Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Tramvajové tratě
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=520
Stránka 50 z 124

Autor:  Honza P [ 14 úno 2020 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Nebyla by i situace k této stavbě?

Autor:  Ondra K. [ 14 úno 2020 18:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

PvvS: Zatím bych s oslavami počkal až rozhodnutí nabude právní moci.

Autor:  xcav8 [ 14 úno 2020 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Až se těm šmejdům začnou bourat nepovolené stavby, tak otevřu šampus. :applause:

Autor:  PvvS [ 14 úno 2020 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

https://www.brno-lisen.cz/2020-02-14-3/f16510

Citace:
Vydává podle § 79 a 92 stavebního zákona
rozhodnutí o umístění stavby
Znovuzprovoznění tramvajové tratě Stránská skála - Líšeň, Holzova



Líšeňka :) :pivo: :pivo: pripitek booze

Autor:  Ondra K. [ 14 úno 2020 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

k.vojta píše:
Je k tomu nějaký zdroj? Zatím jsem o tom četl jen na K-reportu...


https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlak-2 ... -zpravy_vh

Autor:  luda_612 [ 14 úno 2020 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ohledně té odbočky z Plotní k Dolnímu nádraží tak ta trať by měla vést přes autobusák pod výjezdem na střechu?
Jestli ano, počítá se s pokládkou kolejí během současné rekonstrukce Zvonařky nebo až si za pár let někdo vzpomene že je tam trať potřeba tak se to tam znova rozbije?

Autor:  k.vojta [ 14 úno 2020 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ondra K. píše:
SŽ se nedávno nechala slyšet, že v případě nerealizace odsunutého nádraží zaústí VRT do Dolního.

Je k tomu nějaký zdroj? Zatím jsem o tom četl jen na K-reportu...

Autor:  Richie [ 13 úno 2020 14:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak na trati S4 & S41 je přece někdy v plánu zastávka Brno - Vídeňská, ne?

Autor:  goldfinger [ 13 úno 2020 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak ausgerechnet na Vídeňské není moc co chránit a kdyby na příjezd VRT navazoval osobák na HBf. a případně dál na sever po 250, tak to vyjde téměř nastejno.

Autor:  MartinV [ 13 úno 2020 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Vzhledem k rychlosti procesů a vstřícnosti úřadů bych nečekal, že se toho vůbec dožijeme. Nehledě na různé "ochranářské" spolky, které do toho určitě budou házet vidle.

Autor:  Cracatit [ 12 úno 2020 22:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

To je zatím nepotvrzený, že bude terminál Vídeňská, takže bych s nějakým soudem, co kam pojede, počkal, i když se o terminálech Praha-východ a Brno-Vídeňská psalo na Zdopravy.

Autor:  penca [ 12 úno 2020 18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ondra K. píše:
Poloha nádraží se dost možná nakonec vyřeší bez Brna. SŽ se nedávno nechala slyšet, že v případě nerealizace odsunutého nádraží zaústí VRT do Dolního. Je tedy celkem možný, že pokud nevyjde odsun, stejně dojde k odsunu dálkové dopravy na Dolní...

Stejně se mezinárodní vlaky novému brněnskému nádraží vyhnou, ať bude kdekoliv. Expresy Praha - Brno - Vídeň / Bratislava zastaví na terminálu Vídeňská, k řece ani do centra se jezdit úvraťovat nebude.

Autor:  goldfinger [ 12 úno 2020 17:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Smyčka u Dolního by byla fajn už jako náhrada za zrušené obratiště u Zvonařky. V této fázi se bohužel neudělá nic, a tak se v budoucnu bude hrabat do nových povrchů, což je místní dlouhodobá specialita, nebo se obsluha Dolního vyřeší jako při výluce a61, případně vycházkou na novou zastávku u ÚANu.
Výstavbu další tratě po Dokoupilově Bulváru považuju za nereálnou už kvůli uspořádání křižovatky Nové sady o podjezdné výšce viaduktu a zatížení široké Úzké ani nemluvě.

Autor:  Ondra K. [ 12 úno 2020 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Poloha nádraží se dost možná nakonec vyřeší bez Brna. SŽ se nedávno nechala slyšet, že v případě nerealizace odsunutého nádraží zaústí VRT do Dolního. Je tedy celkem možný, že pokud nevyjde odsun, stejně dojde k odsunu dálkové dopravy na Dolní. Z tohoto důvodu by nebylo od věci začít připravovat tramvajové tratě určené k obsluze odsunutého nádraží samostatně tak, aby případně mohly být realizovány pro obsluhu Dolního nádraží. V případě nouze by mohlo stačit realizovat alespoň trať od Plotní a polohově posunutou smyčku.

Btw. Stavba Tramvaj Plotní postoupila do další fáze ve které se začalo pracovat na rekonstrukci TT mezi Křenovou a Úzkou.

Autor:  goldfinger [ 12 úno 2020 12:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak za prvé studie proveditelnosti prokázala zhruba stejné náklady na variantu A i B. Do nákladů na A se často neférově nepočítají investice do infrastruktury (MHD), které jsou s tím spojené, bo by je vynakládalo město.
Po loňské reko HBf. nebudou love ani na jedno. Momentálně máme dvě funkční nádraží, přičemž Dolní je nachystáno jako kapacitní rezerva. V budoucnu se mohou udělat nějaké drobnosti, které by komfort a kapacitu HBf. ještě zvýšily - např. dvojkolejka vláry a přerovky, případně zřízení vlakové cesty traťové koleje z BV přes odstavné koleje (odstranění kolize na jižním zhlaví).
Při přestavbě Šimic by se dalo uvažovat se zárodkem třetí koleje, možná spojené s odbočením na nákladní průtah.
Kdyby se chtělo, jako že se chtít asi nebude, dalo by se přistavět i V. průjezdné nástupiště poté, co padne Tesco.

Autor:  Izidor [ 12 úno 2020 12:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

To pak ještě větší love nebudou ani na variantu Petrov s podzemními peróny a 3 tunely pod Zelňákem. Argument, že peníze na odsun k řece nebudou, ale na stejně velkou přestavbu kdekoliv jinde jo, je tak plytký. Ovšem mnozí se ho stále drží nejen zde, ale i na K-reportu. Ony by se ty peníze ve státě i našly, kdyby se chtělo. Zrušit kraje a jednu komoru parlamentu pro začátek.

Autor:  goldfinger [ 12 úno 2020 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

peno píše:
Ano, za všechno můžou zase jenom odsunovači :roll: Probůh nech si tahle svá moudra pro sebe. Děkuju. Naopak, právě kvůli odsunu se o diametru začalo znovu mluvit. Všechny plány odsunutého nádraží s diametrem počítají. Naopak, žádný plán nádraží v centru s ním nepočítá. Nicméně diametr momentálně hlavně blokuje MD, které ho financovat nechce, s čímž ale nemá odsun nic společného. Další problém pak může, ale nemusí, souviset i s tímto: Brno nemůže přestavět ošklivý podchod u nádraží, je to „území nikoho“. Díky tomu se nemůže s s podchodem pod nádražím ani hnout a to může být problém i pro diametr.

A přidej něco o zrušení noční dopravy, to už tady dlouho nebylo. Mozek používajícímu informovanému jedinci je jasné, že na diametr a odsun love nebudou. Ty totiž nevznikají zřízením rozpočtové položky. Mám-li tedy zdroje jenom na jeden projekt, vyberu si ten, který je přínosnější. A to je v tomto případě po dopracování diametr.

Autor:  TMB [ 12 úno 2020 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

A ještě doprovodný text ze sborníku Dna nové techniky 1985:

Autor:  TMB [ 12 úno 2020 10:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Nechci vám brát iluze o podpovrchové tramvají, ale v osmdesátých letch bych schváleny projekt Metroprojektu, obecně považovaný za paskvil. Už pro to, že uvažoval se zrušením všech ostatních tramvajových tratí. No a před rokem 1989 se začal projekčně připravovat první úsek od hlavního nádraží s přemostěním souběžně se železničním viaduktem do prostoru autobusového nádraží u Grandu, kde měl jít pod zem a vést parkem na Kolišti do Kounicovy. Samozřejmě výstavba technologií hloubení z povrchu. Myšlenka tunelu pod Špiberkem už tehdy byla opuštěna.
Tedy soudruzi už tehdy dokázali domrvit jinak rozumné úvahy o podpovrchových úsecích tramvají.

Autor:  peno [ 11 úno 2020 20:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ano, za všechno můžou zase jenom odsunovači :roll: Probůh nech si tahle svá moudra pro sebe. Děkuju. Naopak, právě kvůli odsunu se o diametru začalo znovu mluvit. Všechny plány odsunutého nádraží s diametrem počítají. Naopak, žádný plán nádraží v centru s ním nepočítá. Nicméně diametr momentálně hlavně blokuje MD, které ho financovat nechce, s čímž ale nemá odsun nic společného. Další problém pak může, ale nemusí, souviset i s tímto: Brno nemůže přestavět ošklivý podchod u nádraží, je to „území nikoho“. Díky tomu se nemůže s s podchodem pod nádražím ani hnout a to může být problém i pro diametr.

Autor:  goldfinger [ 11 úno 2020 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Zajímavé počtení a nadčasový závěr. Některé myšlenky se postupem času vracejí - jako např. spojení Juliánova a Líšně. Některé vycházejí z osvědčených historických zkušeností - viz trasování diametru od Maliňáku pod Kobližnou, Svoboďákem, Dominikánskou a Pekařskou na Mendlák. Osobně si myslím, že je škoda nerealizace tunelu pod Špénou - ulehčil by přetížené Husově, zjednodušil by provoz na kóřižovatce u červenýho kirchu a zrychlil by spojení z Čáry na Mendlák. a že kraj zachrápal se železničním diametrem, o tom žádná. Samozřejmě za to můžou odsunovači, kteří se diametru bojí jako čert kříže, protože by se ukázalo, že rola v centru po převedení tišnovky pod zem kapacitně stačí i na budoucí rychlovlaky.

Klasická pouliční šalina má svoje nezpochybnitelné klady, bohužel ji na vstupech do centra brzdí zatížené křižovatky s MMO, kdy d12 ho kříží dokonce 4x! Eliminace těchto kolizních míst by rychlost v centrální části výrazně zvýšila. Znamenalo by to ale prakticky celý šalinový okruh (snad s výjimkou Husovy) včetně vstupů na něho zakopat do úrovně -1 a vyřešit kolize na radiálách důslednou preferencí, případně mimoúrovňovým křížením (typicky Pionýrská - Kotlářská, ale taky Vídeňská - Poříčí).

Autor:  Maulincio [ 11 úno 2020 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

PODPOVRCHOVÁ ŠALINA – TRAMVAJOVÁ RYCHLODRÁHA V BRNĚ: SEN A SKUTEČNOST

Autor:  MKzB [ 18 led 2020 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Taková srdcovka je v Olomouci u nádraží na nákladní kolej.

Autor:  mnadenicek [ 18 led 2020 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

No, kdyby kolejová křižovatka byla v ostřejším úhlu a železničního typu (bez jízdy po okolcích), bylo by to pro jízdu směr ústřední hřbitov přínosné...nebo celé rozvětvení komplet předělat, přejezd zabezpečit....je fakt, že tím se ale moc času neuštří kvůli esíčkovitému nájezdu do prostřed komunikace.
Pod Krematoriem je to asi nejvhodnější adept. Nepůjde o rozhledy, vše musí být řádně zabezpečeno.

Co se týče Švermovi a Komína (triangl a hlavně nájezd ze smyčky), čili odbočení s poměrně malým poloměrem a nedostatekem místa, kde je zvýšení rychlostí sledováno pro hlavní směr v přímé, klidně i mírně na úkor odbočného směru, který by dával vždy přednost, bylo by zajímavé řešení po vzoru jednoho (myslím, že německého) města, odkuď pochází přiložená fotka v příloze. Někde jsem to našel na netu, možná mám i odkaz někde. Toto řešení by pro hlavní směr znamenalo naprosto hladký průjezd, zatímco z odbočky by vůz pomale přeskákal.
Na podobném prncipu je u Šantovky v Olomouci založeno křížení s železnicí, kde šikmo (a to je důležité) křižuje trať tramvajová dráha, která přeskakuje bohužel (u vlečky bych si dokázal představit to stejné v opačném gardu, ale drážnímu úřadu by se to nemuselo líbit:) Vůbec otázka, jestli by se to řešení z fotky vůbec v našich podmínkách podařilo prosadit...ale i ta "běžná rychlostní výhybka" byla na schválení asi oříšek...
Co se týče zadlážděných nebo zaafaltovaných tratí, to někde mám zajímavou fotku (musím pohledat) ještě navíc se splítkou, kde je zrychlenému průjedu nepomohla jízda po nákolcích ale rovnou PHS, což je ale dost drahá zležitost.

Autor:  Cracatit [ 17 led 2020 17:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Celní určitě ne, protože je trať blízko oblouků a přejezdu. Nahoře pod Krematoriem by to bylo fajn, Švermova by se minimálně směrem z centra taky hodila a v Komíně jsem taky pro, pokud by se o tom uvažovalo aspoň od Pisárek do Bystrce, zase záleží, jaké tam jsou rozhledové poměry a tak.

Stránka 50 z 124 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/