Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 129    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 129  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
Jak jsi přišel na to, že chci tahat trolejbus do centra? Jsem snad Martin Maleček?


Offline
1331
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ano, měl by 2 možnosti. V 10-min intervalu. Nebo si myslíš, že je lepší mít linku někam k hlavasu v trolejbusech přes Koliště a ve špičce mít z jízdních řádů cár papíru, protože by to tam stálo v každé menší koloně? Navíc by se potřebovalo víc řidičů navíc, kvůli pauzám. Takhle bys ty řidiče vzal z toho zkrácení 26 na Lesnou a potřeboval bys tak o 2 řidiče navíc než nyní dejme tomu.
A lidé by byli z centra za 10 min na přestupním bodě Lesnická/Tomkáč. Nebo ty si nikdy neřídil 67 a nevíš, jak to tam vypadá?


Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
No protože by tak jel někdo třeba z hl. n. A musel by váhat, jestli pojede přes Tomkáč, nebo přes Lesnickou.


Offline
7167
27 úno 2010 07:40
xxx píše:
A kolik takových bude, kteří budou chtít o víkendu jezdit z Lesné na Vinohrady?

Nevím, kdo tu před chvílí skuhral o případné nenávaznosti na Tomkáču. :roll:


Offline
23
27 čer 2020 17:36
Citace:
Debata je zcela zbytečná. Tohle je už přesvědčenej člověk


Myslím, že pan Maleček by šel první v montérkách a šalinu postavil osobně, pokud by si myslel, že ho to udrží v křesle.
Momentálně ho drží sliby o spásném trolejbusu, a že jakmile nebude stát osobní stráž na věži, přijde velká strašná tramvaj (sic) a unese všechny děti.

Při debatě s ním potřebujete, aby lidi na jeho straně slyšeli skutečné nevýhody (trolejbus nejede do centra), skutečná řešení (šalinu lze odhlučnit bez stěn), ale bohužel také závazné návrhy od DPBM - všichni známe úžasné vylepšení, které Líšni přinesl trajf na Jírovu.


Offline
23
27 čer 2020 17:36
Myslím, že pan Maleček by šel první v montérkách a šalinu postavil osobně, pokud by si myslel, že ho to udrží v křesle.
Momentálně ho drží sliby o spásném trolejbusu, a že až tam nebude, přijde velká strašná tramvaj (sic) a unese všechny děti.

Při debatě s ním potřebujete, aby lidi na jeho straně slyšeli skutečné nevýhody (trolejbus nejede do centra), skutečná řešení (šalinu lze odhlučnit bez stěn), ale bohužel také závazné návrhy od DPBM - všichni známe úžasné vylepšení, které Líšni přinesl trajf na Jírovu.


Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
A kolik takových bude, kteří budou chtít o víkendu jezdit z Lesné na Vinohrady?


Offline
7167
27 úno 2010 07:40
A ti, co pojedou na to druhé místo, budou nadávat, že jim to při tomto paskvilním intervalu bude ujíždět.


Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
A není lepší jedna linka z jednoho místa po 15 minutách než dvě linky z různých míst, každá po 20 minutách? Za mě teda jo.


Offline
1331
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx píše:
No to bude výborný, když dojedeš čtverkou z hl. n. na Tomkáč ta :oops: m zjistíš, že ti 27 ujela a další jede za 20 minut. Nebo to stejné na Lesnické s 26, když pojedeš 9.

Co je na tom strašného? Za 3 dny ti lidé budou přesně vědět, co jim navazuje a co ne. Pro mě je teda strašný, když mi linka 70 nenavazuje na 6 v Kr.Poli, měl bych chtít její prodloužeí na hlavas?
Naopak budou mít 3 body na přestup a když jim nevyjde, tak další náhradní řešení, jet 2 zastávky další linkou, kde přestoupím včas
Mě, když ujede bus, čekám 20 minut, protože mi nic jiného nejede. A jde to. Tady budou mít jeden z nejluxusnějších přestupů, protože když jim nevyjde jeden přestup, budou mít x dalších alternativ.


Offline
Uživatelský avatar

3703
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
V sedle všedních dnů je nejednotný interval například na linkách 5 a 46. 5 jezdí po 6-7 minutách, 46 po 10. Tohle nikomu nevadí? Co hůř, 31 jezdí po 15, 78 po 20. Takže třeba 31 od Šlapanic v určité časy přijíždí na Krejčího ve stejnou minutu, jako odjíždí 78 směr Líšeň. A je jen na ochotě řidiče, jestli na přestupující počká, nebo ne. Ti znalí čekají, pokud svou práci nemají vyloženě na háku.

Neříkám, že je to takto správně, jen poukazuji na to, že nejednotné intervaly se v naší síti již vyskytují.

Taktéž si nemyslím, že je to takto správně.

Nezapomeňme, že se neustále vyvíjíme, a to i ve vztahu k používání MHD. Není to tak dlouho, co byl o víkendu základní interval 7-8 minut místo současných 10 a večer 10 místo současných 15 (páteřní tramvajové linky jako 1, 2, 8; méně vytížené zejména autobusové linky dvojnásobek). Spousta tramvajových linek jezdila před lockdowny po 5 minutách ve špičce, nyní stačí 6-7 minut. Lesná je sídliště s nejstarší populací v Brně, to se v budoucnu zákonitě změní a s tím i poptávka po MHD. Takže možná v době, kdy se postaví trať (tramvajová či trolejbusová) na Lesnou, budeme už dávno v úplně jiném intervalovém schématu.


Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
MtM píše:
Právě linka 27 v trase Jírova - Lesná se k tomu přímo vybízí. Vinohrady budou mít nadále spojení s Tomkáčem nebo SO (kterou obslouží 25 nebo 27 a druhá pojede přímo od kasáren na VIN) a navíc získáš s 1 přestupem dostupnost přímého centra s Lesnou, buďto 9 s přestupem na Lesnické nebo 4 na Tomkáči. A k tomu bonus přímá linka do širšího centra na Mendlák. Takže pro lidi z centra to budou hned 2 možnosti, jak dojet na východ Lesné a vzhledem k podobným dojezdovým dobám k oboustranné přestupním bodům budou mít defacto interval téměř 10 minutový. Samozřejmě zpoždění teď nepočítám. Plus bonus 5 na ŠF a přestup přímo tam jako záložní trasa navíc.

No to bude výborný, když dojedeš čtverkou z hl. n. na Tomkáč a tam zjistíš, že ti 27 ujela a další jede za 20 minut. Nebo to stejné na Lesnické s 26, když pojedeš 9.


Offline
2810
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
xxx píše:
Takže 25 postaru, 26 KV - LH a 27 LH - LJ? No to není o moc lepší řešení.


Aha, takže interval 20 minut je problém a interval 10 minut je taky problém, pokud to bude s přestupem?
Na 10 minut ve všech směrech jaksi můžete zapomenout.

Ta myšlenka zachování 25 po 20 minutách a doplňující 26 od Mendláku a 27 od Líšně taktéž po 20 minutách je v mnoha ohledech dokonalá.
A přestože Líšeň tím také získá 20 minut na přímé spojení na Mendlák, nemyslím si, že by to nějak extra vadilo. To k té připomínce výše.

Jenom se asi budou muset sladit odjezdy, aby se ty linky dokonale půlily. Ale to by snad nebyl problém.


Offline
1331
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Právě linka 27 v trase Jírova - Lesná se k tomu přímo vybízí. Vinohrady budou mít nadále spojení s Tomkáčem nebo SO (kterou obslouží 25 nebo 27 a druhá pojede přímo od kasáren na VIN) a navíc získáš s 1 přestupem dostupnost přímého centra s Lesnou, buďto 9 s přestupem na Lesnické nebo 4 na Tomkáči. A k tomu bonus přímá linka do širšího centra na Mendlák. Takže pro lidi z centra to budou hned 2 možnosti, jak dojet na východ Lesné a vzhledem k podobným dojezdovým dobám k oboustranné přestupním bodům budou mít defacto interval téměř 10 minutový. Samozřejmě zpoždění teď nepočítám. Plus bonus 5 na ŠF a přestup přímo tam jako záložní trasa navíc.


Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
No tak Maleček by nejradši, aby tam jezdila nějaká linka do centra, ale s tím ho Seitl pošle někam. Teda doufám.

Nevím, to spojení na Vinohrady mi nějak nedává moc velkej smysl. Ve všední den toho na Vinohrady přece vždycky jezdilo míň a část spojů končila někde před Tomkáčem. Tak by dávalo logiku tyto spoje protáhnout na Lesnou.


Offline
1331
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Není, ale je to reálnější podoba toho, aby se nemusela překopávat celá 25+26. Ono by se to tomu i nabízelo, 26 v kloubech na Lesnou, 27 v sólech na Lesnou a 25 v kloubech v současné podobě. Tím pádem bys mohl vytvořit nějaký interval 12-8 (11-9) v prokladu kloub-sólo na Lesnou (v týdnu dle požadavků četněji) a zároveň by Lesná měla spojení s rozšířeným centrem (Mendlák) a zároveň s Tomkáčem a přestupem na 4. A nemusela by se tam vytvářet nějaká pseudo nová linka, na kterou bys skrz pauzy potřeboval mnohem víc řidičů než takhle.


Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
Já bych si uměl představit 2 linky v prokladu, jedna směr Mendlák (26?), druhá směr Stará osada a Vincky (27?).

Takže 25 postaru, 26 KV - LH a 27 LH - LJ? No to není o moc lepší řešení.

Když budu chtít z Konečného náměstí na Lesnou, tak budu muset váhat, jestli bude lepší počkat na 26, nebo jet 25 a přestoupit na 27 na Merhautově. Když budu chtít z Vinohrad na Lesnou, tak budu muset váhat, jestli bude lepší počkat na 27, nebo jet 25 na Provazníkovu a tam přestoupit na 26. Když budu chtít z Konečného náměstí na Vinohrady, tak budu muset váhat, jestli bude lepší počkat na 25, nebo jet 26 do ŠČ a tam přestoupit na 27.

Tady ty linky v dlouhých intervalech odevšad všude, to nemám rád. To je krok zpět.

Někdo další návrh?


MtM píše:
Ono to tak nejspíše bude. Možná se prodlouží 27 na Lesnou, 26 se ukončí také na Lesné. A 25 pojede v jejich prokladu na Jírovu nebo ji ukončí na SO.

To je jisté?


Offline
1331
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ono to tak nejspíše bude. Možná se prodlouží 27 na Lesnou, 26 se ukončí také na Lesné. A 25 pojede v jejich prokladu na Jírovu nebo ji ukončí na SO.


Offline
7167
27 úno 2010 07:40
Já bych si uměl představit 2 linky v prokladu, jedna směr Mendlák (26?), druhá směr Stará osada a Vincky (27?).


Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
No, nezapomeň, že na Starce ne všichni přestupují na dvojku. Někteří přestupují i na trojku. Takže i teď si někteří počkají kratší dobu, někteří delší.

A pak taky málokde jsou ty návaznosti takhle perfektně vyřešené. V mnoha přestupních zastávkách to ujíždí minutu před příjezdem a pravidelně se tam čeká 9 minut. Aspoň co mám tu zkušenost. Takže někde by nejednotný interval naopak pomohl, aby to vycházelo aspoň někdy. Tím spíš, pokud by se ve společném úseku zkrátil.

V sedle všedních dnů je nejednotný interval například na linkách 5 a 46. 5 jezdí po 6-7 minutách, 46 po 10. Tohle nikomu nevadí? Co hůř, 31 jezdí po 15, 78 po 20. Takže třeba 31 od Šlapanic v určité časy přijíždí na Krejčího ve stejnou minutu, jako odjíždí 78 směr Líšeň. A je jen na ochotě řidiče, jestli na přestupující počká, nebo ne. Ti znalí čekají, pokud svou práci nemají vyloženě na háku.

Neříkám, že je to takto správně, jen poukazuji na to, že nejednotné intervaly se v naší síti již vyskytují.

Ano, máte samozřejmě oba pravdu. Nejednotný interval se prakticky vylučuje s možností vytváření jakýchkoliv přestupních návazností.

Navrhněte tedy lepší řešení intervalu linek 25 a 26 po vystavění trati na Haškovu.


Offline
Uživatelský avatar

3703
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
Proč 9 minut? Přece když přestupuju z linky jedoucí po 7-8 minutách na linku jedoucí po 10 minutách, tak jedu dalším spojem, abych čekal místo 9 minut jenom 1-2 minuty, ne?
Protože když mají obě linky interval 10 minut, tak mezi nimi lze udělat přestupní návaznost. Tak je tomu mezi linkou 2 a některými linkami na Staré osadě, i mezi některými linkami na Mendláku.

Když mi 25 z Vinohrad na Osadu přijede v xx:31 a 2 odjede v xx:30, tak na další 2 budu čekat 9 minut.

Pokud by ta 2 odjela v xx:32, tak budu mít štěstí, ale v té 2 se setkám s cestujícími z předchozí 26, která na Osadu přijela v xx:23 nebo xx:24 (při intervalu 7-8 minut), tudíž by zase tihle čekali 8 nebo 9 minut, protože předchozí 2 by odjela v xx:22 (interval 10 minut).


Offline
7167
27 úno 2010 07:40
Jo, přesně takto někdo uvažuje, když někam jede... Zvláště při kombinaci různých intervalů. A pak se mu spoj někde minutu zdrží a nakonec čeká stejně.


Offline
Uživatelský avatar

2577
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
Tak pokud musíš nejde čekat 9 minut na přípoj, je to už docela nekomfortní.

Proč 9 minut? Přece když přestupuju z linky jedoucí po 7-8 minutách na linku jedoucí po 10 minutách, tak jedu dalším spojem, abych čekal místo 9 minut jenom 1-2 minuty, ne?


Offline
2696
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jojo, deset minut bych bral, že po takové době se mi na další spoj už moc nechce čekat, takže se mi líbí, pokud mám třeba po sedmi minutách proklad, abych se dostal aspoň do větší půlky své trasy. Kdyby byl koncept 25 všecko na Vinohrady, respektive večer/víkend pásmový provoz na Jírovu, 26 1/3 na Lesnou a 2/3 na Vinohrady a k tomu doplněk 46 zbytek do taktu 26, tak si to umím celkem představit.
46 by pak mohla jezdit na baterky závěrečný úsek Lesnická - Zemědělská - Erbenova jako teď.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7167
27 úno 2010 07:40
Tak pokud musíš nejde čekat 9 minut na přípoj, je to už docela nekomfortní.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3216 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 129  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 kvě 2024 13:49
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]