Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Tramvajové tratě
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=520
Stránka 16 z 124

Autor:  Cracatit [ 08 zář 2021 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jasně, proč to předělávat jednou, když to jde dvakrát. To zní skoro jak moje heslo: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. sarcastic :mrgreen: Ale dvě šaliny dávají smysl, už v minulých letech se často stávalo, že se osmička se šestkou na Běloruské a u krematoria "žduchaly" za sebou, protože není dost dlouhá zastávka. Takže by to chtělo prodloužit na původních 60 m délky. Nic o tom oficiálně nevím, tak jsem zvědav, kdy to nastane.

Autor:  MaxiMC [ 08 zář 2021 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Na rok se označník vrátí, tam kde byl před rekonstrukcí. Jak se otevře tunel na Campus, tak je požadavek na dvě tramvaje v zastávce, tak se zase označník přesune na začátek jako je momentálně teď.

Autor:  Richie [ 08 zář 2021 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

I podle dlažby je zjevné, že se označník vrátí ;-)

Autor:  M [ 08 zář 2021 10:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Panel s odjezdem zůstav vzadu, protože na 99,9% se pak označník vrátí zpět. Cestující by si zas naopak stěžovali, že nevidí na panel a že je zastávka daleko....navíc žádný dlouhý soupravy se sem neplánují.

Autor:  Ojin [ 08 zář 2021 09:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Vypadá to, že přesun Běloruské do centra je trvalý, na posunuté zastávce je standardní označník, akorát panel s odjezdama zůstal před přechodem. Zastávka z centra zůstal, ale je tam nový předsunutý označník pro soupravy nad 35 m.

Autor:  Robert [ 08 zář 2021 09:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ano, je to podle mě dočasně kvůli tomu přestupu.

Autor:  M [ 08 zář 2021 09:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Co se týká trati do Lískovce, zastávka Běloruská je dle mě posunuta jen dočasně a to kvůli návaznosti na bus, cestující si stěžovali, že je to z autobusu na tramvaj daleko.
V Bohunicích bydlím již 11 let a nikdy jsem zde neměl pocit tiché a klidné dynamické jízdy, vždy randál a drncání a cukání jak hrom, nyní trošku lepší, ale hluk uvnitř tramvají vyrobených v Česku asi snížit nelze, ale díky pryžím v kolejích je na venek jízda o dost tiší a to podstatně, už to neni to železářství co bylo slyšet na míle daleko, konečně se povedlo pro místní lidi co tu bydlí tu trať odhlučnit.
Co se týká jakéhokoliv zpravodaje nebo novin či tisku bych vůbec nebral vážně, to ani omylem.

Autor:  Robert [ 08 zář 2021 08:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Přesunutá byla už v první etapě.

Autor:  MartinV [ 08 zář 2021 07:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak jsem se včera cestou do Lískovce projel nově opravenou TT a musím říct, že mě výsledek zklamal. Zatímco předtím jsem měl pocit tiché a dynamické jízdy (jasně, každé vozidlo se chová jinak), nově se jezdí po betonových pražcích místo dřevěných a byly cítit nerovnosti ("drncalo to").
(K tomu zastávka Běloruská směr centrum je posunuta za přechod přes TT, zajímavé řešení.

Autor:  Ondrah98 [ 19 srp 2021 08:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Nějaký Bohunický zpravodaj bych bral s rezervou. V Líšeňských novinách se také psalo, že po dostavbě trolejbusu zůstane linka 55. Už to mělo být dokonce vyjednané a jak to dopadlo...

Autor:  jara255 [ 19 srp 2021 05:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Kdo ví, jak bude vypadat číselné a linkové vedení šalin po dostavbě úvrati u Kampusu. V jednom z posledních čísel Bohunického zpravodaje byla informace, že radnice vyjednává o prodloužení linky 10 do St. Lískovce po otevření nové tratě ke Kampusu.

Autor:  Pavel [ 19 srp 2021 00:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Toto linkové vedení ale bude mít jednu vadu na kráse, rozdílná odjezdová stanoviště na hlaváku:
Směr Lesná - nástupiště 1 (linka 9), nástupiště 2 (linka 7)
Směr Bohunice - nástupiště 1 (linka 7), nástupiště 3 (linka 8)
Směr Líšeň/Geislerova - nástupiště 4 (linka 8), nástupiště 5 (Grand, linka 10) - to už je teď.

Uvidíme, osobně bych tomu i tak dal šanci.

Autor:  Cracatit [ 18 srp 2021 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Prste: tentokrát souhlasím, proudy se rozdělí, na hlavasu probíhá výměna skoro všech v osmičce. Jenom jedna věc se mi na současné desítce mírně nelíbí, že má tři konečné. Nechal bych střídavě 2x Novolíšeňskou a 1x Stránskou skálu.
Jinak šestku používám docela často, přecejen se radši nádraží vyhýbám, když můžu a když to jde, klidně radši vysednu u pátého nástupiště a kus dojdu, pokud mám cíl ve městě.
Při průletu městem to různě střídám podle denní doby a toho, co jede dřív, kombinace 8+9 není o moc pomalejší, než 6+5 nebo 6+trajfl na Pionýrské.
I když bych řekl, že úplně nejrychlejší byla stará verze devítky po Cejlu ke Grandu a do Komecu, v kombinaci s osmičkou jsem takhle párkrát jel asi za 35 minut z Lesnické na Dunajskou, to byl teprve průlet. Paradoxně trajfl na Pionýrskou nebo po Úvoze na Mendlák s přeskokem na 6 zas tak rychlý není.
Párkrát jsem zkusil i kombinaci 26 na Čtvrtě, poklus na 50 a 6 Osová - Dunajská a šlo to, ale nějakou extra rychlostí tohle spojení taky neoslnilo.

Autor:  Ondra K. [ 18 srp 2021 17:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ad Jugoslávská: Problém až tak není něco vyprojektovat, ale povolit. Předpokládám, že taková vysazená chodníková plocha pro zastávku by dost pravděpodobně vyžadovala územní řízení.

Janatak píše:
Praxe je ovšem taková, že nemálo řidičů nesleduje VDZ a jezdí právě i přes ten vyvýšený ostrůvek. Jako zmatečné je to pro neznalého dost.

Ano, obojí je samozřejmě pravda.

Autor:  goldfinger [ 18 srp 2021 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Organizaci dopravy op září zatím DP nezveřejnil, ale ukončení d7 na Zemědělské dává smysl, bo podstatná část frekvence míří na Mendelu a do Čertovy rokle by jedna linka mohla stačit. Rychlejší spojení na Lesnickou to přes Vsetínskou bude určitě - jediné místo, kde by se mohla plynulost významněji zadrhnout, je na roli, na rozdíl od d6, která musí přeskákat Poříčí, 2x Mendlák, napojit se na Husovu, odbočit z Husovy a překonat Koliště. Za sebe bych tuhle změnu plus současnou podobu d10 nechal i po ukončení výluk Lesnická a Žabovřeská.

Autor:  Cracatit [ 18 srp 2021 14:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jak to je s tou sedmičkou? Četl jsem tu na fóru, že bude jezdit v trase Švermova - Vsetínská - nádraží - Cejl - Jugoslávská - Zemědělská. To protažení na Lesnou bude jen dočasné? Docela se mi ta linka hodí, když vylezu z regionálky na Dunajské, tak to bude možná rychlejší průlet na Lesnickou, než šestkou s přestupem na Čáře nebo Pionýrské.

Autor:  mnadenicek [ 18 srp 2021 12:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jiricek píše:
Zastávka Všetičkova je zase zastávka Vídeňského typu (Nástupní plochu tvoří vozovka zvýšená na úroveň chodníku. Nastupující vstupují na nástupní plochu až v momentě příjezdu vozidla hromadné dopravy. Slouží zejména pro tramvajovou dopravu; zdroj stejný)


Je, ale né klasická. Měla být pravidelně pojížděná autama (klasická vídeň), ale jak je tady psáno, překopalo se značení a auta už můžou jet po kolejích (na rozdíl od řečkovic). To jsem myslel tím "pravidelně nepojížděna" slouží už jen pro sjezdy - je to modifikace původní vídeňské zastávky. Kdyby tam nebyly sjezdy, tak tam může být zastávka s mysy (vhodnější), z hlediska dopravy je to uplně jedno. A na Zdráhalce se to navbrhlo takto už od počátku..

Co se týče Jugyndy:
Chápu, že to nebylo v plánu, to vím, ale když už se oprava v tom úseku tak pozdržela, myslel jsem, že to doprojekutují celý, toť vše. Za mě, a to se asi opakuju, buď bych opravu kolejí na tom spodním úseku vyřešil víc na light: místo kompletní konstrukce s pevnou jízdní dráhou (DZP-panely) jen výměna upevnění a vyhnilých pražců jako na štefanikově třídě a náhrada panelů asfaltem jako na Křence po nehodě trajfu, nic velkýho navíc. A nechal bych to pak ještě dosloužit a pak udělal kompletní promyšlenou rekonstrukci s regulérním projektem, úpravou zastávek a např. i výměnou výhybky, která dožije. A nebo bych to přidal do této stavby (když u ž se tak pozdržela), ale přidávat kosmetiku, která ničemu krom estetiky zásadně nepomůže ...

Autor:  Janatak [ 18 srp 2021 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ondra K. píše:
Však ano. Právě díky svedení provozu na koleje mohl onen přechod vzniknout. V původním uspořádání s pojížděnými vídeňskými zastávkami by délka přechodu vycházela příliš dlouhá.


Praxe je ovšem taková, že nemálo řidičů nesleduje VDZ a jezdí právě i přes ten vyvýšený ostrůvek. Jako zmatečné je to pro neznalého dost.

Autor:  ds [ 18 srp 2021 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

goldfinger píše:
Dostal jsem odpověď na dotaz k opravě smyčky Zemědělská: "Plánuje se rekonstrukce celé smyčky a dotčeného úseku uvedené komunikace, která termínově bezprostředně naváže na ukončení výluky v ulici Lesnické (předpoklad od 20. září) tak, aby přes dotčený úsek po nezbytně nutnou dobu nemusela být vedena trasa autobusové linky 46, která bude dočasně ukončena v zastávce Zemědělská." Předpokládám, že po dobu opraff bude a46 vedená přes Jugosláffskou a Zemědělskou.


ideálně kdyby u té smyčky "usekli roh" tak, aby se dalo vyjíždět i směrem na Lesnou. Pak by tam mohla končit 46.

Autor:  Vario1523 [ 18 srp 2021 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Sedmička má jezdit z Čertovy rokle do Bohunic pokud vím, tomu by oprava smyčky na Zemědělské neměla bránit.

Autor:  Cracatit [ 18 srp 2021 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Super, to je dobrá zpráva. Jen tím pádem nebude moct jezdit nová verze sedmičky už od září?

Autor:  goldfinger [ 18 srp 2021 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Dostal jsem odpověď na dotaz k opravě smyčky Zemědělská: "Plánuje se rekonstrukce celé smyčky a dotčeného úseku uvedené komunikace, která termínově bezprostředně naváže na ukončení výluky v ulici Lesnické (předpoklad od 20. září) tak, aby přes dotčený úsek po nezbytně nutnou dobu nemusela být vedena trasa autobusové linky 46, která bude dočasně ukončena v zastávce Zemědělská." Předpokládám, že po dobu oprav bude a46 vedená přes Jugoslávskou a Zemědělskou.

Autor:  P. Haluza [ 17 srp 2021 22:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jestli se jedná o přechod, který je umístěn nad zastávkami ve směru na Kraví horu, tak to není ten důvod. Podle původního značení je za tímto přechodem vozovka zase rozšířena právě do těch vyvýšených chodníků, ale následná úprava změnila přerušovanou čáru na plnou. :mrgreen:

Autor:  Ondra K. [ 17 srp 2021 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

P. Haluza píše:
Všetičkova je ovšem pikantní v tom, že podle namalovaného vodorovného značení auta jezdí přes koleje a na ten vyvýšený ostrůvek se vlastně ani nemůžou dostat.

Však ano. Právě díky svedení provozu na koleje mohl onen přechod vzniknout. V původním uspořádání s pojížděnými vídeňskými zastávkami by délka přechodu vycházela příliš dlouhá.

Autor:  Ondrah98 [ 17 srp 2021 22:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Původně se po nich však jezdit mělo. Ovšem minimálně ve směru do centra to bylo tak nelogické a neintuitivní, že tak jezdila menšina řidičů. Většina po kolejích. A pak se to za celkem velké debaty změnilo na nynější podobu a vyvýšená část se pro auta využívá pouze pro příjezd k nemovitostem.

Stránka 16 z 124 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/