Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1241 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 25 srp 2016 08:35 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Před nedávnou dobou se tu řešili chodci usmrcení cyklisty. Náhodou jsem před pár dny narazil na podrobné statistiky příčin úmrtí v ČR, tak přidávám přesná čísla.

(Nenechte se zmást tím, že je tam popis "chodec zraněný..." Jde opravdu o statistiky úmrtí na základě onoho zranění.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 srp 2016 07:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6138
Od: 21 pro 2005 17:01
Většina uvedených lokalit je dostupná i vlakem, který též přepravuje kola.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 srp 2016 20:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Nevidim uplne stastne, ze spodni limit je zaroven maximalni kapacita autobusu. Tolerance rekneme dva lidi (klidne i pri zvyseni jizdneho - dat jizdenku bezne drazsi o 20 CZK na osobu) by byla podle me lepsi.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 srp 2016 18:26 

Příspěvky: 1063
Od: 21 zář 2009 15:23
Příznivcům cyklistiky nabízí DPmB cesty nově po celém JmK, případně i dále. Podmínkou je domluva 18 cyklistů, cíl cesty si určuje objednavatel. Podrobnosti v materiálu od paní Lukšové - v příloze.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 srp 2016 12:42 

Příspěvky: 1667
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
A proto jsou tyto automaty podél celé Dunajské cyklstezky,... I ve městech.
Pro ty, co po této stezce nikdy nejeli, 90% je hladký asfalt, o kterém se naší D1 ani nezdálo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 srp 2016 11:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 742
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
To má smysl ve městech, kde není žádný cyklosport, eventuelně nemá otevřeno o víkendu... ale špatné to není :) kdyby bylo potřeba - využil bych to.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 srp 2016 11:13 

Příspěvky: 432
Od: 16 led 2015 11:18
Mouka: V Brně by to podle mě bylo k ničemu, na silnici je pravděpodobnost defektu malá a navíc cyklosportů je ve městě taky dost. Spíš v akátových lesech by se to hodilo, ale jednak by se tam musely natáhnout dráty a druhak jaká je pravděpodobnost, že píchnu v rozumné vzdálenosti od tohohle automatu? Já si náhradní duši s sebou vozím, takže bych to stopro nevyužil.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 srp 2016 10:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3645
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
mceza píše:
Ja mam strach, ze u cyklistu nejde ani tak o neznalost pravidel jako o ignoraci...


Taky mám ten dojem. Takovej člověk na kole nebude vyloženě debil, že by nevěděl, že na červenou a skrz stojící frontu čekajících aut se fakt nejede. A opakovaně. To je skutečně totální ignorace, nic jinýho.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 srp 2016 09:27 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6138
Od: 21 pro 2005 17:01
Co byste na takové zařízení řekli v Brně?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 srp 2016 12:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6128
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Protože je Policie nepokutuje. Možná se bojí nelibosti cyklistů? I kdyby jim jen domlouvali a zaměřili se na to. Nebo jim dávali pokuty ve výši stokorun, takové varovné, preventivní. To by podle mě mělo smysl. Zkrátka pokud je cyklista účastník silničního provozu, měly by se na něj vztahovat i silniční kontroly.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 srp 2016 19:31 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Fantomas: No, my jsme teda na zakladce byli nekolikrat na dopravnim hristi a takove ridicaky jsme delali.

Ja mam strach, ze u cyklistu nejde ani tak o neznalost pravidel jako o ignoraci...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 srp 2016 18:25 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Nene, tam bylo povinné ručení. V podstatě šlo o každoroční povinnou registraci kola s tím, že se platil poplatek a ten šel na pojistku. Viz velovignette. Bylo to zrušeno kvůli špatnému poměru administrativní náročnosti a výnosu a také vysoké propojištěnosti Švýcarů běžnou pojistkou odpovědnosti v občanském životě ("na blbost"), která tyto nehody kryje.

Ještě jsem našel zmínku o tom, že je povinné rušení na kola v Tokiu.

Ostatně, docela by mne zajímalo, jaká je propojištěnost "na blbost" u zdejších cyklistů. Cyklista (ostatně stejně jako chodec) plně odpovídá za škody, které způsobí při dopravní nehodě. Což po změně Občanského zákoníku mohou být hodně velké sumy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 srp 2016 17:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
A co z toho tam bylo? Řidičáky, povinné ručení nebo obojí?

Já bych ještě chápal ty řidičáky - ono je opravdu více než záhodno, aby cyklista znal aspoň základní pravidla provozu (nepotřebuje už vědět lahůdky typu jestli je jezdec na koni řidičem a podobné ptákoviny). Jen si myslím, že by tohle mělo být součástí základního vzdělání. Těch pár hodin na dopravním hřišti, co jsme za nás absolvovali za celou dobu na základní škole, jsou nic. Nechápu proč to není prostě normální předmět minimálně jeden rok někde na druhém stupni místo některých těch nesmyslných předmětů. Kdo by z předmětu neprospěl, tak by normálně propadl. V dnešní době se současnou dopravní situací mi to přijde jako dost důležitá znalost pro všechny, než dělat spešl řidičáky pro cyklisty (A co vůbec koloběžky? Kolečkové brusle? ...).

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 srp 2016 00:12 

Příspěvky: 1546
Od: 06 lis 2009 10:30
Dřív to bylo ve Švýcarsku, ale tam to před pár lety zrušili.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2016 23:49 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Chodec, že nepoškodí stojící auto? No to bych se hádal. Stačí pětikoruna... sarcastic Jako těch případů, kdy ti někdo cizí může omylem poškodit libovolný majetek (či způsobit újmu na zdraví), se dá vymyslet tisíce. To by muselo být nějaké povinné všeobecné pojištění odpovědnosti za škodu, podobně jako zdravotní pojištění. Myslím, že případů, kdy cyklista poškodí auto je úplné minimum oproti auto X auto a průměrná výše škody bude taky úplně někde jinde. Kromě toho - funguje snad někde ve světě něco obdobného? Povinné ručení a řidičáky pro cyklisty? I kdyby to principiálně mělo být správné, tak mi to stejně přijde jako utopie.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2016 21:27 

Příspěvky: 4574
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Chodec není řidič a nepoškodí mi stojící auto. A když cyklista srazí chodce, tak by se mu ta pojistka taky hodila.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2016 17:48 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
P. Haluza píše:
No nestalo se tak, kdybych trval na dání přednosti, stáli bychom tam ještě dnes...

Dát přednost znamená nedonutit druhého účastníka k náhlé změně rychlosti nebo směru jízdy. Jestliže cyklista stál, těžko jsi ho mohl donutit k náhlé změně, tudíž jsi mu přednost dal, i když jsi projel první. :-)

Robert: No, zase když ti skočí před rychle jedoucí auto chodec, tak ti minimálně čelní sklo taky vymlátí. Budeme zavádět povinné ručení pro chodce? A kdo ho nebude mít, nebude smět vyjít z domu?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2016 12:49 

Příspěvky: 4574
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Pavle, díky.
Hlavně vidím rozdíl mezi řízením čehokoliv a chůzí po chodníku, kde můžu maximálně svou tupostí překážet jiným chodcům, avšak s minimálními dopady na ně i na mě.
Proč na moped, který jede maximálně čtyřicítkou, potřebuju papíry, a na kolo jezdící často mnohem rychleji, už ne? Proč moped musí mít pojistku, která pokryje v případě zaviněné nehody škody na majetku nevinného, zatímco srážka s cyklistou obvykle znamená, že si opravu zaplatím ze svého? Proč moped musí mít světla, špígl, jeho řidič přilbu, a kolo, resp. cyklista nic?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2016 12:31 

Příspěvky: 2229
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Řekl bych, že Robert narážel spíš na to, že k řízení kola není třeba prokazovat znalosti pravidel silničního provozu. Je to pár dnů, co jsem takhle stál jak debil v Kobylnicích na křižovatce a čekal, až cyklistka přijíždějící zprava šlápne do pedálu a pohne zadkem. No nestalo se tak, kdybych trval na dání přednosti, stáli bychom tam ještě dnes...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2016 12:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6128
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Robert: tak kolo není motorové vozidlo. Zrovna ty bys mohl vědět, že je zde nepatrný rozdíl mezi řizením osobního vozidla a větší dodávky, i když pochopitelně menší oproti autobusu či většího nákladního vozidla.

Vladimír Š: dobře, pár jich najdeme. Ale pořád je to marginální počet. Oproti jiným druhům úmrtí, nejen těch silničních.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2016 08:47 

Příspěvky: 89
Od: 06 led 2015 17:23
Někdy kolem roku 1988 zabil cyklista ve věku 60 let chodce u Muzejky v Brně.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 srp 2016 23:27 

Příspěvky: 4574
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
MartinV píše:
Možná je problém (nejen ČR), že na Transit a podobné vozy stačí klasické Béčko.


Možná je taky problém v tom, že na kolo stačí akorát udržet rovnováhu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 srp 2016 18:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6128
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Mouka: to mi uniklo. Nic příjemného.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 srp 2016 18:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6138
Od: 21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
cyklista myslím ještě nikdy nikoho nezabil


Opilý cyklista srazil chodce a ujel. Senior svým zraněním podlehl

Opilý cyklista v Ostravě zabil psa, kterého měla dívka na vodítku


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 srp 2016 17:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6128
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Je to oboustranné, cyklisti by zase měli dodržovat předpisy.
Na druhou stranu - cyklista myslím ještě nikdy nikoho nezabil, zatímco není nouze o tragédie na silnicích, kdy někdo udělá botu a zemřou nevinní, často posádka druhého vozu. To mi přijde daleko horší, než nějaký cyklista-blbec. Na druhou stranu, oproti jiným typům úmrtí jsou silnice poměrně bezpečné, i když tyto situace samozřejmě nechci bagatelizovat.
Možná je problém (nejen ČR), že na Transit a podobné vozy stačí klasické Béčko.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1241 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 20 říj 2019 20:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]