Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 37 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Tak na Úvoze zrovna značí nové vodorovné značení. Ve směru od Mendláku je nově bus pruh až po zastávku Čápkova, dále pokračuje pouze jako odbočovací pruh směr Kotlářská (už nelze jet z pravého pruhu rovně směrem k Nerudově).


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... -park.html

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Jen tak mimochodem, idea Veletržní třídy (částečně realizovaná v 60. letech a dle Goldfingera megalomanský komunistický bulvár) nebyla dílem "komunistů", ani jejich éry, ale daleko dříve ji vymyslel za dob krachující ekonomiky buržoazní první republiky známý architekt a urbanista Bohuslav Fuchs (po roce 1945 profesor a děkan na brněnské technice, v roce 1958 odsouzen tehdejší "komunistickou" justicí pro šedou ekonomiku, asi nechtěl odejít konečně do důchodu). Takže svalování všeho na komunisty v tomto případě trochu kulhá


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
J*M* píše:
Asi jsem to málo vypíchl, vize rovné ulice od nádraží k výstavišti tu koncem 50. a začátkem 60. let byla, právě ta přeložka tramvaje z ulice Hlinky a výstavba komunikace mezi novým Mendlovým nám. (staré bylo jen cca v místě dnešní smyčky) a výstavištěm byly její součástí (dalo by se říci I. etapou), bohužel další stavby už nenásledovaly.

Ten most je ve sklonu a ve směrovém a výškovém oblouku. Nevím důvod, proč je takhle, ale tipl bych si, že to projektantovi jinak nemohlo vyjít, chtěl-li dodržet zadávací podmínky (a hlavně nezbourat nic, než už bylo zbouráno)


Jen tak mimochodem, s tím mostem to nebyla náhoda: http://libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=109

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ještě doplnění: semafory jsou propadák, protože ve většině města funguje zvuková signalizace buď klasické kovové klepání, nebo elektronické kvákače, ale na Mendláku za dlouhé roky žádná změna, kdo to tam nezná a orientuje se bez zraku, má na Mendláku prostě problém. Osobně je pro mě asi největší problm najít na Mendláku přesný začátek zastávky pětky a šestky směr na Poříčí, to prostě bez zeptán se nedám a přitom Mendlák znám fakt dlouho.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mendlák a bezbariérový? Ani omylem, dokud bude uprostředka hnít ten šílenej barák s průchodem kolem tabáku, tak se tenhle přestupní bod vůbec nezmění. Mimochodem ten chodník, co je na nástupní zastávce 25/26 ve smyčce, je fakt úžasnej, trolejový sloupy stojí přímo uprostřed chodníku, takže se po tom chodníku buď musí kličkovat, nebo bez vodicího psa se nechat někým doprovodit, protože pro nevidomého člověka je to prostě zásadní překážka, když na chodníku nemá žádnou čáru, ani obrubník, podle čeho by se dalo dojít přímo k označníku zastávky. Takže momentálně je jediný bezbariérový místo na Mendláku ten přechod od klášterní zdi ke květinářství, protože jsou na něm vodicí a signální čáry v dlažbě, zbytek náměstí totální propadák včetně semaforů na přechodech.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
mh píše:
Když už je řeč o Mendláku, tak momentálně se dokončuje oprava chodníku (předláždění kostkami) u nástupní zastávky ve smyčce..

Jo, tohoto jsem si všiml. A dost jsem se divil, proč to tam rovnou neudělají aspoň u označníku bezbariérově. To by se tam nevešlo? Myslím, že v délce takových 15 - 20 m by to tam bezbariérové udělat šlo.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
goldfinger píše:
Měl-li by to být útulný bulvár ve stylu La Rambla v Barceloně, souhlasil bych, ale s pojetím a la Bukurešť mám problém.


Napřed ve mně s tou útulností La Rambla hrklo, ale pak mi došlo, že to tak vlastně fakt je. Je to hodně široký bulvár, ale zároveň díky stánkům, stromům, malířům a dalším kravinkám vpodstatě velice příjemné místo. Bojím se ale, že by to u nás vypadalo trochu jinak. Představuju si vietnamce, smrad z nudlí, cigánské čorky, cigánské prodejce parfémů (= čorky), bezďáky na lavičkách a možná semtam nějaký ne příliš dobrý muzikant.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A co typický pařížský bulvár. Ten mě napadne, když se řekne bulvár, a z toho vycházím, když jsem pro, že něco takového do města patří.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Měl-li by to být útulný bulvár ve stylu La Rambla v Barceloně, souhlasil bych, ale s pojetím a la Bukurešť mám problém.


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Když už je řeč o Mendláku, tak momentálně se dokončuje oprava chodníku (předláždění kostkami) u nástupní zastávky ve smyčce..


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nějak mezi tím barákem na Mendláku a Amazonem nevidím spojitost.
aby se na tak důležitém místě přizpůsobil jeden investor městu, tak se celé město bude přizpůsobovat jednomu majiteli domu
Město se politicky (!!) přizpůsobuje zahraničnímu investorovi místo toho, aby se investor přizpůsobil městu
Spojitost je myslím jasná.

K pracovním místům se vyjadřovat už nebudu, ale těší mě, že to všichni vidí tak jednostranně. Ostatně, přesně na to Amazon spoléhá.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Goldfinger: já jsem nikdy na žádném bulváru neměl problém s tím, že bych se zde cítil ztracený. Naopak to chápu jako ulici i parčík v jednom. Samozřejmě tam nesmí být plůtky i jiné omezení.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Bulvár od role k výstecu je typická komunistická megalomanie. Někdo si stojí na vedení, nebo je totálně zblblej dnešní zvrhlým chápáním historie. Neměl to být bulvár v plném slova smyslu, ale ulice, kterou by se rychle a pohodlně přepravili návštěvníci veletrhu. Věc, která neměla nic společného s ideologií, ale se snahou o racionální dopravní řešení tehdejšího problému. Co by pak byla dnes taková tramvajová trať do Kampusu ze stejného hlediska posuzování? Typická maloburžoazní (nebo imperialistická) megalomanie?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Sklad Amazonu bude možná omezovat obyvatele Tuřan svým provozem.
Bulvár od role k výstecu je typická komunistická megalomanie. Brno není Paříž, ani Bukurešť a po válce nebylo tak zdevastované, aby bylo nutné bourat baráky, které přečkaly bombardování ve zdraví.
Osobně nemám tyto velké prostory rád, člověk si tam připadá ztracený, je to neútulné a všude je daleko. A můj názor je, že se do města velikosti Brna vůbec nehodí. Šestnáctipruhová Avenida presidente Vargas v Riu je něco jiného. Navíc široká rovná ulice a kopcovité Brno moc nejde dohromady. Jediná taková komunikace je Lidická/Štefánikova/Palackého, která by si od Pionýrské dál zasloužila generálku.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nějak mezi tím barákem na Mendláku a Amazonem nevidím spojitost. Barák na Mendláku omezuje ostatní obyvatele a uživatele MHD a přilehlého okolí. Koho omezuje sklad Amazonu jakožto stavba na místě určeném pro stavby tohoto druhu? A 1500 pracovních míst je pořád 1500 pracovních míst ať už tam pracuje Brňák, Pražák nebo Ukrajinec. A to, že Čech bude radši sedět na podpoře, než by šel dělat, už není problém Amazonu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: myslíš ty obrovské investice, které zaplatí stát? Jak píše Mauricio, veřejní činitelé raději, bohužel, podpoří zahraničního investora s pochybným příjmem, než aby podpořili české ručičky/podnikatele (ti totiž vytvářejí nějakou přidanou hodnotu, na rozdíl od Amazonu).


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Fafnere, Amazon zatím Brňanům nenabídl ani jedno místo, pokud vím. A pochybuju, že z těch 1500, které by měly v případě schválení projektu vzniknout, obsadí Češi většinu.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Moc místních investorů nenabídlo v poslední několik tisíc pracovních míst a obrovské investice do infrastruktury, ze kterých by měli prospěch všichni...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
aby se na tak důležitém místě přizpůsobil jeden investor městu, tak se celé město bude přizpůsobovat jednomu majiteli domu
Jsem rád, že to víš. Ovšem o to víc nechápu, proč podporuješ ten nesmysl jménem Amazon, protože tam jde právě o to, o čem mluvíš :) Město se politicky (!!) přizpůsobuje zahraničnímu investorovi místo toho, aby se investor přizpůsobil městu. A když měsot nechce, tak investor začne vydírat. Ale protože to je investor zahraniční a ne nějaký místní soukromník, tak se můžou všichni pototo - a ještě mají tu drzost záměrně mást veřejnost (nepochybně ve svůj prospěch).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Na tom Mendláku se bavíte o tom uprostřed - mezi smyčkou tramvají a smyčkou trolejbusů? To bylo kdysi dávno na prodej za nekřesťanský prachy, ale snad jen půlka nebo třetina, teď nevím, ono to bylo nějak rozdělené na šílený části s šíleným množstvím majitelů, to si už moc nevybavuju. Jestli to někdo za těchto podmínek koupil, no tak potěš koště. A ještě opravovat... V posudku, co byl tehdy k dispozici při prodeji, byly částečně uvedeny náklady na opravu - nestabilní podloží, padající rohy, schodiště v havarijním stavu, střecha a okna těsně před smrtí, nutnost zateplováku apod. - tedy k celkové rekonstrukci za dost těžký prachy. Ideální srovnat se zemí (prakticky nemožné právě kvůli majetkovým vztahům) a postavit místo toho novou bytovku (ovšem normální - ne jak se to dnes dělá, aby to zvenku vypadalo moderně a vevnitř měl člověk stokrát zalomenou chodbu, obloukovou stěnu v ložnici, okýnko v kuchyni u stropu, terasu s vyústěním vzduchotechniky a dveře obýváku narážející do dveří ##MLUVÍM SPROSTĚ##). A rozhodně ne obchoďák, těch máme už dost (a když si vzpomenu na tu bílou nesmyslnou hrůzu na nádraží, tak se mě otevírá kudla v kapse).


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Asi jsem to málo vypíchl, vize rovné ulice od nádraží k výstavišti tu koncem 50. a začátkem 60. let byla, právě ta přeložka tramvaje z ulice Hlinky a výstavba komunikace mezi novým Mendlovým nám. (staré bylo jen cca v místě dnešní smyčky) a výstavištěm byly její součástí (dalo by se říci I. etapou), bohužel další stavby už nenásledovaly.

Ten most je ve sklonu a ve směrovém a výškovém oblouku. Nevím důvod, proč je takhle, ale tipl bych si, že to projektantovi jinak nemohlo vyjít, chtěl-li dodržet zadávací podmínky (a hlavně nezbourat nic, než už bylo zbouráno)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ale taková vize rovné ulice od nádraží k výstavišti tu asi byla, ne? Okolí Mendláku směrem k výstavišti tomu napovídá, akorát jsem nikdy nějak nepochopil, proč Caracas musí být nahoru a do zatáčky (most od výstaviště na Mendlák).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
goldfinger - průraz a narovnání tramvaje z hlediska dopravních (a hlavně z hlediska MHD) by bylo i dnes velmi žádoucí, což se těžko v době, kdy je preferovaná IGK a nejsou finance na nic, podaří realizovat. K bourání v 60. letech, je třeba si uvědomit, že po roce 1945 bylo Brno zdevastované válkou a prioritou na obnově republiky byly jiné oblasti republiky než město Brno. Rozvoj MHD v poválečné době určitě nebyl z důvodu, že by na to z Prahy přišly nějaké peníze, využily se stávající zdroje a brigádnická činnost brněnských obyvatel. Investice do obnovy bytového fondu se začaly nacházet s potížemi až koncem 50. let. Obnova stávajícího zdevastovaného bytového fondu se ukazovala z kapacitních důvodu jako nemožná, proto se začaly stavět panelová sídliště, aby lidi měli kde bydlet a stávající se mohlo rekonstruovat (bylo-li by to efektivní) a nebo zbourat, což se nakonec zvrtlo, byty přidělovány lonťákům, kteří měli zvýšit výrobu ve stávajících fabrikách. Stavba paneláků tak byla podmiňující i pro dopravní stavby v Brně a obsazením sídlišť lonťáky způsobilo, že některé akce v té době nebyly dotaženy do konce, což je i příklad průrazu na Mendlovo nám., i když tam byly i problémy jiné. V přelomu 50. a 60. let v Brně jediné co bylo, tak veletrhy, kdy na jediný den se počet obyvatel Brna díky veletrhu zdvojnásobil a tito lidi muselo Brno do areálu dostat, do ulic se znovu podívaly i vozy z roku 1884 a vyřazené autobusy Praga NDO z Prahy. Proto se našly finance na přeložku tramvaje z ulice Hlinky do stávající trasy a nutné asanace. Bohužel vizi ulice začínající u nádraží na jejímž konci by byl výškový dům a vstup na výstaviště se nepodařilo uskutečnit (Brno nikdy nebylo Praha, kde finance na každou blbost se vždy našly)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zlatoprst: idea široké ulice mi přijde pěkná. Někdo tomu říká bulvár. V ideálním případě se tu vejde chodník, pruhy pro auta + podélné stání a park (úzký a dlouhý). Takže nevím, proč se bulvárům bránit. Samozřejmě pokud z nich nevzniknou betonové plochy. Chtělo by to víc volného prostoru, ne všechno zaskládané vysokými budovami.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 03:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]