eframmcbeth píše:
SA žádné kartičky nikomu nenutí (kreditová jízdenka je čistě fiktivní věc — nikdy jsem ji neměl a ti, kteří mají opravdu fyzickou kartu, ji mají jen proto, aby nezapomněli své zákaznické číslo — navíc se dá jezdit i bez ní). Lístek stojí pořád stejné peníze a dá se koupit i 5 minut předem...
No, jak to kdo vezme. Před významnými dny, kdy lze očekávat větší poptávku, žlutá armáda moc ráda mění ceny.
Konkrétně třeba na 21.12. 2016 mají teď z Prahy do Olomouce volných sedm spojů, cena celkem stabilní, nejnižší cena 135 Kč do Standardu, Business stojí 259 Kč. Avšak na 16.12. lze sehnat na ranní spoj cenu za 103 Kč do Standardu.
Stejné ceny tedy rozhodně trvale nemají.
jara255 píše:
Ať se to někomu líbí nebo ne, díky Jančurovi začaly ČD se sebou něco dělat. Příchod na trasu Praha - Ostrava znamenalo pro cestující snížení ceny a zvýšení komfortu (přechod Pendolín z trasy Brno - Praha na Ostravu). Na trase Brno - Praha je mnohdy uměle ČD zahuštěna trať vlaky, které bez dotací by nemohly jezdit, neboť jsou nevyužité a jezdí jenom proto, aby nebylo místo pro soukromého dopravce. Pamatujete na "Kauflanďáky"? Osobák, který jezdil tuším z Hrušovan do Kuřimi a vyhýbal se Brno hl.n. - jezdil přes dolní. Jako příklad současnosti uvedu Ex572 Josef Ressel. Tento vlak má bistrovůz s 1. třídou a dva vozy 2. třídy. Ano čtete správně - tento expres fakticky má pouze 2,5 vagónu! To je ekonomika!!! Co se týče osobní dopravy, na rameni Žďár - Břeclav jezdíme ve 27 let starých vozech, které NEPROŠLY žádnou rekonstrukcí. Proč? Protože zde není konkurence. Opět je zde zbytečné zahuštění tratě tzv. "čtvrtkami" Hrušovany - Tišnov. Většinou jede "plechovka" s dvěma vozy nebo motorová Regionova (pod elektrickou trakcí) a opět poloprázdné. Proč tomu tak je? Do roku 2019 mají ČD v regionální dopravě od krajů jistý příjem za vše co si navymýšlí. U rychlíků to konečně skončilo a to je jen dobře.
A co na tom vlaku mimo hlavák bylo špatně? Prostě to byl pokus nabídnout lidem, kteří potřebují Brnem projet, spojení mimo hlavní nádraží, aby se té stanici odlehčilo. Že si to bohužel nenašlo poptávku, je vážně nutně chyba?
Pokud jde o ty posilové vlaky na Tišnov, podle mne to souvisí také s tím, že pár let zpátky nějaká hlava pomazaná si řekla, že se musí šetřit, takže z pětivozových osobáků na Tišnov /Břeclav uděláme čtyřvozové, čímž můžeme ušetřit na průvodčím (na pět vozů museli být dva průvodčí, na čtyři vozy může být jen jeden průvodčí, ovšem díky tomu samozřejmě nemusí dojít v ranní a odpolední špičce ke zkontrolování všech cestujících), ovšem pak se asi zjistilo, že ty vlaky fakt jezdí plné, tak se zkusily tady ty posily, aspoň to je můj pohled, trasu do Tišnova nejezdím pravidelně.