Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Student agency vs. České dráhy
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=9&t=679
Stránka 1 z 28

Autor:  Robert [ 11 led 2018 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Ovšem v případě, že jsou místa k sezení vyprodána, máš u Regiojetu smulu a nejedeš, u ČD se aspoň na stojáka dostaneš, kam chceš. Nicméně bych taky očekával, že příplatek za 1. třídu je včetně místenky.

Jinak odkdy patří koleje ČD?

Autor:  czechtraveller [ 11 led 2018 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Nevím, kdo ty koleje zaplatí. Ale ať mi ti chytrolíni kteří nadávají na Jančuru vysvětlí, proč si u něj mohu dva dny předem koupit zpáteční lístek na vlak do Vídně za 350Kč v lepším voze a s ČD to stojí majlant (před vánoci kolem 750kč, ty levný lístky už nebyly).
Nehledě na to, že s ČD si můžete koupit lístek na 1. třídu a pokud si nepřiplatíte místenku za další nechutný love, pak můžete taky 4 hodiny prostát v jedničce - to je fakt výsměch od ČD. Tohle se vám v regiojetu nestane. A dobrý tam je, že po vás nikdo nechce lístek, slečna vidí zaplacený místa a kdo kde sedí na tabletu.

Autor:  Karosa B732 [ 28 zář 2017 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Taky mě to napadlo ... ale v naší ANO-JanCurák lobby za chvíli budou platit ČD za to, že vůbec chcou ještě jezdit.

Autor:  dlbm [ 27 zář 2017 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

A JanCurák si ty další koleje zaplatí?

Autor:  Mouka [ 27 zář 2017 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Dráhy snižují ceny jízdenek do Vídně. Na trať chce i RegioJet

Autor:  Ojin [ 30 čer 2017 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Říkal jsem si, proč vlastně už letos nestaví S3 na dolním, nástupiště je pro oba směry, tak by to mohlo vyjít.

Autor:  MartinV [ 30 čer 2017 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Prototyp: když ne posílení, minimálně by se hodil plánek tramvají+vlaků na území města Brna. Myslím, že by to pomohlo k jejich většímu využití (aby běžný cestující zjistil, že jsou vlaky běžnou součástí sítě MHD; potenciál tu je).
No jo, jenže on si DP hraje na svým vlastním písečku.

Autor:  prototyp401 [ 30 čer 2017 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Docela zajímavá myšlenka :D my vás naučíme jezdit na dolní a pak už přesunu nic nebrání :D ...
Nicméně mám pocit, že během výluky, jsou Židenice opravdu hodně využité, Královo Pole taky (i když to asi torochu víc z donucení vzhledem k tomu, že R od Havl. Brodu tam končí) - dovedl bych si představit trochu víc využít potenciálu vlakové dopravy a protáhnout po skončení výluky třeba R13 od Břeclavi až do KrPole a možná i některých jiných linek třeba do Židenic. Ale to je asi silní utopie - nejen kvůli financím a přílišnému šotostnu, ale nejvíc kvůli kapacite hlavní - židenice...

Autor:  Fantomas [ 30 čer 2017 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Přesun nádraží salámovou metodou? Každý rok přidají jedno nástupiště... sarcastic

Autor:  xcav8 [ 30 čer 2017 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Spíš mě zaujalo, že na dolním bude vybudováno třetí nástupiště a podchod.

Autor:  MartinV [ 30 čer 2017 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Když už je diskuze kolem hlavasu a výluky tady, přidám odkaz sem:
Brno čeká výluka století. Ochromí hlavní vlakové nádraží na dva roky. Já si myslím, že bychom tu rolu mohli už rovnou zavřít. :mrgreen:

Autor:  jara255 [ 30 čer 2017 04:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

goldfinger píše:
Ale tady prece zdaleka nejde jen o zluťáka!Soucasna vyluka výrazně zvýšila povědomí o teto pólo zapomenuté stanici.Vystupuje na ni spousta cestujících, mozna i polovina z těch, co mají za cíl salingrad.
Posunutí peronu se zachováním možnosti objizdne trasy pres Cernovice a rozšíření mostu pres Bubenickovu je technicky proveditelné.Podminovat to vyřešením polohy HBf. Mi nepřipadá prozirave.

1.) A čeho tím docílíte? Jenom toho, že lidi z vlaku budou mít šalinu blíž. Na Osadě zase budou přestupovat! Nedočetl jste do konce, vždyť já řešení zmiňuji, přesunout současný přestupní uzel Osady k nádraží. 2.) Posunout peróny jistě proveditelné je, ale je třeba se dívat taky realisticky. Má to dva háčky. Výkup pozemků a na koridorovou trať, která má být co nejvíc rovná, nasekáte oblouky malého poloměru, čímž naopak snižujete rychlost. Opět na to dotaci nedostanete, protože ta je podmíněna naopak zvýšením traťové rychlosti.

Autor:  goldfinger [ 29 čer 2017 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Ale tady prece zdaleka nejde jen o zluťáka!Soucasna vyluka výrazně zvýšila povědomí o teto pólo zapomenuté stanici.Vystupuje na ni spousta cestujících, mozna i polovina z těch, co mají za cíl salingrad.
Posunutí peronu se zachováním možnosti objizdne trasy pres Cernovice a rozšíření mostu pres Bubenickovu je technicky proveditelné.Podminovat to vyřešením polohy HBf. Mi nepřipadá prozirave.

Autor:  jara255 [ 29 čer 2017 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Perony rozhodně nikdo posunovat nebude, navíc by se musel rozšířit most a ztratila by se možnost objízdné trasy přes Černovice. Na koridorové trati, kde se sbíhají 4 směry rozhodně musí být zachován přechod mezi všemi kolejemi na jižní straně k Brnu hl. Pokud by to tak nebylo snížila by se variabilita vlakových cest na značně vytížené dvojkolejce. Z této dvojkolejky přece musí být možnost rozhodit vlaky ke všem nástupištním hranám. Pokud by to tak nebylo, snížím si propustnost již tak vytížené tratě zejména při nenadálých událostech. Dál na sever již pokračují dva páry kolejí každá svým směrem, což se dá chápat jako pokračující staniční kolej bez nástupišť, byť se jedná o traťové koleje a proto zde je zbytečné křížení. Pokud by to bylo dle návrhu Mouky, bylo by nutné vzájemně propojit 7 kolejí štíhlými výhybkami, které budou minimálně na 60 do odbočky. Kam by asi tento pletenec sahal? Připomínám, že délka obousměrného propojení JEN dvou přímých kolejí těmito štíhlými výhybkami je cca 160m. Zde je navíc oblouk! Na toto nikdo peníze nedá. Ještě není dořešeno nové Brno hl.n. a někdo se bude zabývat tímto. Navíc v roce 2020 končí dotace EU. To se spíš zbourá Kaufland a přestupní uzel Stará osada se přesune k nádraží. Celý tento povyk kolem Jančury chápu tak, že na hlavním chce nabrat lidi z MHD a v Židenicích "autaře", kteří na rozdíl od centra budou moci tady u nádraží zaparkovat. Tím vším sbírá body, aby uspěl před ČD a získal místo v nových GVD. Líbí se mi iniciativa místostarosty zvýšit využití nádraží cestujícími, ale asi jako všude musí MHD k vlaku, nikoli vlak k MHD.

Autor:  Mouka [ 29 čer 2017 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Kdo říká, že musí být možný jet z jakékoliv staniční koleje na jakoukoliv traťovou? V mnoha stanicícíh to tak nejde a žijeme. Samozřejmě by to vyžadovalo doplnit v Židenicích severní zhlaví a předělat odbočku na stanici.

Autor:  goldfinger [ 28 čer 2017 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Šimice jsou obdobně nešťastně situovány, jako Horní Heršpice. Ale jejich význam by časem mohl vzrůst díky Nové Zbrojovce. Každý metr, o který by bylo možné peróny posunout k Bubeníčkově, by byl dobrý.

Autor:  MartinV [ 28 čer 2017 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Kdyby se (ve směru z centra) šalina zahla za tratí doleva, za nádražím by se našlo nějaké místo na její ukončení. Je fakt, že poloha židenického nádraží není špatná (škoda objíždění přes Obřany, ale to se třeba v budoucnu napraví), jen ta doprava na/z něj není ideální.

Autor:  miropiro [ 28 čer 2017 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Tin píše:
Co byste říkali na jezdící pás od Kuldovy ke stávajícímu nádraží? Tím by se z toho také vytvořil jeden uzel.

Vlastně si říkám, jestli onen uzel u nádraží by vznikl nebýt Kauflandu tak jako tak, nebo opravdu Kaufland byl impulsem pro protažení autobusů (což samozřejmě vnímám pozitivně).

Autor:  Tin [ 28 čer 2017 12:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Vešlo by se to, ale musel by být ustoupen ten dům u mostu a zahrádky domů na Václavkově. A nevím, jestli by to prošlo kvůli hluku.

Co byste říkali na jezdící pás od Kuldovy ke stávajícímu nádraží? Tím by se z toho také vytvořil jeden uzel.

Autor:  jara255 [ 28 čer 2017 12:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Tady si někdo plete vlak s šalinou! :D

Autor:  Vario1523 [ 28 čer 2017 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

No jasně, zhlaví biggrin Myslíte, že by se to tam vešlo? Když stojím v Židenicích a koukám na ten rozplet/zhlaví, vychází to tak akorát. Možná by to šlo, ale musely by tam být příliš prudké výhybky a oblouky = při jízdě v jiném než přímém směru by se víc zpomalovalo.

Autor:  Mouka [ 28 čer 2017 12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Golfinger psal, že by upravil zhlaví, tj. to, čemu říkáš rozplet.

Autor:  Vario1523 [ 28 čer 2017 11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

goldfinger píše:
Nerozumím, co brání posunutí nástupišť v Šimicích na most přes Bubeníčkovu. Zhlaví by bylo možné upravit tak, aby začínalo těsně za mostem a umožnilo oba směry, tedy na HBf. i na Dolní.

Mezi koncem nástupišť a rozdělením tratí (směr Slatina/Dolní a směr Hlavní) je kolejový rozplet - a přesně ten tomu brání, mrkněte se na satelitní snímky.

Autor:  goldfinger [ 28 čer 2017 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Nerozumím, co brání posunutí nástupišť v Šimicích na most přes Bubeníčkovu. Zhlaví by bylo možné upravit tak, aby začínalo těsně za mostem a umožnilo oba směry, tedy na HBf. i na Dolní.

Autor:  miropiro [ 28 čer 2017 07:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Student agency vs. České dráhy

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního
Navíc se tam píše o plánech RegioJetu na výstavbu nového parkoviště u židenického nádraží.

Stránka 1 z 28 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/