Diskuzní fórum MHD Brno http://forum.bmhd.cz:80/ |
|
Tramvajové tratě http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=520 |
Stránka 10 z 124 |
Autor: | Cracatit [ 10 čer 2022 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Souhlasím, sedmičku bych nechal i po konci výluky Žabovřeská, i desítku v současné trase, části jedničky by dost ulevila. S Běloruskou to byl jen příměr, asi nejhorší to bude na Osové, kde není v šalinové trakci moc na výběr, buď nově ještě víc narvaná osmička, nebo šestkou krok sun krok, rychlostí pouliční dráhy na Čáru nebo na přestupy Mendlák nebo Poříčí... |
Autor: | urbonaut [ 10 čer 2022 09:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Cracatit píše: Nebude stíhat, protože se do ní nahrne poměrně často větší balík lidí, takže okolí Běloruské bude mít smolíka, co se týká sezení nebo vůbec nastupování do nenarvané osmičky. Tak okolí Běloruské snad bude moct aspoň ve špičkách nadále využívat vložené spoje ze Švermovy na Hlavní nádraží, ať už budou označeny jako 7, 8, 10 nebo úplně jinak (podle toho, kam budou od nádraží pokračovat) |
Autor: | luda_612 [ 10 čer 2022 08:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Alanis: Samozřejmě neznám české drážní zákony ale například ve Vídni fungují centrální nástupiště mezi zastávkami Süßenbrunner Straße, Oberfeldgasse a Forstnergasse jen by se musely změnit výhybky u vjezdu do tunelu u Osové. Odkaz na zastávku https://maps.app.goo.gl/7gfTS2GL5gRamFNZ7 |
Autor: | MKzB [ 10 čer 2022 08:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
To středové nástupiště lze pořešit křížením kolejí z každé strany stanice. |
Autor: | Cracatit [ 10 čer 2022 07:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Alanis, to mě na celé věci uráží asi ze všeho nejmíň, mnohem blbější je, že dopravní podnik v podstatě zabetonoval na další roky délkovou kategorii šalin. |
Autor: | Alanis [ 10 čer 2022 07:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Nejblbější na tom celém je to, že když by se případně někdy v budoucnu protáhla trať až někam na kameňák a udělala se tam normální smyčka, tak stejně tam budou muset jezdit jen obousměrné šaliny, protože zastávka Nová Jihlavská má středové nástupiště |
Autor: | Cracatit [ 10 čer 2022 01:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Nebude stíhat, protože se do ní nahrne poměrně často větší balík lidí, takže okolí Běloruské bude mít smolíka, co se týká sezení nebo vůbec nastupování do nenarvané osmičky. A to nemluvím o plánované výstavbě v okolí "Západní brány." Mají tam prý místo sportoviště vyrůst byty, ty mají růst i na Kameňáku. Až vyrostou, třeba i s přispěním Spořitelny, všichni se budou divit, proč osmička není protažená až na Kameňák, že musí končit v kampusu a k ní se musí trajflem. |
Autor: | Zdeněk [ 09 čer 2022 11:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Ondra: přesně, nedokážu si moc představit jak bude 8 v aktuálních intervalech stíhat, kór jestli tam mají končit i 401-406 |
Autor: | Ondra K. [ 09 čer 2022 11:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
MartinV píše: Kapacita 8 se asi jen tak nezlepší, když DP plánuje nákup vozů kapacitně srovnatelných s KT8. Další problém jsou obratové koleje u Kampusu délky pouze 65 m. V rámci nějaké rezervy pro budoucí posílení provozu by tam mělo být minimálně 90 m, tak aby se tam vešly dva dlouhý vlaky. |
Autor: | xxx [ 09 čer 2022 11:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
goldfinger píše: Moje babička říkávala "nehýbej s dobrotou". Šumavská je sice teď téměř uprostřed ničeho, ale po urovnání sporu s Kliminvestem by se v areálu někdejších jaselských kasáren mělo stavět, což dopravní situaci poměrně výrazně změní. Jakékoli zásahy by se měly dělat až po dokončení. Jestli ti lidi půjdou na Šumavskou, nebo na Hrnčířskou (kterou navíc navrhuji přesunout dejme tomu o jednu křižovatku dál od centra, alespoň tu ve směru z centra) je úplně jedno. |
Autor: | MartinV [ 09 čer 2022 10:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Mimochodem máte někdo informaci, jak to vypadá s plánovanou zastávkou právě u té Moravské zemské knihovny? |
Autor: | goldfinger [ 09 čer 2022 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Moje babička říkávala "nehýbej s dobrotou". Šumavská je sice teď téměř uprostřed ničeho, ale po urovnání sporu s Kliminvestem by se v areálu někdejších jaselských kasáren mělo stavět, což dopravní situaci poměrně výrazně změní. Jakékoli zásahy by se měly dělat až po dokončení. |
Autor: | Naxashi [ 08 čer 2022 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
xxx píše: Já bych třeba zrušil zastávky Šumavská a Kartouzská a obě je nahradil zastávkou Štefánikova, která by byla u křižovatky s Domažlickou a Reissigovou. Případně bych pro zrovnoměrnění posunul Jungmannovu o něco blíž k centru a Hrnčířskou naopak o něco dál od centra (to říkám jako člověk, který ji v současné poloze hojně využívá). Tady se s těma zastávkama nic nedělalo snad sto let (myslím co se týče polohy). Ty zastávky vznikaly v době, kdy se jezdilo krokem a stavělo se fakt u každé vrby. A taky na polohu zastávek měly určitě vliv například tehdejší fabriky. Jo! Tohle udělat. Konečně. Aspoň bude možné přestupovat na tu 67. |
Autor: | Cracatit [ 08 čer 2022 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Souhlasím. Šumavská je dost uprostřed ničeho, poblíž jen kasárna, kterým je jedno, kde ta zastávka leží. Takže souhlasím s názorem XXX z posledního příspěvku. Hrnčířská je šikovně umístěná, ale posunutí mezi Šumavskou a tu mezilehlou uličku by nevadilo, myslím uličku mezi Hrnčířskou a Šumavskou, co končí na náměstí vnitrobloku (tuším Kříženeckého), resp. ji jde pěšky projít k zastávce trajflu Botanická. Co si pamatuju z nějakých návrhů rekonstrukce Štefánikovy třídy, tak Jungmannova má být posunutá blíž k centru asi o 150-200 m. Podrobnosti neznám. |
Autor: | xxx [ 08 čer 2022 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Já bych třeba zrušil zastávky Šumavská a Kartouzská a obě je nahradil zastávkou Štefánikova, která by byla u křižovatky s Domažlickou a Reissigovou. Případně bych pro zrovnoměrnění posunul Jungmannovu o něco blíž k centru a Hrnčířskou naopak o něco dál od centra (to říkám jako člověk, který ji v současné poloze hojně využívá). Tady se s těma zastávkama nic nedělalo snad sto let (myslím co se týče polohy). Ty zastávky vznikaly v době, kdy se jezdilo krokem a stavělo se fakt u každé vrby. A taky na polohu zastávek měly určitě vliv například tehdejší fabriky. |
Autor: | pan bubacek [ 08 čer 2022 19:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Zastávka Valašská: "Kdyby" byl nadchod trati za bývalou zastávkou Osová zprovozněn souběžně se stávající zastávkou Osová, dá se předpokládat, že by snad ani nepřišla k úvahu. Nynější obcházení "půkly Lískovce"je, pro starší generaci a matky s kočárky dost velký problém, tak zřejmě za ni "lobbovali" u starosty. Jinak co se týče četnosti zastávek a jejich vzdálenosti; stačí se podívat na staré jízdní řády, kde tyto jsou uvedeny. Dnes by ta ED stále u každé "vrby"-př. Veveří: Zast. u Lucerny/myšleno restaurace/, Sokolská, Tivoli. Určitě najdeme i další ulice např. Merhautova. |
Autor: | ZGHK [ 08 čer 2022 18:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Pavel píše: To mi dáváš do úst něco, co jsem neřekl. Dobrá, ale vyznělo to tak:-) Pavel píše: Za cenu vylepšení dopravy ke kampusu a nemocnici, se to části cestující zhorší. To nejsme ve při, ale to zhoršení je oproti zlepšení natolik marginální, že nestojí ani za zmínku. Jo, nebydlím tam:-) Pavel píše: Ke kampusu nebude moci jet šalina směr Mendlák A proč by nemohla? Že nebude, je věc jiná... Pavel píše: Nicméně nevěřím, že ta šalina vyřeší přeplněnou linku 25. To ani nikdy nebylo jejím cílem. Pavel píše: Navíc se obávám, že i linka 8 bude na tom kapacitně velmi zle. Já se zase obávám, že relevantnější je v tomto ohledu dopravní model, než názor Tvůj, můj nebo nějakého jiného šotouše. |
Autor: | MartinV [ 08 čer 2022 07:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Pavel: myslím, že někde zaznělo, že mezi tramvajemi 6 a 8 (Starý Lískovec a nemocnice) by měla být zajištěná přestupní vazba (tedy sjíždění v zastávce, např. Běloruská). Kapacita 8 se asi jen tak nezlepší, když DP plánuje nákup vozů kapacitně srovnatelných s KT8. |
Autor: | Pavel [ 08 čer 2022 02:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
ZGHK píše: Sorry, ale tomu jsem nemohl odolat. Toto je úplně krystalická ukázka šotouvažování, že každá změna je nutně změnou k horšímu. A nedejbože, když se mění nátěr:-) To mi dáváš do úst něco, co jsem neřekl. V tomto případě je to prostě konstatování faktu. Za cenu vylepšení dopravy ke kampusu a nemocnici, se to části cestující zhorší. To ale neznamená, že ty změny nemám dělat nebo že nedávají smysl. Pokud nyní mám možnost přestoupit na dvě tramvajové linky v 5 minutovém intervalu, tak je jasné, že po dostavbě na kampus to nebude možné. Na Dunajské budou ořezané spoje na nádraží. Ke kampusu nebude moci jet šalina směr Mendlák (jen přetížená t-25 - o víkendu v intervalu 20 minut). A na Osové není místo na odstavování vozů a musím šplhat na most. Nicméně nevěřím, že ta šalina vyřeší přeplněnou linku 25. Navíc se obávám, že i linka 8 bude na tom kapacitně velmi zle. |
Autor: | Cracatit [ 07 čer 2022 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Pokud mám správné info, tak na konečnou v kampusu má být přesměrovaný balík regionálek 401-404, jestli i 69, netuším. Řekl bych, že by přesměrování 69 ze Starého Lískovce na Jihlavskou, tj. z Bosonoh rovně, vyvolalo celkem humbuk, že lidi nemají spojení z ulic okolo Dunajské do Bosonoh, kde přecejen ještě pár služeb je, nějací místní doktoři atd. Sám jsem zvědav, co z toho vznikne. Přecejen nutit lidi jezdit třeba z takové ulice U Leskavy, nebo z Dunajské, příp. Jemelkovy dvojím přestupem nejprv na Osovou a pak na Nemocnice Bohunice, aby mohli jet do Bosonoh, mi připadá trochu nesmyslné. |
Autor: | ZGHK [ 07 čer 2022 18:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Pavel píše: Upřímně, ta nová trať na kampus kompletně rozbije stávající vazby a pochybuji, že to půjde vyřešit úplně rozumně. Sorry, ale tomu jsem nemohl odolat. Toto je úplně krystalická ukázka šotouvažování, že každá změna je nutně změnou k horšímu. A nedejbože, když se mění nátěr:-) A k tomu budoucímu linkovému vedení. Pochopitelně máš recht, že je načase jej řešit. Ale mám za to, že to už se dávno děje. Když už nikde jinde, tak při jednání o rozsahu výkonů na rok 2023. A k tomu politici (na velké i malých radnicích) přístup mají. A ještě obecná poznámka - stanovit detailní linkové vedení a intervaly tři roky dopředu je sice možná pěkné, ale reálně k ničemu. Za tři roky se poptávka může významně změnit a navržené řešení několikrát předělávat by asi nebylo úplně sexy. A to nemluvím o financích (ta letošní stamilionová díra se v roce 2023 chtě nechtě musí projevit). |
Autor: | Pavel [ 07 čer 2022 17:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Hal píše: Nepresmeruji. Bosonohy maji jen 1. stupen ZS a zaci pozdeji prechazeji pak na ZS Bosonozska nebo na ZS Vedlejsi. takze 69 zustane v soucasne trase. To si člověk nevybere, druhá možnost bude mít 69 v 15 minutovém intervalu a linku na hlavní nádraží v 10 minutovém intervalu (pochybuji, že bude jiný). O víkendech/večer pravděpodobně bez přímého spojení s hlavákem. Logicky rodiče dávají děcka dle trasy autobusů, ale to neznamená, že tímto zafixujeme trasy na vždy (třeba Svážná je nejbližší škola pro Bosonohy). Spíše se to řeší speciálními spoji nebo školními linkami, ačkoli to má k ideálu daleko. Upřímně, ta nová trať na kampus kompletně rozbije stávající vazby a pochybuji, že to půjde vyřešit úplně rozumně. Stále mne mrzí, že DPmB nedává návrhy linkového vedení na veřejnost v předstihu. Přitom bych očekával, že linkové vedení by mělo být součástí návrhu takové stavby, aby se dalo o tom debatovat (občas se něco objeví kvůli výpočtu hluku, ale to nemá s realitou nic společného). I s ohledem, aby byly dostatečně velké smyčky, prostor na stání autobusů, případně aby se dala zavčas vybudovat další infrastruktura (např. nová zastávka, zálivy). Tady se jede stylem, plus mínus to bude takto a vyřešíme to pak. Se to zase dozvíme týden před otevřením a spousta lidí zase bude zírat s otevřenou pusou. No a zastávku Valašská také vítám (ačkoli využívám Dunajskou). Vdálenost je určitě dostatečná i s novou zastávkou a hlavně ji uvítám jako novou oficiální možnost přechodu přes trať. Protože nyní je to značně omezené. |
Autor: | mnadenicek [ 07 čer 2022 16:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
Robert píše: A jak to pak souvisí s prodlužováním jízdních dob kvůli novým zastávkám? Že v Brně zhoustl provoz a téměř nefunguje preference MHD, vidí každý. Ale nové zastávky, které zase řadě lidí zkrátí docházkovou vzdálenost, čímž je motivují k využití MHD, za to nemůžou. To sice jo, ale nesmí se při tom zřizování nových unést a přehnat to. Já jsem spíš proti zastávkový, resp. vnímám šaliny jako páteřní linky, kde je vhodné mít rozestup zastávek spíš mírně nad průměrem. Je to třeba vždy dobře zvážit. Valašskou ale podporuju. Knihovnu (nebo možná Univerzitu obrany) bych bral, kdyby se zrušila Nerudova. Chystané dvojí zahuštění Minské-Horovy se mi moc nelíbí. |
Autor: | Hal [ 07 čer 2022 15:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
ds píše: Robert: kromě toho předpokládám, že Bosonohy se taky přesměrují na Kampus Nepresmeruji. Bosonohy maji jen 1. stupen ZS a zaci pozdeji prechazeji pak na ZS Bosonozska nebo na ZS Vedlejsi. takze 69 zustane v soucasne trase.
|
Autor: | strakapoud [ 07 čer 2022 14:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tramvajové tratě |
b1 píše: Linka 6, resp. toho času 5 ze Starého Lískovce na Českou. Tam nepřibyla zastávka, ale jízdní doba se protáhla o 3 minuty. Proti kterému jízdnímu řádu? Náhodně jsem si otevřel čtyři: Linka 5 - 1. 9. 2000 - 20 minut Linka 5 - 1. 9. 2004 - 20 minut Linka 6 - 29. 8. 2009 - 20 minut Linka 6 - 14. 3. 2022 - 20 minut Nevylučuju, že jsem přehlídl nějaký pohyb tam a zpátky, ale i to můžu konec konců prostudovat... EDIT: Přehlédl. Ale opačným směrem. (další dva náhodně vybrané) 1. 1. 2013 - 21 minut 11. 9. 2017 - 22 minut |
Stránka 10 z 124 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |