Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 30 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já bych do územního plánu na Vinohradech zanesl obě varianty a čas ukáže.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
5
20 dub 2018 11:29
Co k tomuto tématu psal p. Kunc na twitteru, tak propojení má vypadat jako na obrázku níže s tím, že kopec z Juliánova k zastávce Líšeňská má být upraven na sklon 70 ‰ a u sběrného dvora má být krátký tunel.

Zdroj:
https://twitter.com/kunc_zidenice/status/1298261700559269888/photo/1


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Krátkej by nebyl. Je tam přes 20 metrů převýšení, to při maximálním stoupání dělá něco 300m délky.
Propojení tratí je nesmysl, dotyčnej si kreslí náhodný čáry do mapy. tam by se max propojily tratě výtahem, pokud někdo povolí zastávku v takhle nepřehledným oblouku... Viz ta podzemní konečná na pálaváku.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Modrá varianta, to je samej hloubenej tunel, navíc Vinohrady jsou plný kolektorů, to přeložit taky nebude levný. A propojení tratí - tam budou jen výhybky nebo přestupní zastávka? Na mě se tu koukalo, jako na blázna, když jsem navrhoval kratičkej raženej tunel (mimo sítě, pod silničním tunelem v místě, kde nemusí být tak hluboko) od polikliniky s podzemní úvraťí, kde z jediné konečné stanice by mohli být 4 šikmé rampy do světových stran a pokryla by tak celé jižní Vinohrady...výhledově taky (hodně dlouhodobý výhled) bude potřeba řešit sídliště pod Hády a rychlé napojení


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Obecně v Denníku mají s těmi otazníky trochu problém — přitom je to poměrně dobře zdokumentovaný žurnalistický faul:
— Jakýkoliv titulek článku končící otazníkem může být zodpovězen slovem "NE" —

https://en.wikipedia.org/wiki/Betteridg ... _headlines


Offline
Uživatelský avatar

532
28 črc 2013 14:13
MartinV píše:
Článek v Brněnském deníku: Šalinou až do Vinohrad? Možná trasa povede tunelem pod Pálavským náměstím.
Nechybí opět otazník v nadpisu ](*,) a takový článek je potřeba dát jako exkluzivní informaci. Autor se netrefil s použitím předložky, i když v případě podzemní varianty by se už dalo použít i do.



Oni vůbec mají ty "nejlepší" nadpisy: "Přeloží zastávky u hlavního nádraží. Některé tramvaje pojedou odjinud" ... Když jsem to četl, tak jsem si říkal: kdo je přeloží? To se přeloží samy, nebo já nevím sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Článek v Brněnském deníku: Šalinou až do Vinohrad? Možná trasa povede tunelem pod Pálavským náměstím.
Nechybí opět otazník v nadpisu ](*,) a takový článek je potřeba dát jako exkluzivní informaci. Autor se netrefil s použitím předložky, i když v případě podzemní varianty by se už dalo použít i do.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Je třeba mít na paměti, že v současné době je cílem zanést záměr TT do připravovaného územního plánu. Na prověření proveditelnosti a návrh technického řešení bude prostor později.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Od cajzlů známe odstrašující příklady, kdy levnější řešení navěky věků odsoudilo obyvatele některých částí k delší jízdní době, případně jim sebralo možnost komfortnější dopravy (sever krtka C, prodloužení krtka A z Dejvické). Vinohrady zase nejsou tak malé sídliště, aby se jim nedopřálo časově úspornější řešení. Po těch mnoha desetiletích by si ho zasloužili. Cestování přes Juliánov, T8borskou a Křenovou za zlepšení nepovažuju.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Tak záleží jestli už to je nějak definitivně vyprojektované. Rozdíl je tam podle map nějakých 9 metrů, to se nezdá zase tak moc, aby to nešlo vyřešit, ale samozřejmě každá taková překážka na cestě je problém. Je fakt, že co jsem jenom rychle tu prezentaci proklikal, tak je to spíš malování do mapy no. Přesto se mi pořád jeví případné jakékoliv prodloužení z Juliánova schůdnější než ze SO, kde je prostě delší tunel nutnost, nehledě na Balbínovu v cestě. Aby z toho všeho nevyšla jako nejmenší fantasmagorie ta lanovka. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Ta přeložka je hlavně osová. Výškově se to moc nepohne. K tomu kreslení. Doporučuju najít video Top09 "Tramvaj na Viniční nebo až na Vinohrady?" a prohlídnout si ho. Jen tak pár časů, který mě zaujaly.
13:35, smyčka prostě prasknutá někam na svah...
16:00 sklony, normy a realita
17:00 odbočení do Věstonické
20:30 tunel Líšeňská věstonická..
21:30 "trojuhelník" z Novolíšeňské, tedy dvojitý tunel
24:29 nekonečný příběh o lanovce.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Tak tunel už je úplná fantasmagorie, jednat technicky dost problém a co bych viděl vůbec jako nejhorší je to, že už ze startu ještě ztratíš výšku, kterou potřebuješ získávat, aby ses na ty Vinohrady vyšplhal. Ze Staré osady na Pálavské náměstí to dělá 90 výškových metrů a na Vinohradech tu konečnou taky nemůžeš mít desítky metrů pod zemí, někde vystoupat musíš... A upřímně bych se tedy bál kolize s tunelem VMO víc tady, protože tady by se někde v kopci křížily 2 tunely a dost těžko ten kopec můžeš provrtávat skrz na skrz. Nejbližší nemusí být vždy nejlepší. Na Líšeňské ty koleje prostě povedou protože trať do Líšně tam prostě bude procházet a jestli se tam někde připojí ještě jedna trať už nehraje roli. Každopádně pokud by se navrhovaná varianta B někdy v daleké budoucnosti realizovala, tak vzhledem k uváděné výhodě etapizace je celkem jasný, že by skončila někde na Velkopavlovické provizorním ukončením a na tunel by se už nikdy nedostalo. A i tak se bavíme přinejlepším o desítkách let.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Průchod trati Balbínovou není ideální a s ohledem na šířkové uspořádání by asi byl dost obtížně projednatelný, zbývá jedině tunel aspoň v místě zástavby. Což je složité, bo sítě, statika atd. Ale pořád je to na Vincky nejbližší spojení.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Chtěl bych tě vidět jak místním vysvětlíš, že zrovna v jejich boční relativně klidné ulici bude jezdit každých 5 minut šalina a před domem si ani nezastaví, natož zaparkují, protože na tu ulici se šířkově nic jinýho než trať a nějaký chodník, aby nevycházeli z předsíně do kolejí, nevejde.

Já bych se o tu kolizi s tunelem VMO tak nebál, celá ta oblast se celkem razantně promění (včetně nějaké přeložky trati do Líšně - což je uvedeno i v materiálech ŘSD k téhle stavbě), takže mi to naopak připadá jako příležitost tam rovnou protáhnout další trať. A trať do Líšně bude 100% blíž portálu tunelu VMO, takže pokud tam projde trať do Líšně, tak trať na Vinohrady na stejném místě (nebo ještě o něco západněji) jak trať do Líšně nemůže tunelu VMO vadit. I na tom nákresu je přeložka trati do Líšně vidět (o několik metrů západně proti současnosti) a vede už přes "zanořenej" tunel, takže další trať o další metry západně nemůže logicky tunelu vůbec vadit. Otázkou je, jak moc je ten nákres vztažen na realitu a jak moc je to kreslení čar do mapy... Ale když se tam vejde trať na Líšeň, tak se tam musí vejít i případná další. To spíš ztroskotá na tunelu pro šaliny pod celými Vinohrady.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Balbínovou a pak tunelem. Pvvs má pravdu - prodloužení z Julcu je v pravděpodobné kolizi s tunelem VMO.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Doporučuju si ho najít na netu a hlavně tu prezentaci.. A propojení s d-8.. Nějaký stoupání , nebo tunel v cestě nezájem. A mimochodem, to je i autor Lanovky na vinohrady.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Ne, že bych chtěl opět otvírat tak 100x probraný téma, ale kudy ze SO - nehledě na to převýšení? Ono nakreslit přímou čáru do mapy jako nejkratší/nejrychlejší řešení je strašně jednoduchý, ale realita už bude horší.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
A co kdyby se udělal okruh kolem Vinohrad - varianta B tam a varianta A zpět, když už se zavrhlo rychlejší prodloužení ze SO


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Citace:
Petr Kunc
Proběhl výrobní výbor k prodloužení tramvajové trati na sídliště Vinohrady. Byly posuzovány dvě varianty A a B. Dílčí varianta Ax (ulicí Šedova) byla vyloučena, protože trať by vedla hluboko pod terénem.
Varianta A - prodloužení ul. Líšeňská, Křtinská, Věstonická až na Pálavské nám.
Výhody - minimální kolize s inženýrskými sítěmi, většinou na pozemcích města, vhodný profil ul. Věstonická
Nevýhody - menší obsloužené území, nelze stavbu etapizovat, nelze propojit trať s linkou 8 do Líšně.
Cena: 1,18 mld Kč
Varianta B - prodloužení ul. Líšeňská, Křtinská, Jedovnická, Mikulovská, Pálavské nám.
Výhody - větší obsloužené území vč. rozvojových lokalit, lze stavbu etapizovat, propojení s tratí na Líšeň, tramvaj povede v obytným územím pod terénem.
Nevýhody -kolize s inženýrskými sítěm, lze technicky řešit
Cena: 2,18 mld
V tuto chvíli se jako lepší varianta jeví B, která by takto měla být zanesena do územního plánu.

Nákres

Zdroj


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A neuvažuje se o něčem takovém o kus dál na jih někde v Modřicích nebo třeba u Avionu v Heršpicích? Nevím, jen jsem kdysi slyšel, že právě u té křižovatky obou dálnic by něco na parkování mělo vzniknout, možná jen ne P+R.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
60
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Re: Komárov:

Pred dvoma týždňami som premotivovane prezeral projekty ohľadne P+R a celkom očakávateľne som tam nenašiel žiadny v oblasti Komárova. Považujem za obrovskú škodu, že sa kedysi do územka nič také nezakreslilo, lebo dnes búrať (napríklad) tento (https://mapy.cz/zakladni?x=16.6225140&y ... tch=-0.062) barák len preto, aby na jeho mieste mohla viesť električková trať, by bol beh na dlhé trate.

Pritom o úspešnosti P+R parkoviska severne od MÚK D1+D2 nepochybujem - zachytávalo by to tri svetové strany a cieľovka by bola ako pre dochadzajúcich (z celkového počtu určite aspoň 1/3 motoristov) ako aj návštevníkov.
Pritom by to okrem dopravného hľadiska (uľahčenie nielen Dornych ale i Heršpickej a Olomouckej + Hladíkovej) mohlo mať aj význam urbanistický (vybudovanie zmysluplného prestupného uzlu v Komárove) a prepravne-technologický (rovnomernejšie rozmiestnenie cestujúcich na oboch ramenách d-12 od centra).


Nevie niekto o takýchto úvahach viac?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Předchozí varianta totiž uvažovala se zachováním jednokolejného provozu během stavby, což by logicky stavbu výrazně prodloužilo. Ostatně zmíněná TT Plotní je obdobný případ. Kdyby bylo možno Zvonařku mezi Dornychem a Plotní kompletně uzavřít pro veškerou dopravu, celá stavba by se tím dost výrazně zrychlila.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
14
14 úno 2020 20:08
ZGHK píše:

To je fakt krásné, že se podařilo zkrácení doby o rok. Stejně příjde "zásah vyšší moci v podobě čehokoliv" a hned se budou sepisovat "dodatky ke smlouvě"-viz Plotní..


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Tajně jsem doufal, že ty stávající stromy přežijí, ale co už. Dobrovského vypadala taky po celkové opravě jako holátko a nově vysazené stromy už přece jen povyrostly a ulice vypadá lépe. Naštěstí se teď zejména k nově vysazené zeleni dávají zalévací vaky, které plní dobrovolní hasiči, takže pravděpodobnost úspěchu je vyšší.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Prý trolejbusové vedení, to psalo nějaký nevzdělaný pako. Jo a rekonstrukce tratě tramvajové dopravy, proč tak složitě, když se to těleso jmenuje tramvajová trať? Fakt nechápu. Lip bude škoda, ale snad se nová výsadba ujme. V Pisárkách při rekonstrukci Hlinek se taky vykácely starší stromy a na závěr proběhla nová výsadba.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 16:10
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]