Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 130    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 130  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6919
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je škoda hlavně té neobsluhy železniční zastávky na Lesné - kdyby vedla TT až k ní, zlepšil by se přestup z vlaku.


Offline
441
24 lis 2017 11:40
To nevím, že by se museli koupit? Překryv škodovek s odcházejícími kačenami? Bude jich nakonec 40? Zůstane 7 novokačen? Kolik je potřeba? Opravdu nevím.
To musí napočítat někdo jinej, co je třeba. Já jen nabízím řešení přestupu na štefance s jistými okrajovými podmínkami (zejm. s tím, že na Lesnou nejde s tratí vkročit a basta...alespoň zatím), které nabízí nějaké benefity, ale má samozřejmě i jistá úskalí (jako všechno). Šlo by tak ale realizovat plánovanou stavbu TT alespoň od křižovatky s Provazníkovou po Kohoutovu.


Offline
Uživatelský avatar

3706
08 čer 2005 23:12
Když by se pohrálo s linkovým vedením, tak by 5 mohla jezdit jen v úseku Komenského náměstí - Štefánikova čtvrť.


Offline
174
23 led 2011 03:17
mnadenicek píše:
Napadla mě ještě prasárna - úsporná varianta alternativní konečné na místo Štefanikovy čtvrti pro obousměrky. Dočasné řešení, relativně daleko od zástavby, části lidem se přiblíží přímé spojení, včetně nádraží Lesná. Narozdíl od konvenčního řešení bezbariérového přestupu na ŠC s ostrůvky nebo blokovou smyčkou bez demolic a úbytku parkovacích míst..

A kde se veme tolik obousměrných vozů na další linku?


Offline
441
24 lis 2017 11:40
Napadla mě ještě prasárna - úsporná varianta alternativní konečné na místo Štefanikovy čtvrti pro obousměrky. Dočasné řešení, relativně daleko od zástavby, části lidem se přiblíží přímé spojení, včetně nádraží Lesná. Narozdíl od konvenčního řešení bezbariérového přestupu na ŠC s ostrůvky nebo blokovou smyčkou bez demolic a úbytku parkovacích míst..


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1786
04 bře 2012 23:26
Protože tu mám rozpracovanou* síť Brna pro BAHN, mám i mapu tratí na Lesnou. No, a tady to je. Nekompromisně, prostě udělaný všechno. Co, kam, jak často, apod., bude jezdit, to ještě nevím. Ale až se stanu diktátorem, tak se to postaví takhle a po obou větvích tam bude jezdit něco po 5 minutách (přes den v PD), i kdyby to mělo vozit vzduch.

*Mám zatím jen základní obrázkovou mapu, do které jsem nakreslil trasy kolejí. Existující síť jsem doplnil o plány budoucího rozšíření, co jsem našel na netu, a něco jsem udělal dle vlastního nápadu.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2702
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: Smyčka u polikliniky je blbost a jenom náklady navíc, když existuje za rohem Čertova rokle. Navíc mám neformální info, že některé části terénu okolí polikliniky nemají dostatečnou únosnost pro tak těžkou stavbu, jakou je smyčka se sloupy TV.
V ostatním bych byl pro, pokud by se provedly větší úpravy pro bezbariérovost stávající smyčky Štefánikova čtvrť, pokud teda nehodláme stavět žádnou tramvaj dál na Lesnou, protože se jedná o zabetonování stavu na další desetiletí. Pokud mám mít ve městě systém stavěný na přestupech, pak vznáším požadavek na jejich obecnou přístupnost pro vozíčkáře, nevidomé atd.
Proti přestupnímu systému jako takovému nic nemám, ale uráží mě, že bych v takovém systému měl být druhořadý cestující, pro kterého se na některých přestupních bodech nevybuduje nic, protože: "to je dobrý, to vydržíte/takhle to stačí." (sakra komu?!)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1077
09 lis 2006 18:16
Ono se to možná zdá jako sci-fi, ale může se stát zázrak a Správa železnic bude stavět nové nádraží dle harmonogramu. Pokud se to stane, máme nejvyšší čas začít řešit nové tratě tam. Ať nedopadneme jak s nádražím ve Starém Lískovci sarcastic


Offline
1077
09 lis 2006 18:16
Podle mne je Lesná trochu zmlsaná luxusním intervalem a vedením ve východní i západní větvi, tak každý zásah způsobí řev. Mají napojení na obě tramvajové větve (linky 5/7/9) i přestup na trolejbusové linky (25/26). Z mého pohledu je to nyní nadstandard. Se podívejte i kolik zastávek ve východní a západní větvi je v rozumné docházkové vzdálenosti na zastávku v Čertově rokli.

Popravdě mám velké výhrady i k případné tramvajové trati. Tramvaj by se měla stavět tam, kde dokáže nahradit autobusovou dopravu a kapacitně to bude dávat smysl. Ve variantě pouze protažení linky 5 na Čertovu rokli, to je protažení každého spoje linky 5 o 1,5 km a je otázka, zda vůbec půjde zrušit jediný autobusový spoj (protože bude řev, aby jediná zastávka na Lesné nepřišla o přestup na trolejbusy 25/26). A pro západní větev Lesné bude linka 5 téměř k ničemu, protože bude daleko pomalejší než 9.
Popravdě si myslím, že pokud chceme toto realizovat, tak jedině i s novou smyčkou (u nádraží nebo polikliniky).
Pokud bychom protáhli koleje až na Haškovu, tak by smyčka možná tak nutná nebyla, na druhou stranu to při uvažovaném linkové vedení nese i to, že Čertova rokle ztratí přímé spojení s hlavním nádražím a myslím, že bude tlak tam protáhnout linku 7 a tím by se možná využila i smyčka pro linku 5.

Pokud by to ale bylo úplně na mně, vykašlal bych se teď na tramvaj i trolejbus na Haškovu, zpracoval a realizoval protažení tramvaje Štefánikova čtvrť - Lesná nádraží (proti tomu snad nikdo nebude), počkal na zavedení předpokládaných expresních linek kolem Tomkova náměstí a nechal si to sednout. Toto dost ovlivní vytíženost linek 25/26, možná to i povede k nějaké expresní lince na Haškovu. A dle toho bych teprve zvažoval trolejbus, případně tramvaj. Tu tramvajovou trať bych osekal o tu spojovací trať (nebo ji dal až jako fázi 2) a zvážil bych jen protažení Štefánikova čtvrť - Lesná, Haškova a lépe až na Loosovu (s částečným osekáním západní větve o autobusy), plus bych překopal linkové vedení, aby tudy vedla linka na hlavní nádraží (pokud to půjde rozumně)


Offline
2702
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, je tu několik hypotetických cest a možností.
Určitě bych byl pro desetiminutový takt ve špičce (10/12 všední den/20 brzy ráno a o víkendu) do sídliště Lesná v souhrnu 26 i současná 46, i devítka má většinu dne desetiminutový takt, jestli ho má 5, mám pocit, že část dne úplně ne.
Pak bych byl pro 26+46 (převlíkačka na Lesnické), aby vycházel plus minus proklad s jedničkou na Pionýrské, proklad s 9 na Lesnické a s 5 jako bonusový, pokud by jela "ohnutá verze", která nepokračuje na SO.
Minule jsem tu psal o ohnutí 1/3 spojů, ale zapomněl jsem na vložené spoje 25, které jezdívaly před zavřením Tomkáče do vozovny a zase zpět s ukončením na Nemocnici, Bohunice.
Umím si představit i kombinaci, ale nenavrhuji ji, že by jezdily spoje 26 až na Haškovu ve větším počtu s nějakým doplněním 46 ve stávající trase na Erbenovu a 25 vložené spoje jen na Kohoutovu (oficiální název Štefánikova Čtvrť s výstupem u šaliny) a nějaká základní verze 25 na Vinohrady a Jírovu s tím, že se doplní v úseku SO - Vinohrady - Novolíšeňská a Jírova o obnovenou 27 jako posilu vázanou primárně na dvojku ze SO.
Je otázka, co s Novou Zbrojovkou, jestli tudy povede odkloněná 25, nebo se zavede nějaké prodloužení 27, to je asi ve hvězdách/nerozhodnuto.

Varianty přestupů:
1. Pokud by byla převlíkačka a jel bych z Hlavasu, pak bych sedl do jedničky a nic nevymýšlel, popojel na Pionýrskou a šel na trolejbus, protože bych věděl předem, že jeden přestup stačí a na sídlišti nemusím nic řešit. Na rozdíl od 7 nebo 9 se nezdržuju velkým počtem zastávek třeba na Cejlu,
2. Pokud by sedmička nekončila jen na Zemědělské, jel bych třeba z Nových sadů s ní, nebo od Ronda rovnou, nemusím nikde vystupovat a hodí mě na Lesnickou, ano zdržím se na Cejlu, ale můžu si vybrat stejně jako u 9, jestli vystoupím na Zemědělské, Lesnické nebo až na Halasáku.
3. Z České taky nic neřeším, vlezu do 5 a jedu až na konečnou a musím se poprat s debilním přestupem ŠČ v dnešní podobě.
4. Vincky a okolí. Nevracel bych se k 45, jak si ji pamatuju z nultých let, jednou se prostě ustoupilo od kloubáků z Haškovy do Mariánského údolí kolem kasáren a mimo SO, buď to obslouží 57, nebo 27 podle nově zvoleného konceptu, v tomhle směru nejsem rozhodnutý a řešení může nastat více. Nicméně jsem trochu proti vázání 25 se 4 na Tomkáči, nemůžu vázat všechno a všude, totéž 25 s 5 na zastávce Merhautova (na ul. Provazníkova, kde je šalinová zastávka na obě strany dost daleko).

P.s. Omlouvám se za duplicitu, nestihl jsem čas úpravy příspěvku.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2702
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, je tu několik hypotetických cest a možností.
Určitě bych byl pro desetiminutový takt do sídliště, i devítka má většinu dne desetiminutový takt, jestli ho má i pětka, mám pocit, že část dne úplně ne.
Pak bych byl pro 26+46 (převlíkačka na Lesnické), ideálně 10 minut interval, aby vycházel plus minus proklad s jedničkou na Pionýrské, proklad s 9 na Lesnické a s 5 jako bonusový, pokud by jela "ohnutá verze", která nepokračuje na SO.
Minule jsem tu psal o ohnutí 1/3 spojů, ale zapomněl jsem na vložené spoje 25, které jezdívaly před zavřením Tomkáče do vozovny a zase zpět s ukončením na Nemocnici, Bohunice.
Umím si představit i kombinaci, ale nenavrhuji ji, že by jezdily spoje 26 až na Haškovu ve větším počtu s nějakým doplněním 46 ve stávající trase na Erbenovu a 25 vložené spoje jen na Kohoutovu (oficiální název Štefánikova Čtvrť s výstupem u šaliny) a nějaká základní verze 25 na Vinohrady a Jírovu s tím, že v úseku SO - Vinohrady - Novolíšeňská a Jírova obnovenou 27.
Je otázka, co s Novou Zbrojovkou, jestli tudy povede odkloněná 25, nebo se zavede nějaké prodloužení 27, to je asi ve hvězdách/nerozhodnuto.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1334
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx píše:
No protože by tak jel někdo třeba z hl. n.

Hlavas snad není v centru? Píšeš tady pořád příklady cest někoho z centra.


Offline
Uživatelský avatar

2580
13 črc 2009 13:42
Jak jsi přišel na to, že chci tahat trolejbus do centra? Jsem snad Martin Maleček?


Offline
1334
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ano, měl by 2 možnosti. V 10-min intervalu. Nebo si myslíš, že je lepší mít linku někam k hlavasu v trolejbusech přes Koliště a ve špičce mít z jízdních řádů cár papíru, protože by to tam stálo v každé menší koloně? Navíc by se potřebovalo víc řidičů navíc, kvůli pauzám. Takhle bys ty řidiče vzal z toho zkrácení 26 na Lesnou a potřeboval bys tak o 2 řidiče navíc než nyní dejme tomu.
A lidé by byli z centra za 10 min na přestupním bodě Lesnická/Tomkáč. Nebo ty si nikdy neřídil 67 a nevíš, jak to tam vypadá?


Offline
Uživatelský avatar

2580
13 črc 2009 13:42
No protože by tak jel někdo třeba z hl. n. A musel by váhat, jestli pojede přes Tomkáč, nebo přes Lesnickou.


Offline
7173
27 úno 2010 07:40
xxx píše:
A kolik takových bude, kteří budou chtít o víkendu jezdit z Lesné na Vinohrady?

Nevím, kdo tu před chvílí skuhral o případné nenávaznosti na Tomkáču. :roll:


Offline
23
27 čer 2020 17:36
Citace:
Debata je zcela zbytečná. Tohle je už přesvědčenej člověk


Myslím, že pan Maleček by šel první v montérkách a šalinu postavil osobně, pokud by si myslel, že ho to udrží v křesle.
Momentálně ho drží sliby o spásném trolejbusu, a že jakmile nebude stát osobní stráž na věži, přijde velká strašná tramvaj (sic) a unese všechny děti.

Při debatě s ním potřebujete, aby lidi na jeho straně slyšeli skutečné nevýhody (trolejbus nejede do centra), skutečná řešení (šalinu lze odhlučnit bez stěn), ale bohužel také závazné návrhy od DPBM - všichni známe úžasné vylepšení, které Líšni přinesl trajf na Jírovu.


Offline
23
27 čer 2020 17:36
Myslím, že pan Maleček by šel první v montérkách a šalinu postavil osobně, pokud by si myslel, že ho to udrží v křesle.
Momentálně ho drží sliby o spásném trolejbusu, a že až tam nebude, přijde velká strašná tramvaj (sic) a unese všechny děti.

Při debatě s ním potřebujete, aby lidi na jeho straně slyšeli skutečné nevýhody (trolejbus nejede do centra), skutečná řešení (šalinu lze odhlučnit bez stěn), ale bohužel také závazné návrhy od DPBM - všichni známe úžasné vylepšení, které Líšni přinesl trajf na Jírovu.


Offline
Uživatelský avatar

2580
13 črc 2009 13:42
A kolik takových bude, kteří budou chtít o víkendu jezdit z Lesné na Vinohrady?


Offline
7173
27 úno 2010 07:40
A ti, co pojedou na to druhé místo, budou nadávat, že jim to při tomto paskvilním intervalu bude ujíždět.


Offline
Uživatelský avatar

2580
13 črc 2009 13:42
A není lepší jedna linka z jednoho místa po 15 minutách než dvě linky z různých míst, každá po 20 minutách? Za mě teda jo.


Offline
1334
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx píše:
No to bude výborný, když dojedeš čtverkou z hl. n. na Tomkáč ta :oops: m zjistíš, že ti 27 ujela a další jede za 20 minut. Nebo to stejné na Lesnické s 26, když pojedeš 9.

Co je na tom strašného? Za 3 dny ti lidé budou přesně vědět, co jim navazuje a co ne. Pro mě je teda strašný, když mi linka 70 nenavazuje na 6 v Kr.Poli, měl bych chtít její prodloužeí na hlavas?
Naopak budou mít 3 body na přestup a když jim nevyjde, tak další náhradní řešení, jet 2 zastávky další linkou, kde přestoupím včas
Mě, když ujede bus, čekám 20 minut, protože mi nic jiného nejede. A jde to. Tady budou mít jeden z nejluxusnějších přestupů, protože když jim nevyjde jeden přestup, budou mít x dalších alternativ.


Offline
Uživatelský avatar

3706
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
V sedle všedních dnů je nejednotný interval například na linkách 5 a 46. 5 jezdí po 6-7 minutách, 46 po 10. Tohle nikomu nevadí? Co hůř, 31 jezdí po 15, 78 po 20. Takže třeba 31 od Šlapanic v určité časy přijíždí na Krejčího ve stejnou minutu, jako odjíždí 78 směr Líšeň. A je jen na ochotě řidiče, jestli na přestupující počká, nebo ne. Ti znalí čekají, pokud svou práci nemají vyloženě na háku.

Neříkám, že je to takto správně, jen poukazuji na to, že nejednotné intervaly se v naší síti již vyskytují.

Taktéž si nemyslím, že je to takto správně.

Nezapomeňme, že se neustále vyvíjíme, a to i ve vztahu k používání MHD. Není to tak dlouho, co byl o víkendu základní interval 7-8 minut místo současných 10 a večer 10 místo současných 15 (páteřní tramvajové linky jako 1, 2, 8; méně vytížené zejména autobusové linky dvojnásobek). Spousta tramvajových linek jezdila před lockdowny po 5 minutách ve špičce, nyní stačí 6-7 minut. Lesná je sídliště s nejstarší populací v Brně, to se v budoucnu zákonitě změní a s tím i poptávka po MHD. Takže možná v době, kdy se postaví trať (tramvajová či trolejbusová) na Lesnou, budeme už dávno v úplně jiném intervalovém schématu.


Offline
Uživatelský avatar

2580
13 črc 2009 13:42
MtM píše:
Právě linka 27 v trase Jírova - Lesná se k tomu přímo vybízí. Vinohrady budou mít nadále spojení s Tomkáčem nebo SO (kterou obslouží 25 nebo 27 a druhá pojede přímo od kasáren na VIN) a navíc získáš s 1 přestupem dostupnost přímého centra s Lesnou, buďto 9 s přestupem na Lesnické nebo 4 na Tomkáči. A k tomu bonus přímá linka do širšího centra na Mendlák. Takže pro lidi z centra to budou hned 2 možnosti, jak dojet na východ Lesné a vzhledem k podobným dojezdovým dobám k oboustranné přestupním bodům budou mít defacto interval téměř 10 minutový. Samozřejmě zpoždění teď nepočítám. Plus bonus 5 na ŠF a přestup přímo tam jako záložní trasa navíc.

No to bude výborný, když dojedeš čtverkou z hl. n. na Tomkáč a tam zjistíš, že ti 27 ujela a další jede za 20 minut. Nebo to stejné na Lesnické s 26, když pojedeš 9.


Offline
2812
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
xxx píše:
Takže 25 postaru, 26 KV - LH a 27 LH - LJ? No to není o moc lepší řešení.


Aha, takže interval 20 minut je problém a interval 10 minut je taky problém, pokud to bude s přestupem?
Na 10 minut ve všech směrech jaksi můžete zapomenout.

Ta myšlenka zachování 25 po 20 minutách a doplňující 26 od Mendláku a 27 od Líšně taktéž po 20 minutách je v mnoha ohledech dokonalá.
A přestože Líšeň tím také získá 20 minut na přímé spojení na Mendlák, nemyslím si, že by to nějak extra vadilo. To k té připomínce výše.

Jenom se asi budou muset sladit odjezdy, aby se ty linky dokonale půlily. Ale to by snad nebyl problém.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3228 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 130  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 29 kvě 2024 13:11
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]