Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 38 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2527
13 črc 2009 13:42
Napadlo mě jen, že zdůrazňuje, že lze odbočit i vlevo. Aby někteří nejeli doprava po hlavní v domnění, že doleva se nemůže, a pak se neotáčeli u benzínky přes koleje.

Ony ty plné čáry jsou tam nějak divně. Když po té křižovatce pojedu autem rovně ve směru od Ostravské ke Křenové, tak částečně přejíždím plnou čáru. Na té červené oktávce je to vidět.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Ona celá ta křižovatka je vyřešená nějak divně... Třeba k čemu je tenhle přikázaný směr jízdy? Jinak jsem napsal na bkom ohledně té A6b, tak jsem zvědavej jestli dostanu nějakou odpověď. Můžete to zkusit taky, třeba pak bude větší vůle něco řešit.


Offline
2672
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Je to chyba ve značení, ale pokud způsobím nehodu třeba autem, nemůžu se na to odvolávat na rozdíl od děr ve vozovce = špatný technický stav komunikace, můžu si za to sám. Takže jediný řešení je upozornit na tu chybu příslušné orgány, policajty, B-kom a Odbor dopravy MMB na Kounicové 67/67a.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
431
24 lis 2017 11:40
Aha, to jsem si nikdy pořádně nevšiml, jaká je tu prasárna:
https://mapy.cz/zakladni?x=16.6330889&y ... itch=0.157

Jako v místě zúžení je poloměr oblouku cca 100m - to je rozšíření o 125mm. Od té čáry je tam (by měla být) rezerva myslím 400mm oproti průjezdnýmu průřezu. Dál je ale oblouk prudší cca poloměr 35m, rozšíření vně by mělo být 380mm (těžko říct jestli se to do té čáry promítlo:) a průřez se rozšiřuje v předstihu před začátkem té prudké části - tam vykoukne ten zadek šaliny)
tak či tak v tom zúžení zejména větší vozidlo má problém se vejít i do toho pruhu, ta chybějící značka...otázka jestli se na to dá při nehodě odkázat, z dálky to zkresluje..

Do teď jsem myslel, že tady je největší bezpečnostní problém rozhled u přechodu pro chodce směrem do města špatně vidícím lidem splývaj auta z Olomoucké od centra s těma od Hladíkovy a když jede tramvaj, auta (a někteří jedou docela rychle) se schovaj za šalinu.
https://mapy.cz/zakladni?x=16.6340412&y ... itch=0.047


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
7116
27 úno 2010 07:40
S tím nelze než souhlasit.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Co způsobí jedna poznámka o blinkru... sarcastic Na té Olomoucké směr Životského by bohatě stačila "A6b - Zúžená vozovka (z jedné strany)". Je to tam vyřešený tak blbě to zúžení, přitom prostor by tam ještě půl metru byl. Nevím, proč to tam zůstalo tak blbě i po ne tak dávné rekonstrukci. Minimálně ta značka o zúžení tam chybí. Ale než vymýšlet nějaký upozorňování blinkrem, tak by bylo lepší prostě normálně (podle zákona) blikat doleva když jedu doleva a přemýšlet u toho řízení...


Offline
7116
27 úno 2010 07:40
Tedy, neříká, že přesahuje, ale podle mě to z toho plyne.


Offline
431
24 lis 2017 11:40
to je pak špatně navržená nebo zhotovená ta čára, ta musí zohledńovat rozšíření průjezdnýho průřezu v oblouku pro všechna vozidla dle normy


Offline
7116
27 úno 2010 07:40
Ano, mají, ale TMB říká, že tam šalina vybočuje svým sličným pozadím přes tu plnou čáru do pruhu pro auta.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Tak teď nevím jestli si už neděláte srandu, ale z druhé strany je situace ještě jasnější.

Tramvaj má svůj pruh, auta mají svůj pruh, oddělené plnou čarou. Řidiči aut i tramvají blikají vlevo...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
7116
27 úno 2010 07:40
V tomto případě je řeč o příjezdu do zastávky Životského ze směru od nádraží, ne od Geislerky.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
TMB píše:
Já myslím třeba konkrétně Selskou směrem do města v oblouku za křižovatkou s ulicí Borky, tam žádné šrafování není. V případě Olomoucké před obloukem do Životského je na místě levý blinkr, ale pokud tam řidič KT8 sejme zadkem souběžně jedoucí auto, je to jeho vina. Takže ten pravý blinkr celkem chápu.


Není to jeho vina, protože tam je jeden pruh... to auto nemá vedle tramvaje co dělat! Stejně tak tramvaják má blikat vlevo, to je úplně bez debaty.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
586
25 říj 2019 10:12
mnadenicek píše:
nedá se to varovné blikání pojmout dle tohoto?
nejdřív u zužování bliknout doprava a před už obloukem doleva (což musí)

Jako teoreticky by to asi šlo, otázkou je jestli je to ku prospěchu věci. Když pojedu odsud a uvidím tramvaj blikat vpravo, tak to vypadá jakože zastavuje... Navíc z druhé strany je řidič auta dostatečně informován o ukončení svého jízdního pruhu vodorovným značení a je informován i o tom, že se jeho dráha bude křížit s tramvají (a naopak) pomocí svislé značky "A25 Tramvaj". Takže z mýho pohledu to bezpečnost provozu nutně "nevyžaduje" a není důvod blikat doprava. Ale je to můj laický pohled.

TMB píše:
Já myslím třeba konkrétně Selskou směrem do města v oblouku za křižovatkou s ulicí Borky, tam žádné šrafování není.

Ale je tam svislé dopravní značení "A25 Tramvaj", takže řidič je o skutečnosti křížení jízdní dráhy s tramvají informován.

TMB píše:
V případě Olomoucké před obloukem do Životského je na místě levý blinkr, ale pokud tam řidič KT8 sejme zadkem souběžně jedoucí auto, je to jeho vina. Takže ten pravý blinkr celkem chápu.

Myslíš tohle místo? Tam by se o pravém blinkru v předstihu asi uvažovat dalo. Ovšem stále platí povinnost blikat před křižovatkou doleva.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Já myslím třeba konkrétně Selskou směrem do města v oblouku za křižovatkou s ulicí Borky, tam žádné šrafování není. V případě Olomoucké před obloukem do Životského je na místě levý blinkr, ale pokud tam řidič KT8 sejme zadkem souběžně jedoucí auto, je to jeho vina. Takže ten pravý blinkr celkem chápu.


Offline
431
24 lis 2017 11:40
Ondrah98 píše:
nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích

nedá se to varovné blikání pojmout dle tohoto?
nejdřív u zužování bliknout doprava a před už obloukem doleva (což musí)


Offline
790
25 led 2006 09:46
No, a ten bod (1) lze na tuto situaci použít. Tím nemyslím vybočování zadku, ale zúžení předjízdného pruhu.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Na tomhle místě končí pruh již před obloukem, takže o tom řidič ví... https://mapy.cz/zakladni?x=16.6340980&y=49.1926533&z=16&pano=1&pid=68501370&yaw=5.389&fov=1.257&pitch=0.093

A na selské je už od zastávky jízdní pruh naznačenej vodorovným dopravním značením po kolejích https://mapy.cz/zakladni?x=16.6436126&y=49.2154233&z=18&pano=1&source=stre&id=79985&pid=68584478&yaw=0.662&fov=1.257&pitch=0.314


Naposledy upravil Ondrah98 dne 29 kvě 2020 12:43, celkově upraveno 1

Offline
790
25 led 2006 09:46
A jak ten řidič auta - obzvlášť v levém oblouku - pozná, že se mu pruh zúží? Ono mnohde jedou "rovně" tramvaj i auto. A pokud se tramvaj při jízdě přesune ze středu komunikace k chodníku, tak de facto vpravo odbočí - třeba na Selské.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Tak "dopravní předpisy DPMB" jsou sice hezká věc, ale pokud jezdí vozidla DPMB po veřejných komunikacích, tak se musí řídit zákonem 361/2000. Který říká toto:
Citace:
§ 30Znamení o změně směru jízdy
(1) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Tudíž tramvaj má povinnost blikat doleva, protože mění směr jízdy. Zároveň je otázka, zda zadní část vybočuje ze směru jízdy a měla by tedy blikat i doprava. Spíš se přikláním k tomu, že by doprava blikat neměla, protože jednak už bliká doleva (to je nezpochybnitelná povinnost), a jednak proto, že tramvaj vzadu vybočuje v podstatě v každém oblouku a musela by blikat "kontra" všude, což je nesmysl. A taky proto, že v místě, kde zadní část vybočí se nachází šrafování, takže už tam žádný jízdní pruh, kde by mohla někoho ohrozit, není. Tudíž podle mě má blikat doleva a tím to hasne, jakákoliv jiná inciativa řidiče je jednak v rozporu se zákonem a jednak může způsobit akorát tak zmatek (např. dojem "zastavování")...


Offline
2811
01 úno 2006 10:39
TMB: jj toto se tam děje od mala co jezdím šalinou. Takže mě toto nějak nepřekvapuje. Průser by byl, kdyby naproti jel Lojza, co by nebyl místní a řekl by si, aha tramvaj dává znamení doprava, to znamená že jede rovně ( ikdyž tam nejsou koleje ), nebo zastavuje a tím pádem mohu jet a je nehoda.


Offline
7116
27 úno 2010 07:40
Jenže pokud přejíždíš z pruhu do pruhu, měníš směr jízdy. Šalina v tu dobu jede rovně. Blikat mají naopak auta, když najíždějí na koleje. Když končí připojovací pruh a ty jedeš v průběžněm, taky neblikáš, ne?


Offline
790
25 led 2006 09:46
Pokud tramvaj blíká vpravo v místě, kde se zúžuje předjízdný pruh, je to dle mého zcela vpořádku. Prostě vzhledem k souběžně jedoucímu automobilu odbočuje relativně vpravo. Je to jako přejíždění z levého pruhu do pravého na čtyřproudové komunikaci, která klidně také může zatáčet doleva. S tím rozdílem, že v této situaci má tramvaj přednost. Řidič tramvaje tím nikoho neohrozí, naopak včas varuje ostatní. A že to není dle zákona, bych jednoznačně netvrdil. Nebo to klidně může být v dopravních předpisech DPMB. Rozhodně to není nějaká novinka, děje se tak odjakživa, takže to nějaké opodstatnění má.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
O tom není potřeba pochybovat, já jsem se jenom nahlas zamýšlel, co je může vést k takovýmu nesmyslnýmu úkonu, jako je blikání na opačnou stranu v naprosto jasné situaci. Je vidět, že tenhle úsek je prostě problém a spojka Životského - Krásného kolem Ostravské je potřeba... biggrin


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Řidič travmaje by se měl v první řadě řídit platnými zákony.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Jakože tady? Nechcou tím naznačit, aby se tam necpaly osobáky, když jim stejně končí pruh a zadek šaliny v oblouku vybočí? Ale samozřejmě jet doleva a blikat doprava je opravdu "extrémně inteligentní"... #-o


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 24 dub 2024 02:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]