Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
U vláry je problém v tom, že na jedné straně je Brno a na druhé uzel v celou ve Veselí, tj. opět snaha o nezpoždění dalších přípojů (i v Brně mají ono kolečko s tečkou...).

Ale jinak jsme zase off topic -> případný přesun do IDS by nebyl na škodu...


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
michalk: Třeba o víkendu na Vláře je řídký provoz a žádný odbočná lokálka to není. Ale jinak obecně vzato máš pravdu.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Tak pár tipů z hlavy, proč je většinou problém čekat s vlakem:
- křižování na jednokolejkách, kdy zpoždění jednoho vlaku může rozhodit jízdní řád na celý den
- mizerná kapacita hlavního nádraží v Brně, kdy s čímkoli mimo pravidelnou trasu jsou problémy (obzvláště od Střelic, kde od Heršpic na hlavák je použitelná jen jedna kolej - pouze 9 tras za hodinu!)
- na dvoukolejkách předjíždění osobáků v Hrušovanech a v Blansku vlakem EC, v Tišnově a Žďáru je končící osobák zas dojet rychlíkem, takže je záhodno do těchto stanic přijet včas, jinak hrozí předjetí o stanici dřív se všemi důsledky na výši zpoždění.

Obecně je grafikon okolo Brna ve špičce tak hustý, že jakékoliv, i minimální, zpoždění může generovat docela slušné problémy. Vlaky na sebe čekají taky jen v případech, že to neovlivní další provoz (typicky přípojná lokálka z hlavní trati) nebo je provoz řídký (není případ IDS JMK), na hlavních tratích se to hemží kolečkama s tečkou (tj. nečeká se ani 0 minut).


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Vím, že ne na každé trati to jde, ale je zajímavý, že vlaky na sebe čekat můžou, ale když jde o čekání vlaku na autobus, tak je to problém. Věřím, ež někde by se možnosti našly, minimálně na kapacitnějších tratích. Ale je to jenom můj laickej odhad, ve vlakách se nevyznám :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Richie - tak u vlaků do toho bohužel vstupuje i to, že dopravce musí dodržovat grafikon SŽDC. Bohužel, na železnici není možné jen tak chvilku počkat, protože by to mohlo rozhodit další spoje, včetně vlaků kategorie Ex/Ic/EC, které mají absolutní prioritu.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Musel bych je hledat stejně jako ty čísla tratí. Z hlavy je nevím.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Prosím čísla linek...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Tech pripadu je hromada, obvykle na trati 250, 300 atd.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Vlakový linky mají kolikrát nulovou čekací dobu (proč to tak je, to je otázka na Kordis, asi zase klasika že si to ČD/ŠZDC vyřvali), takže v případě toho, kdy je mezi příjezdem busu a vlaku 7 minut, tak pokud má bus 10 minut, tak někdy vlak už čekat nemusí.. :( Záleží případ od případu, někdy se to dočteš ve vyhledaným spojení v IDOSu. O co se konkrétně jednalo?

Ano, věřím že někdy by počkat mohli nad rámec, ale bohužel dispečer Kordisu jim to nemůže nakázat, na rozdíl od autobusových dopravců, a to je asi zase těma špatnýma smlouvama (ale to je jenom můj lajckej tip)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Mně teda vadí spíš opačná situace. Autobus v 90% případů na zpožděný vlak počká, ale vlak na autobus, i když je CED několikrát informován o třeba jen 10 minutovém zpoždění autobusu, přičemž na přestup je standardně 7 minut, nepočká v podstatě nikdy.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Ano, navazující autobusové linky mají povinnost čekat, ale vždycky do určitýho času a někdy pak ještě musí volat na dispečink s dotazem, jestli mají čekat i přes tu stanovanou dobu. Měl jsem na mysli spíš to, aby průvodčí cestující uklidnil "Ano, mám větší zpoždění, ale autobus č. xxx na nás čeká; a nebo naopak - máme tak velký zpoždění, že tahle návaznost musela být rozvázána"), protože řada cestujích pořád nechápe, co to je ta garantovaná návaznost... Nevím, jestli něco takovýho existuje v případě přestupu vlak-> bus, ale v případě bus-> bus se někdy přestupní zastávka posouvá a řidič busu pak informuje, že tomu došlo (typicky třeba 405/423 v zastávce Rosice, Trávníky (405 od Brna, 423 směr Mohelno) mívá při větším zpoždění 405 návaznost přesunutou na bližší zastávku Rosice, Brněnská, kde ani 423 nezastavuje normálně (zastavuje až za rohem na Rosice, Husova). Je ale fakt, že obsah této informace je dost často nic neříkající, např. "Přestup na autobus do Ivančic je už tady" - to je hláška, kterou můžou pochopit jenom někteří místní používající ČSAD terminologii, náhodný cestující jedoucí 423 třeba k babiččce do Neslovic/Biskoupek/Senorad ví jenom že má jet linkou 423 směr Mohelno, takže tahle informace ho vůbec nevzruší... Ale to se prvně bude muset obměnit několik generací řidičů s myšlením ČSAD aby nové řidiče nezaučovali oni.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Aha, už sem pochopil, co máš na mysli:) Já měl za to, že autobusové linky mají automaticky povinnost na vlaky čekat, protože jinak by celej systém pozbyl smysl. Ale jasně, asi to tak nebude vždy.

Ale fakt se přiznám, že coby Brňák sem přestup vlak -> autobus (v rámci IDS) absolvoval pouze párkrát (mimo páteřní tratě IDS používám spíš auto), takže nemám dost zkušeností.

Nicméně zde se nabízí otázka, jakým způsobem jsou průvodčí ze strany KORDISu informováni a zdali to mají kde jednoduše zjistit. Protože pokud ne, tak jim to těžko mít za zlé.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Ale zažils někdy informaci ve zpožděným vlaku o přestupech na autobus? (V našem IDS?)

Internet v mobilu mám taky, už přes 10 let, mám na mysli dotazy na aktuální situaci nezjistitelnou z internetu.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Richie: chápu, já už mám docela dlouho internet v mobilu, takže si tyto věci řeším sám.

na druhou stranu do určité míry to chápu - především pak u linek, které jsou zaintegrované jen částečně, např. R9, u plně integrovaných linek by to vědět mohli, to je pravda. Ale to je asi na komunikaci mezi KORDISem a ČD.

Na druhou stranu diskuse je o srovnání s SA, které v rámci IDS nejezdí, takže dokud nějakou linku mít nebude, tak tohle nemůžeme porovnávat. Ono obecně srovnávat s SA cokoliv jiného než IC/EC/Ex je hodně ošidné, protože to je prostě jiný produkt.

Jinak co se podávání informací v rámci své sítě týče, tak loni na jaře jsem jel do Varšavy přes Břeclav a vlak z Brna byl cca 30minut zpožděnej a na přestup bylo jen 20. A průvodčí sám aktivně oslovoval lidi, co měli tento přestup s tím, že vlak počká, což bylo fajn vědět, že mi to neujede. A zažil jsem už vícekrát, kdy průvodčí docela ochotně pomáhali zjišťovat přestupy např. v Třebové.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Richie píše:
to platí samozřejmě i pro výpravčí SŽDC.


Výpravčímu (pokud zároveň neprodává jízdenky) může IDS vcelku ukradenej. SŽDC s Kordisem nemá, pokud vím, žádný vztah. Výjimkou je snad pár stanic, kde by výpravčí měl s vlakem počkat na návazný bus IDS.

Neříkám, že to je takto všechno ideální, ale výpravčímu může být vcelku jedno, že jistý dopravce má smlouvu s nějakým objednatelem/koordinátorem.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
V podstatě pokud se jednalo o jakoukoli informací týkající se IDS JMK a ne ve staré ČD/SŽDC terminologii (návaznosti, čísla linek apod.) to platí samozřejmě i pro výpravčí SŽDC.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Richie: v IDS pravda moc vlakem nejezdím, ale když se občas svezu v rámci 100+101, tak jsem taky nezaznamenal problém. Pár let zpět jsme využívali vlak k výletům na kolech, kde jsme kombinovali jízdné IDS (doplatek k šalinkartě) pro nás s tím, že kola jely dle tarifu ČD a ani s touto kombinací jsem neměl problém. Čeho se to týkalo?

Opravdu, když zavzpomínám, tak poslední vyloženě špatnou zkušenost mám z roku 2011, kdy jsme jeli na SONE (víkendová rodinná celodenní jízdenka) koupenou na eshopu a v posledním vlaku Praha-Brno ji pan průvodčí evidentně neznal a považoval jí za neplatnou. Celou dobu byl neskutečně arogantní, a když se mi konečně podařilo mu vysvětlit, že fakt nejsme černí pasažéři, tak se ani neomluvil a beze slova odešel.

mceza: jo, to je sice pravda, na druhou stranu jeden nebožák s vozíkem, co prochází celej vlak je se stewardy u RJ docela nesrovnatelnej:) když je vlak plnější, tak občas při cestě z Prahy ho poprvé vidím až u Blanska, což už mi není moc platný.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Už žádné „soukromničení“. České dráhy musí zpřístupnit depa konkurenci


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Johny Fontane píše:
mceza: Přesně tak, taky musím potvrdit, že průvodčí se u ČD dost zlepšili. V minulosti to byla někdy opravdu hrůza, ale za poslední roky si nevybavuju žádnou negativní zkušenost.

No, já teda mám dost špatný zkušenosti s průvodčíma, ale to se vždycky jedná o věci týkající se IDS JMK, kterým jich řada/většina hluboce a pohrdá, nebo to tak z jejich chování vypadá...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Eda píše:
Hlavně, kdyby nepřišli soukromí dopravci, nic se na ČD zlepšovat nezačne. Lidi by neměli srovnání, tak by to mnohé ani nenapadlo.

A o tom to je. To je jeden z hlavních důvodů, proč je nutná konkurence na železnici. Když tu nebude, tak ČD zahnijou v naprosto nedostatečném stavu a věci se budou zlepšovat jen velmi pomalu. Stačilo se podívat, jak skokově sletěly ceny a vzrostla kvalita na trati Praha - Ostrava.

Takže za to, že se ČD dnes aspoň trochu zlepšují, vděčíme mimo jiné i soukromým dopravcům, kteří v mnoha ohledech (ano, ne ve všech) ukázali, "jak se to má dělat".


Pod to se s radostí podepíšu.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Hlavně, kdyby nepřišli soukromí dopravci, nic se na ČD zlepšovat nezačne. Lidi by neměli srovnání, tak by to mnohé ani nenapadlo.

A o tom to je. To je jeden z hlavních důvodů, proč je nutná konkurence na železnici. Když tu nebude, tak ČD zahnijou v naprosto nedostatečném stavu a věci se budou zlepšovat jen velmi pomalu. Stačilo se podívat, jak skokově sletěly ceny a vzrostla kvalita na trati Praha - Ostrava.

Takže za to, že se ČD dnes aspoň trochu zlepšují, vděčíme mimo jiné i soukromým dopravcům, kteří v mnoha ohledech (ano, ne ve všech) ukázali, "jak se to má dělat".


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
No v RJ a nekterych dalsich vybranych vlacich (EC, IC) je obsluha uz bezna (sice projizdi jen jednou za cas, ale je tam. Takze co se tyce sluzeb, velke zlepseni. Ale ono zlepsovat se z totalniho dna neni zas tak tezke. Uvidime, zda si soucasny pozitivni trend udrzi.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
mceza: Přesně tak, taky musím potvrdit, že průvodčí se u ČD dost zlepšili. V minulosti to byla někdy opravdu hrůza, ale za poslední roky si nevybavuju žádnou negativní zkušenost.

Je potřeba vzít v úvahu, že průvodčí není steward, takže komu se líbí, že je za jízdy "obletován", tak tomu se bude v SA logicky líbit víc, ale to už je o celkové koncepci obou dopravců, nikoli chyba personálu.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ja jezdim predevsim ve "vlacich vyssi kvality" (tak to nazyvaji CD, ja bych tomu spise rikal "Vlaky, ktere tu v takove podobe mely byt pred 15 lety samozrejmosti na vsech trasach"), takze co se tyce personalu, nemohu si stezovat. Profesionalni a vstricny pristup, dobre jednani... Atd.

Jasne ze v nejake zaprdene horni dolni v motoraku bude ten strejc svym chovanim odpovidat svemu platu... :D


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Tak mamka třeba jela teďka o víkendu poprvé se žlutým a přestože nefungovalo topení, byla nadšená a jela by zase - především proto, že ji potěšilo jednání - stewardi ji sami od sebe nabídli přesazení do jiného vozu (do vyšší třídy, jelikož jinde nebylo místo) a velmi se omlouvali. U ČD teda když jsem si stěžoval na teplotní nepohodu, tak jsem nabyl dojmu, že klimatizaci/topení nelze ovládat a má to autonomní chování :D
Já teda taky žluté moc nemusím - především proto, že je vidím jako rozbíječe síťovosti ČD a že hlavně moc "mluví", ale pokud je někdo otráven z ČD především kvůli přístupu k zákazníkům, tak i moje zkušenosti jsou s personálem žlutého mnohem lepší.
ČD se v poslední době hodně zlepšili - i vedení a jakýsi marketing funguje slušně, ale průvodčí, co jezdí otrávený 30 let, bude jezdit otrávený dál. U žlutého se vám to nestane - tam se točí pořád mladí, ještě neotrávení :D

A palec nahoru za to, že Jančura umírá každou nevýhodu otočit ve výhodu :D ale to je taky důležité :D


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 13:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]