Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 46    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 46  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3035
29 srp 2009 19:30
Tak to už máme oficiální. Vlečka na BVV je zrušena. https://zdopravy.cz/brnenske-vystaviste ... ni-127689/

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2353
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Tak to samozřejmě ano. Ale ve zbytku ulice rozšíření pruhů rozhodně nebude na škodu.


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak asi jak kdo s tím stáním v křižovatce, když jedeme, častěji spíš pozoruju, že si lidi nenajedou, nebo najedou blbě a pak trčí, právě protože nevidí tam, kam potřebujou. A taky se používá vlečka jako třetí pruh na odbočování doleva, i tohle bude potřeba upravit, až půjde vlečka pryč.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2353
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Jo, jasně. Peugeot Partner se tam v pohodě vejde, takže se tam v pohodě vejde i kamion a kloubovej autobus. To je bohužel způsob přemýšlení většiny řidičů osobních aut. Např. zůstanou stát v místě, kde mně nejvíc zavazí, a přesně v tom místě mě začnou pouštět, jako že se tam mám vejít nebo co.


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Fantomas: Jakože by Tesco spadlo vlastní silou, jo? sarcastic Jo, tak to bych asi nechtěl úplně zažít.
Co se týká Poříčí, řešili jsme současný stav s vlečkou. Znám to tam jako spolujezdec z osobního Pažouta Partnera, což ve dvojkové verzi není zrovna malej osobák, spíš kompaktní kombík.
Pokračování po Bauerové s tou šířkou bude asi víc v pohodě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1300
17 črc 2010 21:41
Krno
Nějak nerozumím, jestli řešíte šířku pruhů před nebo po zrušení vlečky. Každopádně měřením z Google Map (takže přesnost nic moc) má v současném stavu ta silnice od chodníku po druhou krajnici (včetně) nějakých 13,5 metru na šířku. Krajní pruhy mají tak 2,8 až 3 metry, prostřední pruhy 2,4 metry a vlečka 3 metry. Pokud by se zrušila, tak by každý ze čtyř pruhů mohl mít asi 3,4 metry.

---

Pavel 17. srpna 2022 píše:
Fantomas: ono to ale není tak úplně jen o tom nádraží, ale o těch tratích okolo, kříženích atd. Ono se stačí podívat, kudy se jede mezi Židenicemi a hlavním (nebo odsunutým) a nedivím se, že chtějí mít i náhradní trať. Nemluvě o rychlosti průjezdu v těch místech. V samotném porovnání variant se píše, že zbourání Tesca ani neřešili (je to jedna z podvariant), protože by to bylo drahé a přínos téměř nulový krom narovnání oblouků.


Že se přesunem zároveň rozplétá gordický uzel je mi jasné. Varianta Pod Petrovem a varianta bourání Tesca je v tomto ohledu ale to stejné ne? Nepočítám teď nějaké VRT tunely nebo co za šílenost se to tam plánovalo, protunelovat by se šlo asi teoreticky stejně kamkoliv, ale prakticky by to stejně skončilo tím terminálem na Vídeňské. No a bourání Tesca je sice drahé, ale stačilo počkat a půjde k zemi i tak. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
XXX: Ok. tak mě oprav, kolik mají ty krajní pruhy teda, když jsou v běžným stavu? Měl jsem za to, že celá komunikace dá na šířku nějakých patnáct metrů bez vlečky a chodníků, nebo ne?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2353
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Tak to jsi teda úplně mimo. Náklaďák nebo autobus se tak tak vejde do pravého a o pohodlném řízení vůbec nemůže být řeč. Zvlášť v oblouku (pravda, je mírný, ale i tak).


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jasně, že to myslím vážně, neberu teď v úvahu omezení kvůli náplavce, ale normální stav, kdy jsou dva pruhy k Rondu a dva do Pisárek. Míň jak tři metry na šířku nemá žádnej z nich a nejseš na dálnici, abys musel mít pravej pruh o šířce 4,5 m, nebo kolik je standard.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2353
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Cracatit píše:
Kam by se měly rozšiřovat pruhy na Poříčí, mají snad malou šířku? Náklaďák se do všech čtyř vleze v pohodě...

To myslíš vážně?


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ještě přidám nejnovější Zdopravy k nákladnímu průtahu alias ŽUB na stopadesátý způsob:
https://zdopravy.cz/prujezd-nakladnich- ... ch-123076/

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pavel: Fakt mi říkáš novinky. sarcastic Než změníš starý územní plán, klidně ti uběhne rok-dva-tři a do té doby můžeš schválit ten nový. Navíc ten starý ti snáz napadnou aktivisti jako vodní debil z Tetčic.
Netvrdím ani, že jde o něco tajného, kamarád se v tom vrtal na veřejných webech Sebevraždy.
No a závěrem jen řeknu, že mi Vídeňská připadá logická i s propojením na Ostravu a na Vídeň, pokud nebude stát Šalingrad (ŽUB) a naprosto podporuju snahy ŽESNAD.cz o zachování nákladního průtahu.
Takže jediné, čemu se směju, je že VRT přijde mnohem dřív, než odsun, který plánuje naše veselé městečko už od první světové války.
P.s. Ze Zvonařky to bude dál jak na současné hlavní, to ještě uslyšíme pochvaly... :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1043
09 lis 2006 18:16
Není to nic tajného, stačí si přečíst toto: https://www.spravazeleznic.cz/vrt/uzel-brno
A ano, někteří z toho dělají haló, že na hlavní nepojede nic, i když se bude jednat jen o Sprinter 1 a 2. Ačkoli je jasné, že pokud se nestihne hlavní nádraží, tak toto bude i pro ostatní spoje. Ale spojka pro Sprinter 2 se asi jen tak rychle nepostaví, zdali vůbec. Také se tam jasně mluví o komerčních spojích, tedy asi rozhodne stejně nakonec dopravce, zda se mu bude nebo nebude chtít zajíždět do Brna.

Nevidím na tom nic špatného, že cestující z Vídně do Berlína asi nebudou chtít zajíždět závlekem na hlavní. Hlavně udělat spojení Praha - Brno - Ostrava a Praha - Brno - Vídeň, tak aby vlaky nedělaly závlek je trochu obtížné. Každé zdržení znamená, že se pak vyplatí nejet přes Českou republiku.
Cracatit: řeknu Ti tajemství, odsunuté nádraží je i v aktuálním územním plánu. A dělat změny lze i v aktuálním a nemusí se čekat na nový.

Fantomas: ono to ale není tak úplně jen o tom nádraží, ale o těch tratích okolo, kříženích atd. Ono se stačí podívat, kudy se jede mezi Židenicemi a hlavním (nebo odsunutým) a nedivím se, že chtějí mít i náhradní trať. Nemluvě o rychlosti průjezdu v těch místech. V samotném porovnání variant se píše, že zbourání Tesca ani neřešili (je to jedna z podvariant), protože by to bylo drahé a přínos téměř nulový krom narovnání oblouků.


Offline
Uživatelský avatar

1300
17 črc 2010 21:41
Krno
Ale nebylo VRT jedním z hlavních argumentů pro přesun? Pokud to nádraží nebude vůbec sloužit VRT, nestačilo by fakt narovnat a rozšířit to stávající (když teď najednou není problém zbourat Tesco)? Přestávám věřit tomu, že se s ŽUB něco stane, natož, že se toho dožiju. Obzvlášť když se teď řítíme do globální krize, která veškerý pokrok zdecimuje na bůhví kolik desetiletí.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5982
11 dub 2010 15:05
Juliánov
VRT je zjevně projekt, který má prioritu a podporu z nejvyšších politických míst. V takové situaci dává smysl jej připravovat tak, aby nezávisel na tak nejisté záležitosti jako je ŽUB. Právě terminál Vídeňská a ten bypass kolem Brna není nic jiného, než způsob jak dotáhnout VRT do Brna aniž by se musela podrobně řešit návaznost na podobu ŽUBu. Studie pokud vím počítá s nějakým provizorním napojením na stávající ŽUB i s rezervou na propojení na ŽUB v odsunuté podobě a šmitec.

Pouze komentuju způsob přípravy stavby. Dopravní či ekonomické hledisko posoudit neumím. Na to moje odborné znalosti nestačí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ondra K.: Slovy z Básníků... "Ty seš docela chápavej. Co je podtržený modře..." :mrgreen: Nejlíp by bylo, kdyby se na Šalingrad úplně vyhvězdičkovali, udělali propojku někde v Modřicích, však v Kovolitu místa dost, kdyby tam dotáhli propojku od Křenek via Chrlice, asi by to všechno nadělalo víc užitku, jak celej slavnej ŽUB, alias Vídeň-sever, stálo by to ani ne třetinu a ještě by to dalo bonus v podobě železniční obsluhy Olympie.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5982
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Fantomas píše:
Tak souvisí to snad s plánovaným přesunem nádraží, ne? Ta vlečka už pak asi nepůjde nijak rozumně napojit, když celé kolejiště půjde o 7 nebo kolik metrů nahoru. Nebo jsem žádný takový návrh neviděl. Srdce šotouše samozřejmě nad tímto unikátem zapláče, ale reálné využití, až na pár PR kousků jako Kometa Expres nebo TGV, to už v dnešní době bohužel prakticky nemá. Takže i pokud by se podařilo nějaké řešení najít, tak by asi bylo ekonomicky neobhajitelné a pravděpodobně by i znamenalo vytvoření bariér v plánované revitalizované oblasti. Pokud se to nádraží teda někdy skutečně přesune.

Primárním důvodem pro zahájení procesu zrušení vlečky je příprava proptipovodňových opatření na Svratce v etapě od viaduktu Opuštěná dál směrem po směru toku, protože rozšíření koryta zasahuje do prostoru stávajícího kolejiště. V době projekčních prací PPO se počítalo s tím, že vlečka stejně zanikne kvůli ŽUBu.

S tím, že zachování vlečky v celém rozsahu nedává smysl v podstatě souhlasím. Využitelnost vlečky je minimální a zánik BVV je do budoucna stejně jen otázkou času. Spíš je trochu škoda, že vlečka bude zrušena celá. Úsek od Ronda po BVV mohl klidně zůstat zachován pro případné budoucí využití jako "papírový" zárodek pro nějakou budoucí tramvajovou trať, protože případná novostavba TT v obdobné trase by už dost pravděpodobně neprošla minimálně kvůli hlukovým limitům. Zachování by v podstatě nic moc nestálo, povrch by se dal také opravit a klidně by se daly snést i křížení s TT Renneská a Vídeňská ať tam tramvaje zbytečně nemlátí.

Cracatit píše:
Kam by se měly rozšiřovat pruhy na Poříčí, mají snad malou šířku? Náklaďák se do všech čtyř vleze v pohodě, když si odmyslím vlečku, takových 16 m na šířku vozovka má i tak. Jinak mám pro Vás potěšující zprávu, Šalingrad nebude, sarcastic předběhne ho terminál Vídeňská, kamarád se dneska vrtal v plánech Sebevraždy železnic, s.o. a píšou tam, že VRT vlaky v mezinárodní relaci (Berlin-Wien) na Vídeň-sever :mrgreen: nezajíždí, ani v relaci Praha - Brno - Ostrava.
Má se stavět propojka na Břeclav a má na Vídeňské stavět i vlak od Střelic, což je logické, když má současné Horní Heršpice po cestě, že.
No jenže největší ##MLUVÍM SPROSTĚ## je, že zastupiči poslali územní plán do kelu, takže se na nový plán bude čekat další tři roky. Pochybuju, že by se k němu přihlásilo zastupitelstvo v podobném složení jako teďka hned na druhém zastupitelstvu po volbách.
Konec veselých zpráv a máváme světlým zítřkům: "Brno jednou bude!" sarcastic

Terminál Vídeňská, bypass kolem Brna a nezajíždění VRT na hlavní nádraží je v podstatě celkem logický důsledek veškeré té dlouholeté neschopnosti koncepčně dořešit a následně realizovat přestavbu ŽUBu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To příště vyhvězdičkuju, když je pr*d*el na fóru sprostý slovo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Kam by se měly rozšiřovat pruhy na Poříčí, mají snad malou šířku? Náklaďák se do všech čtyř vleze v pohodě, když si odmyslím vlečku, takových 16 m na šířku vozovka má i tak. Jinak mám pro Vás potěšující zprávu, Šalingrad nebude, sarcastic předběhne ho terminál Vídeňská, kamarád se dneska vrtal v plánech Sebevraždy železnic, s.o. a píšou tam, že VRT vlaky v mezinárodní relaci (Berlin-Wien) na Vídeň-sever :mrgreen: nezajíždí, ani v relaci Praha - Brno - Ostrava.
Má se stavět propojka na Břeclav a má na Vídeňské stavět i vlak od Střelic, což je logické, když má současné Horní Heršpice po cestě, že.
No jenže největší ##MLUVÍM SPROSTĚ## je, že zastupiči poslali územní plán do kelu, takže se na nový plán bude čekat další tři roky. Pochybuju, že by se k němu přihlásilo zastupitelstvo v podobném složení jako teďka hned na druhém zastupitelstvu po volbách.
Konec veselých zpráv a máváme světlým zítřkům: "Brno jednou bude!" sarcastic

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2353
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
No aspoň se konečně rozšíří pruhy na Poříčí, ne?


Offline
Uživatelský avatar

1300
17 črc 2010 21:41
Krno
Tak souvisí to snad s plánovaným přesunem nádraží, ne? Ta vlečka už pak asi nepůjde nijak rozumně napojit, když celé kolejiště půjde o 7 nebo kolik metrů nahoru. Nebo jsem žádný takový návrh neviděl. Srdce šotouše samozřejmě nad tímto unikátem zapláče, ale reálné využití, až na pár PR kousků jako Kometa Expres nebo TGV, to už v dnešní době bohužel prakticky nemá. Takže i pokud by se podařilo nějaké řešení najít, tak by asi bylo ekonomicky neobhajitelné a pravděpodobně by i znamenalo vytvoření bariér v plánované revitalizované oblasti. Pokud se to nádraží teda někdy skutečně přesune.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2308
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Klidně bych to dal do Železnice v Jmk. Sem to spadá samozřejmě taky. Jestli to byrokrat v Práglu schválí, tak půjde o pořádný krok zpět. Myslím jinak, že s přestavbou ulice Bauerova na dělený čtyřpruh kategorie MS4D16,5/70 to nesouvisí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5982
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Lepší téma mě nenapadlo, tak to dám sem. Na úřední desce drážního úřadu visí oznámení o zahájení řízení ke zrušení vlečky BVV v celé její délce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2396
28 lis 2007 23:00
Brno
A další tentokrát z roku 1920. Pro milovníky železnice doporučuji čas od 16:58 až do konce. Nečekal jsem, že tak pěkně zdokumentují trať mezi Brnem a Blanskem. https://www.youtube.com/watch?v=nGJTJ1m ... el=BMpromo

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2396
28 lis 2007 23:00
Brno
Našel jsem pěkné video o Brně z roku 1939: https://www.youtube.com/watch?v=nZlYWKr ... el=BMpromo

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1143 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 46  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 02 říj 2022 12:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]