Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 673 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 10:47 

Příspěvky: 2308
Od: 19 dub 2009 12:06
miropiro píše:
Loni v létě Valašské Meziříčí udělalo experiment a na měsíc byla MHD zdarma. Já bych tento experiment podporoval i v Brně a ne jen na jeden den, ale třeba na ten měsíc (byť bych pak trochu nadával, že je mi měsíc k ničemu moje šalinkarta).
Otázkou je, zda na to máme dost vozů (hlavně trolejbusů) a také to, zda by to elektrická síť utáhla při větším provozu tramvají.



Mauricio píše:
Ten konec nechápu, jak to souvisí s počtem vozů?


"Myšlenky" miropira nechápe víc lidí sarcastic třeba to zrušení linek v koncových úsecích, pakliže tam nejezdí plné ](*,)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 10:45 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Nemyslím si, že by to vyvolalo nějakou vyšší potřebu provozu. Aut je sice plno, ale nikdo v nich, takže tady by ten růst nebyl moc velký a část lidí by přestala přemýšlet, jestli se jim vyplatí cvaknout jízdenku nebo jít pěšky, tam by ten růst byl možná o chlup větší a to zvláště v centru města.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 10:36 

Příspěvky: 9158
Od: 15 led 2005 23:41
miropiro píše:
Loni v létě Valašské Meziříčí udělalo experiment a na měsíc byla MHD zdarma. Já bych tento experiment podporoval i v Brně a ne jen na jeden den, ale třeba na ten měsíc (byť bych pak trochu nadával, že je mi měsíc k ničemu moje šalinkarta).
Otázkou je, zda na to máme dost vozů (hlavně trolejbusů) a také to, zda by to elektrická síť utáhla při větším provozu tramvají.



Ten konec nechápu, jak to souvisí s počtem vozů?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 10:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2284
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Loni v létě Valašské Meziříčí udělalo experiment a na měsíc byla MHD zdarma. Já bych tento experiment podporoval i v Brně a ne jen na jeden den, ale třeba na ten měsíc (byť bych pak trochu nadával, že je mi měsíc k ničemu moje šalinkarta).
Otázkou je, zda na to máme dost vozů (hlavně trolejbusů) a také to, zda by to elektrická síť utáhla při větším provozu tramvají.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 10:20 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Byť si myslím, že mne z levicového myšlení nemůže snad nikdo obvinit, já bych tu myšlenku bezplatného MHD tak úplně nezavrhoval.
Vezměme jízdu MHD jako produkt. Co je jeho substitutem? Do jisté míry pěší chůze, ale tu může využít pár lidí, kteří mají to štěstí a pracují nedaleko svého bydliště. Do jisté míry i kola, jenže ta v Brně (bohužel) nemají moc místa. A samozřejmě nejdůležitějším substitutem je auto. Optimální stav je samozřejmě ten, kdy lidé využívají v maximální míře MHD a autem jezdí jen když musí (na větší nákup, při přepravě větších předmětů...) a bezplatná MHD je samozřejmě jeden možný způsob, jak přetáhnout alespoň část lidí z aut do MHD. Otázkou je v jaké míře a nejsem si jist, jestli by to někdo vůbec dokázal spočítat.
A jak je to ekonomicky odůvodnitelné? Docela snadno, emise, které vypouštějí auta, hluk, smrad, zacpané silnice, to všechno jsou náklady, které by mohly být sníženy. Problém je, že tyto náklady nejsou (nebo téměř nejsou) ekonomicky vyčíslitelné a proto se jen těžko porovnávají. Nicméně právě díky nim je diskuze o bezplatném MHD legitimní a nemusí být jen populistická.

Jen tak stranou, kdysi jsme diskutovali o tom, že by MHD možná pomohlo omezení benefitů pro důchodce. Totiž dnešní systém, kdy mají lidé bezplatnou přepravu celý den, je z mého hlediska maličko problematický. Osobně bych navrhoval zavedení určitě formy cenové diskriminace (nehledejte v tom slově nic negativního). Totiž zpoplatnění cest ve špičce alespoň dětskou jízdenkou by mohlo přispět ke snížení přetlaku cestujících v exponovaných hodinách a lépe rozložit cesty MHD během dne.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 10:09 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3636
Od: 26 čer 2005 08:44
Bydliště: Brno-Líšeň (55, 58, N97, N99,x8)
No dneska DPMB hodně prodělal že nechal provoz podle pracovních dnů. biggrin
Linky 25 a 26 v ranní špičce prázdné...

_________________________________
RH.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 09:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 409
Od: 27 lis 2007 03:31
Bydliště: Pořád někde jinde
Tasa píše:
Jeden kolega měl lepší nápad. Jezdit zadarmo, ušetřilo by se na předprodeji šalinkaret, na přepravní kontrole, na tisku lístků, na provozu a opravě automatů, nervech řidičů.


Já bych tuhle myšlenku popravdě strašně rád viděl nějak podrobněji rozpracovanou, s nějakými odhady, návrhy, a hlavně důkladně zváženým přístupem, jak to skutečně realizovat. Protože to považuju za relativně dobrý nápad, a zajímalo by mě, jestli by to nakonec nemohlo být nějak politicky průchodné, a jestli tam není nějaký nenápadný háček, který by to zabil. Zatím jsem viděl jenom nějaké hurávýmysly (volební sliby různých levicových partají, zejména), které mě dost děsí, jako více rizika než užitku.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 09:03 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Pěkné, moc pěkné :-) Nicméně přiznejme, že zrovna tady jsou porodní bolesti poněkud... extrémní :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 00:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2009
Od: 28 čer 2007 16:54
marecek.00 píše:
Problém je typicky český. Šílená a nereálná cena, zvoraná prezentace a taky to, že všechno trvá nereálně dlouho. Kdyby ale karta fungovala, využila alespoň části svých možností (nebo prostě obecně možností RFID čipů, to je v podstatě standard), byla za reálnou cenu, je to něco, co bude Praze závidět celá republika.

Kdyby ty problémy byly typicky české, těžko by někdy vznikl tenhle graf.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 00:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2284
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Tasa píše:
Ale psal jsi o dani ze mzdy.

Pravda, omlouvám se, ale všichni víme, jak neradi slyšíme, že se budou zvyšovat daně přímé. V dani nepřímé se to "ztratí".
Duš píše:
nikdo nejezdí

Aby to nedopadlo jak u drah, kde někteří lidé začínají uvažovat v tom smyslu, že vlakem už jezdí jen vlakoví blázni.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 00:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3395
Od: 12 čer 2007 02:11
Bydliště: Doma
miropiro píše:
Ale DPH platím, ať chci či nechci.

Ale psal jsi o dani ze mzdy.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 00:14 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Popravdě řečeno, Openkarta není v jádru špatný projekt. Něco, co bude fungovat tak, že na to jednou za měsíc pošlu tisícovku a budu s tím moc bezhotovostně a bezkontaktně platit noviny, jízdenky a další malé nákupy do dejme tomu dvou tří stovek, poslouží jako karta do knihovny, divadla, muzea, na plavecký stadion, šalinkarta a já nevím co ještě, mi nepřijde jako špatná věc.
Problém je typicky český. Šílená a nereálná cena, zvoraná prezentace a taky to, že všechno trvá nereálně dlouho. Kdyby ale karta fungovala, využila alespoň části svých možností (nebo prostě obecně možností RFID čipů, to je v podstatě standard), byla za reálnou cenu, je to něco, co bude Praze závidět celá republika.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 led 2010 00:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 771
Od: 12 bře 2009 21:57
Bydliště: kousek od Tasy
miropiro
já bych to zabalil celý, stejně DPmB nemá smysl ... nikdo nejezdí, linky nevydělávají, vozy postávají po konečných .... a ty platy řidičů a dalšího peronálu, co 20 .. 30 tisic ...

( jo, ještě k tomu šetření .... náhradní díly na vozy nejsou, ale na opravu RTplečky bylo vyčleněno 7 MEGA!!! , tak si můžete udělat obrázek o tom, kde je chybka ..... MŮJ NÁZOR: JAKÝ MĚSTO, TAKOVÝ DOPRAVNÍ PODNIK )


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 23:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2284
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Tasa píše:
Nejsi čistě náhodou ještě student?

Ale DPH platím, ať chci či nechci.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 23:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3395
Od: 12 čer 2007 02:11
Bydliště: Doma
miropiro píše:
A daně z našich mezd pak zvýšíme o dost více, aby se to nějak zaplatilo, že.

Nejsi čistě náhodou ještě student?

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 22:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2284
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
aresis píše:
miropiro: A já bych zase redukoval spoje na Haškovu. Jeden bus za 15 minut tam bohatě stačí.
Ještě dotaz. Kdy tě pustili z jedličkárny :pray: Hlavně ten nápad zkratit linku z místa kde není s žádnou jinou provázána je "geniální"

A jezdí jednička opravdu plná odpoledne? Prověřme to.
Tasa píše:
Jeden kolega měl lepší nápad. Jezdit zadarmo, ušetřilo by se na předprodeji šalinkaret, na přepravní kontrole, na tisku lístků, na provozu a opravě automatů, nervech řidičů.

A daně z našich mezd pak zvýšíme o dost více, aby se to nějak zaplatilo, že.
pepola píše:
to marecek.OO:
Myslím, že Praha už "dojela" na Opencard. Takže: než nějaký mnohasetmilionový tunel, tak radši papír...

Dle Béma si máme počkat tak dva tři roky a vše bude oukej. To určitě.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 22:19 

Příspěvky: 2308
Od: 19 dub 2009 12:06
miropiro: A já bych zase redukoval spoje na Haškovu. Jeden bus za 15 minut tam bohatě stačí.
Ještě dotaz. Kdy tě pustili z jedličkárny :pray: Hlavně ten nápad zkratit linku z místa kde není s žádnou jinou provázána je "geniální"


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 22:17 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3395
Od: 12 čer 2007 02:11
Bydliště: Doma
Jeden kolega měl lepší nápad. Jezdit zadarmo, ušetřilo by se na předprodeji šalinkaret, na přepravní kontrole, na tisku lístků, na provozu a opravě automatů, nervech řidičů.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 22:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3446
Od: 28 úno 2006 19:00
to marecek.OO:
Myslím, že Praha už "dojela" na Opencard. Takže: než nějaký mnohasetmilionový tunel, tak radši papír...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 22:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3446
Od: 28 úno 2006 19:00
miropiro píše:
ve směru z Líšně je ta zastávka na Vranovské nebo kde vlastně?


Ta zastávka Jugoslávská je právě moc dobrá, protože když někdo jede "devítkou" a chce do východní části Lesné, nemusí to objíždět přes Halasák!!
Dnes odpoledne jsem vyzkoušel = značka ideál ! I lidi už si zvykli.
Zastávka, směr Haškova, je vedle zastávky d-5+7 naproti školy na Merhautové, nad schody od ulice Vranovské. (Napsal jsem do obrázku "ZDE").


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 22:06 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Kdysi jsem v jedné diskuzi nadhodil - a nějak se to neujalo - že současný systém prodeje šalinkaret je neskutečně neefektivní. Příliš mnoho zaměstnanců se podílí na tom, aby lidé měli šalinkarty, přičemž mnohem efektivnější by byl systém, kdy by lidé měli jen jakési individuální účty rozlišené variabilním symbolem, na které by byl posílán "kredit", tedy předplatné šalinkaret pomocí složenek a převodů z účtů. Jen pro konzervativní jedince, starší lidi a případnou potřebu okamžité platnosti by bylo možné zachovat malou část současných prodejních míst.
Samotná kontrola by probíhala tak, že by byl přečten v jednodušším případě čárový kód šalinkarty libovolným PDA/komunikátorem, složitější případ by počítal s RFID čipy, ale tam je poněkud větší investice. Předělání šalinkaret na čárové kódy by znamenalo jen minimální investici, efektivita kontrol by se nezmenšila, přečíst datum a prohlídnout si fotku trvá stejnou dobu jako přiložit čtečku, a silně by se ušetřilo na režii, dle nějakých jednoduchých propočtů by úspora mohla být v řádu jednotek milionů.
Nebo by tu byl jiný nápad jak řešit šalinkarty?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 20:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2284
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Tímto děkuji PvvS za vznik nového vlákna.

Domnívám se, že některé změny, které DPMB přichystal, nejsou zrovna nejvhodnější. Šetřit se dá jinde.

Dle mého názoru by v dopoledních hodinách (a odpoledne mezi 16 - 17 hod) nemusela jezdit linka č. 1 až do Řečkovic. Polovinu spojů bych ukončil v Medlánkách, nebo v Králově Poli, nádraží. Řečkovice jsou obsluhované i jinými linkami, všichni nebydlí jen u tramvaje.
Taktéž spojů na Ečerovu je dle mého názoru až příliš, s ohledem na to, že Ečerova není přestupní stanice. Takže odpoledne omezit spoje linky č. 1, polovina spojů spolu s linkou č. 3 musí postačit. Ty redukované spoje poslat na Rakoveckou.

Ačkoliv je Merhautova velmi kuriózní smyčka, účel plní a jsem spokojen.

Čachry s linkou 5, budiž, proč ne, omezení linky a-68 určitě.
Linku 45 vrátit zpět přes Tomkovo náměstí pro zajištění lepšího přestupu na trolejbusy (navíc možnost přestupu na Jugoslávské (ve směru z Líšně je ta zastávka na Vranovské nebo kde vlastně?) na linku d-9 není příliš nutná).

Co dále...?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2010 20:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8612
Od: 10 čer 2004 11:19
Pro diskusi o setreni a skrtech v doprave..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 673 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 20 zář 2019 11:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]