Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 27    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Ano, ale ten přesun do x9 a 11 (a také x5, příp. 25/26 - např. já jsem před výlukou jezdil na mendlák resp. ke sv. Anně pětkou, teď jezdím trolejbusem) je způsoben mimo jiné právě tím prodloužením intervalu. Čili rozhodně jsem pro pětiminutový interval z důvodu zachování atraktivity. Nebo alespoň ve špičce.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
My se ale nebavíme o stavu před výlukou, ale o stavu teď. A teď opravdu 2×T3 bohatě stačí a stačily by i při zrušení x5, která vozí vzduch. Důvod je jasný -- přesun části cestujících do x9 a 11, které jezdí plnější, než se předpokládalo.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
A jel jste někdy před výlukou ráno pětkou? Já jí jezdil každý den, než se začala dělat MH, a řeknu Vám, že ty K2 po pěti minutách měly co dělat. Jak ráno, tak odpoledne. Rozhodně jsem proti prodlužování intervalu tramvajových linek z pěti na deset minut. MHD by tak ztrácela na atraktivitě.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
xxx píše:
No tak ta x5 té pětce přece jen trochu odlehčuje, ovšem její přínos je přinejmenším sporný, to uzná snad každý. Kdyby se zrušila, rozhodně by se musel na pětce obnovit pětiminutový interval.


A to jako proč? Zrušení x5 neznamená takový nárůst poptávky, aby to nepobraly 2×T3 po 10 minutách.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
No tak ta x5 té pětce přece jen trochu odlehčuje, ovšem její přínos je přinejmenším sporný, to uzná snad každý. Kdyby se zrušila, rozhodně by se musel na pětce obnovit pětiminutový interval.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Já bych si tu opět rejpnul a vyvrátil pochybné argumenty o přesouvání většiny Lesné na ŠČ. Nějak jsem si nevšiml, že by současná d-5 vedená po 10 minutách a zbytečně v 2×T3 byla nějak v úseku ŠČ--Cejl přeplňována. To jen potvrzuje, že není pravdou výplod o nutnosti přestupu z každého rohu Lesné právě na ŠČ. Vezmeme-li v úvahu neustále vzduchvozící x5, je jasné, že tohle se brutálně nepovedlo. Jako kdybych to neříkal, že?

A jakpak to vypadá s vytížením a-57 po 5 minutách? Nedá se tam ani stát, jak je to narvané, že? :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Dovolím se zde připomenout s mým návrhem, který jsem psal v Návrzích linkového vedení:
xxx píše:
Vzhledem k tomu, že se mi současné výlukové vedení zdá velmi nelogické a vidím v něm obrovskou spoustu zbytečně najetých kilometrů, dovolím si zde předvést svůj vlastní, výrazně úspornější, návrh:

3: o víkendu interval 10 minut, jinak beze změny
x3: zrušit
4: celodenně interval 10 minut, v PD 2x T3, o víkendu T3
x4: Náměstí Míru - Nám. Svobody - Dětská nemocnice, v provozu 6-19, interval 10 minut, o víkendu 15 minut a pouze v úseku Malinovského náměstí - Dětská nemocnice, KT8
5: tak jako před výlukou, pouze vedená místo po MH po Cejlu, K2 (díky zrušení x3 by Cejl pětiminutový interval měl zvládnout)
9: tak jako před výlukou, pouze vedená místo po MH po Cejlu, 2x T3, popř. K2
x9: zrušit
11: tak jako před výlukou
x5: zrušit
26, 46, 57, 66: tak jako před výlukou
53: alespoň ráno výchozí zástavka Stará Osada; 44 v úseku SO - Lesná jezdí ráno nechutně přecpaná
Ostatní linky samozřejmě beze změny.

Až bude uzavřená Minská, tak bych si to představoval nějak takto:
3: Stará Osada - Česká - Hlavní nádraží - Stará Osada
11: Lesná - Hlavní nádraží - Česká - Lesná
x3: Černého - Přívrat - Česká, ve špičce: 3-4 minuty, v sedle a o víkendu 10 minut
30: o víkendu a v PD po 20. hodině mimo provoz (nahrazena x3), jinak beze změny
54: v úseku Zoologická zahrada - Ondrouškova vedená souběžně s linkou 52 a 50 (přestup na linku x3)

Vzhledem k dlouhodobému nedostatku trolejbusů, je tohle asi sci-fi. Každopádně by to bylo daleko lepší, než vést 3 a 11 odklonem přes mendlák.

Jak chtějí v zastávce Tábor udělat úvrať, tak toto mi přijde docela zbytečné vzhledem k tomu, že v docházkové vzdálenosti odtud je zastávka Spojovací (linky x3, 34, 36) a zastávka Nerudova (linka 12).

Pak jak tu někteří křičeli, že 67 bez x5 nebude stačit, tak by se dal krásně zavést pásmový provoz Hlavní nádraží (popř. Zvonařka - nevím, jak se dá nebo nedá otočit kolem toho trojúhelníku u hl. n.) - Nám. 28. 10. (zde nevidím v otáčení jediný problém). Ve špičce by tak v tomto úseku vznikl interval 5 minut, mimo špičku 7-8 minut, o víkendu 10 minut a ve večerních a brzkých ranních hodinách 15 minut. Stačil by na to jeden autobus, ve špičce dva, který by se mohl v průběhu dne střídat (přejezdy) - kvůli přestávkám. (Nebo by se mohli třeba střídat řidiči.)


Offline
Uživatelský avatar

297
17 led 2014 17:32
Hlavně d-11 jezdí dost často směrem na Lesnou se zpožděním, který je způsobeno 1 minutovým vyrovnávacím časem na Mendláku (někdo to už tady psal myslím). Takže u ní aspoň v jízdním řádu by nějaká optimalizace mohla proběhnout.
Pak je to docela nanic, když jede d-11 a hned za ní x9 (nebo obráceně).


Offline
Uživatelský avatar

205
03 bře 2013 15:12
xxx píše:
...Víc plýtvat se už snad ani nemohlo (viz x5, 11 na Mendlák atd.)...

U linky 11 (a to i u dalších linek) nesmíš zapomenout na výluku na Minské. Linky pro výluku na Milady Horákové byly upraveny s tím, že budou ještě jednou upravovány. Aby se zase za půl roku nemusely měnit trasy linek, jsou některé linky (viz 11) vedeny trochu nesmyslně.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Klouby na d-5 jsou vyloženě plýtvání, určitě by stálo za to na víkend rozpojit např. 1657+1658, 1595+1564, 1517+1558 nebo 1620+1589

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podle mého názoru je víkendová d-5 vypravovaná pořád stejně. Tj. LF1 jako pisárecké garanty, 3 sóla z Medlánek a zbytek klouby. Jako zálohy pak K2 a LF2/Anitry.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Smím se zeptat, z jakého důvodu jsou o víkendu na 5 nasazeny K2 a na 46 nově dvanáctimetry? To jim není líto té zbytečně propálené elektřiny a nafty? A vůbec, je mi s prominutím na blití z toho, jak neúsporně je zorganizovaná výluka MH. Víc plýtvat se už snad ani nemohlo (viz x5, 11 na Mendlák atd.). Potom se musí šetřit např. prodlužováním intervalů a rušením linek => nespokojení cestující => větší využívání individuální dopravy na úkor MHD. Kdy už konečně někdo začne přemýšlet?


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Ojin: Spíš naopak, protože je nižší poptávka, je i nižší nabídka.
Pro interval na znamení již od 19h, a klidně až do 6h, bych byl pro.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

420
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Od 19 h (rešp. od 18:30) je hlavně nižší nabídka, tak proto asi i ta poptávka :)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Marek Kubík píše:
Některé málo využívané zastávky ano ale ne všechny. Popravdě minulý rok chvilkový pobyt na Divoké Šárce byl zážitek, nikdo z cestujících nevěděl kam který autobus jede a když zjistili že jim to jede do jejich cíle, sice šílenou objížďkou ale jeli.
A jak to prosím souvisí se zastávkami na znamení?


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel: co se týče jízdní doby, pokud by bylo za sebou několik zastávek na znamení, mohl bys zkrátit jízdní dobu o nějakou minutu (př. z 6 na 5 minut). V JŘ to zkrátíš mezí 1. a 2. zastávkou daného úseku. Tzn. možná vytvoříš malé zpoždění, ale to se buď srovná zastavením na nějaké zastávce, a nebo (jak psal Chat) mít vyrovnávací zastávky v uzlech.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Ještě by stál za zvážení systém, který by minimalizoval stání na semaforu. Kdyby řidič věděl, kdy má vyjet z dané zastávky, případně jakou rychlostí, aby následně projel na zelenou. Samozřejmě je to složité kvůli hustotě provozu, kdy se na zelenou třeba nedá projet napoprvé. A samozřejmě je rozhodující cena na pořízení takového systému.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
Jak jsem to už jednou psal klukům z JŘ: jízdní doby zkrátit, zastávky na znamení a udělat vyčkávací zastávky typu Stará Osada, Tržní, nám. Karla IV. apod.
Ale fakt na znamení, ten dnešní styl je nešetřící a naprd.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
K čemu to? Jelikož řidiči pod postihem nesmí odjíždět ze zastávky dříve než mají v jízdním řádu, tak ve výsledku to stejně nic neřeší. Nebo se zkrátí jízdní doby, ale pak zase naroste průměrné zpoždění, což není moc šťastné. Protože kolikrát spoj zastaví na zastávce na znamení je spíše o náhodě. Spíš jsem si říkal, jestli místo režimu na znamení od 20 do 5 hodin by nebyl vhodnější od 19 do 5 hodin. Přijde mi, že nižší poptávka je už od 19. Samozřejmě by od stejné hodiny byly upraveny jízdní doby.


Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
Fafner píše:
To je skutečně civilizované a originální řešení hodné někoho, kdo je intelektuálně nad nimi tak moc na výši.

Některé málo využívané zastávky ano ale ne všechny. Popravdě minulý rok chvilkový pobyt na Divoké Šárce byl zážitek, nikdo z cestujících nevěděl kam který autobus jede a když zjistili že jim to jede do jejich cíle, sice šílenou objížďkou ale jeli.


Offline
78
20 led 2014 11:05
MartinV píše:
Především na zastávkách obsluhovaných 1 linkou by to mohlo být určitě (rozdíl není pro cestující ve voze, ale na zastávce).

naprosto souhlasím,akorát bych řek že rozdíl bude pro cestující ve voze


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Především na zastávkách obsluhovaných 1 linkou by to mohlo být určitě (rozdíl není pro cestující ve voze, ale na zastávce).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
To je skutečně civilizované a originální řešení hodné někoho, kdo je intelektuálně nad nimi tak moc na výši.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
Lidi z ROPIDu bych tak akorát pověsil do průvanu. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Z Prahy: Nezastavujeme, máme zpoždění. Všechny zastávky by mohly být na znamení
Že by? "Byli bychom rádi, kdyby do budoucna byly všechny autobusové zastávky pouze na znamení," říká Drápal (mluvčí společnosti Ropid) s tím, že jako vzor slouží řada evropských měst, ve kterých se model již osvědčil.

By se mohlo osvědčit i v Brně...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 673 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 01:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]