Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 99 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zákaz na pravou kolej může mít podobný důvod jako býval v Komárově, tj. že je obrubník blízko a kačena by ho tím pádem hoblovala. Moc to zrovna v Juliánově neznám, ale napadá mě tenhle důvod.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Třeba bude ta výstupní zastávka společná s autobusovou, protože ten současný zálivek je katastrofální. KT8 ale dřív do Julcu jezdily pokud se nepletu na lince 4.

Napsal jsem to trochu nešikovně, samozřejmě jsem myslel zákaz na pravou kolej. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Třeba bude ta výstupní zastávka společná s autobusovou, protože ten současný zálivek je katastrofální. KT8 ale dřív do Julcu jezdily pokud se nepletu na lince 4.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V zásadě mě napadají 2 možnosti. Zlepšení poměrů ve výstupní/nástupní zastávce (nebudeme si nic nalhávat, hlavně současná výstupní zastávka není žádná hitparáda, navíc na levé koleji bariérová). Úpravy v ulici Líšeňská zahrnují i posun osy koleje o 1,25 m vně před vjezdem do smyčky, takže by mohlo jít i o nějakou optimalizaci geometrie oblouků ve smyčce. (Třeba zrušení zákazu pro KT8? Tady ovšem přiznám, že nevím, proč tam ten zákaz je.)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Eda píše:
Takže, pokud to správně chápu, tak nástupní i výstupní zastávka budou přesunuty na silnici, bude přidán středový pruh a tramvaje budou nově moci tvořit špunt, který zabrání průjezdu autům? No, nevím k čemu je to dobré.


Špunt je dobrej především pro bezpečnost chodců na přilehlých přechodech. Kor na komunikaci vedené ve stoupání, resp. klesání, jakou je ul. Líšeňská.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Takže, pokud to správně chápu, tak nástupní i výstupní zastávka budou přesunuty na silnici, bude přidán středový pruh a tramvaje budou nově moci tvořit špunt, který zabrání průjezdu autům? No, nevím k čemu je to dobré.


Offline
Uživatelský avatar

532
28 črc 2013 14:13
Docela zajímavé územní rozhodnutí, které pojednává o přestavby smyčky Juliánov:
Dám sem odkaz na stránku, kde to je umístěno, bohužel, nevím, jestli bude za týden fungovat
Odkaz: http://www.zidenice.cz/files/files/ured ... 132051.pdf


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Díky za upřesnění.
Předpokládám, že rozsah poškození tratí byl podrobně zmapován, v archívech MZA by měly být příslušné dokumenty, jako hlášení brněnského policejního ředitele a hlášení ředitelství protektorátní kriminální policie. Jen se k nim dostat.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Dovolím si nesouhlasit, nestudoval jsem tuto problematiku, ale ...
linka 1 měla problémy po 20.11. 1944 naproti pivovaru, u nádraží (suť na trati) a na Štefánikově ((suť a kráter v ulici), takže po odklizení sutě mohla být v provozu po pár dnech, měly-li měnírny napájení. Pojem kyvadlově - tím asi myšleno, že se muselo v místě poškození přestupovat, část linky obsluhována z vozovny Pisárky (po odklizení suti z trati) a část z vozovny Královo Pole. Ostatní linky byly různě poškozené, ale na úsecích nepoškozených, nebo jen dočasně zasypaných sutí, mohl být provoz zahájen z vozoven Husovice a dílen v Černovicích. Déle mohl být uzavřen provoz na Husové, nám. Svobody, do Komárova, Masarykovy čtvrti, po Veveří a do Židenic. Linky důležité pro dopravu pracujících do továren (i do mimobrněnských továren, tj k vlakům) byly brzy obnoveny. Něco jiného bylo po 17. 4. 1945, kdy zastaven provoz na všech linkách z důvodu zastavení práce všeobecně, a kdy ustupujícími byla ničena veškerá infrastruktura (mosty, trati tramvaje včetně trolejí, vozovny a vozy tramvají na barikádách), před tímto datem byla snaha, co nejrychleji obnovit a nikde není zmínka, že by se tak nestalo. Po přechodu fronty obnovení provozu trvalo do 28.10. 1945, v nedůležitých úsecích až do konce roku


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
J*M* píše:
Doufám, že jsem tímto opravil tvrzení pod příspěvkem o zastavení provozu po náletu 20.11.1944. Tento nálet dráze do Líšně škody nenadělal

Z dostupných archivních zdrojů lze vyčíst:
- po náletu byla na několik dnů zastavena tramvajová doprava v celé síti
- byly přerušeny dodávky elektřiny
- na 28 úsecích byly poškozeny tramvajové koleje a troleje
- na dalších místech byly uzavřeny ulice kvůli nevybuchlým bombám
- dva dny po náletu se podařilo obnovit provoz na jediné lince, do Králova Pole, a to ještě jen kyvadlově
- obnova tratí do stavu před náletem probíhala až do konce roku 1945

Tímto nevyvracím tvrzení, že trať do Líšně nebyla poškozena. Provoz na trati ale zastaven byl.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nechci zakládat nové téma, tak snad zde by nemusel můj příspěvek být jak pěst na oko. Na Tlamoknize na stránce Encyklopedie dějin města Brna je připomenutí dnešního výročí Líšeňky, viz zde
V komentářích se objevil tento příspěvek:
Jiří Skoupý K tramvajové trati do Líšně se váže naprosto kuriózní vzpomínka jednoho bývalého železničáře, který mi před nedávnem vyprávěl, že nerozvážná paní výpravčí někdy v 60. letech omylem pustila Vlárský expres (tedy rychlík Brno-Vlárský průsmyk) právě na trať tramvaje číslo 10. Strojvedoucí si údajně ničeho nevšiml a jel dál s celou dlouhou vlakovou soupravou kolem židovského hřbitova skoro až na Stránskou skálu. Faktem je, že na starém černovickém nádraží až do roku 1969 skutečně existovala kolejová spojka, umožňující přímý průjezd nákladních vlaků z vlečky továrny Zetor po tramvajové trati dále na trať železniční (smíšený provoz) a že strojvedoucí možná nemusel v tehdy nezastavěné krajině bez dnešních typických orientačních bodů (a vzhledem k omezenému výhledu z okna parní lokomotivy) omyl ihned zaregistrovat. Naštěstí se podařilo soupravu včas zastavit a nikdo nebyl zraněn.
Je ovšem veliká škoda, že archiv ČD k celé záležitosti mlčí … jen si říkám … co kdyby se našel ještě nějaký pamětník …?

Najde se na fóru někdo, kdo panu Skoupému vysvětlí, že onen železničář si asi dělal z něho vrtulu, že to, co mu navykládal, je naprostá hovadina odporující faktům?

PS v komentářích je déle zavádějící příspěvek Martina Konečného o zastavení provozu po náletu 20.11. 1944 - Po bombardování Brna 25.8.1944 na trati zastaven provoz, obnovení provozu až do Líšně a zároveň elektrifikace se povedlo 10.11., od 11. 11. 1944 zahájen provoz linky 10. Dne 19.12.1944 další nálet způsobil dráze menší škody na trati v Černovicích, provoz byl přerušen až při přechodu fronty dne 17.4.1945. 25.5.1945 obnoven parní provoz v trase Černovice - Líšeň. elektrický provoz obnoven 30.12.1945. a před měsícem pak bylo smutné výročí, 4.10. 1964 zastaven provoz pro osobní přepravu mezi Stránskou Skálou a Líšní. Doufám, že jsem tímto opravil tvrzení pod příspěvkem o zastavení provozu po náletu 20.11.1944. Tento nálet dráze do Líšně škody nenadělal


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jo, kvůli TBZ jsou žlábkové kolejnice mezi jundrovským trojúhelníkem a zastávkou Stránského. Ovšem kolega Janatak mluvil o úseku Pisárky - Bráfova. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Protože brzdové zkoušky.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Domis - za sebe nemůžu posoudit rozdíl na té rekonstruované části tratě mezi jundrovským trojúhelníkem a Bráfovou,. , nicméně pamatuju na rozdíl jízdy po podbitém bezžlábku od zast. Bráfova po zast. Pisárky, před kterou asi 200m začíná žlábková kolejnice. Ten rozdíl v hluku byl a je dost enormní, po bezžlábku je jízda mnohem tišší, a to v obou směrech. Přitom jsou oba úseky relativně nové. Popravdě mi moc není jasné, proč právě těch cca 200 m úseku před zast. Pisárky ve směru do centra je právě osazeno žlábkovou kolejí, když až do zastávky by šlo dát bezžlábkovou kolej - tedy tišší.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Rez: Myslíš tou "úpravou" zkrácení jízdní doby? Abychom nestáhli sekeru, co se nabere po městě? Opravdu super nápad!

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ReZ: určitě by bylo na místě, v poslední době se jízdní doby spíš prodlužují. :-?


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Plánuje se v té souvislosti i úprava jízdních dob?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Dle mne to bylo též vozem. Koleje v tom nově opraveném úseku jsou brutálně luxusní. Jediné, co trochu hodí, je dilatace za zast. Bráfova směr Bystrc.

PS: Mezi Bráfovou a Pisárkama je obousměrně traťová 50 km/h.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ne, bylo to nějaké dvojče T3, bohužel jsem jaksi nevnímal e. č. Vizuálně trať vypadala rovná, jen my jsme na ní skákali. Je mi jasné, že v prvním voze mohl být úplný klid. Šlo mi o ten rozdíl na žlábkové vs. bezžlábkové kolejnici.

Jinak Béčkem na koriduru jezdím běžně (ano, patřím mezi ty, co jezdí Brno - Praha rychlíkem), nejlépe třeba posledním v soupravě, to se pak nadskaováním někdy samo zavírá i okno. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Nejels nějakým vozem T6?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
A nemohlo to být jen vozem? Mě to tam po opravě vždycky přišlo klidnější a pohodlnější, než třeba na relativně novém úseku z Bráfovy do Pisárek, a to jsem tam jel různými vozy už více než párkrát. Mohlo by to být i vyšší rychlostí, nově je tam rychlost 60, a pokud to někdo s nějakým horším vozem na tu šedesátku fakt rozjede, tak už to může být znát. Něco podobného se mi stává i ve vlaku. Např. béčko na koridoru jedoucí 140 je občas docela zážitek jak na rodeu, ale když se ten samý vůz plazí "jen" stovkou někde po staré trati, tak je to (až na ten rambajz ze svršku) v klidu. A naopak, nějaký lepší vůz si na tom samém místě hasí 160 a člověk ani nepozná, že jede.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Dnes jsem se konečně svezl po novém úseku na Stránského, ale dost jsem se zděsil. Nová žlábková kolej od trojúhelníku na Stránského neskutečně házela na strany, a to v celém úseku. Byl jsem sice na zadní plošině v Béčku, ale bylo to horší než na jiných starších úsecích. Jízda po bezžlábkových kolejích už byla celkem klidná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mezi zastávkami Stránského je nově zřízen přechod z rozebíratelné konstrukce firmy Strail. Jestli se nepletu tak je to první konstrukce tohoto typu v síti DPMB.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
J*M* píše:
Na snímku je pěkně vidět, jak nám autíčková lobby ukrajuje stále ze zeleně. Ty koleje šly u kraje vozovky a za obrubníkem byl bez chodníku hned trávník, dnes jsou uprostřed vozovky


To stejný Žerotínovo náměstí, než byl pruh směrem na Veverří - od Brandlovy, byly tu jen koleje, pak se přidal pruh pro trolejbusy.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
k.ondra89 píše:
Aktuálně jsou k vidění pozůstatky vratného trojúhelníku Konečného náměstí.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater


Ty jo, tak to jsem prodrbal, zrovna teď jsem jel okolo a mám dojem, že už jsem jel po nové vrstvě asfaltu...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:33
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]