Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Úspory, škrty a šetření
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=691
Stránka 1 z 27

Autor:  johnny05 [ 25 zář 2015 23:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

b1 píše:
Máme tady celkem nové vedení města, u kterého to nevypadá, že by chtělo pokračovat ve všech trendech nastolených Onderkou. Viz například http://www.zitbrno.cz/dohoda-o-koalicni-spolupraci/

Koho si lidi na radnici zvolili, toho mají...
A bude hůř ;-)

Autor:  Eda [ 25 zář 2015 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Pár průzkumníků tady účet má...

Autor:  MartinV [ 25 zář 2015 14:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Já doufám, že k příliš velkým škrtům nedojde. Aneb je to trochu pohyb po spirále, ale špatné spirále. Škrtneme spoje -> někteří cestující přestanou používat MHD -> a můžeme škrtat znovu. Atd., však už to tu několikrát padlo. Lose-lose situace.

Autor:  ZZ Top [ 25 zář 2015 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

No já spíš jestli to bude počítat taky někdo odtud

Autor:  Eda [ 25 zář 2015 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Dopravní průzkumy probíhají průběžně, dle toho jak je potřeba a dle toho, kde si například někdo stěžuje.

Autor:  ZZ Top [ 24 zář 2015 23:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Možná je vhodnější téma tak to kdyžtak přesuňte, ale mě to příjde vhodné i sem. Bude zase probíhat počítání cestujících tedy úpravy a škrty jak je zvykem a mě by jen zajímalo bude taky někdo odtud počítat?

Autor:  Sedlo [ 18 črc 2015 12:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Jezour píše:
Počínaje dnešní nocí se trvale ruší (novodobý patvar "zrušuje") posilový víkendový spoj na lince N91 z Tylovy 23:07 na Nádraží a zpět režijně ke Globusu.

To bude tím, že po dobu prázdnin jede ve stejný čas P6 k nádraži, která musí jet.

Autor:  chat-maniac [ 18 črc 2015 09:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

To nevím proč, ta osa je brutálně vytížená.
Nemluvě o dobytčáku na lince 75 kolem jedné hodiny, to je katastrofa.

Autor:  Jezour [ 17 črc 2015 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Počínaje dnešní nocí se trvale ruší (novodobý patvar "zrušuje") posilový víkendový spoj na lince N91 z Tylovy 23:07 na Nádraží a zpět režijně ke Globusu.

Autor:  P. Haluza [ 09 kvě 2015 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

To, co nejvíce chybí, je varianta úsekové jízdenky zahrnující i okraj zóny 101. Cestování z Chrlic do Olympie, ze Slatiny k Rohlence atd. je v současnosti postaveno na hlavu, kdy kvůli dvěma zastávkám je nutné kupovat drahý lístek. Stejně na palici je tady postavený lístek na 15/45 minut, který samozřejmě platí jen 15 (což stačí), ale je moc drahý.

Autor:  MartinV [ 09 kvě 2015 18:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

Vzhledem k ceně hodinového lístku by měl smysl 10minutový za cca 14 Kč (na krátká popojetí), ten za 20,- prodloužit na (nejméně) 20 minut.
Vzhledem k ceně PHM není nijak těžké odhadnout, že zkrátka 20 Kč za popojetí pár zastávek je příliš. Tím byli někteří potenciální cestující spolehlivě odrazeni.

Autor:  JJA [ 09 kvě 2015 17:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

b1 píše:
Máme tady celkem nové vedení města, u kterého to nevypadá, že by chtělo pokračovat ve všech trendech nastolených Onderkou. Viz například http://www.zitbrno.cz/dohoda-o-koalicni-spolupraci/


Já jsem teď měl na mysli jednorázovky. Předplatní jsou naopak v Brně levnější než mimo Brno (ale zase 100+101+x zón je dražší než x+2 zón mimo Brno. U studentů je to naopak. Je to šílené, jak se tam projevují různá financování od obcí atd. biggrin ), tak by spíš koalice měla podporovat zlevnění jednorázovek místo předplatních. Je šílené, že popojetí necelých 15 min stojí 20 Kč.

Autor:  Fafner [ 09 kvě 2015 14:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

A je ta realita skutečně tak růžová, jako papír/web? Ten toho snese hodně, ale realita bývá o něčem jiném...

Autor:  urbonaut [ 09 kvě 2015 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

JJA píše:
Myslet si, že zlevní jízdenky by bylo velice naivní, já ale věřím, že aspoň v Brně delší dobu nezdraží, takže časem se třeba jednorázovky po Brně vyrovnají s regionem a nebude se třeba dělit platnost u dvacetikorunové jízdenky. :wink:

Máme tady celkem nové vedení města, u kterého to nevypadá, že by chtělo pokračovat ve všech trendech nastolených Onderkou. Viz například http://www.zitbrno.cz/dohoda-o-koalicni-spolupraci/
Dohoda o koaliční spolupráci píše:
Efektivně zlevníme předplatní jízdenky Městské hromadné dopravy (dále jen „MHD“). Doplníme spoje tam, kde je třeba.

Autor:  Jakub S. [ 09 kvě 2015 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

IvanM píše:
Zatím je to jen úvaha, ale neuběhne dlouho, kdy se z ”nepravdivé úvahy” stane skutečnost :) a nebude to poprvé, co moje ostatními zatracované očekávání vyšlo... To já zde pak samozřejmě připomenu...

A z čeho to věštíš? Z koule sarcastic ?
Podívej se radši na fakta... Sice v posledních letech docházelo k snižování počtu ujetých km, nicméně poslední změnový termín se nesl na vlně mírného navyšování výkonů. A vzhledem k tomu, že DP aktuálně rozmýšlí nad rozjížděním nových projektů atd., tak bych prozatím návrat k omezením nepředpokládal.

Autor:  JJA [ 09 kvě 2015 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

IvanM píše:
Co z těch úspornějších autobusů má běžný cestující, který stejně ví, že se zase co nevidět plošně prodlouží intervaly a zkrátí spoje v rámci dalšího “šetření“? Ať jdou do háje..


Myslet si, že zlevní jízdenky by bylo velice naivní, já ale věřím, že aspoň v Brně delší dobu nezdraží, takže časem se třeba jednorázovky po Brně vyrovnají s regionem a nebude se třeba dělit platnost u dvacetikorunové jízdenky. :wink:

Autor:  IvanM [ 09 kvě 2015 07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR NBG 12

Diskuze přesunutá z tématu SOR. Ondra

Levnější, šetření, úspory, škrty, nutná opatření, snižování rozpočtu.... Nic jiného tu posledních pár let neslyšíme. Co z těch úspornějších autobusů má běžný cestující, který stejně ví, že se zase co nevidět plošně prodlouží intervaly a zkrátí spoje v rámci dalšího “šetření“? Ať jdou do háje..
SORka se mi líbí, je to dobrá volba. I na ty noci, proč ne, nic proti tomu nemám. Naopak třeba tento typ interiéru je podle mě na noc vhodný - bude snazší údržba. Ale co se pohonu týče, zlatej klasickej naftovej autobus!

Autor:  ReZ [ 15 kvě 2014 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

vojtik píše:
... je zatěžko vyčkat i těch 20 vteřin a šalinu objedou zleva.

Za to bych vypouštěl ventilky a zabavoval pumpičky... sarcastic

Autor:  vojtik [ 14 kvě 2014 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

To byla jen narážka na některé experty, kterým je zatěžko vyčkat i těch 20 vteřin a šalinu objedou zleva. Ekvivalent ulice Údolní s auty.

Autor:  mceza [ 13 kvě 2014 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Přesně tak. Výhodou cyklisty je, že se snadno promění z cyklisty na chodce a naopak :D

Autor:  Cracatit [ 13 kvě 2014 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Co dělat? Mohl by tu šalinu obejít, vzít kolo do ruky a jít kousek pěcha, akorát by pak musel uhnout šalině.

Autor:  urbonaut [ 13 kvě 2014 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

vojtik píše:
Osobně přes Masarykovu jezdím ... pokud možno v závěsu za šalinou, protože ta mi elegantně "prorazí" cestu. Ta chvíle stanicování mi nevadí, běžně takhle čekám za autobusy, aby mě pak nemusel řidič složitě předjíždět.
Ehm, a co bys jiného za tou stanicující tramvají chtěl dělat? Objet tu tramvaj nesmíš ani zleva, ani zprava.

Autor:  vojtik [ 13 kvě 2014 17:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

Osobně přes Masarykovu jezdím (a bývám potěšen, jedu-li z České na hlavák a je po 17. hodině, že to nemusím jako tydýt objíždět Husovou či uličkami) pokud možno v závěsu za šalinou, protože ta mi elegantně "prorazí" cestu. Ta chvíle stanicování mi nevadí, běžně takhle čekám za autobusy, aby mě pak nemusel řidič složitě předjíždět. A pokud už náhodou jedu bez šaliny, tak se držím mezi kolejemi a případného chodce tam lehce prozvoním - důvody jsou jednoduché, mezi kolejemi je pohyb chodců znatelně menší, než na kraji vozovky a prozvoním (= lehce cinknu; řidič nesmí chodce v pěší zóně ohrozit, chodec mu však musí umožnit průjezd) proto, abych nemusel z kolejí vyjíždět, což smrdí uklouznutím předního kola a očicháním asfaltu.

Chce to jezdit hlavou :idea:

Autor:  mh [ 13 kvě 2014 15:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

mceza: proti povolení vjezdu nic nemám, ale cyklopruh v žádném případě..

Autor:  marecek.00 [ 13 kvě 2014 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úspory, škrty a šetření

mceza píše:
Ani dnes? Asi máš problémy s očima ;-) Například právě na Svoboďáku dostávají pokutu za vjezd do pěší zóny každou chvíli. Proč by tedy nemohli být místo vjezdu pokutováni za nebezpečnou jízdu?


Je snadné postavit hlídku kousek od vjezdu do pěší zóny, je problém mít hlídky všude a pokutovat všude za nebezpečnou jízdu. Zrovna asi před půl hodinou mi jeden takový sebevrah vjel z chodníku na silnici pět metrů před autem, pročež jsem musel zašlápnout brzdu. Což mne zrovna nepotěšilo, neboť jsem měl auto naložené zrcadly... Každopádně se to vešlo do škatulky "ohrozit", ale protože nebyl nikdo poblíž, pouta žádná.

Osobně si myslím, že by se mělo dbát na to, aby vznikla opravdu kvalitní cyklotrasa pro objetí těsně okolo centra a dostatek bezpečných míst k uvázání kola. Do samotného centra už pak ale po svých...

Stránka 1 z 27 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/