Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 259 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2020 23:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 753
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín
Nebo si trochu zaspekulujeme, řekněme, že stavebnice trolejbusu není uplně běžná zakázka (jaké překvapení, že zrovna DPMB opět kope vlastní cestu tam, kde už jich existuje dost nejen vyšlapaných, ale přímo vyjetých) a možná některý výrobce bude mít info, že pokud vyhraje, tak podnik odebere mnohem víc a tak nabídne odpovídající cenu (/konec spekulace). A kluci na dílně budou mít konečně co dělat, určitě se tam do teď jen nudí (/konec vtipu).
Nicméně opravdu tomu nerozumím, jaké pochody se dlouhodobě skrývají v politice nákupu vozů u DPMB...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2020 17:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
No ale jak poznamenává článek, jestliže výrobce musí dát jednu stejnou cenu na 2 i na 40 vozů, pak pokud nechce dělat charitu, musí logicky dát cenu takovou, aby se mu to vyplatilo na ty 2 kusy, tedy cena na 40 vozů bude zákonitě zbytečně vyšší než by bylo možné. Pokud by šlo o zcela standardizované vozy dodávané vcelku, pak se to dá snad chápat, ale toto úplně standardní není a výrobce s tím rozhodně bude mít spojené fixní náklady, které musí do toho počtu vozů rozpustit.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2020 16:23 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5745
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Ta cena je jenom předpokládaná. Dodavatel může nabídnout i vyšší cenu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2020 15:41 

Příspěvky: 1021
Od: 28 čer 2014 21:40
Odborná veřejnost se ovšem celkem shoduje v tom, že DP si moc nepomahá sám sobě. Například poptávat stavebnici drátolezu v počtu 40 kusů a z toho závazně chtít jenom dva, a ke všemu to podmínit cenou 7 milionů za kus, se zdá jako nereálné pro jakéhokoliv výrobce. Ať už by to bylo úkáčko, nebo výrobce maringotek, nebo okřídlená slepice.

_________________________________
Jak něco není z USA, tak se to pánům nelíbí!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2020 15:12 

Příspěvky: 29
Od: 02 črc 2014 21:29
Koukám, že DP po předchozích zkušenostech má novou taktiku - vypsat co nejvíce výběrových řízení s tím, že se snad nějaké z nich do 2 let povede úspěšně dokončit. :D

Každopádně přeji DP, ať se konečně nějaké výběrko povede dotáhnout do konce.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2020 01:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2883
Od: 29 srp 2009 19:30
DP si výběrová řízení velmi oblíbil. Aktuálně se pokouší vysoutěžit dodání stavebnic až pro 40 sólo vozů s kompletací ve vlastních dílnách.
https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusove ... -pro-brno/

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 říj 2020 19:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6301
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Aby se ještě někdo odvolával, když dokázali vyhrát s o desítky mil dražší nabídkou. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 říj 2020 15:34 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1730
Od: 07 dub 2006 09:03
Jinak to ani být nemůže. Žabovřeská slouží jako tranzit západ - sever. IAD se může vyhnout buď po Veslařské, po Lipové nebo přes Mendlák a Úvoz. Teoreticky ještě přichází v úvahu trasa Kývalka - Veselka - Bastr - Komín - VMO, ale pro těžkou dopravu taky dost málo vhodná. Poděkujme Firbasovi, Pálkové a dalším kverulantům, že není D43.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 říj 2020 12:39 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5745
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Mělo by to tak být.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 říj 2020 12:15 

Příspěvky: 1384
Od: 18 led 2009 10:06
Takže auta tama pustí a šalina teda dva roky přes Minskou?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 říj 2020 09:55 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5745
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Jakub S. píše:
Asi nejlépe sem. Tramvajový tunel pod Wilsoňákem a rozšíření VMO začne pravděpodobně na jaře, proti vysledku VŘ na zhotovitele stavby se nikdo neodvolal. Výluka tramvaje má trvat 2 roky.
https://zdopravy.cz/v-brne-muze-zacit-d ... lal-63597/

Vzhledem k našponovaným termínům bych spíš očekával, že k zahájení dojde co nejdříve po předání staveniště.

1+1 znamená režim vedení silniční dopravy kdy v každém směru jízdy je k dispozici jeden jízdní pruh.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 říj 2020 09:41 

Příspěvky: 1384
Od: 18 led 2009 10:06
Co prosím znamená provoz 1+1?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 říj 2020 08:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2883
Od: 29 srp 2009 19:30
Asi nejlépe sem. Tramvajový tunel pod Wilsoňákem a rozšíření VMO začne pravděpodobně na jaře, proti vysledku VŘ na zhotovitele stavby se nikdo neodvolal. Výluka tramvaje má trvat 2 roky.
https://zdopravy.cz/v-brne-muze-zacit-d ... lal-63597/

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 zář 2020 11:42 

Příspěvky: 588
Od: 25 led 2006 09:46
Nechci se hádat, ale DPMB asi zatím nebude potřebovat 120 sólo trolejbusů. Takže reálně se uplatní jedno z těch dvou VŘ.
První má vítěze - SOR, ale Škodovka napadla "nízkou" cenu.
ÚHOZ (co vím přímo z vedení TD) rozhodl ve prospěch Škodovky. Jaký je další postup nevím, ale nejspíš nakonec DPMB jedno z obou VŘ zruší.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 zář 2020 01:51 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6524
Od: 26 říj 2005 00:04
Bydliště: Brno-Královo Pole
Žádné trolejbusové výběrové řízení v poslední době zrušeno nebylo, to je nějaká fáma.

První VŘ (až 60 parciálů) bylo na UOHS. Ten "procesně zasáhl", ale běží to dál. V řádu týdnů uvidíme, jestli to buď nějak dopadne, nebo to opět někdo dá na UOHS.

Druhé dvě VŘ (15 parciálů + až 45 neparciálů) běží standardním způsobem, vyhodnocuje se.

Poslední VŘ (20 fix + až 20 dalších neparciálních kloubů) bylo právě vyhlášeno a běží lhůta pro podání nabídek.

Podnik fakt dělá maximum pro to, aby se už nějaké ty trolejbusy koupily. Bohužel některé firmy nám v tom ale sveřepě brání. Nezbývá, než bojovat dál a doufat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 zář 2020 18:10 

Příspěvky: 1561
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Lepší rámcovka, než nucený odběr většího množství. Na druhou stranu by se čtyřicet kusů určitě hodilo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 zář 2020 12:41 

Příspěvky: 36
Od: 18 srp 2019 17:01
Koukám, že to je jen rámcová smlouva (což se dalo vzhledem k aktuální situaci předpokládat), takže těch kusů může být i míň.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2020 19:41 

Příspěvky: 84
Od: 29 črc 2014 19:57
Na profilu už je zadávací dokumentace: https://profily.proebiz.com/verejne-zakazky/2183
Takže nás čeká dalších 40 kusů s hnanou zadní nápravou.
@TMB: Zatím zjevně oficiálně zrušené není.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2020 14:14 

Příspěvky: 1561
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Účastníky vyřazuje podnik, ne ÚOHS, ten pouze potvrdí nebo zruší výsledek řízení.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2020 11:32 

Příspěvky: 74
Od: 30 říj 2019 16:42
Reportáž v událostech: https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... -regionech

Těch 60 parciálů zrušil ale sám DP?
To že ÚOHS vyřadí nějakého účastníka přeci neznamená že zároveň zruší celé VŘ nebo se pletu?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2020 08:56 

Příspěvky: 588
Od: 25 led 2006 09:46
První VŘ na 60 parciálních trolejbusů bylo zrušeno, protože Škodovka s námitkou na nízkou cenu vybraného dodavatele u ÚOHS uspěla. Takže trolejbus u nás zřejmě nemůže stát jen 11 mil. Kč.
To rozhodnutí bych vážně rád viděl - ještě se mi je nepodařilo najít.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2020 08:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Od: 05 lis 2007 18:35
Bydliště: Bystrc
Nebylo to výběrko na 15+45 trolejbusů napsáno jako náhrada za to původní, které skončilo u ÚOHS? Na Zdopravy.cz totiž to o tom původním na 60 vozů vůbec nezmiňují (vím, nutno brát s rezervou).

Nedávno byla v Událostech v regionech reportáž o nákupu nových vozů a mluvilo se tam o jakési dotaci z EU, která má být použita na trolejbusy i na nové obousměrné tramvaje. Víme o této dotaci něco víc?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2020 08:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2883
Od: 29 srp 2009 19:30
Tak ono je těch trolejbusů v neuzavřených VŘ mnohem více. Nezapomínejme ještě na původní VŘ na 60 sólo vozů, které leží u ÚOHS, byť se dnes zdá jako nepravděpodobné, že z toho něco bude. Celkem je tedy aktuálně poptáváno ve VŘ v různém stádiu (rozkladu) až 160 vozů.
Mimochodem, vzhledem k dopadům koronaviru na rozpočty již bylo opatrně komunikováno přehodnocení strategie nákupu nových vozidel (prohlásil GŘ v nějakém článku, již si nepamatuji kde). Padlo, že trolejbusy a potažmo tramvaje dostanou přednost před autobusy. Osobně tedy vnímám využití opcí na zbývajících 13 Urbin a 31 NS jako nejisté. Jak to má být s VŘ na obousměrné vozy, prezentováno výslovně nebylo. Trolejbusy a Evičky jsou ale nyní prioritou.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 zář 2020 07:21 

Příspěvky: 36
Od: 18 srp 2019 17:01
Tomáš N. píše:
Zdravím.
Ví se už, jak jsou na tom výběrka na obousměrné šaliny a na parciály (až 60 ks)? Stále je výběrko na parciály napadané Škodovkou?

Zřejmě těch trolejbusů bude i víc.
https://zdopravy.cz/brno-chysta-nakup-d ... nky-61036/
Tím, že nové klouby nemají být parciální, se DPMB evidentně vzdává trolejbusu na Lesnou, jak se kdysi plánovalo


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 zář 2020 14:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 798
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
Zdravím.
Ví se už, jak jsou na tom výběrka na obousměrné šaliny a na parciály (až 60 ks)? Stále je výběrko na parciály napadané Škodovkou?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 259 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 pro 2020 04:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]