Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Tramvajové tratě
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=9&t=520
Stránka 2 z 101

Autor:  Robert [ 14 říj 2020 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A zároveň si umím představit protesty majitelů Olympie, jaká že to vznikla Aviatikům výhoda.

Autor:  adam_r [ 14 říj 2020 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Co se tyce P+R u Avionu, tak si umim predstavit i variantu, ze se Avion domluvi s mestem na poskytnuti casti parkoviste (treba se tam da udelat nejaka patrova cast v rohu. Spousta lidi se cestou domu zastavuje na nakup a kdyz uz zaparkovali kousek od obchodu, tak proc jezdit jeste nekam jinam. To P+R muze byt slusna vyhoda pro obchodni centrum.

Autor:  king666 [ 14 říj 2020 18:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ondrah98 píše:
Takový řešení mi dost připomíná metro v poli v metropoli (Letňany). Ale nevím, jak to tam je teď využitý.

To vyuzity celkem je, pred casem se snad rusilo i zkraceni kazdeho druheho spoje na nacestnou konecnou ;) Tam je spis problem ze to nejede dal do tech Letnan...


Jako k Avionu je to 1-2 km a zlepsilo by to solidne dopravni dostupnost nakupniho centra jakozto mista kam by nedej boze nekdo i chtel jet... P+R by se taky hodilo, jediny u ustredaku je dost malo na to ze se blbne se zonama... ideal by to teda bylo az k Olympii... jezdi tam pul Brna (a Moravy k tomu) ;)

Autor:  P. Haluza [ 14 říj 2020 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak ono samotné ukončení TT v zóně 510 není určitě na škodu. Pokud P+R parkoviště bude v zóně 101 někde mezi Olympií a Brnem, bude to win-win situace. :mrgreen:
V podstatě přestupní terminál nepotřebuje zas tak moc prostoru -- obyčejná tramvajová zastávka, k tomu záliv pro busy a dejme tomu dvě nebo tři stání. A samozřejmě vydlážděná plocha pro P+R.

Autor:  Robert [ 14 říj 2020 15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Především tam velká část pozemků patří nějaké nizozemské společnosti s dánským a nizozemským jednatelem. Ti asi nebudou chtít pozemek prodat, tam budou jiné plány.

Autor:  Ondrah98 [ 14 říj 2020 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

P. Haluza píše:
A co pole naproti Avionu na druhé straně dálnice?


To ti za stávající situace přinese minimálně jedno nutné křížení s nějakou silnicí, pravděpodobně mimoúrovňový, takže náklady navíc. A na tom nejspíš nic nezmění ani přestavba křižovatky D1 x D2. Další věc je, jestli by to vůbec mělo smysl a našlo si to využití, aby se to vyplatilo. Takový řešení mi dost připomíná metro v poli v metropoli (Letňany). Ale nevím, jak to tam je teď využitý.

Autor:  Cracatit [ 14 říj 2020 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jinak Avionu by to nemuselo vadit, když jim to doveze zákazníky, teď doplácí za A-67, místo ní by platili za šalinu v podobném intervalu. Pokud by byl přestup až v Olympii, mohlo by to mít ještě větší přínos, přestože by TT končila v zóně 510.

Autor:  Cracatit [ 14 říj 2020 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

No, ehm. Není v těch polích mokřad v Chrlicích? Píše o něm Standa Biler ve své poslední knížce 111 míst v Brně, která nesmíte minout.

Autor:  P. Haluza [ 14 říj 2020 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A co pole naproti Avionu na druhé straně dálnice?

Autor:  Matej M. [ 14 říj 2020 14:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A OC majú záujem o výstavbu TT pred svojimi barákmi?

Beriem, že výstavbou TT sa vďaka tzv. bahn-efektu môže počet cestujúcich aj zdvojnásobiť ale bude to postačovať? Dokonca, ak by to aj OC preplatili?

Význam TT južne od Komárova vnímam v prvom rade v tak potrebnom P+R, ktorý by riešil obe ramená D1 a D2. Ten je pre atraktívnosť vhodné umiestniť neďaleko Hnevkovského.

Autor:  Ondrah98 [ 14 říj 2020 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

goldfinger píše:
V areálu Avionu je hafo místa a je příjezd a odjezd na v strany. Kdyby to tam z jakéhokoli důvodu být nemohlo, tak jediné v úvahu přicházející místo je na křižovatce u někdejšího Baumaxu (dnes OBI?). Ale to neřeší obsluhu Avionu, takže nic.
Kde je u Avionu "hafo místa"? Však je ten prostor ohraničenej ze 2 stran dálnicí a z jedné strany řekou. A celej ten prostor vyplňují obchody, repektive jejich parkoviště. A všechno je to soukromý, takže nějak nevím, kde se nachází to "hafo místa" na nějaký terminál. Jo jasně kapacita parkoviště se dá zmenšit, ale přistoupí na to někdo?

Autor:  goldfinger [ 14 říj 2020 11:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

P. Haluza píše:
Tak pokud by to měl být přestupní uzel mezi regionálními busy a tramvají, tak ideální je někde v poli mezi Olympií a Avionem, s rozumnou docházkovou vzdáleností alespoň k jednomu z nich, ale zároveň bez většího vlivu na dopravu v tom konkrétním centru.

A jak by se tam, resp. z něho asi dostávalo, přeskokem dálnice? Vybudováním nové silnice z Přízřenic? V areálu Avionu je hafo místa a je příjezd a odjezd na všechny strany. Kdyby to tam z jakéhokoli důvodu být nemohlo, tak jediné v úvahu přicházející místo je na křižovatce u někdejšího Baumaxu (dnes OBI?). Ale to neřeší obsluhu Avionu, takže nic.

Autor:  P. Haluza [ 14 říj 2020 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak pokud by to měl být přestupní uzel mezi regionálními busy a tramvají, tak ideální je někde v poli mezi Olympií a Avionem, s rozumnou docházkovou vzdáleností alespoň k jednomu z nich, ale zároveň bez většího vlivu na dopravu v tom konkrétním centru.

Autor:  Robert [ 14 říj 2020 09:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

No co, tak se konečná udělá někde u parkové dráhy a bude v zóně 101. :-)

Autor:  P. Haluza [ 14 říj 2020 08:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Olympia určitě ne, tam už je zóna 510 a to by nikdo dobrovolně nepřiplácel. :mrgreen:

Autor:  MartinV [ 14 říj 2020 07:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jara255: P+R by samozřejmě nemuselo být přímo u Avionu, ale po cestě. Avion by byl dobré místo na zakončení, popř. Olympie?

Autor:  jara255 [ 14 říj 2020 07:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Smyčka u Avionu je blbost. Kam by tam dali parkovuště P+R. Navíc DPMB se neustále snaží využívat zkracování linek smyčkami typu Rakovecká, Jundrov, Švermova, atd.

Autor:  Cracatit [ 13 říj 2020 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A nebyla tu kdysi na začátku Ids myšlenka vybudovat terminál místo parkoviště pro cirkus, nebo si to pletu se současnou konečnou Mariánské náměstí na parkingu? Prostě bylo tu cosi takového, nebo je to jen šotoanarchistická myšlenka zdejšího fóra a káčka?

Autor:  xxx [ 13 říj 2020 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Mně by se klidně líbil přestupní terminál v místě dnešní smyčky v Komárově. Aspoň by tam byla vazba na tangenciální 50 a E50.

Autor:  P. Haluza [ 13 říj 2020 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Myslím smyčku Dolní nádraží, kterážto teď působí tak nějak opuštěně. A místa je tam dost. :mrgreen:
Navíc je tam bonus v podobě dostupného spojení právě s ÚAN.

Autor:  goldfinger [ 13 říj 2020 10:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Myslíš ÚAN?

Autor:  P. Haluza [ 12 říj 2020 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Co třeba na Dolním nádraží?

Autor:  goldfinger [ 12 říj 2020 22:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ondra: A kde a 67 ukončit? Napadá mne jedině na Úzké, nebo na Masné.
Cracatit: Bohužel máš asi pravdu. První úsek rozšíření už sice má stavební povolení, ale další dva roky se bude čekat na předložku jakýhosi pojebanýho plynu.

Autor:  Cracatit [ 12 říj 2020 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ondra K.: Hezká vize na dvacátý druhý století, do 2035 to určitě nebude, když vidím, jak s tím šestipruhem Kývalka-Rohlenka ŘSD otálí už od dob ministra Římana.
Souhlasím s ostatníma, že ten záměr je potřeba realizovat, že by se hodil už za stávající výluky, ale v dohledné době to prostě nebude.
Slyšel jsem jinak, že v novém územním plánu by tahle myšlenka minimálně po začátek D2 měla být zachovaná.

Autor:  Ondra K. [ 12 říj 2020 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Napojení Avionu na tramvaj by umožnilo zrušit jižní větev a67 a díky pořádnému přestupnímu terminálu s možností odstavení autobusů by odpadla nutnost zajíždět od jihu až na Úzkou. Ze stavebního by hlediska by to taky nemusel být nijak závažný problém. V souvislosti s východní částí VMO dojde k přestavbě ul. Hněvkovského včetně očekávatelného snížení intenzity dopravy. V rámci přestavby D1 na šestipruh bude komplet přestavěn i MUK D1xD2 a u dálnice D2 se zase počítá s přestavbou od nulného kilometru až po Chrlice. Všechny tyto stavby by se určitě daly připravit tak, aby nebyl problém TT realizovat, kdyby se chtělo.

Stránka 2 z 101 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/