Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Tramvajové tratě
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=520
Stránka 18 z 124

Autor:  Rem [ 10 čer 2021 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Pokud vím, tohle byl hlavní smysl té rekonstrukce ne?

Autor:  king666 [ 10 čer 2021 18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Našel jsem i fotky z rekonstrukce smyčky Komárov:
http://www.dsbrno.cz/rok-2021-brno-smycka-komarov/

Dokážete z toho někdo odhadnout, jestli se posouvala poloha kolejí tak, aby se mohly tram objíždět bez omezení (a ne jako doteď kdy po pravé nesmělo nic jet když na levé byla KT8)? Případně nemáte někdo info? :)

Autor:  Robert [ 10 čer 2021 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Díky, pěkné.

Autor:  Tomáš N. [ 10 čer 2021 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Na FB stránce Tramvaj Plotní.

Autor:  Robert [ 10 čer 2021 15:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

To zajisté, ale na jakém?

Autor:  xcav8 [ 10 čer 2021 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak už dneska na Plotní zavítala šalina.
Pěkné fotky jsou na Facebooku.

Autor:  Cracatit [ 13 bře 2021 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak toho se nebojím, že by na S43 došlo v tomhle desetiletí.

Autor:  Janatak [ 13 bře 2021 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ondrah98 píše:
Chtělo by se pesimisticky odpovědět " takže nikdy". Ale nejspíš by to mohlo souviset s tím, jestli se někdy dostaví chybějící rampy u vozovny tzn. přestaví Kníničská a posune se trať směrem k vozovně. Takže jsme zase u "nikdy". confused No třeba to bude jinak...


Kníničská v dohledné době max výměna povrchu, ale zásadnější přestavba určitě ne dřív, než se stavbou D43.

Autor:  Ondrah98 [ 13 bře 2021 12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Chtělo by se pesimisticky odpovědět " takže nikdy". Ale nejspíš by to mohlo souviset s tím, jestli se někdy dostaví chybějící rampy u vozovny tzn. přestaví Kníničská a posune se trať směrem k vozovně. Takže jsme zase u "nikdy". confused No třeba to bude jinak...

Autor:  xcav8 [ 13 bře 2021 11:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jo měla by pokračovat až na Veslařskou, ale kdy to je otázka.

Autor:  Ondrah98 [ 13 bře 2021 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

xcav8: Moc pěkné video. Co mě ale zaujalo nejvíc, je autobusová zastávka na doprovodné komunikaci v čase 3:20. Ta doprovodná komunikace ústí akorát na rampu Bystrc -> Pisárky tj. do protisměru. Bude ta doprovodná komunikace někam pokračovat, aby ta zastávka dávala nějaký smysl? Nikde jsem to nenašel, ve všech vizualizacích ta zastávka je, ale nedá se z ní nikam dojet.

Autor:  MHD Brno [ 13 bře 2021 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A s tratí do Líšně? sarcastic

Autor:  xcav8 [ 13 bře 2021 00:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Práce úspěšně pokračují: https://youtu.be/DE96jZLK-mI

Autor:  Maulincio [ 07 bře 2021 14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Nějaké novinky s tratí do Líšně?

Autor:  PvvS [ 11 úno 2021 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Myslím i tohle ... https://www.facebook.com/watch/live/?v= ... _permalink

Autor:  Eda [ 11 úno 2021 01:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

To video, o kterém mluvil Pvvs, je zde:
https://www.youtube.com/watch?v=LNe2L_-QB0c
Ale je to dost neaktuální, dnes už jsme úplně jinde.

Mezitím se objevila varianta B, která se i nakonec dostala do územního plánu.

Doporučuju skupinu na FB "Šalina na Vinohrady":
https://www.facebook.com/groups/803813063558808

Tam najdete nejaktuálnější info.

Nákres varianty, která je nakonec v ÚP, přikládám.

Autor:  Cracatit [ 10 úno 2021 19:43 ]
Předmět příspěvku:  XXX et al: Přestupování na Halasáku má hlavníe: Tramvajové t

XXX et al: Přestup na Halasáku má hlavní problém v tom, že musím přes světla. Takže přestup z okružky od Královopolské na devítku je tak zhruba na pět minut, když zrovna šalina neujede před nosem, záleží na víc proměnných, bezkolizní trasa tady prostě chybí. Trochu by pomohlo, kdyby šlo přestoupit bez těch světel, třeba kratší chůzí od Lidlu, pokud by zastávka šaliny do centra byla za křižovatkou a z centra zůstala tam, kde je, protože v opačném směru jen přejdu koleje a seběhnu kopeček, což dá tak dvě minuty, když moc.
ŠČ je lepší v tom, že stojí bus uprostřed, takže stačí při přecházení před stojícím busem na přechodu ohlídat jen směr od města a rychle dojít k šalině, což není ani na dvě minuty, ta vzdálenost je celkově menší, než na Halasáku už jen tím, že není záliv a staví se u ostrůvku.

Autor:  Ondrah98 [ 10 úno 2021 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Možná širší, ale do takových ulic se prostě tramvaj v podstatě dostat nedá, takhle se stavělo před 100 lety. Viz případ Plotní... Zanořovat tunel někde u hřbitova s tím, že minimálně ten začátek bude muset být nejspíš vykopán a pak překryt (jako na trati do Kampusu) = rozkopat hřbitov, to by asi taky nešlo. Připadá mi to větší fantasmagorie než nápady pana Kunce. Smířil bych se s tím, že tudy (z SO na Vinohrady) prostě ne...

Autor:  goldfinger [ 10 úno 2021 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Když není průchodné vést šalinu ze Starky Balbínovou - nedalo by se Meluzínovou? Ulice je širší a jako bonus by byla lidštější obsluha šimického Friedhofu (z d2 by se stala funebrácká linka sarcastic ). No a pak by nezbylo než jíž do tunelu. Samozřejmě realizace by byla možná až po zprovoznění VMO Rokytova.

Autor:  PvvS [ 10 úno 2021 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Doporučuju do Google zadat Tramvaj Vinohrady Kunc a shlédnout videa. Ke sledování doporučuju popkorn a nedoporučuju nic tekutého..

Autor:  Ondra K. [ 10 úno 2021 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

FD píše:
A co sklon tratě? :-k

V horní části Líšeňské se počítá s tunelem.

MKzB píše:
Pořád v té oblasti vidím problém, že kdyby se něco horšího stalo na Křence, jako výbuch plynu před cca 15 lety, tak je celá oblast odříznutá.
Takže bych byl pro navržení nějaké, byť manipulační spojky se židenickou tratí, nebo postavení nějakého vozovenského zázemí někde v té oblasti.
Když vezmu v potas, že na Svatoplukově se kdysi trať zrušila kvůli autům, tak si nedovedu představit tramvajovou trať na Gajdošově. Leda jako manipulační jednokolejku uprostřed ulice, jako je vlečka k výstavišti, po které by se ráno a večer, když je klid, daly tramvaje převézt a to ještě za doprovodu dispečinku s modrými majáky.

Občas se mluví o nutnosti další tramvajové vozovny, pro kterou se nabízí místo v areálu Zetoru u tratě někde u tratě na Stránskou skálu. Je to průmyslová oblast, takže by neměla vadit snad ani Vodě z Tetčic.

Co se týče té navrhované podzemní tratě, prosím někoho znalejšího o nakreslení mapky.

Nutnou podmínkou realizace TT po Gajdošové je samozřejmě zprovoznění východní části VMO alespoň v úseku Rokytova - Černovická. Po odvedení tranzitu z Gajdošovy by s TT neměl být žádný problém. Mimochodem, na stavbě VMO bude záviset i ta samotná TT na Vinohrady, protože se bude napojovat v úseku líšeňské trati, který se bude kvůli MUK Novolíšeňská překládat do nové stopy a nivelety.

Autor:  Robert [ 10 úno 2021 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jo takhle. Marně jsem přemýšlel, na co bys na tom Halasáku přestupoval, max. s výjimkou šaliny na konečnou.

Autor:  Honza P [ 10 úno 2021 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Když jedu z Krpole, tak radši vystoupím na Halasáku a dojdu to pěšky, než s přestupem u nádraží a busem na Arbesovu nebo Blažkovu

Autor:  Robert [ 10 úno 2021 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A jak se chceš z Halasáku na Nejedlého dostat autobusem?

Autor:  AurumTheEnd [ 10 úno 2021 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

MKzB píše:
Co se týče té navrhované podzemní tratě, prosím někoho znalejšího o nakreslení mapky.


Tohle je mapka z léta 2020, kdy se ten návrh šaliny na Vinohrady poprvé objevil.

Příloha:
EgLl7NKWsAE9a5D.jpg

Stránka 18 z 124 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/