Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Problematika cyklistů na silnicích
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=626
Stránka 3 z 54

Autor:  P. Haluza [ 04 kvě 2020 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

A stejně tak o řidičák snad může projít i tehdy, pokud jede na kole.

Autor:  Robert [ 04 kvě 2020 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Zřejmě řidičák.

Ale pokud vím, body může dostat i řidič bez řidičáku.

Autor:  AlldoK [ 04 kvě 2020 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

PvvS píše:
To by jim ale muselo bejt co vzít..


Co bys chtěl komu brát?

Autor:  PvvS [ 04 kvě 2020 17:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

To by jim ale muselo bejt co vzít..

Autor:  AlldoK [ 04 kvě 2020 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

V zákoně o provozu na pozemních komunikacích je v Hlavě V (§ 123a a 123b) jasně uvedeno, že body se udělují řidičům motorových vozidel. Ti, co jezdí na kole a nemají řidičský průkaz (a nejsou tedy v registru řidičů, kam se body zapisují) by pak byli ve značné výhodě. Tyto nápady se při startu bodového systému už vyskytly, včetně bodování chodců...

Autor:  michalk [ 04 kvě 2020 16:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

A to se neděje? Já v tom zákoně výjimku pro cyklisty nevidím. I když cyklista může dostat body tak možná za alkohol a projetí červené, ostatní typické cyklistické přestupky jsou bez bodů. Při jízdě po chodníku by chodce musel ohrozit, tzn. nestačilo by, že tam jede, byť třeba jak prase.

Autor:  P. Haluza [ 04 kvě 2020 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Já bych jim za bodované přestupky dával body, i když jedou na kole. Podle zákona jsou to taky řidiči, tak proč to rozlišovat. Klidně ať se cyklista vyboduje jízdou na kole. :mrgreen:

Autor:  Alanis [ 04 kvě 2020 10:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Tak určitě, někdy nějaký cyklista už pokutu dostal...

Vycházím spíš ze svých zkušeností a zážitků, kdy většina přestupků je přehlížená a když už nějaký cyklista pokutu dostane, tak je to v rámci nějaké preventivně bezpečnostní akce zaměřené na cyklisty.

Autor:  honny [ 04 kvě 2020 09:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

[citation needed]

https://kod.brno.cz/dataset/pocet-prestupku :wink: :mrgreen:




Já po chodníku nejezdím, takže mi nezbývá než Štursova/Hlavní.

Autor:  Alanis [ 04 kvě 2020 08:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

V Brně nikdy nedostanete na kole flastr, policie ignoruje přestupky cyklistů.

Autor:  Zlaťák [ 03 kvě 2020 06:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

@Alanis
Jen s tím, že porušuješ dopravní předpisy jízdou po chodníku a teoreticky můžeš dostat flastr.
Ale ano, taky tam tak jezdim. Jinak to "nejde".

Autor:  Cracatit [ 30 dub 2020 15:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Jo, tam je to asi nejklidnější, úplně jsem zapomněl, jak už tam pár let nebydlím, že tam ta Billa je a u ní takovej malej panelák (bytovka)...

Autor:  Alanis [ 30 dub 2020 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Z Rosického náměstí směrem na Prýgl je nejlepší jet rovně na ul. Stránského, kolem Billy a pak podél tratě do Bystrce na zastávku Svratecká, kde se přes přechod dostanete zpět na cyklostezku.

Podle mě by nebyl problém celý ten úsek doznačit.

Autor:  Cracatit [ 29 dub 2020 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Co se týká Rosického náměstí a pokračování po Hlavní na Komín, tak se dá jet taky po Vrázové a najet na Štursovu/Hlavní spolu s trolejbusem, záleží, odkud člověk jede...

Autor:  Cracatit [ 29 dub 2020 20:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

No a co tak podat stížnost na nečinnost správního orgánu, když to trvá nějak dlouho? Ten zákaz nevím, kde je, mohl by to někdo popsat? Jak jsem psal o Hrnčířské, tam to chce nový chodník na víc místech, jenže by se město muselo domluvit s příslušnýma školama (VUT Brno, Masaryčka), nevím totiž přesně, čí jsou pozemky pod chodníkem.

Autor:  honny [ 29 dub 2020 08:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Janatak píše:
A můžeš si vybrat, kudy se dáš :mrgreen: .
Což mi nutně nepřijde zlý, s děckama na koloběžce pojedu jinak než na silničce. Ale tady to je od půlky ulice, dál do města to je (samozřejmě) jako dřív, takže past.
Cracatit píše:
Připadá mi jinak trochu škoda, že cyklopruh po Hrnčířské od práv nijak nepokračuje po chodníku od Kounicovy jednosměrným úsekem Hrnčířské k Fakultě informatiky MU ...
A taky by ho to chtělo i na existujícím úseku doplnit značením, protože teď je to odspoda jenom kus asfaltu na chodníku, ne cyklopruh. :mrgreen:
Fantomas píše:
Přitom to první řešení, kdyby se chtělo, tak se dá zlegalizovat.

V současné situaci se nechce, a stavební úpravy (pokud vůbec) jsou v daleké budoucnosti.
Citace:
Navrhovaná opatření:
Požadavek: Svratecká - Stránského
Název fáze: Ukončeno - nesouhlas (PČR nebo MČ popř. jiných orgánů)
Popis opatření: opatření pro cyklisty
Poznámka:
nesouhlas MČ

Viz gis brno.

Taky tam mám podnět a vím jak dlouho už (výměna zákazu vjezdu za zákaz pro motorová vozidla v místě, kam cyklisti můžou, jenom z tohohle směru je navíc ten zákaz), tak to je všechno asi fakt na dlouho. A nelepší se to.

Autor:  Fantomas [ 28 dub 2020 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

goldfinger píše:
Super stezka je podél Královopolské, akorát by se mělo nějak rozumně vyřešit její pokračování směrem k Prýglu. Takhle rozpačitě vyšumí na Rosického nám.

Jo, tohle je setrvalý stav už hodně dlouho. V podstatě tam má cyklista dvě možnosti - jednu proti předpisům, ale relativně bezpečnou, a jednu předpisovou, ale ne moc příjemnou pro všechny zúčastněné. První je pokračovat po Stránského a pak najet na ten chodník vedle trati, který má téměř charakter cyklostezky a chodců tam zase tolik není, a po něm dojet až na Svrateckou. Druhé je odbočit vpravo na Štursovu, prvně absolvovat nepříjemné dávání přednosti na křižovatce s Kroftovou (kde z jedné strany je horizont a z druhé zatáčka) a pak pokračovat po frekventované Hlavní a opět se dostat na Svrateckou, kde v obou případech se přes přechod na stávající cyklostezkou napojí.

Přitom to první řešení, kdyby se chtělo, tak se dá zlegalizovat. Chodník by se sice musel v některých částech rozšířit, ale pak nevidím důvod, proč by z toho nemohla být kombinovaná stezka, když dál podél Kníničské na též nepříliš širokém chodníku být může. Snad jen to křížení s tratí od Žabin by asi chtělo signalizaci nebo lepší rozhledové podmínky. A kdyby vadily zastávky (ačkoliv jak vidíme, ani to na Hlinkách nebo Botanické evidentně není problém, ideální to samozřejmě není), tak by se dal nějak trochu rozumněji vyřešit přejezd přes koleje a silnici u vozovny a pak už opravdu není žádný problém vést cyklostezku podél Kníničské po stejné straně, jako pokračuje od Svratecké.

Opravdu nerozumím tomu, kdo to tak plánuje, že ty stezky vždycky končí takhle náhle bez rozumného způsobu, jak pokračovat.

Autor:  Cracatit [ 28 dub 2020 13:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

To spíš věřím v další semafory kdekoli na Drobného/Sportovní, než na jakýkoli smysluplný nadjezd.
Připadá mi jinak trochu škoda, že cyklopruh po Hrnčířské od práv nijak nepokračuje po chodníku od Kounicovy jednosměrným úsekem Hrnčířské k Fakultě informatiky MU a dál na Štefánikovu, minimálně po Botanickou by ten levý chodník na straně fakult stál za přepracování na podobný styl zámkovka/asfalt s dělením, jak je mezi právama a rohlíkem, zatím je tam jen starý asfalt kromě krátkého úseku s novým vjezdem ke kolejím VUT na parkoviště.
Přerušovaná stezka na Botanické tak byla snad vždycky, že neměla přejezdové koridory přes boční ulice, asi někomu "došla barva," nebo nevím, v čem je to bezpečnější zvolit takhle.
Za mě jako nevidomého je ten prostor řešený perfektně, protože prostředkem chodníku na Botanické vede minimálně od Hrnčířské po Tábor vodicí čára kombinovaná se signálními čarami u přechodů, pošlapem je to cítit krásně, holí při klouzání po povrchu taky a pes by podle toho taky zvládl jít, pokud se umí držet vizuální čáry, což jsem osobně taky párkrát zkoušel.
Zrovna Botanická je v popisovaném úseku adept na doplnění přechodů o cyklo koridory na tzv. sdružený přejezd.
Takže podle mě by neškodilo sjednotit styl, jednak konstrukce povrchu, jednak značení a vybírání ulic, kudy páteř a kam odbočky.

Autor:  ds [ 28 dub 2020 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

goldfinger píše:
líbila by se mi lávka přes Drobného, jak ústí ta ministezka od Erbenovy


jo, tak to by se mi taky líbilo moc. V kombinaci se světelným přechodem naproti Boby by se dalo dostat z Černých Polí do Kr.Pole a dál bezkolizně. Stačilo by udělat Ctrl+C, Ctrl+V s mostem do arboreta o pár metrů dál :)

Jinak musím s goldfingerem souhlasit, sám jsem dřív cyklodopravu v Brně považoval za zbytečnost pro pár nadšenců, co se hodlají zpotit cestou do práce, ale s rozmachem elektrokol a zejména elektrokoloběžek vidím, jak to bylo krátkozraké.

Autor:  Janatak [ 28 dub 2020 09:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Trošku nechápu, proč se při nedávné reko Chodské nesáhlo na tu příšernou cyklostezku, co pokračuje na Botanickou.

No ono se to na to šáhlo v tom smyslu, že vedle na silnici se vyznačil cyklopiktokoridor, stávající cyklostezka není cyklostezka, ale chodník s povoleným pohybem kol. ](*,) ](*,) . A můžeš si vybrat, kudy se dáš :mrgreen: .

Autor:  goldfinger [ 28 dub 2020 09:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Kvůli coroně a taky příhodným klimatickým podmínkám v posledních týdnech jezdím víc na bicyklu, takže jsem si na vlastní kůži mohl ověřit, jak jsou ulice ve štatlu bicycle friendly. Trošku nechápu, proč se při nedávné reko Chodské nesáhlo na tu příšernou cyklostezku, co pokračuje na Botanickou. Zámková dlažba není pro jízdu příjemná. Křížení bočních ulic je řešeno cestou nejmenšího odporu - konec stezky, začátek stezky. Kdyby stezka plynula pokračovala ve stejné niveletě, bylo by to daleko lepší. Super stezka je podél Královopolské, akorát by se mělo nějak rozumně vyřešit její pokračování směrem k Prýglu. Takhle rozpačitě vyšumí na Rosického nám. Rozhodně bych necítil potřebu cpát cyklopruhy na rušné ulice jako Štefánikova, když mám vedle klidnější a bezpečnější alternativu. Možná by stálo za úvahu zřízení přejezdu přes Pionýrskou do Augecu, aby se dalo pokračovat Legionářskou až ke Kolišti. Poslední nápad může vypadat trošku jako sci-fi, ale líbila by se mi lávka přes Drobného, jak ústí ta ministezka od Erbenovy. Žádná ztracená výška by nevnikla. Areál kolem Bobby sice momentálně životem neoplývá, ale Ponava je rozvojovou lokalitou, na Zemědělské je univerzita a přes Drobného se v těch místech přechází fakt blbě - ulice je v oblouku na obě strany a auta tam jezdí dost svižně. Přechod je sice o kus níž, ale ani ten není úplně bezpečný.

Autor:  honny [ 28 dub 2020 08:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Jenom moje dva centy: Mendlák i začátek Mlýnské se opravil/znovustanovil už před tímto rozhodnutím, takže tohle reálně může změnit možná Rumiště a Radnickou (což mi obojí příjde jako nic proti ničemu, i když obé jsem párkrát využil).

Autor:  Mouka [ 28 dub 2020 07:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Soud se zastal cyklistů v Brně. Město jim nesmí zrušit možnost vjíždět v protisměru do vybraných ulic

Autor:  Cracatit [ 12 úno 2020 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Konečně to tu někdo řekl nahlas, že čáry rezidentního parkování jsou nové dopravní značení, které musí procházet úředním kolečkem vč. policajtů a magiče.

Autor:  Ondra K. [ 12 úno 2020 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika cyklistů na silnicích

Alanis píše:
Jezdím také na kole, bydlím v Kohoutovicích a docela často jezdím na Mendlovo náměstí (a dále po Pekařské do centra).

Vážně by mě zajímalo, komu vadí zrušená cyklostezka na MN, předpokládám že víc "aktivistům", jak cyklistům…

Jel jsem tam tudy asi 2x a ta cesta stojí za hovno. Od výstaviště ul. Hlinky není cyklopruh, takže blokujete poměrně frekventovaný úsek MHD, pak najedete na cyklostezku vedoucí odnikud nikam, dojede k přechodu, kde musíte slézt, přejít silnici a pak můžete pokračovat dál.
Když od výstaviště odbočím na ul. Veletržní, tak nejen že je to z kopce, je tam široká silnice, ale nemusím nikde z kola dolů, frknu to zadem kolem vjezdu Sv. Anny a jsem na Pekařské. Jediné místo zdržení je křižovatka na MN, kde je poměrně dlouhý interval.

Přesně tak. Ten protisměrný cyklopruh na Mendláku je reálně nepoužitelný. Jel jsem tudy jednou jedinkrát. Od té doby jezdím kolem náměstí společně s IAD. Mimochodem, to rušení cyklopruhů není žádná nahodilá záležitost, nebo rozmar, ale má to návaznost na rezidentní parkování kdy se při zavádění parkovacích zón musí provést nové stanovení trvalého značení a v některých případech se holt dostává do kolize parkování a cyklopruhy.

Stránka 3 z 54 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/