Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 23:13 

Příspěvky: 4744
Od: 27 úno 2010 07:40
Marně přemýšlím, proč by tím vlakem mělo najednou jezdit víc lidí jak doteď. Jakože by přešli z autobusů? A proč? Aby s kreditovou jízdenkou zaplatili za stejnou jízdní dobu 10-129, resp. 179 Kč navíc?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 22:57 

Příspěvky: 432
Od: 16 led 2015 11:18
eframmcbeth píše:
Jezdím se studentem celý život — občas i několikrát měsíčně trasu Praha-Brno, poměrně často taky do Vídně, Budapešti, případně do Budějovic. Nezažil jsem nikdy za posledních 6 let, že by byla v jakémkoliv voze méně než 50% obsazenost. Jančura rozhodně naprázdno nejezdí.


Tak u autobusu mozna a u vlaku Praha-Ostrava mozna taky, ja nevim. Ale ve vlaku z Brna do Prahy dnes v 7 h. rano rozhodne 50 % ani zdaleka nebylo. Bylo tam asi tak stejne lidi jak doted u CD (akorat zaplnene 3 vagony), ale tentokrat v 6 nebo 7 vagonovem vlaku, vagony jsem nepocital. No uvidime, byl to prvni den, treba se to casem zmeni. Spis urcite. Budto bude muset Jancura prilakat dalsi lidi, nebo zkratit trochu vlak.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 22:15 

Příspěvky: 4744
Od: 27 úno 2010 07:40
Promiň, ale to se nedalo. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 22:02 

Příspěvky: 777
Od: 12 zář 2014 23:38
hyperbola, pánové, hyperbola :D jezdím s nimi, řekněme, cca, přibližně, dejme tomu od roku 2006-7 (jinými slovy nemám nejmenší ponětí, kdy a kam jsem s nimi jel poprvé :D )


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 21:26 

Příspěvky: 4744
Od: 27 úno 2010 07:40
eframmcbeth píše:
Jezdím se studentem celý život — občas i několikrát měsíčně trasu Praha-Brno, poměrně často taky do Vídně, Budapešti, případně do Budějovic. Nezažil jsem nikdy za posledních 6 let, že by byla v jakémkoliv voze méně než 50% obsazenost. Jančura rozhodně naprázdno nejezdí.

Myslel jsem, že ti je víc jak 12, když začali jezdit v roce 2004. :-)

Obsazenost pod 50% jsem zažil, jednou na spoji z Prahy kolem druhé odpolední (zhruba 20 lidí), a jednou z Vídně zhruba ve stejnou dobu (celkem 6, slovy šest). A to jezdím tak jednou za čtvrt roku.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 21:16 

Příspěvky: 29
Od: 25 kvě 2015 13:01
Základem je kilometrický tarif, tedy běžné jízdné. Pak jsou tzv. včasné jízdenky, kterých je omezený kontingent na konkrétní den, kdy se mění cena v závislosti, jak moc dopředu (více než týden, více než 3 dny, méně než 3 dny ) kupujete. Samozřejmě na exponované dny (pá/ne) již nemusí být k dostání. Tyto jsou pouze mezi určitými městy. Nicméně eshop vám vždy nabídne nejlevnější možnou jízdenku pro konkrétní den (a vlak).
Včasná jízdenka
Zde je vidět, že nejlevnější včasné již nejsou, pouze vyšší cenová kategorie. Obyčejné je 238 Kč.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 21:11 

Příspěvky: 777
Od: 12 zář 2014 23:38
Obecně tarif ČD nechápu. A to si nepřipadám jako amatér, laik a nevzdělanec.

Když jsem jel naposled do Prahy s ČD (přiznávám, asi 2 roky zpátky), tak mi e-shop hlásil něco přes 200, na pokladně mi to pak baba bůhvíproč prodala za 350.
Jízdenka k nám do Jindřichova Hradce stojí v e-shopu 179 korun, na pokladně v Brně 240, na pokladně v Hradci 189. Když jsem chtěl tu samou jízdenku po brněnských pokladních a ukazoval jim tu hradeckou, levnější, tvrdily mi, že žádná taková neexistuje a že mi jí nedají.

Jo tam je zvolená první třída?! :D šikulka aplikace, nenechá mě vybrat, automaticky první třída :D je tam aspoň nějaký servis navíc, v té první třídě do Prahy? V našich vlacích do Hradce se první třída liší tím, že na opěrkách je jednorázový, leč očividně několikarázově použitý ubrousek a na stolku leží včerejší noviny :D


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 21:03 

Příspěvky: 119
Od: 10 lis 2012 09:29
eframmcbeth píše:
V eshopu ČD by mě teď jednosměrný lístek na zítřejší ranní R. Zdeněk Fibich stál 455 korun! S Jančurou 219!
Ex 574 stojí 455 Kč ale jen první třída, druhá je bratru za 219 Kč (pro běžného uživatele), a kdybys to nekupoval na poslední chvíli, tak včasná jízdenka by byla ještě o jedno pivo levnější.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 21:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2784
Od: 29 srp 2009 19:30
To není ale eshop... :)
Vzhledem k tomu, že to je jen počítačka, měla by cena odpovídat běžnému tarifu ČD.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 21:00 

Příspěvky: 29
Od: 25 kvě 2015 13:01
To není eshop (tu funkci ani neznám, na první pohled ani netuším, jak jste se tam proklikal), toto je eshop:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Naposledy upravil polaanek dne 12 pro 2016 21:04, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 20:56 

Příspěvky: 777
Od: 12 zář 2014 23:38
e-shop ČD bez jakýchkoliv slev, zítra ráno.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 20:53 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2784
Od: 29 srp 2009 19:30
Prvně bys nemusel srovnávat (pravda jedny z nejhorších rychlíků v ČR) s RJ, ale rj+ECčka s RJ ;-). Za mě jsou minimálně rj s RJ na stejné úrovni, přičemž preferuji rj vzhledem k nabídce návazných spojů.
Dále by mě zajímalo, kde jsi přišel na tu strašnou sumu 455,- za Brno -> Praha. Ať se koukám, jak se koukám, tak beze slev nabízí eshop ČD lístky za 219 Kč (i v opačném směru), tedy za shodnou cenu jako RJ.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Naposledy upravil Jakub S. dne 12 pro 2016 20:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 20:44 

Příspěvky: 777
Od: 12 zář 2014 23:38
Jezdím se studentem celý život — občas i několikrát měsíčně trasu Praha-Brno, poměrně často taky do Vídně, Budapešti, případně do Budějovic. Nezažil jsem nikdy za posledních 6 let, že by byla v jakémkoliv voze méně než 50% obsazenost. Jančura rozhodně naprázdno nejezdí.

Dneska jsem jel poprvé i jejich vlakem. Vzhledem k tomu, že s ČD jezdím jen trasu Budějovice-Brno, byl jsem neuvěřitelně nadšen. Na té naší trase jezdí pořád ještě Honeckerova pomsta. O servisu nebo wifi si můžeme nechat zdát... ani elektrika tam není.
Zato dneska? Vlak na úrovni, servis a ochota oproti drahám nesrovnatelná. Všechno až pod nos, všechno včas, všechno na jedničku. A cena? Když srovnáte obyčejnou jízdenku, bez jakýchkoliv slev, tak Jančura jede za míň než polovinu. V eshopu ČD by mě teď jednosměrný lístek na zítřejší ranní R. Zdeněk Fibich stál 455 korun! S Jančurou 219! (ano, mám u SA slevy, jiní lidé mají slevy u ČD, ale jak to sakra může být takový rozdíl?!).

Opravdu nevidím jediný aspekt, v němž by dráhy nabízely lepší služby.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 19:39 

Příspěvky: 432
Od: 16 led 2015 11:18
goldfinger píše:
Velké plus je větší pravděpodobnost dojezdu podle JŘ.


Z pohledu dopravce by to mohlo být snad proto, že RJ nemusí čekat nikde na žádné přípoje. Ostatní jde spíš na vrub SŽDC než ČD.

Jinak každé ráno, když jezdím do školy, jsem vídal v Brně expres ČD do Prahy. Ten měl jeden vůz první třídy a dva druhé třídy, přičemž vždy byl zaplněn z pohledu dopravce tak akorát - volných míst moc nebylo, ale nikdo nestál, takže vlak netahal zbytečně prázdné vozy. Dnes místo něho jel asi tak třikrát (dobře, tak dvakrát) delší RegioJet se zhruba stejným počtem cestujících jako předtím u ČD. Z pohledu cestujícího je to teda spíš dobré, protože si tam může najít vagón, který má skoro sám pro sebe.

Deník píše:
Majitel RegioJetu Radim Jančura drahám dlouhodobě vyčítal, že jezdí s neobsazenými spoji, které stát dotuje.
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/z-regionu/velk ... 61206.html

Takže s ohledem na výše uvedené bych řekl, že je tomu spíš naopak. Jančura jezdí neobsazen. sarcastic


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 19:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 458
Od: 31 led 2011 13:46
A když tedy místa stejně jsou, tak jaký má mít rezervace smysl?

Zlaťákův kompromis místenky/dobytčák by byl ideální, akorát ten vzájemný poměr bych obrátil.

(To, že veřejná doprava by měla být flexibilní (čemuž místenky brání), a že garantované místo v HROMADNÉ dopravě je spíše nadstandard (a klidně bych ho zpoplatnil) se mi víc rozepisovat nechce.)

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 16:54 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1566
Od: 07 dub 2006 09:03
Prezervaci na vlak RegJ můžu stornovat 15 min. před odjezdem, což je v naprosté většině docházková/ dojížíďková vzdálenost na rolu. Argument, že nevím, kdy skončím, je proto platný pouze pro případ, že místa už nebudou,což se spíš týká busů, ale i u nich se ve frekventovaných časech uvolňují jednotky míst.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 16:37 

Příspěvky: 3336
Od: 21 led 2011 14:19
Ondra K. píše:
Záleží na úhlu pohledu. Z mého pohledu je to výhoda a zlepšení komfortu cestování. Vlak je v pohodě průchozí a při cestě třeba na WC nemusím přelízat žádné kufry, nebo se proplítat mezi stojícími cestujícími. Vlakem jsem dojížděl x let a nikdy nebyl problém si včas zajistit místenku.
Já třeba ten problém zajistit si místenku mám, protože pokaždý potřebuju cestovat v trošku jinou dobu. Není mi dobře - zalomím to v práci dřív a napracuju si jindy, nebo potřebuju něco dodělat a zdržím se déle... Obojí se stává a blbě se plánuje. S ČD jsem to řešil lístkem první třídy bez místenky, i když v poslední době jsem, zejména při cestě v pátek, dost často zabíral jedno z posledních volných míst. Teď pořád ČD jezdí většinu vlaků v době, kdy to potřebuju, ale až se to změní, tak asi budu muset na všechny cesty přesednout do auta...

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 16:27 

Příspěvky: 1674
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
Tak on by šel taky udělat kompromis. Např. 5-7 vagónů povinně místenkových a 3 dobytčáky. Dostalo by se na všechny.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 16:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 458
Od: 31 led 2011 13:46
Podle stejné logiky by se mohly vymyslet i místenkové tramvaje.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 15:51 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5593
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Fafner píše:
...to, že se nikdo nesveze "na stojáka" je spíš naopak obrovská nevýhoda, kdo viděl ty vlaky v pátek nebo v neděli, má jasno...

Záleží na úhlu pohledu. Z mého pohledu je to výhoda a zlepšení komfortu cestování. Vlak je v pohodě průchozí a při cestě třeba na WC nemusím přelízat žádné kufry, nebo se proplítat mezi stojícími cestujícími. Vlakem jsem dojížděl x let a nikdy nebyl problém si včas zajistit místenku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 15:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 744
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
To je to - kdyby se začly ČD chovat stejně jako Regiojet (tj. všechno povinně místenkové), ukázal by se ten problém, kdy cestování by přestalo být samozřejmostí, protože by se prostě stávalo, že bys nejel a neměl alternativu... Jde mi o to, že ČD nemají povinně místenkové ani spoje, které taky provozují na komerční riziko jako Regiojet. Ale právě tímto přístupem, že člověk má jistotu, že s něma vždy může jet, jsou něco víc.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 15:27 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1566
Od: 07 dub 2006 09:03
Článek je neobjektivní, čímž se nechci zastávat ČD. Jednou jsem zkusil ranní RJ a vůbec se mi v tom nejelo dobře. Nepolohovatelné sicny a světlo na maximum.

Dnes jsem vyrazil novým regiojetem. Vezl jsem se v repasovaném vagonu OBB. Služby kvalitní, zejména mátový časj byl chuťově výborný, jízda na čas, regulace teploty taky fungovala, příště zkusím velkoprostorovou astru. Velké plus je větší pravděpodobnost dojezdu podle JŘ. Wifi jsem nezapnul, protože jsem se vzbudil až v Libni.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 14:43 

Příspěvky: 3336
Od: 21 led 2011 14:19
Hlavně první dny provozu nový dopravce prostě musí mít vše naprosto perfektní, že...

Nechápu, jak mohli napsat, že velkoprostory mají málo místa na nohy a za tím dát o stupeň lepší známku RegioJetu, že "většinou nemá kupé". Stejně tak nechápu, jak nepozdravení průvodčího může dostat 3 a neexistence průvodčího 1 - to, že se nikdo nesveze "na stojáka" je spíš naopak obrovská nevýhoda, kdo viděl ty vlaky v pátek nebo v neděli, má jasno...

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2016 14:31 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2332
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Test Deníku Rovnost: Vlakem z Prahy do Brna? Souboj dopravců ovládl RegioJet
Redaktoři srovnávají druhou třídu Railjetu a třídu Relax RegioJetu, velmi objektivní srovnání.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 pro 2016 08:23 

Příspěvky: 1187
Od: 17 lis 2008 17:19
Bydliště: Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Souboj dopravců začíná. V neděli poprvé vyrazí z Brna do Prahy vlaky RegioJetu
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/z-regionu/velk ... 61206.html


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Martin1203 a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 led 2020 14:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]