Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 89 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
34
12 pro 2010 09:50
Pravda, to je z muzejně šotoušského pohledu myšlenka skutečně ideální. Realizace, jak už to bývá, bude otázkou kompromisů finančních i realizačních. Hlavně, když se alespoň vydaří realizace uspořádání vlastního areálu dle představ TMB a alespoň nějaký použitelný úsek na projetí úzkých vozidel.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Osobně bych za zcela ideální považoval:
- Jedna kolej normální, druhá kolej splítka (se smyčkou na všechny rozchody na SS)
- Pravidelná doprava dvojkolejně, ale s možností převodu na jednokolejný provoz (po "normální" koleji), ideálně i s trolejemi napájenými odděleně, jelikož historické vozy mívají problém, když některý z nových vozů rekuperuje.

Za takových podmínek by přes týden MHD jezdila po obou kolejích, o víkendu by pak mohla jezdit po jedné koleji obousměrně MHD a po druhé koleji historické vozy všech rozchodů.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Samozřejmě vím, že od projektu k realizaci je daleko. Nicméně je určitě krok správným směrem, pokud projektant akceptoval požadavky muzea. Navíc u toho byl i zástupce investora, tedy DPMB. Bylo nalezeno řešení, které pohyb historických vozidel nijak neomezí, resp. posun nebude kolidovat s provozem DPMB.
Je snad logické, že pokud DP chce končit v areálu (aby obsloužil i přilehlé ulice), tak stanovisko muzea je třeba respektovat. Jistě, v opačném případě může být úvrať před branou areálu, ale pak se význam tratě pro dopravní obsluhu sníží a je otázka, zda by vůbec došlo k realizaci obnovy tratě.


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Brnpat: vzhledem k "ochotě" ministerstva kultury si pořád myslím, že napojení muzea na síť MHD je první a vhodný krok k tomu, aby se něco vůbec mohlo začít dít. Přece jenom je rozdíl, když jsou nejbližší koleje vzdálené pár kilometrů, nebo vedou kolem haly, která je na ně napojená.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Karosa B732 píše:
TMB píše: ...
Já myslím, že víc není potřeba dodávat ...
Já myslím, že je potřeba dodat:
- jednání s projektantem a vyprojektování nějakého objektu stavby (v této fázi projektu) ještě neznamená, že se objekt v rámci této konkrétní stavby bude realizovat (jak si představuje TMB). Znamená to jen, že objekt je realizovatelný
- rozsah prací (kompletní seznam objektů k realizaci) určuje investor. Na jednání s ním ovšem je člen tohoto fóra s uživatelským jménem TMB "malým pánem", a navíc na definitivní seznam je ještě brzo (ten může vzniknout až po dodání předběžných rozpočtů jednotlivých objektů)

MKzB

úzký rozchod na trati není na pořadu dne, ten je uvažován v projektu jen jako nějaká budoucí investice TM. Bude-li v projektu nějaký objekt týkající se úzkého rozchodu, tak by to měla být funkční náhrada za stavbou likvidované stávající úzkorozchodné zhlaví. O tom je ta debata na K-repu (a o náhradě likvidovaných současných normálně rozchodných odstavných kolejí pod "širákem, které jsou potřebné pro provoz depozitáře), v uveřejněné dokumentaci o takové náhradě není zmínka.

odkazy na zveřejněné materiály:
mapa
materiály


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Důležité je, aby se s tou tratí něco vůbec pohnulo (běžná TT). Pak třeba dojde i na zbytek.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Nic ve zlém, ale historičák na trase Stránská skála - Holzova by vozil maximálně tak vzduch a pár šotoušů (ač úzkorochodný). Jiná situace by byla v případě zprovoznění nějaké expozice TMB, ale to se myslím neplánuje.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
V současné fázi můžeme být rádi, že se s tou tratí bude vůbec něco dít. Není třeba mít úzké rozchody hned. Stačí, když budou koleje připraveny pro doplnění dalších kolejnic v budoucnu. Ostatně splítka by stačila na levé koleji směr Líšeň.
Splítku bych řešil následovně.
1435 kolejnice 1-4,
1000 kolejnice 2-4 (případně 1-3)
760 kolejnice 2-3, (při 3-4 by asi byl problém s trolejí)

Moje myšlenka řešení úzkorozchodného provozu:
Z Líšně odjede pravidelný spoj linky 10 (či jak bude očíslovaná) a hned za ním se vydá úzkorozchodný historičák.
Na SS bude výhybka - normální rozchod přímo, úzké na odstavnou kolej.
Historičák zajede na odstavnou kolej, v případě potřeby se otočí sběrače.
Aby minimálně blokoval protisměrnou kolej, vyčká příjezdu dalšího pravidelného spoje z Líšně na SS a jakmile vůz linky 10 opustí splítkový úsek, vydá se zpět do Líšně. Následující pravidelý spoj linky 10 v případě potřeby počká v Líšni, než se historičák stihne vrátit.
Předpokládám, že provoz historičáků bude pouze o víkendech, kdy bude delší interval pravidelných spojů, tudíž by to historičáky měly stíhat a normální provoz zablokují minimálně.

Srdcovky velmi nerovnoměrně pojížděných výhybek bych asi řešil stejně jako v Olomouci u manipulační tratě na nádraží. Ovšem obohatil bych je o možnost vložení speciálních kovových vložek pro bezpečný přejezd historičáků v běžně nepojížděném směru. (Nemohu najít foto té srdcovky)


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
TMB píše:
Trať do Líšně se obnovuje i proto (a samozřejmě nejen proto), aby Areál MHD opět získal napojení na tramvajovou síť. Nevidím důvod jej stěhovat jinam. Na řešení souběhu provozu TMB a DP se nyní pracuje s projektanty a vypadá to velice slibně - veškeré podmínky z naší strany jsou akceptovány. Měli bychom získat i trolejové napojení kolejí v halách, řeší se otázka uspořádání úzkých rozchodů na zhlaví. Smyčka jde z velké části vně stávajícího kolejiště, z něhož využije jen část objízdné koleje podél haly B. Je navrženo oplocení zhlaví, aby nebylo veřejnosti přístupné.
Uvědomte si, se část kolejových vozidel nikde jinde něž z Líšně na Stránskou skálu jezdit nemůže. Jinak prosím kolegu JMB, aby se zdržel komentářů. Pokud se u mně zastaví, rád mu návrh ukážu a s ním prodiskutuji.


Já myslím, že víc není potřeba dodávat ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Eda píše:
- ač trať i areál je a zůstane ve vlastnictví státu (a správě TM), tak je návrh koncipován tak, aby vyhovoval provozu DP a nikoliv provozu muzea
Kdo platí, ten poroučí, tak to je a asi to tak vždy i bude.
citace byla reakce na příspěvek
chat-maniac píše:
Upoutalo mě, že z několika bodů výhod/důvodů obnovení tratě se převážná většina vztahuje k muzeu a jeho provozu.
takže se mi zdá reakce na můj příspěvek trochu vytržená z kontextu tím, že reaguje jen na vytržený citát, polemizující s s názorem, s kterým nemohu z důvodu odlišného názoru souhlasit. Uvítal bych spíš reakci, zda je návrh silně ovlivněn potřebami TM, nebo DP


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Eda píše:
Kdo platí, ten poroučí, ...
Platit by mělo EU, v materiálech ale není ani slůvkem zmíněno, na co tu dotaci budou žádat. Tak, aby naši zastupitelé (a tím i EU) nepřekvapili
Eda píše:
A ať už je motivace jakákoliv, klidně i volby, je to jedno. Podstatný je výsledek. Za posledních 25 let s tou tratí nikdo nedovedl udělat nic. Pokud se to teď někomu povede, je to jen dobře a ku prospěchu věci. Ať už motivace bude jakákoliv.
Aby nebyl je ten výsledek, že pár šotoušů bude mít další šotoflek, aby mohli přeplňovat fotogalerii normovanými snímky s trochu odlišným, ještě neokoukaným, pozadím


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
brnpat píše:
- ač trať i areál je a zůstane ve vlastnictví státu (a správě TM), tak je návrh koncipován tak, aby vyhovoval provozu DP a nikoliv provozu muzea

Kdo platí, ten poroučí, tak to je a asi to tak vždy i bude.

A ať už je motivace jakákoliv, klidně i volby, je to jedno. Podstatný je výsledek. Za posledních 25 let s tou tratí nikdo nedovedl udělat nic. Pokud se to teď někomu povede, je to jen dobře a ku prospěchu věci. Ať už motivace bude jakákoliv.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
chat-maniac píše:
Upoutalo mě, že z několika bodů výhod/důvodů obnovení tratě se převážná většina vztahuje k muzeu a jeho provozu.
Mě spíš upoutalo, že tam se jich vztahuje dost málo, uvědomím-li si, že:
- ač trať i areál je a zůstane ve vlastnictví státu (a správě TM), tak je návrh koncipován tak, aby vyhovoval provozu DP a nikoliv provozu muzea
- návrhem se likviduje možnost jakékoli údržby v areálu TM, protože sebemenší posun s vozy zastaví dopravu na lince DP, protože se návrhem likvidují potencionální odstavné koleje potřebné při posunu a navíc nebude možný posun na úzkorozchodné části, neboť návrh likviduje úzkorozchodné zhlaví.
Návrhem se z depozitáře kolejových vozidel, dle mne, stává budova vhodná jen jako sklad k pronajmutí ťamanům (nebo DP k odstavování vozů jak na Jírové). Uvedení aspoň do ekvivalentního provozního stavu k dnešku by stálo těžký prachy, na které muzeum nikdy nedosáhne. Jediná výhoda bude pro historičáky jen to, že je bude možno snáze odtransportovat do centra, když se nám blíží ona "150" a nebudou snad poškozeny přepravou
chat-maniac píše:
A řekněme hlavní důvod, a to doprava osob, je nějak upozaděna. To s tímhle materiálem a obhajobou šli na radu města Brna? :-D A ono to prošlo.
A je ten hlavní důvod doprava cestujících? Není ten hlavní důvod volby a v následujícím volebním období výročí "150"? S cyklostezkami jsou už obehraní, tak nový předvolební hit bude tramvaj, která nebude moc stát a navíc díky tomu, že celá stavba bude na stávajících drážních pozemcích, tak se hlavně zaplatí z podstatné části z dotací a taky, že díky témuž bude i povolování stavby zjednodušené, se hlavní část stavby stihne do voleb


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7582
17 pro 2006 22:32
Brno
Upoutalo mě, že z několika bodů výhod/důvodů obnovení tratě se převážná většina vztahuje k muzeu a jeho provozu. A řekněme hlavní důvod, a to doprava osob, je nějak upozaděna. To s tímhle materiálem a obhajobou šli na radu města Brna? :-D A ono to prošlo.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Fascinuje mě, jak i v roce 2016 vypadají tyhle dokumenty jak z dob socializmu. Asi to taky o něčem svědčí.


Offline
Uživatelský avatar

422
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Nějaké informace k líšeňské trati se dají najít tady:
http://www.brno-lisen.cz/materialy-trat/f8719

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ta konečná je přesně věc, která by mne taky zajímala a kterou jsem zatím nevyčetl. Bude ještě před vjezdem do areálu TMB (tak, aby se do areálu cestující nedostali), nebo až na jejím konci? Těch 300 metrů, které areál na délku má, se mi z hlediska atraktivity zdá být dosti nezanedbatelnou vzdáleností.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
přátelé, nestačím se divit. Nejdřív se obecně lká nad stavem trati a depozitáře a až se přistoupí k obnově trati, najde se spoustu jedinců, co obnovu považují za zbytečnou.
Když to shrnu, tak si jako dítě bydlící v Šimicích, jezdící k prarodičům do staré Líšně a mající garáž v Černovičkách pamatuju, jak to tam vypadalo. Když jsme tam se synem (pro mě po 15 letech) byli a vím o obnově trati a díky tomu možnému zlepšení depozitáře, mi srdíčko zaplesalo. Ano oblast trati kolem Holzovy ulice je problematická, současně neúvraťové ukončení trati v prostoru Muzea taktéž, ale konečně je vůle domluvit se a tristní stav vyřešit. Nemůžu si pomoct, moc veřejně se o tom nemluví, ale směřuje to k roku 2019. :applause:
Nezapomeňme, že DPMB je ve vlastnictví města, kdežto TMB je ministerstva kultury, je-li mi známo, takže případný přesun depozitáře z Líšně do areálu BVV (vlastněný ne státem, ale městem) je šotosen.
Ohledně rozrůstající se zástavby kolem Dříčkovy ulice existují plány na "sídliště" velikosti Kamech a developer jasně řekl, že stavět začne až po obnově trati. Až poté, až nebudou kolem jen pole, se dá uvažovat o překopání linkového vedení, vybudování terminálu pro regionály apod. Prozatím se protáhne d-10 na Holzovu.
Ohledně propojení Holzovy a Mifkovy přes Belcrediho a Nám. Karla IV. je to ještě větší šotosen, než přesun Muzea na BVV. Stačí se po Belcrediho ulici projít (klidně i v klidu domova přes streetview) a bude všem jasné, že tam se tramvaj fakt nevleze. A ubourat půlku ulice, na to je naštěstí jiná doba. Jako v 80. letech, kdy se zbourala půlka Židenic (Svatoplukova, Gajdošova, Otakara Šefčíka) a postavily se paneláky a výpadovka. BTW: viděl jsem plány na sídliště mezi Rokycanovou ulicí, Jamborovou, Bubeníčkovou a Táborskou. Vlstně pokračování sídliště Stará Osada dál na východ. Brrr. :-(
Ohledně fotek, nějaké mám, zveřejním. Buď tady nebo na google+ nebo jiném cloudu. Obecně fotek mám povícero (výstavba Dobrovského tunelů, reko trati 250, reko Minská/Horova) jen není čas je webit.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jakub S. píše:
Tady jde právně dokonce jen o opravu... Nedávno tady či k-repu bylo prezentovaný, že jde legislativně stále o TT, jen je na ní z důvodu špatného technického stavu zastaven provoz. Obdobně jak to bylo v Blavě s TT na Hlavnú stanicu.


Jo, půjde legislativně o opravu, ale rozsahem prací to bude skoro jako novostavba...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Tin píše:
Ale ona je to pro mě opravdu otázka k čemu ta trať bude. A kde bude končit.
Protože dejme tomu že se zrekonstruuje trať do muzea dopravy. A co dál? Je tam místo na smyčku? Dá se odtamtud prodloužit k nově vznikajícímu sídlišti? Jednu šotofantazii bych měl -- prodloužit přes náměstí Karla IV. na Mifkovu a propojit.

Alternativně by šlo uhnout ze stávající trasy někam do polí na nové sídliště (něco takového jsem viděl v územním plánu) -- potom nebude povyk kolem trati na Holcově a nebude napojené muzeum. A než bude to sídliště, bude to úplně zbytečná trať do polí.


Kolego, ale ono to sídliště už stojí. Sice ne v konečném rozsahu a velikosti, ale už jde o celkem významný sídelní celek v oblasti, že obnovení šaliny k muzeu to plně ospravedlňuje, kor pokud se má dále rozrůstat. Navíc, v docházkové vzdálenosti od konečné v muzeu máš další přilehlé ulice staré Líšně, to bude generovat další cestující, pro který ude daleko na d-8.

Z výše uvedeného je blbost trasu odklánět kamsi do polí, ta trať udělá víc muziky stávajícím trasováním. Jsem akorát zvědav na tu smyčku, jak bude umístěna nástupní/výstupní zastávka, její přístupnost z ulice, vybavenost, atakdál...

Propojení s Mifkovou přes nám Karla IV nebude z hlediska šířky ulice Belcrediho a hlukových limitu nejspíš možné. A pochybuju, že by to prošlo přes místní obyvatele..

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
Tady jde právně dokonce jen o opravu... Nedávno tady či k-repu bylo prezentovaný, že jde legislativně stále o TT, jen je na ní z důvodu špatného technického stavu zastaven provoz. Obdobně jak to bylo v Blavě s TT na Hlavnú stanicu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7582
17 pro 2006 22:32
Brno
TMB: Nevím proč, ale mám z té obnovy velikou radost :-)
Takže řekněme, že budou koleje a podobný prkotiny kolem haly v rychtiku, a co exponáty? Bude je potřeba trochu víc oprášit a naleštit a opravit...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Karosa B732 píše:
No to je zase úvaha ... Ta trať se nestaví ale obnovuje !!!


Z technickýho hlediska se staví.
Z právního hlediska se jen obnovuje.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Trať do Líšně se obnovuje i proto (a samozřejmě nejen proto), aby Areál MHD opět získal napojení na tramvajovou síť. Nevidím důvod jej stěhovat jinam. Na řešení souběhu provozu TMB a DP se nyní pracuje s projektanty a vypadá to velice slibně - veškeré podmínky z naší strany jsou akceptovány. Měli bychom získat i trolejové napojení kolejí v halách, řeší se otázka uspořádání úzkých rozchodů na zhlaví. Smyčka jde z velké části vně stávajícího kolejiště, z něhož využije jen část objízdné koleje podél haly B. Je navrženo oplocení zhlaví, aby nebylo veřejnosti přístupné.
Uvědomte si, se část kolejových vozidel nikde jinde něž z Líšně na Stránskou skálu jezdit nemůže. Jinak prosím kolegu JMB, aby se zdržel komentářů. Pokud se u mně zastaví, rád mu návrh ukážu a s ním prodiskutuji.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Proč? Lidé přijíždějící linkami 601, 602, 701, 702 přece mohou na a-78 přestoupit ve Slatině. Komu by se zkomplikovala cesta na Černovickou terasu? Ten terminál měl být někde u černovického nádraží okolo zastávky Životského. Nebo jde o oblasti obsluhované pouze a-77? I to je řešitelné, ale na úrovni spojů právě ze Slatiny, nikoli zbytečně z centra.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 dub 2024 23:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]