Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Tramvajové tratě
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=520
Stránka 2 z 124

Autor:  KubaS [ 03 úno 2023 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

https://navrhy.damenavas.cz/w/detail-navrhu/94

Autor:  mnadenicek [ 10 led 2023 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Bokovnice tam nejsou? Řekl bych, že velký podíl má ten oblouk malého poloměru a napadla mě možná blbost, ale jestli s tím mazáním, který právě tohleto částečně řeší, není problém skrz ten podélnej sklon..

Autor:  Cracatit [ 10 led 2023 14:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Osobně bych řekl, že hluk narůstá s jízdou od Západní brány na Osovou, vyšší rychlost a jízda dolů plus do zatáčky, kde to skřípe. Asi by to chtělo dodělat stacionární mazání, jako třeba na Mendláku nebo na Jugoslávské, no a pak ty pryžové bokovnice. A ppokud by ani tohle nestačilo, tak ještě může dojít na nějaké panely přímo u vrat na Osové na stěnách, teprve pak by to připomínalo metro.

Autor:  MartinV [ 10 led 2023 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

M: nejde tolik o samotnou jízdu v tunelu, ale hlavně o průjezd spodního oblouku tunelu (tedy u výjezdu k Osové). Skoro bych řekl, že i bez tunelu průjezd tímto obloukem vydává hodně hluku. Škoda, že zatáčka není třeba trochu naklopená.

Autor:  M [ 10 led 2023 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Toto jsem říkal už při první jízdě tunelem a říkali jste že je to normální jako v metru, říkal jsem že ne, ale prej jo. Já si to nemyslím, ale myslím si, že je tam ještě hodně místa v kolejišti, kam lze dát pryže a odhlučnění a dřív nebo později se to určitě bude muset řešit, až v létě lidi otevřou okna, budou to vnímat daleko víc než nyní a bude jim to vadit.

Autor:  ZGHK [ 10 led 2023 12:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jestli se nepletu, tak vyhodnocení dodržení hlukových limitů je jednou ze součástí zkušebního provozu, který právě u stavby běží. Pokud normy splněny nebudou, tak to DPMB jako stavebník bude muset řešit. Analogicky jak ŘSD u tunelů Dobrovského.

Autor:  MartinV [ 10 led 2023 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Když tak na Osové poslouchám každý den to pištění z tunelu, tak si říkám, jestli dojde k nějakému odhlučnění.
A zda to vůbec splňuje hlukové limity? Rozléhá se to po poměrně širokém okolí.

Autor:  Zlaťák [ 08 led 2023 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Aby to nebylo celoud dobu. Mám pocit, že třeba v Bratislavě pod hradem se taky v tunelu svítí (matně si to tak vybavuju).

Autor:  jara255 [ 08 led 2023 08:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ví někdo proč nebo do kdy se bude svítit v tunelu ke Kampusu?

Autor:  M [ 14 pro 2022 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A ty brány na začátcích tunelů se na noc zavírají?

Autor:  corsair_cz [ 14 pro 2022 00:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

U zastávky Západní brána mě překvapilo, jak špatně - jestli vůbec - se dá zajistit proti vandalům. Při vstupu z povrchu jsou tam pouze rolety, které se dají stáhnout dolů. Neplánuje se tam ještě nějaká stavba, která to celé ohraničí? Bojím se aby nedopadla jak Jírova.

Autor:  Ondrah98 [ 13 pro 2022 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

To se poddá... Na Jírově taky (už) nic není, dříve tam ale snad nějaké ukazatele byly. A musíme přiznat, že na Jírově je změna nástupiště podstatně složitější než na ostrovní zastávce, kde teoreticky stačí "čelem vzad".

Autor:  jara255 [ 13 pro 2022 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Nelze srovnávat s nástupištěm metra, které je dlouhé 100m a mnohonásobně širší. Také obvykle tam vedou minimálně dvoje schodiště, takže tam lze snadno ztratit orientaci. Zde to opravdu nehrozí.

Autor:  MartinV [ 13 pro 2022 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jasně, dostatečné to asi je. Ale (zvlášť, pokud to někdo srovnává s metrem) označníky jde přečíst z jednotek metrů, a ostrůvek není tak malý, aby třeba hůř mobilní člověk stihl dojít na správnou zastávku, když už vůz přijíždí (v té chvíli teprve vidí, co má za konečnou na tablech, navíc je to na znamení).

Asi bych čekal nějaké ukazatele od eskalátorů, ale možná čekám moc.

Autor:  M [ 13 pro 2022 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

MartinV : na co navigaci? Je to zastávka jako každá jina, nikde nemáš žádnou navigaci. Jak tu bylo napsáno na Kampus jde vidět a myslím, že směr na označnících a na panelech je dostatečný. Navíc jako všude i zde každý přijíždějící vůz má napsáno kam jede.

Autor:  Alanis [ 13 pro 2022 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

MartinV: Ano, jako dobrý navigační systém slouží to, že na konečnou jde vidět :D

Autor:  MartinV [ 13 pro 2022 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ojin: na druhou stranu to má celkem dobrou funkci, když jdu na zastávku Osová, odjezd směr město. Z tunelu dobře dopředu slyším (v oblasti zastávky), zda se blíží tramvaj, a tedy kolik mám času dojít na zastávku. :D

Autor:  Ojin [ 13 pro 2022 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Já jsem ještě v sobotu odpoledne stál na lávce na Osové, když zrovna jela nějaká zkušební jízda. Napřed jsem myslel, jestli nepřistává letadlo, ten tunel funguje jako dobrá ozvučnice, bylo to slyšet už dost dlouho před výjezdem. Asi by mohl pomoct nějaký lepší povrch stěn (nějaké jehlany nebo něco měkčího), aby se to lépe pohltilo. Jinak v samotné šalině mi to taky přišlo v pohodě.

Autor:  MartinV [ 13 pro 2022 08:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Má vlastně Západní brána nějaký jiný navigační systém kromě označníků zastávek a ELP? Tj. zda člověk po sjetí eskalátory zjistí, na jaké nástupiště se vydat.

Autor:  Ondra K. [ 12 pro 2022 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ano, a na Soukenické a Křídlovické byly nástupiště už sníženy.

Autor:  urbonaut [ 12 pro 2022 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

MartinV píše:
Kvůli kterým typům tramvají se vlastně dělají ty nízké nástupní ostrůvky? Je to jen kvůli vozům s výklopnými dveřmi? Vím, že kdysi to tu nějak padlo, jen si tím nejsem jistý. A trochu je škoda, že nemůžeme budovat tramvajové zastávky, kde by nástup byl pohodlný se stejnou úrovní nástupního ostrůvku i podlahy tramvaje.

A že jsme ty vysoké ostrůvky už postavit dokázali, úsek Vsetínská až Soukenická a myslím, že i zastávka Jírova.
Jen jestli u té Západní brány nebude problém v tom, že je v mírném oblouku...

Autor:  M [ 12 pro 2022 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Robert: JJ uvnitř je to uplně v pohodě i v KT8, ta 45T je uvnitř pěkně tichá, bylo to pěkné svezení, ikdyž popravdě nechtěl bych sedět na těch sedačkách u dveří, to je takový no blbý. Příště vystup na Bráně a počkej až něco pojede.

Autor:  Robert [ 12 pro 2022 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

M píše:
Uvnitř tramvají mě ale hluk nějak víc nepřišel a nevadil.

Jel jsem tam dnes v 1760. Nevědět, že tak má být hluk, ničeho jsem si nevšiml. Samozřejmě uvnitř.

Autor:  jara255 [ 12 pro 2022 18:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Záhada vyřešena, svítí tam žlutá, jak jsem předpokládal. Je to vidět na videu v předchozím příspěvku od M v čase 8:12 https://youtu.be/AOqPIBWtbaA?t=492. Za žlutou následuje blikající žlutá.

Autor:  M [ 12 pro 2022 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Dnes jsem se svezl tunelem:
https://www.youtube.com/watch?v=AOqPIBWtbaA
Ten hluk na Západní bráně je o dost vyšší než kdekoli v metru, takový randál jsem nezažil nikde v Praze, ani ve Vídni, v metru n německu a ani v Paříži, dokonce i nejstarší metro v Budapešti je tižší, naštěstí u vyjezdů z tunelu neni žádná zástavba, ale na Bráně když se vyleze nahoru tak je to dost slyšet, až se tam postaví domy, může to být problém. Uvnitř tramvají mě ale hluk nějak víc nepřišel a nevadil.

Stránka 2 z 124 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/