Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Takže ze zakopání nádraží je rázem tunel až kdoví kam ? A kolikpak by si pán přál aby ten tunel měl výšku ? Minimální pracovní výška sběrače je okolo 4m. K tomu pevná jízdní dráha je nějakých 50cm. Trolej musí mít taky nějakou izolaci od konstrukce a samotnej tunel má taky jistou šířku stěn . Navíc musí být zasypanej a nad ním je taky potřeba nějakej pracovní prostor. Navíc je v tunelu potřeba nechat místo pro evakuaci. A jistě je známo, jaká podloží je tam v okolí. Možná tahle mapa napoví : https://mapy.geology.cz/geocr50/#

Tohle by ve výsledku mělo víc omezení, než výhod. Jak by se napojovala Hybeška, Rooseveltova. A stejně by to omezovaly bezpečnostní vzdálenosti v tunelu a navazující úseky. A řešilo by to stěží jedinou linku, přičemž stávající zastávky by dost omezily rychlost. Takže ve výsledku by se rychlostně asi nezískalo nic a vyhodilo by se pár stovek miliard.

Když už podzemí, tak pořádný metro jako nosnou trakci. A s menším počtem zastávek, hlavně na přestupních uzlech.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Propojený by to prostě nebylo. Odstavná kolej u pošty navíc a jinak nic, stačí, že se dá najet přes Vídeňskou na Krematorium. Zakopalo by se někde pod Vojtovou a vykopalo na Olomoucké někde u Životského. Ale to jsem tu už několikrát psal jako představu.
Hloubka by byla nejvíc pod řekou a k nádraží může trasa zas vystoupat tak, aby mezi městským podchodem k Tescu a tou metrošalinou byl minimální rozdíl. Však průřez tunelu nemusí být osm metrů na výšku ve všech partiích.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Jinými slovy, zakopávat to dneska už nemá žádný smysl. To se mělo zakopat všechno v centru a širším okolí, ale protože se to neudělalo, už to udělat není možné.
Řešením toho je opět prostě metro. To, co se tu asi všichni bojí říct. „Ale ono je to strašně drahý.“ Hmm, a to je přesně ten špatný způsob myšlení. MHD má být na úrovni a má lákat lidi, ať tu jsme jako v 'Murice, kde člověk všude potřebuje tu debilní krabici na kolech.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Tady by zakopání nic moc nevyřešilo. Kousek pod povrchem už jsou kolektory a tram. trať má stavební výšku okolo 6m, tak nevím, kam by se to tam mělo nacpat. Navíc je potřeba ještě započítat sílu desky nad kolejištěm, což taky dá minimálně metr. Takže by se proti stávajícímu muselo jít dolů o nějakých 7-8 metrů minimálně. Tedy dost pod úroveň stávajícího podchodu. Navíc by se tím zrušila Masarykova a minimálně Nový sady. Navíc kde by se musely stávající tratě začít zahlubovat, tak aby se dodrželo bezpečný klesání a rozhled ? Kde by bylo vyústění, třebas pod viaduktama ? Nebo jak to zapustit od maliňáku , tak aby byla zachována možnost odbočení pod viadukt a zároveň minimálně jeden silniční pruh v každým směru ?

A to stromořadí by asi bylo maximálně v kontejnerech, nebo jen travní koberec.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, pochopil jsem to tak, že by zanikl čtyřkolejný úsek se spojkama, jenom by zůstala trasa po Benešové od Maliňáku, z ní by šlo jet na Masaryčku i na Nové Sady a dál na Mendlák. Osmička by byla zakopaná a asi kvůli ní by se musela někam vymístit smyčka trajflu a kus podchodu. S takovouhle představou celkem souhlasím. Vůbec by nevadilo, kdyby trajfl dělal blokovou smyčku od Křenky na Maliňák a zpátky po Kolišti. Co jsem se díval na staré linkové vedení z osmdesátých let, tak to tak bylo snad během stavby podchodu, někdy v druhé půlce osmdesátek.
Jestli by byla na povrchu pěší zóna se stromořadím jako na Joštové, je otázka, celkem by se mi něco takového líbilo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1074
09 lis 2006 18:16
A mohu se zeptat jaká je vlastně výhoda to zakopat? Ono dost záleží, kde se to zanoří a kde vynoří. Ale obecně, pokud mám šalinu pod zemí, tak se k ní musím dostat, což znamená třeba +2 minuty, tedy aby se mi to vyplatilo, to chce už tak 3 semafory. Samozřejmě, pokud tam jen přestupuji, tak je to jedno. Také to pravděpodobně bude znamenat, že některé zastávky padnou (např. Nové sady). Nějak si nedovedu představit výhodu v tom, že by celý uzel šel pod zem (vzhledem k počtu tratí vstupující do daného uzlu - od Maliňáku, Křenky, Úzké, Hybešovy, Husovy a Masarykovy), bylo by to drahé, nějaké výhody, ale i nevýhody.
Diametr ano, páteřní linka pro rychlé spojení pod zem (krom sever-jih si dovedu představit i východ-západ - tedy udělat linku 8 bez jediného semaforu), ale zakopat celý uzel by bylo podle mne kontraproduktivní.

Za mne tedy nemám problém s povrchovým uspořádáním, ale současný stav je otřesný. Za mne překopat od základu, včetně podchodů. Když vezmete přednádražní prostor a celý trojúhelník, tak je tam místa spousty, tam něco vymyslet.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, ani ztráta smyčky, ani ztráta vjezdu na Masaryčku by nebylo nic fatálního v poměru k přínosům zakopání šalin.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
No stavět to v podzemí by znamenalo buď obětovat smyčku trolejbusů, nebo trať přes třídu Vítězství.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6161
11 dub 2010 15:05
Juliánov
jara255 píše:
Chyba je, že když se v 80. letech dělala přestavba zastávek a budování podchodu, že nevybudova také možnost odbočení z kolejí 3 a 4 směr Maliňák. Dnes by to pomohlo d-7 a i při mimořádnostech by to posloužilo jako objížďka. Dnes už se s tím nic nenadělá, protože tam kde by mohlo být křížení je podchod k trolejbusům a asi by to muselo být bez aut. provozu.

Chyba spíš byla, že se vybudoval podchod, ale tramvaje byly ponechány na povrchu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

341
31 kvě 2016 10:01
Brno
b1 píše:
Chyba? Nebyl to náhodou záměr, aby se linky co nejméně křížily? Stejně jako když byla při reorganizaci tramvajových linek v roce 1995 navrženy trasy, tak aby se co nejméně křížily, např. linky 1 a 2 se vůbec nekříží s linkou 8.

A toto si bohužel v poslední době rozesíráme (závlek linky 9 přes Svoboďák, linka 7 apod.) a většinou pod nátlakem skupin, které chtějí mít přímé spojení z A do B, jiné zase z C do D a další pak z A do D... (jen zřídka z provozních důvodů jako třeba nemožnost otočení v centru s vyrovnávačkou)

Tehdy to záměr asi byl, ale jak se ukázalo, krátkozraký. Od té doby uplynulo skoro 30 let, město se změnilo, mnohonásobně zhoustla automobilová doprava a z tehdejšího hustého taktu linek nezbylo nic. Mám pocit, že se organizace MHD a zejména jízdní řády vrací před rok 95. Díky nenápadnému, ale neustále se prodlužujícím intervalům a zpožděním MHD vlivem automobilové dopravy, začíná přestupný tarif ztrácet pro cestujícího smysl. Proto by se na severu ty vexle dnes hodily.


Offline
Uživatelský avatar

3696
08 čer 2005 23:12
jara255 píše:
Chyba je, že když se v 80. letech dělala přestavba zastávek a budování podchodu, že nevybudova také možnost odbočení z kolejí 3 a 4 směr Maliňák.
Chyba? Nebyl to náhodou záměr, aby se linky co nejméně křížily? Stejně jako když byla při reorganizaci tramvajových linek v roce 1995 navrženy trasy, tak aby se co nejméně křížily, např. linky 1 a 2 se vůbec nekříží s linkou 8.

A toto si bohužel v poslední době rozesíráme (závlek linky 9 přes Svoboďák, linka 7 apod.) a většinou pod nátlakem skupin, které chtějí mít přímé spojení z A do B, jiné zase z C do D a další pak z A do D... (jen zřídka z provozních důvodů jako třeba nemožnost otočení v centru s vyrovnávačkou)


Offline
Uživatelský avatar

1625
10 čer 2006 20:45
Brno
goldfinger: na nástupiště u viaduktu se sotva vleze dvojice, dlouhý soupravy bych tama pravidelně opeavdu netahal. Akorát se tu hledá způsob, jak vytlouci klín jiným klínem.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

341
31 kvě 2016 10:01
Brno
Chyba je, že když se v 80. letech dělala přestavba zastávek a budování podchodu, že nevybudova také možnost odbočení z kolejí 3 a 4 směr Maliňák. Dnes by to pomohlo d-7 a i při mimořádnostech by to posloužilo jako objížďka. Dnes už se s tím nic nenadělá, protože tam kde by mohlo být křížení je podchod k trolejbusům a asi by to muselo být bez aut. provozu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Potom bych měl ještě jedno řešení, které by eliminovalo rozházené nástupní hrany směr Křenka- d10 před Husovu - ostatně tak dlouho jezdila - a d12 před Rooseveltovu a spojku u grandu. To by byla jediná úprava po otevření Žabovřeské.Zůstalo by přímé spojení Čára - Maliňák i staré Žabiny - rola.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Není potřeba, ale na křížení Nové sady x Husova taky není zrovna kolejí na rozdávání (1. a 2. kolej).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Zdeněk: z Husovy na Křenovou 1. a 2.kolej není potřeba

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1625
10 čer 2006 20:45
Brno
ds: ona je 1 a 2 kolej na nádraží není nafukovací...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
goldfinger píše:
Odjezdy na Křenku sice ze dvou různých hran, ale dokonalý svět neexistuje.

K tomu stačí vést linku 10 Husovou a jede na Křenku ze stejné hrany + posílí 12 v úseku Čára-Rola....

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Parodii ze současné d7 dělá nejvíc interval. Trasa je zcela správná - kopííruje někdejší d15, která jezdila v prokladu s d9 od postavení tratě do Čertovy rokle. Nevýhodou je odjezd do SL ze dvou různých nástupnch hran, stejně jako odjezd do Lesné. Tyto nedostatky ale víc než vydatně vyvažuje přínos d10 - Žabiny mají konečně přímé spojení s rolou a Čára s Maliňákem. Odjezdy na Křenku sice ze dvou různých hran, ale dokonalý svět neexistuje.


Offline
2793
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Linkou 7 v dnešní trase je myšleno ta parodie, která na 4 minuty jízdy tam a 3 minuty zpět sežere v týdnu 2 vozy a 6 řidičů? :mrgreen:


Offline
790
25 led 2006 09:46
Mám dojem, že linky 7 a 10 mají v dnešních trasách zůstat trvale.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jasně. Takže po otevření Žabovřeské zpátky k původnímu linkovému vedení s polofunkční desítkou. Nemyslím si, že zrušení sedmičky ve stávajícím vedení (Švermova - hlavas - Cejl - Zemědělská) je krok správným směrem. Aspoň ve školním/akademickém roce by mohla zůstat.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1625
10 čer 2006 20:45
Brno
Linka 7 bude do Lískovce jezdit jen do otevření Pisárek, následně ji vystřídá linka 10.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3696
08 čer 2005 23:12
Nesouhlasím. Už v minulosti byly různé posily na Švermovu (které by v případě otevření tratě do Kampusu mohly být vedeny až do Lískovce) zřízeny tak, aby odjížděly ze 3. koleje u Hlavního nádraží, i když chápu, že teď jsou výlukami trochu svázané ruce, ale dlouhodobě by bylo vyhovující, aby vše směr Bohunice odjíždělo u nádraží od 3. koleje.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Což tak úplně není případ linky 7. Myslím, že je záměr prodloužit ji až do Lískovce, aby po přesměrování linky 8 ke Kampusu existovalo spojení z Lískovce k nádraží - třeba jen ve špičku.
A na principi zajištění nabidky spojení na Českou a k nádraží nic tak hrozného nevidím.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3095 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 dub 2024 12:10
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]