Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Tramvajové tratě
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=9&t=520
Stránka 3 z 73

Autor:  Cracatit [ 22 dub 2019 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Zlatoprste: Jak bys chtěl realizovat body 2+3? U Fanderlíkovy by musela dolů rotihlukovka na mostech přes Minskou a zas by lidi prskali, že je okruh o to víc slyšet dole v obytné zástavbě třeba na Maničkách nebo Rosického náměstí.
Pokud bys chtěl propojit galerii od Palackého vrchu směr isárky s patrem, na kterém je kruháč, tak to by určitě nešlo, zas tolik místa na sestupnou rampu tam není, že bys mohl nadejít kruháč mostem a souběžně podejít protisměrnou sjízdnou rampu z Žabovřeské na Hradeckou pro směr Svitavy. To by ta protisměrná rampa musela být fakt hódně vysoko.

Autor:  goldfinger [ 20 dub 2019 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Vidím tři velké nedostatky na křižovatkách u královopolských tunelů: Přemostění Královopolské můžou využít jenom ti, kteří jedou na Šrajbec nebo Bastr, kdo potřebuje na kruháč, musí zbytečně přes úrovňovou křižovatku, přestože technicky nebylo složité propojení za přemostěním udělat.
O chybějícím sjezdu u Fanderlíkovy už jsem psal a su rád, že se tady objevily souhlasné názory.
A pak je tady chybějící propojka z nám. Svornosti na Hradeckou. Kvůli tomu musí každý, kdo míří do oblasti věžáků na Šumavské přes křižovatku Tábor/ Korejská, která kvůli tomu nestíhá. Kdyby bylo připojení na Hradeckou, téhle křižovatce by to hodně pomohlo.

Autor:  Cracatit [ 20 dub 2019 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Šumavská v případě č. dvě, kdy zapomeneš odbočit od Pisárek do prostředního patra na kruháč Dobrovského a jedeš na horní rampu (galerií na most směr Svitavy), má řešení s menší nebo větší zajížďkou.
(1) Buď sjedeš na Technoparku z Hradecké do centra a pojedeš pořád rovně jako dvanáctka a odbočíš, kam potřebuješ, třeba na Tábor nebo Šumavskou z Purkyňky,
(2) nebo jedeš po Hradecké o sjezd dál a sjedeš na Palackého třídu a do centra k Semilassu, což je fakt velká zajížďka.
Nemožnost otočení do protisměru mezi Královopolským tunelem a vodárnou v Pisárkách by vyřešila možnost jízdy na most Kníničská, pokud by měl klasicky rampy do čtyřlístku, jak má třeba křižovatka D1 s Vídeňskou, logicky taková dostavba nedává moc smysl, protože po najetí na most by pak šlo zase jen sjet zpátky na okruh, nikam jinam, protože most nemá pokračování ke Kraví hoře, jestli si to správně pamatuju, že ta silnice dál nikam nevede.

Autor:  Zlaťák [ 20 dub 2019 07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Pokud jedu z tunelů a zapomenu nahoře sjet na rampu do Žabin, popřípadě jedu po Hradecké, chci jet na Šumavskou a "logicky" jedu rovně na most (nejedu dolů pod most a na kruháč), nemám kde sjet a otočit se. Buď musím sjet až v Pisárkách u vodáren nebo v Komíně u vozovny. Pro neznalého je to dost zoufalé. Tady vidím nedostatek.

Autor:  Cracatit [ 19 dub 2019 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Dík za doplnění. Jen mám dojem, ale jistý si nejsem, že směrem dolů je ten kousek Jindřichovy mezi Zborovskou a Minskou jednosměrka k Minské.
Pak je ještě jedna ulička mezi Jindřichovou a Táborem, snad Chládkova, která se dá s osobákem nebo malou dodávkou taky projet. Na Minské je u té uličky pobočka Spořitelny.
Chci tím jen říct, že ne vždycky je nutné jet až na Tábor. Mimochodem mě fascinuje, jak je Tábor od Minské až prakticky na Štefánikovu a Červený mlýn kompletně zasemaforovaný.

Autor:  Robert [ 18 dub 2019 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Taky se dá jet doleva přes Jindřichovu na Tábor a Minskou.

Autor:  Cracatit [ 18 dub 2019 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ke křižovatkám na okruhu u Královopolských tunelů: rampa na Korejskou, tj. k nám. Svornosti a Přívratu je spíš pro okolí Záhřebské, potažmo pro jízdu do Komína, kdo nechce jet přes Kníničskou a Branku. Kdo chce jet z tunelu do starší zástavby, ani před současnou uzavírkou nemohl jet jinak, než na Korejskou, Přívrat, dolů na Rosického náměstí a pak po šalině na Minské, z tohohle směru se na Bráfovu jinak nedá. Něco jiného je to od Pisárek, od nich se dá na Bráfovu sjet bočním sjezdem, za kterým je pak tunýlek s možností jet na Fanderlíkovu a zpátky na okruh, tahle možnost je pořád otevřená a na Minskou se tudy normálně dá jet, ale o tomhle směru nebyla řeč.

Autor:  Karlos [ 18 dub 2019 17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Určitě tam pojede 1072 coby hvězdárenská šalina

Autor:  prototyp401 [ 18 dub 2019 10:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Pár fotek z dnešního rána z Údolní.
28. 4. pořáda Hvězdárna a planetárium Brno akci při příležitosti zprůjezdnění Údolní, které se zúčastní ředitelé Hvězdárny a DPMB. Odjezd v 18:00 z Komenského nám. Nevíte někdo, co pojede za stroj, případně jakékoliv detaily?

Autor:  bugear [ 16 dub 2019 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jsem zvědavý, jaké vlastnosti bude mí šotolina nasypaná v Čertově rokli po rekonstrukci smyčky, až na ni zaprší. Vystupování a nastupování na vnitřní koleji bude asi docela radost.

Autor:  goldfinger [ 15 dub 2019 14:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Kdyby to tak bohatě stačilo, tak proč se dělal nájezd na VMO z Bráfovy? Těch pár set m navíc znamená např. větší zatížení křižovatky na Přívratu. Navíc kdo jede po Hradecké, tak mu je sjezd na nám. Svornosti k ničemu a musí přes Královopolskou.

Autor:  Alanis [ 15 dub 2019 13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

goldfinger píše:
Tak křižovatka má ještě jednu vadu - nedá se z ní dostat ve směru od kéniku do starých Žabin.

A proč? Sjezd je pár set metrů zpět u náměstí Svornosti. To myslím bohatě stačí pro obshluhu žabin.

Autor:  goldfinger [ 15 dub 2019 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak křižovatka má ještě jednu vadu - nedá se z ní dostat ve směru od kéniku do starých Žabin.

Autor:  mnadenicek [ 15 dub 2019 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

goldfinger píše:
přestože okruh mohl jít horem, když jde odvrchu, a šalina mohla zůstat dole .


Při tomto uspořádání je jeden dlouhej šalinovej most přes 3 silnice, naopak by to byly 3 různý mosty přes 1 šalinu. Modře je zhruba rozsah silnic na náspech. I tak by se asi trochu zahloubila šalina nebo by v podstatě jela v přesypaným tunelu..zajímavý.

Autor:  Zlaťák [ 15 dub 2019 09:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Obslužka nejde od nikud nikam. Od Kamenomlýnského mostu na Veslařské se má ve finální podobě napojit na Veslařskou u hřiště U Hrocha (u BS Auto).

Autor:  goldfinger [ 14 dub 2019 23:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Když ses zmínil o mostu na křižovatce Kníničská - Žabovřeská, tak ta je totálně zprasená. Šalina se šplhá čtyřicítkou nahoru a zase dolů, přestože okruh mohl jít horem, když jde odvrchu, a šalina mohla zůstat dole (oblouk o návrhové rychlosti 60 km/h. Kterej inženýrek toto vymyslel. Pověsit za k.le do průvanu. Bohužel křižovatka se významně předělávat nebude.
A ta obslužka jde odnikud nikam.

Autor:  Cracatit [ 14 dub 2019 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Mně třeba nepřijde zbytečná. Stejně by šlo tvrdit, že je zbytečný most na Kníničské přes Žabovřeskou, když by to šlo řešit světelnou křižovatkou.
sarcastic

Autor:  goldfinger [ 14 dub 2019 00:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Už aby ten tunel začali rubat. Před 5 járama bylo pozdě. Díky VMO se zachrání kaplička a to místo obětované dopravě aspoň trošku prohlédne. Myslím, že vybrané řešení (až na tu zbytečnou doprovodnou komunikaci) maximálně respektuje relief a snaží se do něho nenásilně včlenit.

Autor:  miropiro [ 13 dub 2019 10:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Svatý Antonín nebo Barbora? Brno může mít první tramvajový tunel s kaplí i patronkou

Autor:  Robert [ 10 dub 2019 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Co je na tom zaostalého? Občanské sdružení Masarykova čtvrť, z. s.

Autor:  goldfinger [ 10 dub 2019 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jsou tak zaostalí, že se ještě za 5 let nestačili přizpůsobit nové právní úpravě. Občanská sdružení zanikla, místo nich jsou spolky.

Autor:  Robert [ 09 dub 2019 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

OS Masarykova čtvrť, v prvním pádu.

https://osmc.webnode.cz/news/jak-to-bud ... rpen-2015/
V podobně nezaujatém duchu je psána většina článků.

Autor:  Karosa B732 [ 09 dub 2019 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jmenuje se to OS MČ, nebo-li Občanské sdružení Masarykovy čtvrti ...

Autor:  Maulincio [ 09 dub 2019 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

MartinV píše:
Maulincio: případná rekonstrukce náměstí je hudba hodně vzdálená.


ano ač se toho řeklo dost a nebude to hned, tak plán zní stále stejně: dodělat Kraví hora-Úvoz potom Úvoz-Husova a nakonec Náměstí míru... mezi stavbama má být ani né rok pauza takže ať to dopadne jakkoliv, tak optimisticky 3-4 roky do pravděpodobné přestavby křižovatky i smyčky. Na druhou stranu jestli jim bude stačit to co udělali navrchu teď, tak se to prodlouží. Popravdě nevím o tom že spolek (popřípadě kerej spolek) něco namítá...

Autor:  goldfinger [ 09 dub 2019 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Oprava je naprosto v pořádku, nějakou dobu vydrží a ta konečná může sloužit lépe, než před výlukou. Hloupé, i když pochopitelné je, že si obnovenou Údolní obyvatelé a návštěvníci této oblasti užijí jen do další výluky spodní části. Ale naráz od Komenského nám. se to asi dělat nedalo. Ale zase ta výluka umožní nasadit na t38/39 parciály, jestli je všechny nesežere expres Pisáreckým tunelem., případně i NAD na Kraví horu.

Stránka 3 z 73 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/