Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Otočný podvozek hodně kmitá. U vlaků se tenhle jev omezuje tlumiči vrtivého pohybu. Ale taky to silně omezí průchodnost oblouku o malém poloměru. Což ve městě by asi byl problém Taková T6 má při rozvoru dvojkolí minimální oblouk 16m, takový BMZ s podvozkama SGP300 má minimální oblouk 150m.
Ono by to vedení v přímé trati bez dotyku okolku platilo. Ale jen za předpokladu zcela rovné trati a podvozků bez vypružení, vůlí a zcela shodných pohonů.
U těch Aniter a klonů je to právě daný tlumičema. Akorát že tady je podvozek ke skříni připevněnej s minimální možností pohybu a natáčí se celej článek. V Olomouci je na chvíli zeslabili a pak to v přímé trati dělalo takový vlnobití, že je rychle vraceli.

Bočně vyhlodaný koleje byly krásně vidět na trati do Líšně před rekonstrukcí. Tam to bylo zcela ukázkový a pravidelný.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Ondra K. píše:
Řekl bych, že na Nových sadech je spíš problém v tom, že se... .

Otočný podvozek naopak boční rázy eliminuje. Jinak by se nepoužíval na vysokorychlostních vlacích, které jezdí převážně rovně! Proč jinak 13T nebo Anitra potřebuje plynulý náběh oblouku, aby to s cestujícími tolik necloumalo? A žlábkovou kolejí to taky není, protože při správné geometrii a správném profilu kola, na rovném úseku se kola odvalují tak, že se okolky hlavy kolejnice nedotýkají. Naopak si myslím, že použití panelu sice snižuje nároky na údržbu tratě, ale neumožňuje dodatečnou geometrii podbitím, jako pražce na štěrku.

Jinak v článku se píše, že panely byly vytrhány. Jezdil jsem tudy denně, ale zda je opravdu vytrhali nebo ne si nevybavuji.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
No co si pamatuju, i na těch fotkách je to zřejmé, panely zůstali původní tam, kde už byli. To ovšem neomlouvá kvalitu provedení směrového vedení koleje. Determinuje to pouze výškové.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Řekl bych, že na Nových sadech je spíš problém v tom, že se jedná o přímý úsek se žlábkovými kolejnicemi, povolenou šedesátkou a s téměř výhradním provozem tramvají s otočnými podvozky, které v takové situaci prostě víc či míň kmitají. Řečkovická trať je taky víceméně přímá, ale není tam šedesátka.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Mám za to, že ty panely byly položeny nově, což dokládá i odkaz na článek. Proto mě udivuje, že to stavba předala a Brno převzalo tak křivé. Asi špaštnej stavební dozor.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Tam to je křivé už od roku 1994. Mám dojem, že to je v Brně druhý úsek s těmito panely po zkušebním úseku na Lidické. A dělala to jiná firma, která to položila blbě (Lidickou tuším dělaly Dopravní stavby a jezdí se po tom dodnes). Prostě jen při výměně kolejnic se s panely nedá hýbat.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Vario1523 píše:
Úsek blíže Mendláku, který má podloží tvořené velkoplošnými panely, bude zalit živicí. Úsek od zastávky směr hřbitov je na dřevěných pražcích a po výměně a srovnání kolejí bude pouze předlážděn původními panely.

Nevím, jestli velkoplošné panely jsou to pravé ořechové. Není to tak dávno, co tímto způsobem byl udělán úsek na Nových sadech a glajze jsou tam křivý v momentě, když to dokončili.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
PvvS píše:
Co takhle třeba nakolejovací místo pro věžku a jiný nechanizmy ? Stejně jako na první pohled zbytečnej kus dlažby mezi Bělohorskou a Bílou horou ?

A nebude té věžce vadit právě to zábradlí?


Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
JaKo píše:
Jakým způsobem se opravuje TT na Vídeňské? Trošku se to předláždí za použití původních panelů? Zahlídnul jsem tam taky živici mezi kolejemi, je to možný?

Úsek blíže Mendláku, který má podloží tvořené velkoplošnými panely, bude zalit živicí. Úsek od zastávky směr hřbitov je na dřevěných pražcích a po výměně a srovnání kolejí bude pouze předlážděn původními panely.


Offline
48
16 lis 2018 09:17
Jakým způsobem se opravuje TT na Vídeňské? Trošku se to předláždí za použití původních panelů? Zahlídnul jsem tam taky živici mezi kolejemi, je to možný?


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Co takhle třeba nakolejovací místo pro věžku a jiný nechanizmy ? Stejně jako na první pohled zbytečnej kus dlažby mezi Bělohorskou a Bílou horou ?


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Ještě k tomu zábradlí na Osové...
Ondra K. píše:
Na Facebooku bylo vysvětlováno, že daná asfaltová plocha slouží pouze pro přístup k výhybkám a zábradlí se tam dávalo dodatečně na požadavek drážního úřadu.

Pokud je toto pravda, tak proč není vyasfaltován přístup k výhybkám u zastávky Nemocnice Bohunice?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ta nová zastávka se bude jmenovat Karpatská. A měla by být údajně zprovozněna až se změnovým termínem.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger píše:
U Zoo bych se za nadjezd přimlouval. Jestli se někdy postaví D43, provoz na Obvodové výrazně naroste.


Přesně tak. Ostatně až bude D43 (až, ne pokud), tak by mělo dojít k rekonstrukci celé Kníničské, tedy spojnice s VMO a dálnicí. Takže mimoúrovňové řešení křížení křižovatek a přechodů pro chodce ve smyslu nadchodů nebo podchodů nejen v oblasti Bystrce bude velmi žádoucí.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ono by taky stačilo prodloužit d-3 na Ečerovu. Je zcela zásadní rozdíl, když přijede d-3 a vyvalí se na ZOO celá šalina, než když přijede d-10 a vystoupí tak třetina až polovina lidí...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
U Zoo bych se za nadjezd přimlouval. Jestli se někdy postaví D43, provoz na Obvodové výrazně naroste.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hele, tohle není dálnice, aby bylo nutný tam dělat nadjezd pro trolejbusy a vyčleňovat mhd někam bokem. Primární je šalina a kdo jede autem do sídliště, musí být prostě připravenej, že tam ti lidi půjdou. Přechod je mnohem přehlednější, než jak to tam bylo před Ids-Jmk, resp. před přestavbou. Podchod a nádraží jak z dob krále klacka, však taky bylo někdy z dob bolševika.
Podchod bych neobnovoval.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Richie: Vario podle mě psal, že trolejbusy jsou v rámci přestupní vazby v terminále (mezi tramvají a smyčkou), takže sice ne přes přechod, ale trolejbusy se tam fakt pohybují.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Zlaťák píše:
U ZOO se už projednává obnovení podchodu.

Co mám info z důvěryhodného zdroje, jedná se o možnost proveditelnosti někdy v budoucnosti. Neznamená to, že se to bude nebo nebude dělat.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Akorát než sejdeš do podchodu/sjedeš výtahem (důchodce, kočár, osoby se sníženou pohyblivostí apod) tak ti jeden až dva spoje ujedou... A trolejbusy tama fakt nejezdí :) A jedinej problém jsou tam auta blokující 54 a 303. Co takhle raději nadjezd pro auta a autobusy? Proč stěžovat život těm, co za ty problémy nemůžou? (chodci a cestující MHD) Proč se nedělají nadjezdy?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Ve špičkách je to tam autem celkem neprůjezdné, neustále se střídají tramvaje, autobusy, trolejbusy a po přechodu neustále někdo courá. Jako Bystrčák jsem pro obnovení, včetně výstavby výtahů.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
On tam byl někdy podchod a někoho napadlo ho zasypat a udělat místo toho úrovňové křížení? ](*,)

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Zlaťák píše:
U ZOO se už projednává obnovení podchodu.


Můžu se zeptat na zdroj této informace a důvod? Jediný důvod je co mě napadá je silná autystická lobby jako v případě zrušení přímého přechodu na Ečerově.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A podchod by zcela nahradil přechod? Nebo ten by zůstal?


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
U ZOO se už projednává obnovení podchodu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]