Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 187 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2011 12:48 

Příspěvky: 1667
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
No hlavně tu chybí něco jako doplatková jízdenka k šalinkartě, pokud jedu jen do vedlejší zóny. Jako dát 20Kč třeba jen za jednu zastávku je trošku sada.

Přiklad:
Modřice -Brno hl.n. Lístek ČD 12Kč (doplatek k šalinkartě 20Kč)
Bílovice nad Svitavou - Brno hl.n. Lístek ČD 14Kč. (doplatek k šalinkartě 20Kč.)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2011 09:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6119
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Je škoda, že ruší tu desetiminutovou. Ta měla své opodstatnění na krátkých úsecích. Na druhou stranu zde chybí něco, jako jízdenka na půl hodiny, která by také našla své využití.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2011 08:53 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1262
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
MartinV: neboj, ona zdraží taky, stejně jako celodenní a spol.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2011 08:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6119
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
No sice jednorázocé lístky zdraží, ale nikde jsem se nedočetl, že by měla zdražit i UNI jízdenka.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2011 08:18 

Příspěvky: 432
Od: 18 srp 2009 01:25
Bydliště: BRNO
no jasně, ať zruší ještě rozjezdy a bude to uplný pohřbení brněnské MHD

_________________________________
Jakub


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 čer 2011 23:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2284
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... radni.html

Pod článkem se rozjela diskuse a zazněl názor, že jsou tlaky na omezení noční dopravy, to jako fakt?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2011 10:55 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7480
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Se tomu někdo diví?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2011 00:11 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
http://domaci.ihned.cz/c1-51609100-treb ... 90-milionu Velmi zajímavý článek o tendrech na dopravce. Kolik si účtuje podnik?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 20:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2009
Od: 28 čer 2007 16:54
Dost zajímací článek k ekonomice staveb (anglicky): http://www.miller-mccune.com/business-e ... ggle-4334/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2011 16:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3190
Od: 13 lis 2004 11:58
niximor píše:
Hlavne jsou Ni-Cd uplne nejhorsi co se tyce pametoveho efektu, ne? Tj. by se musely hrozne casto menit.


To už je dnes spíš urban leged, než pravda..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 led 2011 16:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8612
Od: 10 čer 2004 11:19
Nejen papirove. Vozidlo je jednou dimenzovany na urcity zatizeni a trvaly prekracovani ma za nasledek zajimavy destrukcni ucinky. Viz vleky u kloubos, nejnoveji SORy v praze... Fyzika se neda lehce obejit. Tuna navic znamena omezeni o nejakych 13 normoceastujicich . A to uz neni malo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 led 2011 14:30 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Přesněji http://www.epravo.cz/top/zakony/sbirka- ... -3578.html §15

Přesně jak to říkáš, !papírově! to znamená o několik cestujících méně. Mimo to, nějaký důraz na snižování hmotnosti konstrukce by taky nebyl od věci.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 led 2011 13:44 

Příspěvky: 540
Od: 25 led 2006 09:46
V zákonem stanoveném maximálním přípustném zatížení náprav - tuším, že 6000 kg přední, 10 000 kg (střední +) zadní, Tím je dána celková hmotnost obsazeného vozidla. Takže 1 t baterek znamená papírově o 1 t méně cestujících.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 led 2011 13:15 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
PvvS: proč by se musela šetřit? Prostě se zesílí nápravy, kde je problém?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 led 2011 12:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1364
Od: 29 dub 2006 12:26
Bydliště: Sebrowitz
Tak v autobusokastli, pokud je zprasená jako 25Tr, je IMHO místa po motoru dost. Ale fakt neodhadnu rozměr vhodných baterií.

_________________________________
you are not stuck in traffic - you are traffic.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 led 2011 11:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8612
Od: 10 čer 2004 11:19
Hlavne mi ozrejmete, jak nahradite pripadne chybejici kapacitu na linkach ? Pri agregatu/bateriich se nekde musi usetrit ta tuna navic. A to pujde leda na snizeni obsaditelnosti..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 led 2011 22:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Od: 13 bře 2007 20:20
Bydliště: Brno - Bystrc
Hlavne jsou Ni-Cd uplne nejhorsi co se tyce pametoveho efektu, ne? Tj. by se musely hrozne casto menit.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 led 2011 13:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2009
Od: 28 čer 2007 16:54
marecek.00 píše:
Já bych naopak řekl, že má mceza pravdu. Hybridy se superkondenzátory/bateriemi, které by se dobíjely ze špagátů a dokázaly by ujet dejme tomu 10-20 km, by byla naprosto adekvátní. Oproti plnohodnotnému elektrobusu by byla váha (a cena) baterií desetinová (počítám-li dojezd 120 km, jak psal David) a přitom by to umožnilo dostatečný dojezd mimo dráty, který by řešil jinak největší problém trolejbusů, totiž že bez drátů není pohybu.
Takto malé baterie by se mohly vejít na střechu nebo na místo, kde má autobus, ze kterého je trolejbus vyroben, palivovou nádrž. A především, odpadl by problém infrastruktury nabíječek, nabíjení by probíhalo za provozu z drátů.

Z mého hlediska je to naprosto optimální řešení rozvoje trolejbusové dopravy, tedy aby po drátech bylo ježděno jen na trase, kterou sdílí více trolejbusů, které se pak již rozdělí a vydají se po svých...akumulátorech. Ekologické a řekl bych, že i nepříliš nákladné.

Jo, fajobaterkoidním hybridům fandím taky. Z mých předchozích příspěvků to asi nebylo moc poznat.


PvvS: Ni-Cd je sice osvědčená klasika co se tvrdosti zdroje a odolnosti týče, ale nevynikají ani rychlostí dobíjení, ani energetickou hustotou, ani rozsahem provozních teplot.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2011 21:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8612
Od: 10 čer 2004 11:19
Nasazovani zberaci na urcenych mistech je to posledni . Staci vhodne na zastavce umistena striska a automatiicky zberace.
Mensi dojezd neznamena nasobne mensi baterii. Napeti a proudy budou stale stejny, jenom se snizi kapacita. A to az takovy rozdil neni.
TAdy jsem nasel neco z 25Tr ..
Kód:
Trakční akumulátorová baterie (na přání)
druh článku: NiCd - sintrované
typ článku: STH600RC
výrobce: Saft Bordeaux
počet článků: 132
jmenovité napětí baterie: 158 V
jmenovitá kapacita: 60 Ah
minimální dojezd při 15 km/h (po rovině): 1 km


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2011 18:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Domis: To je to nejmenší. Jsou i provozy (letos o tom padlo i slovo při promítání), kde řidiči při křížení stahují faje. Podrobnosti určitě někdo doplní, mě sou šráky víceméně ukradený, takže ti víc neřeknu.

Edit: Tak marecek doplnil a dokonce dříve. Když to de s dieselem, ta to pude i s akumulátory a akumulátor je určitě lehčí než diesel + nádrž + převodové ústrojí :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2011 18:43 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
http://www.youtube.com/watch?v=AyfB606EkKA

Kouzlo :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2011 18:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1044
Od: 22 pro 2008 22:51
Bydliště: PoŠuKov, 2. část
To mě by v případě takových hybridů zajímalo, jak se ten trolejbus v půlce linky dostane pod dráty. To musí řidič vyskočit a nahodit faje při každé jízdě?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2011 18:34 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Já bych naopak řekl, že má mceza pravdu. Hybridy se superkondenzátory/bateriemi, které by se dobíjely ze špagátů a dokázaly by ujet dejme tomu 10-20 km, by byla naprosto adekvátní. Oproti plnohodnotnému elektrobusu by byla váha (a cena) baterií desetinová (počítám-li dojezd 120 km, jak psal David) a přitom by to umožnilo dostatečný dojezd mimo dráty, který by řešil jinak největší problém trolejbusů, totiž že bez drátů není pohybu.
Takto malé baterie by se mohly vejít na střechu nebo na místo, kde má autobus, ze kterého je trolejbus vyroben, palivovou nádrž. A především, odpadl by problém infrastruktury nabíječek, nabíjení by probíhalo za provozu z drátů.

Z mého hlediska je to naprosto optimální řešení rozvoje trolejbusové dopravy, tedy aby po drátech bylo ježděno jen na trase, kterou sdílí více trolejbusů, které se pak již rozdělí a vydají se po svých...akumulátorech. Ekologické a řekl bych, že i nepříliš nákladné.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2011 18:26 

Příspěvky: 432
Od: 18 srp 2009 01:25
Bydliště: BRNO
mceza ... tohle se tu dříve řešilo, zkrátka počas, co to na baterie nejede, je v tom trajfu zbytečně mrtvá váha, dále sou ty akumulátory drahý a jejich životnost není nijak světoborná ... zkrátka se s tím zase ještě zvýší cena takového hybridu a zase je o něco víc výhodnější klasický bus. Nápad s kondenzátorama se zdá zajímavý, ale nevím, jak moc proveditelný ...

_________________________________
Jakub


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2011 18:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Mě by se líbil trolejbus s beteriemi - v centru by to jezdilo na trolejích a u okrajových částí by se faje stáhly a jelo to na baterie. Bylo by tak dost času na dobudování trolejové sítě i tam. Další výhodou by byly výluky - ty by se tak prostě neřešily. Jedinej problém je, že uchovávání energie má stále ještě velmi špatný poměr cena/množství energie. Toale snad za pár let bude dořešeno :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 187 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 zář 2019 19:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]