, protože pokojová klimatizace pracuje v dost jiných podmínkách.

Tramvaj je mnohem víc vystavena přímému slunci. Vnější plášť skříně karoserie má oproti stěnám budovy mnohem horší tepelně-izolační vlastnosti, je zde mnohem víc lidí na menším prostoru. Navíc tramvaj, či jiné vozidlo, je samo o sobě dost značný zdroj tepla. Další věc je, že klimatizace ve vozidle je vystavena nepříznivým vlivům typu různých rázů, otřesů a u elektrických vozidel výpadkům napájení a dalších věcí. V neposlední řadě se taky liší napájení. Pokojová klima většinou funguje na 230 dostupných v zásuvce. V zejména elektrických vozidlech jsou potřeba měniče, které potřebné napětí musí vytvořit, což je další prodražení údržby. A v poslední řadě klimatizace ve vozidle zvyšuje spotřebu vozidla i když je mimo provoz, protože ho zatěžuje vlastní vahou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
michalk: To je hezký přehled. A jsme u toho - ono by snad dokonce i bylo kde vzít finance, jenže vedení podniku nechce.
A myslím, že na přílákání lidí do MHD by to zabralo skvěle. Místo jejich neprofesionálních grafik na všechny možné témata.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 111 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 16:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]