Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 10 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
261
09 úno 2007 13:59
Brno
Cracatit píše:
Pokud mám správné info, tak na konečnou v kampusu má být přesměrovaný balík regionálek 401-404, jestli i 69, netuším. Řekl bych, že by přesměrování 69 ze Starého Lískovce na Jihlavskou, tj. z Bosonoh rovně, vyvolalo celkem humbuk, že lidi nemají spojení z ulic okolo Dunajské do Bosonoh, kde přecejen ještě pár služeb je, nějací místní doktoři atd. Sám jsem zvědav, co z toho vznikne.
Přecejen nutit lidi jezdit třeba z takové ulice U Leskavy, nebo z Dunajské, příp. Jemelkovy dvojím přestupem nejprv na Osovou a pak na Nemocnice Bohunice, aby mohli jet do Bosonoh, mi připadá trochu nesmyslné.


Osobně bych spíš očekával variantu Bosonohy - starý Starý Lískovec - Humenná - Běloruská - Ukrajinská, protože proč úsek mezi Osovou a kampusem, plus bude možnost přestoupit na 7 i 8.


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
Nechávat desítku ve stávající podobě je hovadina kvůli přetížené Veveří.


Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Souhlasím, sedmičku bych nechal i po konci výluky Žabovřeská, i desítku v současné trase, části jedničky by dost ulevila. S Běloruskou to byl jen příměr, asi nejhorší to bude na Osové, kde není v šalinové trakci moc na výběr, buď nově ještě víc narvaná osmička, nebo šestkou krok sun krok, rychlostí pouliční dráhy na Čáru nebo na přestupy Mendlák nebo Poříčí...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3695
08 čer 2005 23:12
Cracatit píše:
Nebude stíhat, protože se do ní nahrne poměrně často větší balík lidí, takže okolí Běloruské bude mít smolíka, co se týká sezení nebo vůbec nastupování do nenarvané osmičky.

Tak okolí Běloruské snad bude moct aspoň ve špičkách nadále využívat vložené spoje ze Švermovy na Hlavní nádraží, ať už budou označeny jako 7, 8, 10 nebo úplně jinak (podle toho, kam budou od nádraží pokračovat)


Offline
149
30 říj 2019 16:42
Alanis: Samozřejmě neznám české drážní zákony ale například ve Vídni fungují centrální nástupiště mezi zastávkami Süßenbrunner Straße, Oberfeldgasse a Forstnergasse jen by se musely změnit výhybky u vjezdu do tunelu u Osové.
Odkaz na zastávku
https://maps.app.goo.gl/7gfTS2GL5gRamFNZ7


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
To středové nástupiště lze pořešit křížením kolejí z každé strany stanice.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Alanis, to mě na celé věci uráží asi ze všeho nejmíň, mnohem blbější je, že dopravní podnik v podstatě zabetonoval na další roky délkovou kategorii šalin.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nejblbější na tom celém je to, že když by se případně někdy v budoucnu protáhla trať až někam na kameňák a udělala se tam normální smyčka, tak stejně tam budou muset jezdit jen obousměrné šaliny, protože zastávka Nová Jihlavská má středové nástupiště :roll:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nebude stíhat, protože se do ní nahrne poměrně často větší balík lidí, takže okolí Běloruské bude mít smolíka, co se týká sezení nebo vůbec nastupování do nenarvané osmičky.
A to nemluvím o plánované výstavbě v okolí "Západní brány." Mají tam prý místo sportoviště vyrůst byty, ty mají růst i na Kameňáku.
Až vyrostou, třeba i s přispěním Spořitelny, všichni se budou divit, proč osmička není protažená až na Kameňák, že musí končit v kampusu a k ní se musí trajflem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1624
10 čer 2006 20:45
Brno
Ondra: přesně, nedokážu si moc představit jak bude 8 v aktuálních intervalech stíhat, kór jestli tam mají končit i 401-406

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MartinV píše:
Kapacita 8 se asi jen tak nezlepší, když DP plánuje nákup vozů kapacitně srovnatelných s KT8.

Další problém jsou obratové koleje u Kampusu délky pouze 65 m. V rámci nějaké rezervy pro budoucí posílení provozu by tam mělo být minimálně 90 m, tak aby se tam vešly dva dlouhý vlaky.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
goldfinger píše:
Moje babička říkávala "nehýbej s dobrotou". Šumavská je sice teď téměř uprostřed ničeho, ale po urovnání sporu s Kliminvestem by se v areálu někdejších jaselských kasáren mělo stavět, což dopravní situaci poměrně výrazně změní. Jakékoli zásahy by se měly dělat až po dokončení.

Jestli ti lidi půjdou na Šumavskou, nebo na Hrnčířskou (kterou navíc navrhuji přesunout dejme tomu o jednu křižovatku dál od centra, alespoň tu ve směru z centra) je úplně jedno.


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mimochodem máte někdo informaci, jak to vypadá s plánovanou zastávkou právě u té Moravské zemské knihovny?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Moje babička říkávala "nehýbej s dobrotou". Šumavská je sice teď téměř uprostřed ničeho, ale po urovnání sporu s Kliminvestem by se v areálu někdejších jaselských kasáren mělo stavět, což dopravní situaci poměrně výrazně změní. Jakékoli zásahy by se měly dělat až po dokončení.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
xxx píše:
Já bych třeba zrušil zastávky Šumavská a Kartouzská a obě je nahradil zastávkou Štefánikova, která by byla u křižovatky s Domažlickou a Reissigovou. Případně bych pro zrovnoměrnění posunul Jungmannovu o něco blíž k centru a Hrnčířskou naopak o něco dál od centra (to říkám jako člověk, který ji v současné poloze hojně využívá). Tady se s těma zastávkama nic nedělalo snad sto let (myslím co se týče polohy). Ty zastávky vznikaly v době, kdy se jezdilo krokem a stavělo se fakt u každé vrby. A taky na polohu zastávek měly určitě vliv například tehdejší fabriky.

Jo! Tohle udělat. Konečně. Aspoň bude možné přestupovat na tu 67.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Souhlasím. Šumavská je dost uprostřed ničeho, poblíž jen kasárna, kterým je jedno, kde ta zastávka leží. Takže souhlasím s názorem XXX z posledního příspěvku. Hrnčířská je šikovně umístěná, ale posunutí mezi Šumavskou a tu mezilehlou uličku by nevadilo, myslím uličku mezi Hrnčířskou a Šumavskou, co končí na náměstí vnitrobloku (tuším Kříženeckého), resp. ji jde pěšky projít k zastávce trajflu Botanická.
Co si pamatuju z nějakých návrhů rekonstrukce Štefánikovy třídy, tak Jungmannova má být posunutá blíž k centru asi o 150-200 m. Podrobnosti neznám.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
Já bych třeba zrušil zastávky Šumavská a Kartouzská a obě je nahradil zastávkou Štefánikova, která by byla u křižovatky s Domažlickou a Reissigovou. Případně bych pro zrovnoměrnění posunul Jungmannovu o něco blíž k centru a Hrnčířskou naopak o něco dál od centra (to říkám jako člověk, který ji v současné poloze hojně využívá). Tady se s těma zastávkama nic nedělalo snad sto let (myslím co se týče polohy). Ty zastávky vznikaly v době, kdy se jezdilo krokem a stavělo se fakt u každé vrby. A taky na polohu zastávek měly určitě vliv například tehdejší fabriky.


Offline
14
14 úno 2020 20:08
Zastávka Valašská: "Kdyby" byl nadchod trati za bývalou zastávkou Osová zprovozněn souběžně se stávající zastávkou Osová, dá se předpokládat, že by snad ani nepřišla k úvahu. Nynější obcházení "půkly Lískovce"je, pro starší generaci a matky s kočárky dost velký problém, tak zřejmě za ni "lobbovali" u starosty. Jinak co se týče četnosti zastávek a jejich vzdálenosti; stačí se podívat na staré jízdní řády, kde tyto jsou uvedeny. Dnes by ta ED stále u každé "vrby"-př. Veveří: Zast. u Lucerny/myšleno restaurace/, Sokolská, Tivoli. Určitě najdeme i další ulice např. Merhautova.


Offline
307
21 dub 2009 20:30
Pavel píše:
To mi dáváš do úst něco, co jsem neřekl.

Dobrá, ale vyznělo to tak:-)


Pavel píše:
Za cenu vylepšení dopravy ke kampusu a nemocnici, se to části cestující zhorší.

To nejsme ve při, ale to zhoršení je oproti zlepšení natolik marginální, že nestojí ani za zmínku. Jo, nebydlím tam:-)

Pavel píše:
Ke kampusu nebude moci jet šalina směr Mendlák

A proč by nemohla? Že nebude, je věc jiná...

Pavel píše:
Nicméně nevěřím, že ta šalina vyřeší přeplněnou linku 25.

To ani nikdy nebylo jejím cílem.

Pavel píše:
Navíc se obávám, že i linka 8 bude na tom kapacitně velmi zle.

Já se zase obávám, že relevantnější je v tomto ohledu dopravní model, než názor Tvůj, můj nebo nějakého jiného šotouše.


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel: myslím, že někde zaznělo, že mezi tramvajemi 6 a 8 (Starý Lískovec a nemocnice) by měla být zajištěná přestupní vazba (tedy sjíždění v zastávce, např. Běloruská).

Kapacita 8 se asi jen tak nezlepší, když DP plánuje nákup vozů kapacitně srovnatelných s KT8.


Offline
1074
09 lis 2006 18:16
ZGHK píše:
Sorry, ale tomu jsem nemohl odolat. Toto je úplně krystalická ukázka šotouvažování, že každá změna je nutně změnou k horšímu. A nedejbože, když se mění nátěr:-)

To mi dáváš do úst něco, co jsem neřekl. V tomto případě je to prostě konstatování faktu. Za cenu vylepšení dopravy ke kampusu a nemocnici, se to části cestující zhorší. To ale neznamená, že ty změny nemám dělat nebo že nedávají smysl. Pokud nyní mám možnost přestoupit na dvě tramvajové linky v 5 minutovém intervalu, tak je jasné, že po dostavbě na kampus to nebude možné. Na Dunajské budou ořezané spoje na nádraží. Ke kampusu nebude moci jet šalina směr Mendlák (jen přetížená t-25 - o víkendu v intervalu 20 minut). A na Osové není místo na odstavování vozů a musím šplhat na most.
Nicméně nevěřím, že ta šalina vyřeší přeplněnou linku 25. Navíc se obávám, že i linka 8 bude na tom kapacitně velmi zle.


Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pokud mám správné info, tak na konečnou v kampusu má být přesměrovaný balík regionálek 401-404, jestli i 69, netuším. Řekl bych, že by přesměrování 69 ze Starého Lískovce na Jihlavskou, tj. z Bosonoh rovně, vyvolalo celkem humbuk, že lidi nemají spojení z ulic okolo Dunajské do Bosonoh, kde přecejen ještě pár služeb je, nějací místní doktoři atd. Sám jsem zvědav, co z toho vznikne.
Přecejen nutit lidi jezdit třeba z takové ulice U Leskavy, nebo z Dunajské, příp. Jemelkovy dvojím přestupem nejprv na Osovou a pak na Nemocnice Bohunice, aby mohli jet do Bosonoh, mi připadá trochu nesmyslné.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
307
21 dub 2009 20:30
Pavel píše:
Upřímně, ta nová trať na kampus kompletně rozbije stávající vazby a pochybuji, že to půjde vyřešit úplně rozumně.


Sorry, ale tomu jsem nemohl odolat. Toto je úplně krystalická ukázka šotouvažování, že každá změna je nutně změnou k horšímu. A nedejbože, když se mění nátěr:-)

A k tomu budoucímu linkovému vedení. Pochopitelně máš recht, že je načase jej řešit. Ale mám za to, že to už se dávno děje. Když už nikde jinde, tak při jednání o rozsahu výkonů na rok 2023. A k tomu politici (na velké i malých radnicích) přístup mají.

A ještě obecná poznámka - stanovit detailní linkové vedení a intervaly tři roky dopředu je sice možná pěkné, ale reálně k ničemu. Za tři roky se poptávka může významně změnit a navržené řešení několikrát předělávat by asi nebylo úplně sexy. A to nemluvím o financích (ta letošní stamilionová díra se v roce 2023 chtě nechtě musí projevit).


Offline
1074
09 lis 2006 18:16
Hal píše:
Nepresmeruji. Bosonohy maji jen 1. stupen ZS a zaci pozdeji prechazeji pak na ZS Bosonozska nebo na ZS Vedlejsi. takze 69 zustane v soucasne trase.

To si člověk nevybere, druhá možnost bude mít 69 v 15 minutovém intervalu a linku na hlavní nádraží v 10 minutovém intervalu (pochybuji, že bude jiný). O víkendech/večer pravděpodobně bez přímého spojení s hlavákem. Logicky rodiče dávají děcka dle trasy autobusů, ale to neznamená, že tímto zafixujeme trasy na vždy (třeba Svážná je nejbližší škola pro Bosonohy). Spíše se to řeší speciálními spoji nebo školními linkami, ačkoli to má k ideálu daleko. Upřímně, ta nová trať na kampus kompletně rozbije stávající vazby a pochybuji, že to půjde vyřešit úplně rozumně. Stále mne mrzí, že DPmB nedává návrhy linkového vedení na veřejnost v předstihu. Přitom bych očekával, že linkové vedení by mělo být součástí návrhu takové stavby, aby se dalo o tom debatovat (občas se něco objeví kvůli výpočtu hluku, ale to nemá s realitou nic společného). I s ohledem, aby byly dostatečně velké smyčky, prostor na stání autobusů, případně aby se dala zavčas vybudovat další infrastruktura (např. nová zastávka, zálivy). Tady se jede stylem, plus mínus to bude takto a vyřešíme to pak. Se to zase dozvíme týden před otevřením a spousta lidí zase bude zírat s otevřenou pusou.

No a zastávku Valašská také vítám (ačkoli využívám Dunajskou). Vdálenost je určitě dostatečná i s novou zastávkou a hlavně ji uvítám jako novou oficiální možnost přechodu přes trať. Protože nyní je to značně omezené.


Offline
431
24 lis 2017 11:40
Robert píše:
A jak to pak souvisí s prodlužováním jízdních dob kvůli novým zastávkám? Že v Brně zhoustl provoz a téměř nefunguje preference MHD, vidí každý. Ale nové zastávky, které zase řadě lidí zkrátí docházkovou vzdálenost, čímž je motivují k využití MHD, za to nemůžou.


To sice jo, ale nesmí se při tom zřizování nových unést a přehnat to. Já jsem spíš proti zastávkový, resp. vnímám šaliny jako páteřní linky, kde je vhodné mít rozestup zastávek spíš mírně nad průměrem. Je to třeba vždy dobře zvážit. Valašskou ale podporuju. Knihovnu (nebo možná Univerzitu obrany) bych bral, kdyby se zrušila Nerudova. Chystané dvojí zahuštění Minské-Horovy se mi moc nelíbí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3081 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 dub 2024 09:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]