Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Tramvajové tratě
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=520
Stránka 4 z 124

Autor:  PvvS [ 13 lis 2022 15:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Otočný podvozek hodně kmitá. U vlaků se tenhle jev omezuje tlumiči vrtivého pohybu. Ale taky to silně omezí průchodnost oblouku o malém poloměru. Což ve městě by asi byl problém Taková T6 má při rozvoru dvojkolí minimální oblouk 16m, takový BMZ s podvozkama SGP300 má minimální oblouk 150m.
Ono by to vedení v přímé trati bez dotyku okolku platilo. Ale jen za předpokladu zcela rovné trati a podvozků bez vypružení, vůlí a zcela shodných pohonů.
U těch Aniter a klonů je to právě daný tlumičema. Akorát že tady je podvozek ke skříni připevněnej s minimální možností pohybu a natáčí se celej článek. V Olomouci je na chvíli zeslabili a pak to v přímé trati dělalo takový vlnobití, že je rychle vraceli.

Bočně vyhlodaný koleje byly krásně vidět na trati do Líšně před rekonstrukcí. Tam to bylo zcela ukázkový a pravidelný.

Autor:  jara255 [ 13 lis 2022 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ondra K. píše:
Řekl bych, že na Nových sadech je spíš problém v tom, že se... .

Otočný podvozek naopak boční rázy eliminuje. Jinak by se nepoužíval na vysokorychlostních vlacích, které jezdí převážně rovně! Proč jinak 13T nebo Anitra potřebuje plynulý náběh oblouku, aby to s cestujícími tolik necloumalo? A žlábkovou kolejí to taky není, protože při správné geometrii a správném profilu kola, na rovném úseku se kola odvalují tak, že se okolky hlavy kolejnice nedotýkají. Naopak si myslím, že použití panelu sice snižuje nároky na údržbu tratě, ale neumožňuje dodatečnou geometrii podbitím, jako pražce na štěrku.

Jinak v článku se píše, že panely byly vytrhány. Jezdil jsem tudy denně, ale zda je opravdu vytrhali nebo ne si nevybavuji.

Autor:  mnadenicek [ 13 lis 2022 10:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

No co si pamatuju, i na těch fotkách je to zřejmé, panely zůstali původní tam, kde už byli. To ovšem neomlouvá kvalitu provedení směrového vedení koleje. Determinuje to pouze výškové.

Autor:  Ondra K. [ 13 lis 2022 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Řekl bych, že na Nových sadech je spíš problém v tom, že se jedná o přímý úsek se žlábkovými kolejnicemi, povolenou šedesátkou a s téměř výhradním provozem tramvají s otočnými podvozky, které v takové situaci prostě víc či míň kmitají. Řečkovická trať je taky víceméně přímá, ale není tam šedesátka.

Autor:  jara255 [ 13 lis 2022 07:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Mám za to, že ty panely byly položeny nově, což dokládá i odkaz na článek. Proto mě udivuje, že to stavba předala a Brno převzalo tak křivé. Asi špaštnej stavební dozor.

Autor:  TMB [ 12 lis 2022 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tam to je křivé už od roku 1994. Mám dojem, že to je v Brně druhý úsek s těmito panely po zkušebním úseku na Lidické. A dělala to jiná firma, která to položila blbě (Lidickou tuším dělaly Dopravní stavby a jezdí se po tom dodnes). Prostě jen při výměně kolejnic se s panely nedá hýbat.

Autor:  jara255 [ 12 lis 2022 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Vario1523 píše:
Úsek blíže Mendláku, který má podloží tvořené velkoplošnými panely, bude zalit živicí. Úsek od zastávky směr hřbitov je na dřevěných pražcích a po výměně a srovnání kolejí bude pouze předlážděn původními panely.

Nevím, jestli velkoplošné panely jsou to pravé ořechové. Není to tak dávno, co tímto způsobem byl udělán úsek na Nových sadech a glajze jsou tam křivý v momentě, když to dokončili.

Autor:  urbonaut [ 11 lis 2022 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

PvvS píše:
Co takhle třeba nakolejovací místo pro věžku a jiný nechanizmy ? Stejně jako na první pohled zbytečnej kus dlažby mezi Bělohorskou a Bílou horou ?

A nebude té věžce vadit právě to zábradlí?

Autor:  Vario1523 [ 10 lis 2022 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

JaKo píše:
Jakým způsobem se opravuje TT na Vídeňské? Trošku se to předláždí za použití původních panelů? Zahlídnul jsem tam taky živici mezi kolejemi, je to možný?

Úsek blíže Mendláku, který má podloží tvořené velkoplošnými panely, bude zalit živicí. Úsek od zastávky směr hřbitov je na dřevěných pražcích a po výměně a srovnání kolejí bude pouze předlážděn původními panely.

Autor:  JaKo [ 09 lis 2022 08:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jakým způsobem se opravuje TT na Vídeňské? Trošku se to předláždí za použití původních panelů? Zahlídnul jsem tam taky živici mezi kolejemi, je to možný?

Autor:  PvvS [ 05 lis 2022 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Co takhle třeba nakolejovací místo pro věžku a jiný nechanizmy ? Stejně jako na první pohled zbytečnej kus dlažby mezi Bělohorskou a Bílou horou ?

Autor:  urbonaut [ 05 lis 2022 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ještě k tomu zábradlí na Osové...
Ondra K. píše:
Na Facebooku bylo vysvětlováno, že daná asfaltová plocha slouží pouze pro přístup k výhybkám a zábradlí se tam dávalo dodatečně na požadavek drážního úřadu.

Pokud je toto pravda, tak proč není vyasfaltován přístup k výhybkám u zastávky Nemocnice Bohunice?

Autor:  Eda [ 02 lis 2022 11:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ta nová zastávka se bude jmenovat Karpatská. A měla by být údajně zprovozněna až se změnovým termínem.

Autor:  Janatak [ 18 říj 2022 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

goldfinger píše:
U Zoo bych se za nadjezd přimlouval. Jestli se někdy postaví D43, provoz na Obvodové výrazně naroste.


Přesně tak. Ostatně až bude D43 (až, ne pokud), tak by mělo dojít k rekonstrukci celé Kníničské, tedy spojnice s VMO a dálnicí. Takže mimoúrovňové řešení křížení křižovatek a přechodů pro chodce ve smyslu nadchodů nebo podchodů nejen v oblasti Bystrce bude velmi žádoucí.

Autor:  michalk [ 18 říj 2022 17:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ono by taky stačilo prodloužit d-3 na Ečerovu. Je zcela zásadní rozdíl, když přijede d-3 a vyvalí se na ZOO celá šalina, než když přijede d-10 a vystoupí tak třetina až polovina lidí...

Autor:  goldfinger [ 18 říj 2022 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

U Zoo bych se za nadjezd přimlouval. Jestli se někdy postaví D43, provoz na Obvodové výrazně naroste.

Autor:  Cracatit [ 18 říj 2022 16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Hele, tohle není dálnice, aby bylo nutný tam dělat nadjezd pro trolejbusy a vyčleňovat mhd někam bokem. Primární je šalina a kdo jede autem do sídliště, musí být prostě připravenej, že tam ti lidi půjdou. Přechod je mnohem přehlednější, než jak to tam bylo před Ids-Jmk, resp. před přestavbou. Podchod a nádraží jak z dob krále klacka, však taky bylo někdy z dob bolševika.
Podchod bych neobnovoval.

Autor:  MartinV [ 18 říj 2022 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Richie: Vario podle mě psal, že trolejbusy jsou v rámci přestupní vazby v terminále (mezi tramvají a smyčkou), takže sice ne přes přechod, ale trolejbusy se tam fakt pohybují.

Autor:  jara255 [ 18 říj 2022 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Zlaťák píše:
U ZOO se už projednává obnovení podchodu.

Co mám info z důvěryhodného zdroje, jedná se o možnost proveditelnosti někdy v budoucnosti. Neznamená to, že se to bude nebo nebude dělat.

Autor:  Richie [ 18 říj 2022 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Akorát než sejdeš do podchodu/sjedeš výtahem (důchodce, kočár, osoby se sníženou pohyblivostí apod) tak ti jeden až dva spoje ujedou... A trolejbusy tama fakt nejezdí :) A jedinej problém jsou tam auta blokující 54 a 303. Co takhle raději nadjezd pro auta a autobusy? Proč stěžovat život těm, co za ty problémy nemůžou? (chodci a cestující MHD) Proč se nedělají nadjezdy?

Autor:  Vario1523 [ 18 říj 2022 07:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ve špičkách je to tam autem celkem neprůjezdné, neustále se střídají tramvaje, autobusy, trolejbusy a po přechodu neustále někdo courá. Jako Bystrčák jsem pro obnovení, včetně výstavby výtahů.

Autor:  Alanis [ 18 říj 2022 06:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

On tam byl někdy podchod a někoho napadlo ho zasypat a udělat místo toho úrovňové křížení? ](*,)

Autor:  Richie [ 17 říj 2022 15:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Zlaťák píše:
U ZOO se už projednává obnovení podchodu.


Můžu se zeptat na zdroj této informace a důvod? Jediný důvod je co mě napadá je silná autystická lobby jako v případě zrušení přímého přechodu na Ečerově.

Autor:  MartinV [ 17 říj 2022 15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A podchod by zcela nahradil přechod? Nebo ten by zůstal?

Autor:  Zlaťák [ 17 říj 2022 14:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

U ZOO se už projednává obnovení podchodu.

Stránka 4 z 124 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/